تسکین درد میگرن با ماساژ

مزایای ماساژ درمانی برای کاهش دردهای میگرنی

مقدمه

با وحود مزایای بیشماری که ماساژ درمانی برای بدن دارد، شاید برای شما این سوال پیش آید که از تکنیک های ماساژ می توان برای کاهش چه نوع دردهایی در بدن استفاده کرد؟ آیا تسکین درد میگرن با ماساژ امکان پذیر است؟ مزایای انجام ماساژ برای کاهش سردردهای میگرنی چیست؟ کدام یک از سبک های ماساژ را می توان برای کاهش دردهای میگرنی استفاده کرد؟ به طور کلی می توان گفت ماساژ درمانی روشی موثر برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از دردهای میگرنی است. در این مقاله قصد داریم پیرامون فواید ماساژ برای سردردهای میگرنی و نحوه اعمال آن بر روی سر توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا ماساژ در کاهش دردهای میگرنی تاثیرگذار است؟

سردرد و میگرن می تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند استرس، خستگی یا مصرف الکل گرفته تا شرایط پزشکی مانند سینوزیت یا فشار خون بالا و سایر موارد دیگر باشد. علاوه بر این، بسیاری از افراد به دلیل مسائل عاطفی مانند افسردگی، اضطراب یا اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) از سردردهای مزمن یا میگرن رنج می برند. در برخی موارد، نیز آلرژی می ‌تواند عاملی برای سردردهای مزمن و میگرن باشد. هورمون ها می توانند نقش مهمی در ایجاد سردردهای مزمن و میگرن نیز داشته باشند. عدم تعادل در هورمون ها ممکن است باعث افزایش التهاب در بدن شود که این امر می تواند منجر به حملات مکرر درد در افراد شود. علاوه بر این، زنان ممکن است متوجه افزایش علائم سردرد یا میگرن در حوالی دوره قاعدگی خود شوند. با انجام ماساژ قبل از قاعدگی می توانید شدت دردهای خود را کاهش دهید.

ماساژ درمانی روشی موثر برای کاهش علائم مرتبط با سردرد و میگرن است. از تکنیک های ماساژ خاص می توان برای هدف قرار دادن عضلات سر، گردن و شانه ها که اغلب مسئول سردردهای تنشی و همچنین درد میگرنی هستند، استفاده کرد. ماساژ همچنین می تواند با شل کردن عضلات منقبض و آرام کردن سیستم عصبی به کاهش استرسی که ممکن است باعث سردرد یا حملات میگرنی شود، کمک کند. بهترین زمان برای ماساژ برای سردرد می تواند به نوع سردرد و شدت علائم بستگی داشته باشد. شما عزیزان می توانید با مشاهده فیلم آموزشی ماساژ اطلاعات خود را درباره انواع سبک های ماساژ و نحوه اعمال آن بر روی سر افزایش دهید تا بتوانید به راحتی در خانه سردردهای خود را کاهش دهید.

آیا ماساژ در کاهش دردهای میگرنی تاثیرگذار است؟

تسکین درد میگرن با ماساژ

با توجه به نوع سردردی که دارید، انجام سبک های مختلف ماساژ می تواند تاثیرات متفاوتی بر روی شما بگذارد. از مهمترین مواردی که از ماساژ برای تسکین سردردهای میگرنی استفاده می شود، شامل موارد زیر می باشد:

  • کاهش فشار خون

مدیریت فشار خون برای مبتلایان به میگرن بسیار مهم است. ماساژ سر می تواند باعث تقویت گردش خون در بدن شده و از این طریق سردردهایی که ناشی از افزایش فشار خون است را کاهش می دهد.

  • کاهش علائم سردرد تنشی

سردرد تنشی مانند میگرن نیست، اما می توانند دردناک باشند. ماساژ می تواند باعث کاهش تنش در پشت، گردن، شانه ها، صورت و فک افراد شود. در مواردی که بتوانید تکنیک های ماساژ را به درستی بر روی سر انجام دهید، می توانید تعداد دفعات ایجاد سردردهای تنشی را کاهش دهید.

تسکین درد میگرن با ماساژ

  • کاهش استرس

استرس یک محرک رایج برای ایجاد سردرهای میگرن است. ماساژ درمانی ممکن است به کاهش سطح استرس شما کمک کند.

ماساژ با کاهش سطح کورتیزول (هورمون استرس) در مغز و تقویت سیستم عصبی پاراسمپاتیک(یک مکانیسم آرام‌ بخش خودکار) استرس را کاهش می ‌دهد.

  • کمک به خوابیدن

ارتباط نزدیکی بین خواب و میگرن وجود دارد. نداشتن خواب کافی (یا زیاده ‌روی) در طول روز، می ‌تواند باعث میگرن در برخی افراد شود. شما می توانید برای بهبود برنامه خواب خود انجام ماساژ را در برنامه هفتگی خود قرار دهید.

با دریافت خدمات ماساژ از بهترین مرکز ماساژ اصفهان، می توانید شدت دردها و همچنین استرس را از بدن خود کاهش دهید.

کدام سبک از ماساژ برای کاهش دردهای میگرنی مناسب است؟

موثرترین ماساژ درمانی برای تسکین و پیشگیری از سردرد با توجه به نقاط درد شما مشخص می شود. با یک ماساژدرمانگر حرفه ای مشورت کنید تا بتوانید بهترین سبک ماساژ را برای بدن خود انتخاب کنیم. تسکین درد میگرن با ماساژ توسط انجام سبک های ماساژ زیر امکان پذیر است:

ماساژ نقطه ماشه ای

نقاط ماشه ای نواحی خاصی هستند که در آن نوارهای سفت فیبرهای عضلانی به دلیل تنش یا آسیب مزمن ایجاد شده است، با ماساژ این نقاط از بدن، می توان درد را کاهش داد. ماساژ درمانگر با هدف قرار دادن این نقاط ماشه ای می تواند به کاهش علائمی مانند درد، فشار و سفتی اطراف پیشانی یا شقیقه ها کمک کند. این سبک از ماساژ باید به درستی بر روی بدن اعمال شود، از این جهت به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم برای دریافت خدمات ماساژ نقطه ماشه ای، حتما بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات ماساژ درمانی در اصفهان را انتخاب کنید. علاوه بر این می توانید با شرکت در دوره آموزش ماساژ اصفهان اطلاعات خود را نیز درباره این سبک از ماساژ افزایش داده و بتوانید ماساژ نقطه ماشه ای را برای خانواده و دوستان خود انجام دهید.

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی اغلب برای کسانی که از سردردهای تنشی رنج می برند به دلیل تکنیک ملایم آن، توصیه می شود. درمان‌ های منظم ماساژ سوئدی می‌ تواند منجر به کاهش قابل توجه شدت سردرد و همچنین دفعات تکرار آن برای کسانی شود که از بیماری مزمن رنج می‌برند.

ماساژ آروماتراپی

ماساژ آروماتراپی توسط ماساژ درمانگر با استفاده از روغن های مخصوص انجام می شود. اگر از سردرهای میگرن رنج می برید، می توانید از این سبک ماساژ برای کاهش دردهای خود استفاده کنید.

تسکین درد میگرن با ماساژ آروماتراپی

ماساژ بافت عمیق

ماساژ با فشار محکم همراه با ضربات آهسته برای ماساژ لایه‌های عمیق ‌تر ماهیچه ‌ها عمل می ‌کند و به طور موثر عضلات تحت فشار را که ممکن است باعث سردرد شوند، شل می ‌کند. با اعمال حرکات هدفمند ماساژ می توان سردرد را کاهش داد و از سردردهای بعدی جلوگیری کرد.

ماساژ سینوسی

ماساژ فشار سینوسی نوعی ماساژ درمانی است که برای کاهش علائم عفونت های سینوسی مانند سردرد و دردهای صورت طراحی شده اند. این تکنیک ماساژ شامل اعمال فشار ملایم اما محکم به نواحی کلیدی اطراف صورت و گردن است تا به پاکسازی مجاری هوایی از مخاط و بهبود گردش خون کمک کند.

ماساژ رفلکسولوژی

رفلکسولوژی به اعمال فشار بر نقاط خاصی از بدن اشاره دارد. این سبک از ماساژ می توانید باعث تسکین دردهای میگرنی شما شود.

ماساژ تایلندی

این سبک از ماساژ با توجه به مزایای که برای بدن دارند، می توانند باعث کاهش سردردهای میگرنی شوند.

ماساژ سنگ داغ

گرمای ناشی از سنگ هایی که بر روی صورت قرار می گیرند، می توانند در تسکین درد میگرن با ماساژ کمک کنند.

مقاله پیشنهادی : آموزش ماساژ سنگ داغ

تصمیم گیری نهایی برای انجام ماساژ در جهت کاهش سردردهای میگرنی

ماساژ درمانی نه تنها به بسیاری از افراد مبتلا به میگرن کمک می کند تا درد خود و تعداد روزهای شکل گرفته توسط میگرن را کاهش دهند، بلکه می تواند استرس را نیز کاهش دهد. از آنجایی که زندگی با میگرن باعث تنش می شود، این کاهش استرس می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد. بهترین ماساژ برای میگرن، ماساژ بافت عمیق است که نشان داده شده است که در کاهش دردهای حاد و مزمن بسیار مفید است.

علاوه بر کمک به کاهش ناراحتی فیزیکی مرتبط با میگرن؛ همچنین مشخص شده است که ماساژ در کاهش محرک های مرتبط با استرس که اغلب با این نوع سردردها مانند اضطراب یا افسردگی همراه هستند نیز مفید است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *