انواع تکنیک های ماساژ سوئدی

تکنیک های ماساژ سوئدی به زبان ساده

مقدمه

ماساژ سوئدی نوعی ماساژ درمانی است که در درجه اول به دلیل اثرات آرامش بخشی که بر روی بدن می گذارد، شناخته شده است. با استفاده از این تکنیک، یک ماساژ درمانگر عضلات را با ترکیبی از اصطکاک، ضربه های آرام و ورز دادن هدف قرار می دهد. انواع تکنیک های ماساژ سوئدی که به عنوان ماساژ کلاسیک نیز شناخته می شود، رایج ترین شکل ماساژ درمانی در کشورهای غربی است. همچنین این سبک از ماساژ به عنوان یک تکنیک اصلی در نظر گرفته می شود که امروزه منجر به ایجاد انواع دیگر  سبک های ماساژ درمانی شده است.در این مقاله قصد داریم در ارتباط با انواع تکنیک های ماساژ سوئدی و تاثیراتی که برای بدن شما می گذارند توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ماساژ سوئدی برای حفظ سلامتی بدن

ماساژ منظم سوئدی به حفظ سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی کمک می کند. هنگامی که تکنیک های ماساژ سوئدی به درستی روی پوست انجام شود، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک می کند و باعث ایجاد حس آرامش در فرد می شود. سیستم عصبی پاراسمپاتیک احساساتی مانند استرس و اضطراب را مدیریت می کند و بدن را به حالت آرامش باز می گرداند.برای اطلاع از فواید انجام ماساژ سوئدی برای بدن، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

در صورتی که قصد انجام ماساژ سوئدی را برای بدن خود دارید، به مراکز معتبری که در زمینه ماساژ درمانی در اصفهان فعالیت می کنند، مراجعه کنید. تکنیک های ماساژ می تواند بر نقاط مختلف بدن تاثیرات بسیار مثبتی بگذارد، این امر باعث شده است تا امروزه تعداد افرادی که تمایل به انجام ماساژ را برای بدن خود دارند، افزایش یابد. اگر شما عزیزان جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد یادگیری تکنیک های ماساژ و فعالیت در این حرفه را دارید، باید در دوره های آموزش ماساژ اصفهان شرکت کنید.

تکنیک های ماساژ سوئدی

انواع تکنیک های ماساژ سوئدی

افلوراژ Effleurage

در این سبک از ماساژ سوئدی در حالی که انگشتان دست به هم نزدیک هستند و نوک انگشتان کمی به سمت بالا می چرخند یا با کف دست انجام می شود تا سطح وسیعی را بپوشاند، این کار باید آرام و ریتمیک باشد. این حرکت معمولا به سمت قلب انجام می شود و جریان خون و لنف را افزایش می دهد و در عین حال بیمار را آرام می کند. یک ماساژ درمانگر حرفه ای با داشتن مدرک بین المللی ماساژ اصفهان و تجربه و مهارتی که در زمینه ماساژ به دست آورده است، می تواند با انجام تکنیک افلوراژ ماساژ سوئدی به صورت اصولی جریان خود را در بدن تحریک کند. در این سبک از ماساژ اغلب ماساژ درمانگر از انواع روغن و لوسیون برای جلوگیری از کشیده شدن بیش از حد پوست برای مراجعه کننده ها استفاده می کنند.

معمولا افلوراژ با هدف تسکین سیستم گردش خون و پاراسمپاتیک استفاده می شوند. با توجه به ناحیه ای از بدن که ماساژور قصد اعمال تکنیک های ماساژ را دارد، نیاز است تا حرکات با استفاده از ساعد، انگشتان، کف دست، کناره های دست بر سطح بدن مراجعه کننده انجام شود. تکنیک ماساژ سوئدی افلوراژ به دو صورت سطحی و عمیق برای بدن اعمال می شود.

افلوراژ عمیق

اغلب در ماساژ ورزشی استفاده می شود، این نوع افلوراژ فشار بیشتری بر سطح بدن وارد می کند. برای کشش و گسترش بافت عضلانی اغلب از این سبک از ماساژ استفاده می شود. این تکنیک باید در جهت فیبرهای عضلانی به صورت گریز از مرکز انجام شود. افلوراژ عمیق با استفاده از فشار عمیق تر به توانبخشی عضلات ناشی از آسیب ها، به بدن کمک می کند. با استفاده از این سبک از ماساژ سوئدی می توانید هر گونه گره احتمالی، تنش عضلانی و درد را باز کنید.

افلوراژ سطحی

این تکنیک از فشار متوسط بسیار سبک برای القای احساس آرامش برای مراجعه کننده ها استفاده می کند. افلوراژ سطحی اغلب باعث گرم تر شدن عضلات می شود، این امر می تواند گرفتگی عضلات را تا حد بسیار زیادی از بین ببرد.

ماساژ افلوراژ

پتریسیاژ Pétrissage

هنگامی که یک ماساژ درمانگر یک ایده کلی از وضعیت بافت شما با افلوراژ ارائه می دهد، معمولا تکنیک های خود را به ترکیب پتریساژ منتقل می کند. در مقایسه با افلوراژ، پتریساژ به طور کلی تأثیر عمیق تری بر بافت نرم بدن می گذارد و شامل ورز دادن، فشردن، بلند کردن، تکان دادن، پیچیدن و غلتاندن عضلات بدن می باشد. در تکنیک پتریساژ ماساژ سوئدی اغلب فشردن و چرخاندن دست ها به صورت همزمان بر بدن اعمال می شود. این ضربات حرکت مایعات سلولی را با ایجاد فضایی بین لایه‌ های میوفاشیال را تحریک می ‌کند و می ‌تواند بین لایه‌ های پوست و ساختارهای زیرین حرکت ایجاد کند. بسته به صلاحدید ماساژور تکنیک ماساژ پتریساژ به شکل های مختلف و با میزان فشارهای متفاوتی بر بدن اعمال می شود.

تریسیاژ به کشش و شل شدن فیبرهای عضلانی کمک می کند، این کار در نتیجه اسپاسم عضلانی را کاهش می دهد و درد را تسکین می دهد. تکنیک پتریساژ ماساژ سوئدی همچنین سیستم گردش خون را تقویت می کند و دامنه حرکت را افزایش می دهد. در این تکنیک ماساژ از فشارهای ملایمی استفاده می شود، این امر می تواند باعث شود تا مواد زائد از بدن شما خارج شود.

اصطکاک Friction

ماساژ اصطکاکی معمولا با استفاده از انگشت شست یا یک جسم نوک تیز انجام می شود. این نوع تکنیک ماساژ سوئدی همراه با فشار عمیق بر بافت های بدن اعمال می شود. ماساژ اصطکاکی به ویژه در بازسازی بافت همبند بسیار تاثیرگذار می باشد. بافت ها و جریان های خون در ماساژ اصطکاکی تا حد بسیار زیادی بهبود می یابد.

ماساژ اصطکاکی

لرزش

لرزش ممکن است یک تکنیک ماساژ باشد که طی آن بافت‌ های بدن تحت فشار قرار می‌ گیرند. این امر اغلب به شکل یک حرکت لرزشی ظریف است که با استفاده از کف دست یا نوک انگشتان هر یک یا هر دو دست برای بدن اعمال می شود. انجام ماساژ سوئدی همراه با لرزش می تواند باعث ایجاد آرامش و بهبود عملکرد اعصاب و آرامش عضلانی بدن شود.

ضربه ای Tapôtement

در این سبک ماساژ سوئدی، ماساژ درمانگر با اعمال ضربه هایی به صورت بسیار ملایم بر سطح بدن، می تواند گرفتگی عضلات را از بین ببرد. ماساژ ضربه ای می تواند بافت های سطحی و یا عمیق بدن را درگیر کند. در این سبک از ماساژ، ماساژ درمانگر مچ دست خود را ثابت نگه می دارد و حرکات را بر بدن با استفاده از آرنج انجام می دهد. ضربه در سطح بدن به صورت کوبیدن و حرکت بر سطح وسیع بدن انجام می شود. ماساژ ضربه ای برای تخلیه لنفاوی بسیار مفید می باشد.

انواع تکنیک های ماساژ سوئدی بسته به شدت عضلات شما و میزان حساسیت هایی که دارید، توسط ماساژور انتخاب می شود. هر یک از تکنیک های ماساژ سوئدی می تواند به تنهایی فواید بیشماری برای از بین بردن گرفتگی عضلات، حذف سموم از بدن، افزایش گردش خون، کاهش استرس و غیره را برای شما به همراه داشته باشد. با وجود فواید سلامتی که انواع تکنیک های ماساژ سوئدی برای بدن دارند، در صورتی که این تکنیک ها به درستی توسط ماساژور بر بدن شما اعمال نشود، بدون شک آسیب های عضلانی در بدن شما ایجاد خواهد شد. از این جهت بهتر است به مراکز معتبری که در زمینه ماساژ فعالیت می کند، مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنید. مجموعه متین بیوتی به عنوان یکی از بهترین مراکزی که در زمینه آموزش ماساژ فنی و حرفه ای اصفهان و انجام ماساژ سوئدی فعالیت دارد، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. با دریافت خدمات ماساژ از این مجموعه می توانید مطمئن باشید که از فواید ماساژ بدون این که آسیبی به بدن خود وارد کنید، می توانید بهره مند شوید.

ماساژ سوئدی

جمع بندی نهایی

ماساژ سوئدی یکی از اساسی ترین تکنیک هایی است که در کلاس آموزش ماساژ در اصفهان به هنرجویان در زمینه انواع تکنیک های ماساژ و نحوه اعمال آن بر بدن توضیح داده می شود. تمرکز ماساژ سوئدی آرامش عمومی، تحریک گردش خون، افزایش توان عضلانی است و همچنین در کاهش سفتی عضلانی بسیار موثر می باشد. هدف اصلی ماساژ سوئدی افزایش جریان اکسیژن در خون و آزادسازی سموم از عضلات است. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه انواع تکنیک های ماساژ سوئدی بدست آورده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *