ماساژ قبل از قاعدگی

ماساژ قبل از قاعدگی

مقدمه

پریود یا قاعدگی یکی از مراحل زندگی هر خانمی می باشد که در ماه با آن مواجه می شود. قاعدگی علاوه بر اینکه روحیه ی فرد را با مشکل مواجه می کند، دردهای بسیاری برای کمر، شکم، پاها و… به وجود می آورد. برای تسکین این دردها راه های بسیاری وجود دارد که ما در این مقاله راهی آسان و کاربردی را برای شما ارائه می کنیم. یکی دیگر از مشکلاتی که قاعدگی برای خانم ها دارد بی نظمی در قاعدگی است. اما ماساژ راهی برای جلوگیری از این عقب افتادگی پریود می باشد. برای آموزش ماساژ قبل از قاعدگی با ما همراه باشید.

ماساژ قبل از قاعدگی

استفاده از قرص مسکن، دمنوش ها آرامبخش و ماساژ راه های مناسبی برای تسکین دردها هستند. اما آموزشگاه متین بیوتی در این مقاله قصد دارد ماساژهای کاربردی و عالی را برای کمتر شدن درد قاعدگی بیان کند. در شرایطی که قصد دارید در حرفه ماساژ فعالیت کنید، می توانید در دوره آموزش ماساژ اصفهان این مجموعه شرکت کرده و مهارت های خود را در زمینه انواع تکنیک های ماساژ افزایش دهید. اگر شما نیز درد پریودی دارید و یا همسرتان نیاز به کمک برای کاهش درد دارد با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

چه چیزهایی باعث پریودی دردناک می‌ شود؟

یکی از مشکلات بسیار آزار دهنده ای که اکثر زنان در طول زندگی خود مجبور به تحمل آن هستند، دردهای قاعدگی می باشد. این نوع درد را می توانید از قبل از پریود شدن و یا در حین آن، در ناحیه شکم و پشت خود احساس کنید. اما سوالی که در این زمینه مطرح می شود این است که چه چیزهایی باعث ایجاد پریودی بسیار دردناک برای افراد می شود؟ یکی مهمترین دلایلی که باعث ایجاد دردهای پریودی می شود، بیماری زنانه می باشد. برخی از افراد ممکن است به دلیل داشتن کیست و یا به دلیل عفونت های باکتریایی، دردهای بسیار شدیدی را در ناحیه شکم خود احساس کنند. آن دسته از افرادی که دهانه رحم آن ها بیش از حد تنگ است، دردهای بسیار شدیدتری را در دوران پریودی خود مجبور هستند که تحمل کنند. طبع افراد نیز در میزان درد پریودی تاثیرگذار است، بهتر است چند روز قبل و در حین دوران پریودی خود غذاهایی که دارای طبع گرم هستند را استفاده کنید.

چه چیزهایی باعث پریودی دردناک می‌ شود؟

در مواردی که افراد در دوران پریودی خود دردهای بسیار شدیدی را تحمل می کنند، عضلات اطراف رحم منقبض شده و از این طریق اکسیژن رسانی در این ناحیه کاهش می یابد. اگر این امر ادامه پیدا کند، می تواند باعث ایجاد دردهای بسیار شدید و غیر قابل تحملی برای افراد شود. این نوع درد می تواند در مرکز بدن باقی بماند و به سمت ستون فقرات یا پایین پاها منتشر شود. ممکن است در برخی از زنان با سرگیجه، حالت تهوع، استفراغ یا اسهال نیز همراه باشد.

ماساژ مناسب برای پریود شدن

اینکه خانمی پریودی نامنظم داشته باشد و یا قاعدگی آن عقب بیافتد، می تواند علت های مختلفی داشته باشد که باید بررسی شود و توسط آزمایش و مراجعه به متخصص، تشخیص داده شود. اما راهی که می تواند باعث پریودی منظم شود ماساژهای اصولی است، که در ادامه توضیح خواهیم داد.

تسکین درد پریودی با ماساژ

در این مقاله تکنیک های ماساژ ساده ای را به شما نشان می دهیم که می توانید از آنها در خانه برای تسکین درد پریود استفاده کنید. همچنین معجون‌ های اسانسی را می‌ توانید برای ماساژ تهیه و استفاده کنید، توضیح خواهم داد. اما اگر می خواهید به صورت حرفه ای این کار را برای خود و دیگران انجام دهید، می توانید دوره های آموزش ماساژ در اصفهان را در آموزشگاه متین بیوتی ثبت نام کنید. با گذراندن این دوره ها به صورت حضوری و آنلاین می توانید به صورت موثرتری ماساژ قاعدگی را انجام دهید.

آموزش ماساژ برای درد پریودی

اکثر زنان در طول دوران پریودی خود دردهای بسیار شدید را تحمل می کنند. برای کاهش دردهای خود در زمان قاعدگی می توانید از قرص های مسکن، کیسه آب گرم و مهمتر از همه از تکنیک های ماساژ استفاده کنید. با انجام تکنیک های ماساژ به صورت اصولی می توانید باعث شل شدن رحم و به دنبال آن باعث کاهش اسپاسم بدن خود شوید. هر فرد ممکن است در نقاط مختلفی از بدن خود احساس درد کنند، شما عزیزان با توجه به شدت دردی که دارید، می توانید ماساژ را برای نقاط دردناک بدن خود انجام دهید. میزان فشار دست شما در حین ماساژ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. فشار بیش از اندازه به ناحیه دردناک بدن خود نه تنها نمی تواند اسپاسم ها را از بین برده، بلکه ممکن است باعث وارد شدن آسیب به عضلات بدن شما نیز شود. ماساژ اطراف شکم و رحم باید به شکل کاملا اصولی انجام شود.

با وجود این که داروهای مسکن می توانند شدت دردهای شما را در دوران پریودی کاهش دهند، با این وجود بهتر است از ماساژ به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش دردهای خود در دوران قاعدگی استفاده کنید. ماساژ قبل از قاعدگی توسط تمامی افراد و به راحتی در منزل قابل انجام می باشد. برای این که بتوانید میزان تاثیرگذاری ماساژ را برای کاهش دردهای پریودی خود افزایش دهید، به شما عزیزان توصیه می کنیم از روغن های مخصوص ماساژ برای بدن خود استفاده کنید.

آموزش ماساژ برای درد پریودی

چند نکته:

  • برای کاهش دردهای عضلانی در ناحیه کمر خود می توانید دو انگشت شست خود را از انتهای ستون فقرات تا بالای کمر خود انجام دهید.
  • با افزایش گردش خون در ناحیه رحم، دردهای شدید قاعدگی کاهش می یابد. برای این کار تنها کافی است زیر ناف خود را به آرامی با انگشتان دست خود ماساژ دهید.
  • استفاده از روغن هایی از جمله مریم گلی، اسطوخودوس و روغن کنجد در زمان ماساژ، می تواند در کاهش دردهای شما بسیار تاثیرگذار باشد.

ماساژ شکم در دوران قاعدگی

ماساژ شکم یک تکنیک مستقیم برای افزایش گردش خون رحمی است و در نتیجه تنش عضلانی موضعی را کاهش می دهد. با انجام تکنیک های ماساژ در این نقطه از بدن خود می توانید شدت خونریزی بدن را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید. برای انجام ماساژ شکم در دوران قاعدگی بهتر است در ابتدا روی کمر خود بخوابید و سپس تکنیک های ماساژ را متناسب با ریتم تنفس خود بر روی بدن انجام دهید. گرم کردن دست ها قبل از ماساژ می تواند خونرسانی را در ناحیه شکم افزایش داده و از این طریق باعث کاهش دردهای شما در دوران قاعدگی شود. 

ماساژ شکم در دوران قاعدگی

ماساژ کف پا برای پریود

پا حاوی نقاط طب فشاری است که اعتقاد بر این است که در امتداد مسیرهای انرژی داخلی به ناحیه لگن متصل می شوند. انجام ماساژ روی پا و ساق پا به ویژه در نقاط بسیار حساس کف پا، تاثیری بر کاهش تنش عضلانی و افزایش گردش خون رحم دارد. بهتر است قسمت بیرونی پا و قوزک را به آرامی ماساژ دهید. برای انجام عمیق تر ماساژ بر روی پا می توانید انگشتان خود را در بین انگشتان پا فشار دهید. ماساژ قبل از قاعدگی برای کف پا باید به درستی انجام شود تا از این طریق میزان خونرسانی در رحم افزایش یابد.

قرص آرام بخش قبل از پریود

داروهای مسکن و ضد التهابتی می تواند در کاهش دردهای عضلانی بدن شما بسیار تاثیرگذار باشد. توجه به این نکته الزامی می باشد که قرص های آرامش بخش و مسکن را نباید در قبل و حین دوران پریودی خود بیش از دوز پیشنهادی مصرف کنید. اگر در این رابطه هیچ گونه اطلاعاتی ندارید، می توانید با پزشک متخصص زنان مشورت کنید.

ماساژ برای زودتر پریود شدن

با وجود این که اکثر زنان در دوران قاعدگی محبور به تحمل کردن دردهای بسیار شدید هستند، با این وجود اگه افراد در زمان مناسب پریود نشوند، این امر ممکن است باعث ایجاد مشکلات بسیار شدیدی برای افراد نیز شود. ممکن است به دلیل ضعف، استرس و اضطراب، مشکلات تیروئیدی و یا داشتن کیست در بازه زمانی مشخصی افراد پریود نشوند. مصرف برخی از دمنوش ها می تواند در افزایش آرامش شما و همچنین تعادل هورمون های بدن تاثیرگذار باشد. در موارد شدید تر ممکن است فرد مجبور شود تا از قرص و یا حتی آمپول هایی نیز استفاده کند.

یکی از طبیعی ترین و بهترین روش ها برای زودتر پریود شدن، انجام ماساژ می باشد. برای انجام ماساژ پریودی تنها کافی است نقاط حساس بدن خود را شناخته و با توجه به آن تکنیک های ماساژ را برای بدن اعمال کنید. ماساژ پریودی به هیچ عنوان نباید بلافاصله پس از صرف غذا انجام شود.

ماساژ برای زودتر پریود شدن

سوالات متداول

بهترین ماساژ برای درد پریود چیست؟ ماساژ آروماتراپی با استفاده از روغن‌های ضروری: اکالیپتوس، اسطوخودوس، بابونه رومی و شمعدانی، همراه با تکنیک‌های ماساژ متمرکز بر باسن و کمر برای کاهش فشار در ناحیه کمر به شدت به درد پریود کمک می‌کند.

ماساژ قبل از قاعدگی و بعد از آن بی خطر است؟ ماساژ در طول دوره قاعدگی کاملا بی خطر است. در واقع توصیه می شود از تکنیک های خاص ماساژ و رایحه درمانی برای مبارزه با علائم مختلف مربوط به مشکلات قاعدگی استفاده کنید. با این حال باید مراقب بود که ناحیه معده (شکم) را ماساژ ندهید

گرما یا سرما برای دردهای پریود بهتر است؟ گرما درمانی برای دردهای پریود و گرفتگی عضلات توصیه می شود. برای تسکین دردهای پریود می توانید از کیسه آب گرم استفاده کنید و دور شکم و شکم خود را گرم کنید. همچنین می توانید از حمام آب گرم برای رسیدن به همان اثر استفاده کنید. به طور کلی توصیه می شود از استفاده از بسته های سرد در طول دوره پریود خودداری کنید.

نتیجه

نتیجه ی کلی از این مقاله می توان گفت که ماساژ راهی برای تسکین همه ی دردهاست. اما باید به صورت اصولی و با نظم انجام شود تا بهترین نتیجه را بدهد. ماساژ اشتباه می تواند به ضرر فرد تمام شود. پس قبل از انجام ماساژ قبل از قاعدگی و در حین دوران پریودی خود، آموزش های لازم را ببینید. کلینیک متین بیوتی برگزار کننده کلاس های آموزشی و دوره های آموزش ماساژ در اصفهان می باشد. برای ثبت نام با ما تماس بگیرید. از اینکه ما را تا پایان مقاله همراهی کردید سپاسگذاریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *