تکنیک های ماساژ دیپ تیشو

آشنایی با تکنیک های ماساژ بافت عمیق

مقدمه

ماساژ دیپ تیشو نوعی از بهترین سبک های ماساژ است که بر لایه های عمیق ماهیچه ها اثر می گذارد. در شرایطی که افراد دارای دردهای عضلانی و یا سفتی عضلات هستند، می توانند از این سبک از ماساژ استفاده کنند. یک ماساژ درمانگر که دارای مدرک بین المللی ماساژ در اصفهان است، می تواند با انجام تکنیک های ماساژ بافت عمیق یا همان دیپ تیشو با سرعت آهسته بر روی بافت های بدن با استفاده از روغن های مخصوص، تنش و درد را از شما دور کند. ماهیچه ها می توانند به دلیل آسیب بافت نرم و انقباض عضلانی سفت شوند، در چنین شرایطی گردش خون کاهش یافته و حرکت بدن را محدودتر می کنند. ماساژ بافت عمیق می تواند از طیف وسیعی از تکنیک ها برای تحریک جریان خون، شل شدن فیبرهای عضلانی و بازگرداندن حرکت تاثیرگذار باشد. در شرایطی که قصد دریافت خدمات ماساژ دیپ تیشو و یا آموزش این سبک از ماساژ را دارید، می توانید در دوره های آموزش ماساژ اصفهان مجموعه متین بیوتی شرکت کنید. در این دوره های آموزشی کلیه ی تکنیک های ماساژ بافت عمیق به شکل کاملا اصولی برای شما عزیزان آموزش داده می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر از دوره های آموزشی مجموعه متین بیوتی و زمان شروع آن می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. در ادامه این مقاله قصد داریم در ارتباط با تکنیک های ماساژ دیپ تیشو و دلایل انجام آن برای بدن توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

درباره ماساژ دیپ تیشو

درباره ماساژ دیپ تیشو

هدف از ماساژ دیپ تیشو حذف چسبندگی یا گره ها از ماهیچه ها و در عین حال تشویق به بهبود و آرامش بدن است. ماساژ بافت عمیق بافت همبند، یعنی لایه ‌های میوفاشیال درون ساختار عضلانی را هدف قرار می‌ دهد. این سبک از ماساژ می تواند کاملا درمانی باشد، الگوهای مزمن تنش را کاهش می دهد و به آسیب های عضلانی مانند کشیدگی پشت کمک می کند. ماهیچه های تحت فشار می توانند مانع از رسیدن مواد مغذی و اکسیژن به قسمت های مختلف بدن شوند. در چنین شرایطی سموم در بافت های عضلانی تجمع پیدا می کند. التهابات و سموم منجر به اسپاسم و سفتی عضلانی بیشتر می شود و در نهایت باعث ایجاد آسیب های بسیار جدی در بدن خواهند شد.

بسیار مهم است که قبل از شرکت در دوره های ماساژ دیپ تیشو مقدار زیادی آب را بنوشید تا به دفع سموم بیشتر در بدن خود کمک کنید. هنگام انجام ماساژ بافت عمیق، تنفس عمیق در طول جلسه بسیار مهم می باشد. اگر دارای آسیب های عصبی، شرایط پوستی خاص، شکستگی استخوان و سایر بیماری های دیگر را دارید، بهتر است قبل از انجام ماساژ با فرد ماساژور مشکلات خود را در میان بگذارید. آن دسته از افرادی که دارای لخته خون هستند، قبل از ماساژ بافت عمیق حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. مجموعه متین بیوتی به شما عزیزان کمک می کنند تا در شرایط کاملا بهداشتی بتوانید ماساژ دیپ تیشو را انجام داده و از آن لذت ببرید. کلیه ی تکنیک های این سبک از ماساژ بدون این که آسیب و خطر شدیدی را برای بافت و عضلات شما وارد کنند، توسط کادر متخصص این مجموعه انجام می شود.

ماساژ دیپ تیشو

تکنیک های ماساژ دیپ تیشو

ماساژ دیپ تیشو یکی از بهترین سبک های ماساژ می باشد که در بهترین مرکز آموزش ماساژ درمانی در اصفهان توسط یک فرد باتجربه با اعمال فشارهای بالا می توان دردهای عضلانی را از بین برد. با توجه به این که انجام تکنیک های ماساژ دیپ تیشو امری بسیار تخصصی می باشد در شرایطی که توسط فردی که در این زمینه هیچ گونه دانش و مهارتی نداشته باشد انجام شود، ممکن است باعث وارد شدن آسیب های جبران ناپذیری به بدن شما شود. از این جهت بسیار مهم است برای دریافت خدمات ماساژ بافت عمیق به کلینیک های معتبر ماساژ که در شهر اصفهان فعالیت می کنند، مراجعه کنید.

یک ماساژ درمانگر حرفه ای برای انجام تکنیک های ماساژ دیپ تیشو نیاز است تا شناخت کافی در زمینه آناتومی بدن داشته باشد. میزان فشار وارد شده در هر قسمت از بدن بسته به نوع بافتی که دارند، متفاوت می باشد. در ماساژ دیپ تیشو شدت فشار باید به گونه ای باشد که به عمق عضلات بتواند نفوذ کند. از جمله مهمترین تکنیک هایی که برای ماساژ بافت عمیق استفاده می شود شامل مواردی از جمله تکنیک افلوراژ، ضربه، نقطه ای ماشه ای، میوفاشیال، پتریساژ و غیره است.

فواید ماساژ بافت عمیق

  • افزایش جریان خون

یکی از مزایای مهم ماساژ بافت عمیق، افزایش جریان خون است. از آنجایی که ماساژ درمانگر فشار مستقیم زیادی به ماهیچه ها وارد می کند، این امر باعث افزایش گردش خون در سراسر بدن شما می شود. در نتیجه افزایش جریان خون باعث افزایش اکسیژن رسانی به بافت های دیگر در سراسر بدن خواهد شد. با گردش بیشتر اکسیژن در جریان خون، سمومی مانند اسید لاکتیک با سرعت بیشتری از ماهیچه ها پاک می شوند. ورزشکاران به صورت ویژه می توانند از ماساژ بافت عمیق بهره ببرند، زیرا حذف سریع سموم می تواند به سرعت بخشیدن به روند بهبودی عضلات آسیب دیده کمک کند.

فواید ماساژ دیپ تیشو

  • تسکین استرس

 فشار قوی و محکم بدن را وادار به آرامش می کند و در نهایت تنش را از بین می برد. ماساژ بافت عمیق نه تنها به دلیل افزایش جریان خون به خلاص شدن از شر ماهیچه ها از سموم کمک می کند، بلکه دفع سموم نیز به آرامش بیشتر بدن و ذهن شما کمک خواهد کرد. یک ماساژ درمانگر باتجربه روی ماساژ نقاط ماشه ای مختلف روی بدن که بیشترین استرس را در خود دارند، تمرکز می کند. ماساژ بافت عمیق ماهیانه یا حتی دو ماهه می تواند برای رسیدن به آرامش طولانی مدت و ایجاد خلق و خوی ملایم تر در شما معجزه کند.

  • کاهش درد مزمن

 اگر از ناراحتی مزمن ناشی از آرتریت، فیبرومیالژیا یا هر تعداد بیماری اسکلتی- عضلانی رنج می برید، ماساژ بافت عمیق می تواند به کاهش ناراحتی کمک کند.

  • کاهش فشار خون

یکی از مزایای جانبی کاهش استرس و تنش، کاهش فشار خون است. ماساژ بافت عمیق سفتی عضلات را کاهش می دهد و با این کار می تواند تأثیر مثبتی بر فشار خون داشته باشد. جریان خون از طریق ماهیچه هایی که شل شده اند، کمتر محدود می شود.

جمع بندی نهایی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم تکنیک های ماساژ دیپ تیشو می تواند برای درمان بیماری های عضلانی مرتبط با ورزش و غیر ورزشی مفید باشد. از مزایای بافت عمیق می توان به کاهش تنش، کاهش درد، افزایش انعطاف پذیری اشاره کرد. دریافت ماساژ بافت عمیق می تواند مزایای فیزیولوژیکی موثری را ایجاد کند که شامل افزایش بازگشت وریدی، افزایش دما، حذف مواد زائد، افزایش تبادل سلولی و افزایش کشش بافت می باشد. در صورتی که قصد یادگیری این سبک از ماساژ را دارید، می توانید با اطمینان خاطر به مجموعه متین بیوتی مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *