ماساژ درمانی دیسک گردن

ماساژ بهترین روش برای بهبود دیسک گردن

مقدمه

درد مزمن گردن یا کمر ممکن است بسته به دلایل مختلفی در بدن ایجاد شود. در حالی که یک آسیب حاد در بدن می تواند منشأ آشکار ایجاد درد باشد، درد مزمن می تواند به دلیل وضعیت نامناسب، عدم تعادل عضلات و ساییدگی و پارگی طولانی مدت آن، باعث ایجاد دیسک های مهره ای شود. با گذشت زمان، دیسک های ما ممکن است فرسوده شوند و حمایت کمتری از ستون فقرات فرد را ارائه دهند. در واقع می توان گفت دیسک ‌ها می ‌توانند نازک، برآمده یا کاملا فتق شده و همچنین باعث فشرده‌ سازی روی اعصاب، اسپاسم عضلانی و درد مزمن شوند. با استفاده از روش‌ های خاص بافت نرم برای برداشتن فشار دیسک‌ ها همراه با تکنیک ‌های موبیلیزاسیون برای حفظ حرکات مناسب مفصل، درمان‌ های ماساژ درمانی می‌ تواند به جلوگیری از گیر کردن فاست و گیر افتادگی ریشه عصبی کمک کند. این کار می ‌تواند الگوهای درد مزمن را کاهش دهد و با تسهیل آبرسانی مجدد دیسک‌ ها و کاهش اسپاسم عضلانی، از تخریب مداوم دیسک جلوگیری کند. همراه با روتین های تقویتی اولیه، حتی درد ناشی از فتق دیسک می تواند به میزان قابل توجهی با استفاده از ماساژ درمانی مناسب و درمان های بافت نرم، کاهش یابد. مجموعه متین بیوتی به عنوان یکی از بهترین مراکزی که در زمینه انجام و آموزش ماساژ اصفهان فعالیت دارد، قادر است با ارائه تکنیک های تخصصی انواع سبک ماساژ، دردهای موجود در دیسک گردن افراد را کاهش دهد. در ادامه این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با دلایل ماساژ درمانی دیسک گردن و تاثیراتی که سبک های مختلف ماساژ برای درمان دردهای عضلانی شما دارند، توضیح دهیم. لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

ماساژ درمانی دیسک گردن

ماساژ به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی برای بهبود دیسک گردن، برای بسیاری از افراد توصیه می شود. یک ماساژ درمانگر حرفه ای که در کلاس آموزش ماساژ در اصفهان شرکت کرده است، می تواند با انجام تکنیک های ماساژ میزان خونرسانی را در محل درد شما افزایش داده و از این طریق گرفتگی عضلات شما را کاهش دهد. هرچقدر خونرسانی در بافت بدن افزایش یابد، به همان طریق نیز میزان اکسیژن سازی در بافت افزایش می یابد. این امر تنها زمانی اتفاق می افتد که ماساژ توسط فردی متخصص و باتجربه انجام شود.

ماساژ درمانی دیسک گردن

ماساژ درمانی دیسک گردن باعث می شود تا دامنه حرکت مفاصل تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. علاوه بر از بین بردن دردهای دیسک گردن، ماساژ درمانی می تواند از ایجاد مشکلات در گردن و ستون فقرات شما در آینده نیز جلوگیری کند.

انواع ماساژ برای درمان دیسک گردن

  • ماساژ ارتوپدی

ماساژ ارتوپدی بیشتر نتیجه محور است تا آرامش دهنده و از یک رویکرد چند رشته ای برای حل مشکلات به وجود آمده در عضلات، استفاده می کند. درمانگر شما یک پروتکل سفارشی با هدف بازگرداندن عملکرد و تعادل ساختاری در کل بدن شما برای پیشگیری و توانبخشی بدن ایجاد می کند. این جلسه ممکن است شامل استفاده از ماساژ و کشش درمانگر برای رسیدگی به مسائل آسیب های ناشی از تروما یا اختلال عملکرد وضعیتی باشد. این سبک از ماساژ می تواند در بهبود دیسک گردن شما بسیار تاثیرگذار باشد.

  • ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یکی از محبوب ترین انواع تکنیک های ماساژ است. انجام آن برای آرامش، توانبخشی و حفظ سلامتی بدن توصیه می شود. این تکنیک از ضربات فشار سبک تا متوسط استفاده می کند و به کاهش درد و سفتی مفاصل کمک می کند. ماساژ سوئدی می تواند باعث افزایش گردش خون و حذف مواد زائد ناشی از استرس‌ های جسمی و روحی در بدن شود. کاهش درد، سفتی مفاصل و تقویت آرامش، افزایش گردش خون، ریکاوری ورزشی، افزایش انعطاف پذیری، کاهش تنش عضلانی را می توانید از این سبک از ماساژ انتظار داشته باشید. در صورتی که قصد انجام ماساژ سوئدی را برای درمان دیسک گردن و از بین بردن گرفتگی عضلات های خود دارید، می توانید برای دریافت خدمات ماساژ به کلینیک متین بیوتی به عنوان یکی از بهترین مرکز آموزش ماساژ درمانی در اصفهان مراجعه کنید.

  • ماساژ بافت های عمیق

بافت عمیق به ویژه برای تنش مزمن عضلانی و آسیب های قدیمی مفید است. این درمان برای تمرکز بر روی مناطق خاصی از عضلات که دارای اختلال در عملکرد هستند، طراحی شده است. با توجه به الگوهای مزمنی که این تکنیک به آن می پردازد، مطمئنا مناطق حساسی در طول ماساژ را می تواند درمان کند. ماساژ درمانگر شما در طول ماساژ با شما ارتباط برقرار می کند و باعث افزایش میزان تعادل بدن در پایان جلسه های ماساژ می شود. اکثر درمانگران درمان های سوئدی و بافت عمیق را ترکیب می کنند، زیرا این دو سبک از ماساژ مکمل یکدیگر هستند و می توانند آرامش و توانبخشی را در بدن ایجاد کنند. شما عزیزان می توانید برای بهبود دیسک گردن خود از ماساژ بافت های عمیق استفاده کنید. در طول جلسات ماساژ، ماساژ درمانگر با استفاده از ضربات آرام و اعمال فشار بسیار کم، می تواند شدت درد را در گردن شما کاهش دهد.

انواع ماساژ برای درمان دیسک گردن

درمان دیسک گردن بدون جراحی

در شرایطی که دیسک گردن دارید و قصد درمان آن را دارید، ماساژ درمانی می تواند به عنوان یکی از بهترین روش های بدون جراحی در درمان این بیماری به شما کمک کند. ماساژ درمانی دیسک گردن در واقع بافت نرم گردن شما را درگیر می کند. با توجه به ساختار پیچیده ستون فقرات، بسیار مهم است که تکنیک های ماساژ به شکل اصولی بر روی بدن اعمال شود. فشارهای بسیار شدیدی که در طول جلسه ماساژ توسط ماساژ درمانگر بر روی بدن شما اعمال می شود، ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در استخوان و عضلات شما شود. با انجام ماساژ در کلینیک های معتبر ماساژ می توانید دامنه تحرک عضلات خود را از جمله گردن، را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

تمامی افراد با افزایش سن و همچنین در طی زندگی روزمره خود ممکن است به دلیل مشکلاتی که برای بدن ایجاد می شود، نیاز به انجام ماساژ را داشته باشند. در شرایطی که ماساژ درمانی در شرایط کاملا بهداشتی انجام شود، می تواند به بهبود وضعیت عضلات شما کمک بسیار شایانی کند. ماساژ درمانی می تواند با تاثیرات مثبتی که بر فتق دیسک کمر می گذارد، بدون جراحی شما را از شر دردهای مزمن در گردن و عضلات خلاص کند. هدف از انجام ماساژ درمانی دیسک گردن افزایش سرعت روند بهبود درمان شما می باشد.

درمان دیسک گردن بدون جراحی

جمع بندی نهایی

مشکلات اصلی ناشی از آسیب ها و اختلالات گردن درد باعث ایجاد محدودیت دامنه حرکتی بدن می شود. هنگامی که علت سفتی و یا درد عضلات مشخص شود، یک تجربه ماساژ درمانی مناسب و فردی می تواند برای از بین بردن گرفتگی های عضلات بسیار موثر باشد. ماساژ درمانی دیسک گردن می ‌تواند برای افزایش تحرک در گردن و کاهش درد با خم کردن تنش در عضله، آزاد کردن نقاط ماشه ‌ای که ممکن است نقطه درد باشند و همچنین کاهش اسپاسم عضلانی بسیار موثر باشد. ماساژ بافت عمیق همچنین می ‌تواند برای آزاد کردن هرگونه چسبندگی که به سفتی گردن کمک کند و به طور همزمان روی فاسیای اطراف ماهیچه ‌ها اثر بگذارد. شل شدن عضلات و فاسیای اطراف گردن نه تنها باعث افزایش دامنه حرکت و تحرک می شود، بلکه درد را در زندگی روزمره کاهش می دهد. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه دلایل استفاده از ماساژ درمانی برای درمان دیسک گردن، کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *