بهترین ماساژ سینوس

از تاثیر ماساژ سینوس برای بهبود سردرد استفاده کنید

مقدمه

احتقان بینی یکی از علائم رایج آلرژی است و معمولا زمانی اتفاق می ‌افتد که بافت‌ های سینوسی ملتهب می ‌شوند و جریان صاف مخاط را محدود کرده و لایه‌ ای ضخیم می ‌سازند. این لایه ضخیم و سینوس های متراکم منجر به گرفتگی بینی، درد چشم، سردرد و فشار صورت می شود. با اعمال بهترین تکنیک های ماساژ برای اطراف ناحیه سینوس ها، می توان سردردهای خود را تسکین دهید. این تکنیک ها شامل ترکیبی از فشار، حرکت، ضربه زدن، ورز دادن و مالش صورت برای کاهش درد و ناراحتی می باشد. در صورتی که تکنیک های ماساژ به صورت اصولی در بافت های سینوسی انجام نشود، ممکن باعث گرفتگی و افزایش درد در بدن شما شود.  در صورتی که قصد دریافت خدمات ماساژ و یا شرکت در دوره های آموزشی این مجموعه را دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. در ادامه مقاله قصد داریم در ارتباط با بهترین ماساژ سینوس برای درمان سردرد و نحوه اعمال آن، توضیح دهیم.

علائم سینوزیت چیست

گاهی اوقات آلرژی های فصلی یا سرماخوردگی های معمولی باعث انسداد بافت های سینوسی و ایجاد التهاب می شود. بنابراین، این بافت های سینوس ملتهب تورم ایجاد می کنند و مخاط بینی به درستی تخلیه نمی شوند. بسته به مرحله و علت سینوزیت، علائم آن کمی متفاوت می باشد. علائم سینوسی در هنگام سرماخوردگی با آنفولانزا شایع است، اما معمولا زمانی که عفونت برطرف می شود نیز علائم سینوسی از بین می رود.

ماساژ سینوس برای بهبود سردرد

از جمله مهمترین علائم آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترشح بینی که معمولا غلیظ است و متمایل به زرد تا سبز مایل به زرد است.
  • درد، فشار، احتقان یا پری صورت که با سایر علائم سینوزیت همراه است.
  • علائمی که به مدت 10 روز یا بیشتر پس از شروع سرماخوردگی یا آنفولانزا ادامه دارند.
  • کاهش حس بویایی
  • تب همراه با سایر علائم سینوزیت

سایر علائم سینوزیت که معمولا در بزرگسالان رخ می دهد، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • چشم های قرمز، برآمده یا دردناک
  • سرفه مداوم
  • گوش درد
  • بوی بد دهان
  • درد دندان
  • خستگی

شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات ماساژ، به بهترین مراکزی که در زمینه ارائه خدمات ماساژ درمانی در اصفهان فعالیت می کنند، مراجعه کنید. مجموعه متین بیوتی به عنوان یکی از معتبرترین مراکزی که در زمینه ماساژ و پاکسازی پوست فعالیت دارد و با آشنایی و تسلط بالایی که به انواع سبک های مختلف ماساژ دارد، می تواند بالاترین سطح خدمات را برای مشتریان عزیز خود ارائه دهد. این مجموعه همچنین با برگزاری دوره آموزش ماساژ اصفهان، می تواند به هنرجویان خود کمک کند تا در حرفه ماساژ بتوانند فعالیت کنند.

درمان سردرد سینوسی با ماساژ

در مرحله حاد سینوزیت عفونی، ماساژ درمانی به طور سیستماتیک منع مصرف دارد. با این حال، ماساژ برای موارد مزمن و غیر عفونی سینوزیت، می تواند مناسب باشد. به طور کلی، سینوزیت حاد حدود سه هفته طول می کشد، اما می تواند تا سه ماه ادامه داشته باشد.

درمان سردرد سینوسی با ماساژ

ماساژ درمانگران که در آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ اصفهان فعالیت می کنند، می توانند از ماساژ صورت برای باز کردن مجاری سینوسی بیمارانی که از آلرژی رنج می برند، استفاده کنند. ماساژ پوست سر می تواند جریان مخاط را آزاد کرده و احتقان را کاهش دهد. برای اطلاع از انواع مزایای ماساژ پوست سر، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی : فواید ماساژ پوست سر

بسیاری از غدد لنفاوی بیمار در گردن قرار دارند و این غدد لنفاوی مسئول ایجاد سینوس می باشند. ماساژ غدد لنفاوی می تواند منجر به آزاد شدن فشار سینوسی از طریق تخلیه غدد لنفاوی شود. بسیاری از نقاط ماشه ای سینوسی در پشت و شانه انسان وجود دارند. ماساژ درمانگران اغلب این دو ناحیه را مورد هدف قرار می دهند. افزایش فشار در نقاط ماشه ای سینوسی می تواند علائم آلرژی را تشدید کند، اما ماساژ دادن نقاط ماشه ای می تواند این فشار را کاهش داده و از بروز علائم جلوگیری کند. بهترین ماساژ سینوس توسط یک ماساژ درمانگر حرفه ای که در زمینه انواع سبک های ماساژ آشنایی کامل را داشته باشد، قابل انجام است.

نحوه ماساژ سینوس ها

برخی از درمانگران از مایعات، روغن ها و لوسیون ها برای ماساژ استفاده می کنند. بسته به ماهیت ماساژ و شرایط بدنی شما، ماساژ می تواند از 10 دقیقه تا 2 ساعت طول بکشد. ماساژ درمانگری که دارای مدرک فنی و حرفه ای ماساژ اصفهان است، می تواند بهترین سبک ماساژ را برای درمان سردردهای سینوسی استفاده کند.

نحوه ماساژ سینوس ها

بهترین ماساژ سینوس به 4 دسته کلی زیر تقسیم بندی می شوند:

ماساژ کلی سینوس ها

این سبک از ماساژ را می توانید برای تسکین مشکلات و ناراحتی سینوسی خود انجام دهید. برای انجام ماساژ کلی سینوس ها باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • چهار انگشت را روی هر یک از شقیقه ها قرار داده و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید، این کار را چندین بار انجام دهید.
  • انگشت شست و اشاره را روی ابروها و نزدیک بینی قرار دهید و به آرامی به سمت پایین فشار دهید، سپس چند ثانیه در همین حالت بمانید و در نهایت انگشت شست و اشاره را به آرامی روی پیشانی و خط مو حرکت دهید.
  • چهار انگشت خود را در داخل استخوان گونه نزدیک به پایین بینی به آرامی ماساژ دهید، همین تمرین ماساژ را چندین بار تکرار کنید.
  • در نهایت انگشت اشاره و میانی را در نزدیک گوش به سمت بالا و پایین حرکت دهید.

ماساژ سینوس پیشانی

سینوس های فرونتال در مرکز پیشانی و از استخوان ابرو تا بالای بینی شروع می شوند. هنگامی که در سینوس های فرونتال انسداد دارید، ممکن است فشار و درد شدیدی را در پشت چشم یا پیشانی خود احساس کنید. بنابراین، برای مقابله با انسداد سینوس فرونتال، به ماساژی نیاز دارید تا سینوس‌ ها باز شوند و دردتان تسکین یابد. در این سبک از ماساژ نیاز است تا در دو طرف پیشانی حرکت دایره ای را انجام دهید.

ماساژ سینوس فک بالا

حفره های سینوسی فک بالا، هرمی شکل هستند که در دو طرف بین قرار دارند، بنابراین التهاب یا انسداد در سینوس منجر به درد صورت می شود. برای انجام ماساژ سینوس فک بالا نیاز است تا با استفاده از انگشتان اشاره حرکات دایره ای شکل را در دو طرف بینی انجام دهید.

ماساژ سینوس اتموئید

سینوس های اتموئید در طرفین جمجمه در استخوان اسفنوئید، بین چشم ها و پشت بینی، درست زیر غدد هیپوفیز قرار دارند. برای ماساژ این سینوس ها، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • انگشتان اشاره خود را در دو طرف بینی قرار داده و با حرکات دایره ای کوچک ماساژ دهید.
  • ناحیه بین استخوان بینی و گوشه چشم را به صورت مداوم ماساژ دهید.
  • به مدت 15 ثانیه با انگشتان دست نگه دارید و فشار وارد کنید.
  • با حرکت آرام انگشتان خود در امتداد دو طرف بینی، ضربات را به سمت پایین تکرار کنید.
  • ماساژ را حدود 30 ثانیه ادامه دهید و این فعالیت را چندین بار تکرار کنید تا سینوس های خود را از احتقان خلاص کنید.

 ماساژ سینوس اسفنوئید

انسداد سینوس های اسفنوئید باعث سردرد، تخلیه پس از بینی و درد صورت می شود. برای تسکین التهاب سینوس ها نیاز است تا بهترین سبک ماساژ را از گوشه داخلی چشم و بینی انجام دهید.

بهترین ماساژ سینوس

سخن پایانی

سینوس ها فضاهای کوچک حفره های توخالی جمجمه هستند، این حفره های توخالی لایه نازکی از مخاط دارند. سینوس ها به دلیل عفونت های آلرژیک یا سرماخوردگی مسدود یا ملتهب می شوند و مخاط ایجاد می کنند. تولید مخاط اضافی باعث فشار صورت، سردرد می شود. بنابراین، اگر از این گرفتگی‌ های سینوسی رنج می ‌برید، می ‌توانید از انواع ماساژهای سینوسی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، برای تسکین دردهای خود استفاده کنید. بهترین ماساژ سینوس می تواند همراه با یک حوله آب گرم برای گرفتگی سینوس ها استفاده شود، این امر به شما کمک می کند که مخاط اضافی را از سینوس خود خارج کرده و روند تنفس خود را بهبود بخشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *