دوره های ماساژ متین بیوتی

در دوره های ماساژ آموزشی متین بیوتی انواع ماساژ از قبیل ماساژ سوئدی ، ماساژ تایلندی ، ماساژ سنگ داغ ، ماساژ بافت عمقی ( دیپ تیشو ) و دیگر ماساژها آموزش داده می شود .

در این دوره ها تمام موارد حرفه ای برای تبدیل شدن به یک ماسور حرفه ای ارائه می‌شود و در پایان، مدرک پایان دوره‌ی قابل ترجمه در 138 کشور دنیا ارائه می‌شود .

لیست کامل دوره ماساژ را در زیر مشاهده می‌کنید :

  • ماساژ کمپرس گیاهی
  • ماساژ شمع
  • ماساژ تای
  • ماساژ بافت عمقی ( دیپ تیشو )
  • ماساژ آروماتراپی
  • ماساژ سوئدی
  • ماساژ سنگ
  • ماساژ شیاتسو ( فشاری )
  • ماساژ ایرانی
  • کاربر ماساژ

 

در این دوره ها تمام مراحل از جمله تهیه وسایل، نحوه پذیرش مهمان، توضیح و آماده سازی مهمان ، دادن فرم مشاوره ماساژ برای اطلاع از بیماری های او و شرایط و نیاز های جسمی و عصبی او و در نهایت ارائه ی بهترین نوع ماساژ و پیاده سازی تکنیک های حرفه ای ماساژ های مختلف به هنر جو ارائه می‌شود .

همچنین در مشاوره به مهمان، فواید و عوارض هر ماساژ توضیح داده می‌شود که این هم به هنرجو به طور کامل توضیح داده می‌شود .همچنین دوره های ماساژ هرکدام 1 ماه پشتیبانی دارد که به هنرجو کمک می‌کند اگر ابهام یا سوالی دارد برطرف کند.

در ادامه هر ماساژ  و کاربرد آن توضیح داده می‌شود ؛

 

ماساژ کمپرس گیاهی

در ماساژ گیاهی بسته گیاهی فشرده شده استفاده می‌شود . گیاهانی که در این بسته استفاده شده اند از گیاهان با خواص پزشکی مناطق استوایی درست شده اند . گیاهانی که در این بسته‌ی فشرده استفاده شده اند از گیاهان با خواص مهم پزشکی استفاده شده اند . ماساژ کمپرس گیاهی در زدودن خستگی, تسکین و آرامش بخشی و بهبود جریان خون تأثیرات معجزه آسایی دارد.

 

ماساژ شمع

در ماساژ شمع به جای روغن های گیاهی از شمع استفاده می‌شود . شمع مخصوص ماساژ مانند روغن ماساژ و لوسیون مرطوب کننده ی پوست کاربرد دارد و باعث شادابی و سلامتی پوست می‌شود . همچنین خود ماساژ خستگی و تنش های عضلانی را از بین می‌برد .

 

ماساژ تای

در ماساژ تایلندی علاوه بر ماسور، ماساژ گیرنده هم فعال است و حرکاتی که ماسور هدایت می‌کند را انجام می‌دهد . در ماساژ تایلندی حرکات کششی بر روی عضلات و مفاصل انجام می‌شود و صرفاً یک ماساژ بی تحرک انجام نمی‌شود . البته ماسور در حدی این حرکات کششی را روی ماساژ گیرنده انجام می‌دهد که در عین حال که دامنه‌ی حرکت مفاصل و عضلات زیاد می‌شود،  آسیبی به ماساژ گیرنده نمی‌رسد .

 

ماساژ بافت عمقی ( دیپ تیشو )

ماساژ بافت عمقی ( دیپ تیشو )، نوعی ماساژ درمانی است که در آن از فشارهای سنگین و ضربه های آرام استفاده می‌شود تا این فشار به لایه های عمقی تر پوست و فاسیا (بافت همبند عضلات اطراف) نفوذ کند. به طور معمول، ماساژ بافت عمقی برای تسکین دردهای شدید نواحی منقبض شده مثل گردن، پایین تنه و بالا تنه، ماهیچه ران و شانه ها استفاده می شود.

 

ماساژ آروماتراپی

کلمه ی آروماتراپی از دو واژه ی آروما به معنای عطر یا بو ، و تراپی به معنای درمان یا معالجه تشکیل شده است. مواد اولیه ی اسانس مصرفی در این ماساژ از گیاهان با عطر و بویی که خاصیت درمانی دارند گرفته شده است .

اصطلاح آروماتراپی، به معنای استفاده از روغن های معطر و خوشبو در درمان بیماری ها می باشد . در ماساژ آروماتراپی همراه با ماساژ، انرژی مثبتی که از استشمام عطر روغن های گیاهی در طول ماساژ استفاده می‌شود باعث آرامش وصف ناپذیری خواهد شد .

 

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی مالش طولانی با فشار ، اصطکاک و ضربه زدن طولانی است . ماساژ سوئدی باعث بهبود گردش خون و افزایش انعطاف پذیری می‌شود . همچنین تنش و استرس را کاهش می‌دهد و  موجب بهبود سطح ایمنی بدن می‌شود .

ماساژ سنگ

ماساژ سنگ

ماساژ سنگ داغ با استفاده از سنگ های آتش فشانی و روغن های گیاهی انجام می‌شود . سنگ ها در آب حرارت دیده قرار می‌گیرند و به روغن گیاهی آغشته می‌شوند و روی قسمت های مشخصی از بدن قرار می‌گیرند . این ماساژ به کاهش درد های عضلانی و آرامش اعصاب کمک شایانی می‌کند .

 

ماساژ شیاتسو ( فشاری )

ماساژ شیاتسو نوعی ماساژ ژاپنی است که با تکنیک های طب سوزنی چینی ترکیب شده است . در این نوع ماساژ ، ماساژ با شست ، کف دست و آرنج انجام می‌شود .

شیاتسو شبیه طب سوزنی است، اما بدون سوزن و بدون تأثیر و زدن مستقیم بر نقاط خاص.

 

ماساژ ایرانی

ماساژ ایرانی یا بالولینگ که ترکیب دو کلمه ی بالو به معنی دست و کلمه لینگ که معنی پا می‌دهد استفاده می‌شود . این ماساژ در شمال کشور ریشه ی دیرینه دارد . در این نوع ماساژ نیازی به روغن ماساژ نیست و روی تخت و زمین قابل اجراست .

این ماساژ با استفاده از دست و پا و آرنج انجام می‌شود .

 

کاربر ماساژ

این دوره آموزش ماساژ در اصفهان پایه و اساس کلیه دوره های دیگر ماساژ است و اگر قبل از هر دوره به این دوره پرداخته شود، ماسور پایه ی علمی قوی پیدا می‌کند .

هدف دوره ى كاربر ماساژ ، آماده سازى و زمينه سازى صحيح و علمى براى تربيت يك ماسور حرفه اى و با دانش كافى براى شروع به فعاليت در عرصه ى ماساژ مى باشد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *