جلوگیری از پیری صورت

عادت های بدی که باعث پیری پوست صورت می شود

مقدمه

سلول ‌ها، بافت ‌ها، چربی، عروق خونی، ماهیچه‌ ها و مو در لایه‌ های مختلف پوست صورت شما یافت می ‌شوند. با افزایش سن، پوست شما نیاز به مواد مغذی و درمان متفاوتی دارند. استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب که وضعیت پوست را بهبود می بخشد، کلاژن را تحریک می کند و از پوست محافظت می کند، برای کاهش روند پیری صورت الزامی می باشد. با رعایت برخی از عادت ها و استفاده از رژیم غذایی مناسب، می توانید پوست شاداب و جوانی داشته باشید. پاکسازی پوست صورت، از جمله روتینی است که برای تمامی نوع پوست ها انجام آن توصیه می شود. شما عزیزان می توانید با مراجعه به بهترین مرکز پاکسازی پوست در اصفهان و دریافت خدمات از آن ها، سلول های مرده را از سطح پوست پاک کرده و حس شادابی را به صورت خود بازگردانید. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با عادت های بدی که می تواند باعث پیری پوست شده و راهکارهایی برای جلوگیری از پیری صورت توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علت پیری پوست صورت چیست

یکی از جنجالی ترین موضوعات زیبایی که امروزه در میان عموم مردم طرفدارن بسیار زیادی دارد، راهکارهایی برای جلوگیری پیری صورت و دریافت انواع خدمات زیبایی برای صورت از جمله خدمات فیشیال در اصفهان می باشد.

علت پیری پوست صورت چیست

برای این که بتوانید روند پیری صورت خود را کاهش دهید، نیاز دارید تا درباره عواملی که باعث پیری صورت می شوند اطلاع پیدا کرده و آن ها را انجام ندهید. تغییرات پوستی به عوامل محیطی، ترکیب ژنتیکی، تغذیه و عوامل دیگر مربوط می شوند. از جمله مهمترین عللی که می تواند باعث پیری پوست صورت شود شامل موارد:

  1.  اشعه ماوراء بنفش

بزرگترین عامل برای پیری پوست، اشعه ماوراء بنفش است. اشعه ماوراء بنفش، نور مرئی و اشعه مادون قرمز نور خورشید می توانند با مقدار انرژی متفاوتی که دارند، در سطوح مختلفی از پوست نفوذ کرده و باعث آسیب به سلول های پوستی شوند.

  1. آلودگی هوا

پوست صورت شما در طول روز مدت زمان زیادی را در معرض هوای آلوده از جمله دود اگزوز و یا آلاینده ها، قرار می گیرد. این آلودگی ها به راحتی می توانند به پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد لکه و چین و چروک در صورت شوند.

  1. سیگار کشیدن

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در طول روز بیش از اندازه سیگار مصرف می کنید، در مدت زمان کوتاهی شاهد ایجاد چین و چروک در صورت خود به خصوص در نواحی اطراف دهان، روی لب بالایی، اطراف چشم خود خواهید بود. سیگار کشیدن رنگ و ظاهر پوست را تغییر می دهد. در واقع می توان گفت دود سیگار رشد فیبروبلاست ها را که مسئول تولید کلاژن است، مختل خواهد کرد. علاوه بر این، سیگار کشیدن باعث کاهش فعالیت دفاعی آنتی اکسیدانی می شود و روند پیری پوست را تسریع می بخشد.

  1. تغذیه

عوامل غذایی و مکمل ها می توانند بر پیری پوست تأثیر بگذارند. رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان روند پیری را کاهش می دهد. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم برای افزایش سلامت پوست صورت خود حتما از رژیم غذایی مخصوصی استفاده کنید.

  1. استرس

استرس بر افزایش سطوح التهابی که در پوست تأثیر گذار است، نقش دارد.

پیری پوست صورت

  1. کم خوابی

کم خوابی بر ظاهر چهره شما تاثیر گذاشته و می تواند باعث کاهش رطوبت پوست شود.

  1. دمای پوست

دمای طبیعی پوست حدود 33 درجه سانتیگراد است، گرما یک عامل محیطی است که می تواند به پیری پوست کمک کند. دمای بالا در نتیجه اشعه مادون قرمز تولید می شود و منجر به افزایش دمای پوست می شود. تحت تأثیر تابش مستقیم مادون قرمز، دمای پوست می تواند به بیش از 40 درجه سانتیگراد افزایش یابد. شوک حرارتی حاد در پوست باعث تحریک تشکیل رگ های خونی جدید، ظهور سلول های التهابی و آسیب اکسیداتیو DNA می شود، این امر می تواند باعث پیری پوست شما شود.

  1. تخریب کلاژن

پس از حدود 25 سالگی، میزان تولید کلاژن در پوست کاهش می یابد و اولین خطوط و چین و چروک ها ظاهر می شوند. تحت تأثیر آنزیم ها، کلاژن و الاستین تجزیه می شوند. اگر تعادل خوبی بین تولید و تجزیه کلاژن وجود نداشته باشد، پوست پیر می شود و علائم افتادگی در صورت ظاهر می شود. در صورتی که پوست افتاده ای دارید، می توانید با کمک انواع نخ لیف کلاژن به صورت غیر تهاجمی، از چین و چروک و پیری پوست خود جلوگیری کنید.

  1. یائسگی

پس از یائسگی، سطح کلاژن در هر سال پس از یائسگی 2 درصد کاهش می یابد. سطح کلاژن در پوست با سطح استروژن مرتبط است. در پنج سال اول پس از یائسگی، کلاژن تا 30 درصد کاهش می یابد، در نتیجه پس از یائسگی پوست شل می ‌شود و خیلی سریع خشک ‌تر می ‌شود، زیرا پس از آن کمبود استروژن وجود دارد.

  1. کاهش ساختار استخوان

با افزایش سن، ساختار استخوان کاهش می یابد، در نتیجه بافت چسبندگی کمتری دارد و همچنین کاهش چربی های عمقی و زیر پوستی به وجود می آید.

جلوگیری از پیری صورت

با گذشت زمان، پوست ممکن است شروع به از دست دادن کلاژن کند، این امر می تواند منجر به ایجاد چروک در پوست شود. لایه برداری با استفاده از دانه ها یا لایه بردارهای شیمیایی یک استراتژی مراقبت از پوست برای از بین بردن پوست مرده و ایجاد پوست صاف صورت است. استفاده منظم از کرم ضد آفتاب با فاکتور محافظتی در برابر آفتاب (SPF) 30 یا بالاتر، یک راه عالی برای حفظ سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد لکه های ناشی از افزایش سن و تغییر رنگ است. اما همه ضدآفتاب ‌ها برای داشتن پوستی انعطاف ‌پذیر شبیه هم نیستند.

جلوگیری از پیری صورت

خوردن غذاهایی که پوست را در طول سال ها تغذیه می کنند، مهم است. از مصرف هر چیزی که می تواند باعث کم آبی بدن شود، مانند الکل اجتناب کنید. غذاهای سرشار از قند و کربوهیدرات ‌های سفید می ‌توانند با تجزیه گلوکز شما را سریع ‌تر پیر کنند. در عوض پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی خود انتخاب کنید، از جمله غذاهایی مانند ماهی، گوشت بدون چربی، لوبیا و حبوبات برای کمک به ساخت کلاژن قوی بسیار تاثیرگذار می باشند. همچنین غذاهای سرشار از ویتامین C را برای حفظ جوانی پوست خود استفاده کنید.

سخن پایانی

پوست به طور منظم سلول های مرده را از بین می برد و هر 28 روز یک لایه جدید ایجاد می کند. اما این روند می تواند با گذشت زمان کند شود و منجر به ظاهری کدر و لکه های خشن در پوست شود. برای کمک به از بین بردن این تجمع، هر هفته لایه برداری کنید تا پوست روشن تری داشته باشید. رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از کرم های ضد آفتاب متناسب با نوع پوستی که دارید، می تواند باعث جلوگیری از پیری صورت شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *