تاثیر آلودگی هوا بر پوست

آلودگی هوا قاتل نامرئی سلامت و شادابی پوست

مقدمه

به نظر شما آلودگی هوا چه تاثیرات مخربی می تواند بر سطح پوست بگذارد؟ چگونه می توان از پوست در برابر آلاینده های هوا محافظت کرد؟ اگر درباره این پرسش ها اطلاعاتی ندارید، می توانید ادامه این مقاله را مطالعه کنید. با توجه به افزایش جمعیت و تعداد صنایع فعال در سطح کشور، متاسفانه با مشکل آلودگی هوا در کشور مواجهه هستیم. افزایش سطح آلودگی نه تنها بر سلامت شما تأثیر می گذارد، بلکه پوست شما نیز به طرق مختلف تحت تأثیر قرار می گیرد. به دلیل قرار گرفتن بیش از حد در معرض آلاینده ها، پوست شما کدر می شود، دچار انسداد منافذ، کم آبی، قرمزی و سایر مشکلات پوستی دیگر می شود. در ادامه در ارتباط با تاثیر آلودگی هوا بر پوست بیشتر توضیح می دهیم.

هوای آلوده چگونه به پوست آسیب می‌ رساند؟

پوست شما آلاینده های موجود در محیط را جذب می کند و آن ها را داخل منافذ باز پوست خود نگه می دارد. دودهایی که در سطح هوا وجود دارند ترکیبی از ازن سطح پایین، ذرات گرد و غبار و آلاینده هایی مانند مونوکسید کربن است که می تواند منجر به پیری پوست شما شود. هنگامی که پوست شما این آلاینده ها را جذب می کند، پوست شما نمی تواند اکسیژن را به خوبی جذب کند، این امر منجر به ایجاد چین و چروک، عدم خاصیت ارتجاعی و پیری پوست در صورت افراد می شود. ازن همچنین ویتامین E را که یک ماده مغذی حیاتی است که پوست شما را تغذیه می کند، از بین می برد و در نتیجه پوست شما را خشک تر می کند.

هوای آلوده چگونه به پوست آسیب می‌ رساند

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا و مه دود نیز احتمال ابتلا به اگزما، آکنه را افزایش می دهد. برای داشتن پوستی شاداب و درخشان به شما عزیزان توصیه می کنیم در بازه های زمانی مشخص به مراکز پاکسازی پوست اصفهان مراجعه کرده و آلودگی ها را از سطح پوست خود از بین ببرید. از جمله مهمترین مشکلاتی که آلودگی هوا می تواند بر سطح پوست شما بگذارد:

آلودگی هوا باعث پیری زودرس پوست

 ذرات معلق موجود در آلودگی هوا حاوی رادیکال های آزاد هستند که می توانند آسیب های قابل توجهی به رشته های کلاژن و الاستین در بافت پوست وارد کنند. این امر می تواند منجر به ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و از دست دادن خاصیت ارتجاعی شود که منجر به افتادگی پوست افراد شود. برای از بین بردن خطوط چین و چروک از سطح پوست خود می توانید به مراکز ارائه دهنده خدمات آموزش پاکسازی پوست اصفهان، مراجعه کرده و از بهترین سبک های پاکسازی پوست برای افزایش شادابی و جوانسازی پوست صورت خود استفاده کنید.

تغییر رنگ پوست در صورت تماس طولانی مدت با آلاینده ها

آلاینده های هوا می توانند باعث تولید بیش از حد ملانین شوند که منجر به پرپیگمانتاسیون و ناهمواری پوست می شود، این امر می تواند منجر به شرایطی مانند ایجاد لکه هایی در سطح پوست شما شود.

آلودگی هوا قاتل نامرئی سلامت و شادابی پوست

اثر آلودگی هوا در تحریک پوست برای ایجاد آکنه

علاوه بر پیری زودرس و تغییر رنگ، آلودگی هوا می‌ تواند منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد آکنه شود، این امر همچنین می تواند التهاب پوست را افزایش دهد و باعث قرمزی شود که شرایطی مانند اگزما را در سطح پوست شما ایجاد می کند.

تاثیر آلودگی هوا در خشک شدن پوست

آلودگی هوا می تواند عملکرد سد طبیعی پوست شما را مختل کند و منجر به افزایش از دست دادن آب و خشکی پوست شود. پوست خشک و کم آب بیشتر مستعد آسیب و عفونت است.

کدام آلاینده ها به پوست صورت آسیب می رسانند؟

آلودگی هوا که تقریبا هر روز به سطح جدیدی می رسند، تأثیر منفی روی پوست شما می گذارد. آلاینده های سمی موجود در هوای داخل و خارج از خانه به پوست شما جذب می شوند که این امر منجر به ایجاد تعدادی از مشکلات پوستی در شما شود. آلودگی هایی که روی پوست شما تأثیر می گذارد، ترکیبی از دود و ذرات معلق است که از اگزوز اتومبیل، ذوب فلزات، سیگار کشیدن و گازهای صنعتی ناشی می شود. پیامدهای آلودگی هوا می تواند منجر به تحریک، پیری زودرس و در برخی موارد باعث ایجاد سرطان شود.

کدام آلاینده ها به پوست صورت آسیب می رسانند

آلاینده های موجود در هوا متشکل از ذرات ریز، گازهای سمی و مواد شیمیایی تشکیل شده است. این نوع مواد را می توان به طور گسترده به ذرات معلق (PM)، دی اکسید نیتروژن (NO2)، ازن (O3)، دی اکسید گوگرد (SO2) و ترکیبات آلی فرار (VOCs) طبقه بندی کرد. وقتی صحبت از پوست می شود، ذرات معلق هستند که می توانند بزرگترین مشکل را ایجاد کنند، به خصوص آن ذراتی که قطر آنها 2.5 میکرومتر یا کمتر است.

چگونه می توان از پوست در برابر آلودگی هوا محافظت کرد؟

مراقبت از پوست می تواند برای کاهش تاثیر آلودگی هوا بر روی پوست و کمک به حفظ سلامت پوست بسیار موثر می باشد. با توجه به تاثیر آلودگی هوا بر پوست بسیار مهم است از روش های مناسبی برای ایجاد جوانسازی و شادابی پوست صورت خود استفاده کنید. در ادامه در ارتباط با چند راهکار برای مراقبت از پوست صورت در برابر آلاینده های هوا بیشتر توضیح می دهیم:

انجام پاکسازی پوست

یکی از راه‌ های کلیدی برای کمک به کاهش تأثیر آلودگی هوا، اطمینان از استفاده از پاک‌ کننده‌های ملایم است. پاک کننده های متناسب با نوع پوست برای از بین بردن آلاینده ها، آلودگی ها و آرایش از سطح پوست و تمیز نگه داشتن پوست بدون از بین بردن روغن طبیعی آن ضروری است.

پاک کننده به پوست شما کمک می کنند تا با خشکی مبارزه کنند، پوست شما را آبرسانی می کنند و به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک می کنند. از پاک ‌کننده‌ ای استفاده کنید که پوست شما را لایه‌ برداری می ‌کند و کثیفی، ناخالصی ‌ها و چربی اضافی را از پوست خارج می ‌کند. برخی از شوینده ها می توانند به منافذ پوست نفوذ کرده و آلودگی ها را از عمق پوست صورت از بین ببرد.

استفاده از آنتی اکسیدان ها

 محصولات مراقبت از پوست که غنی از آنتی اکسیدان هستند، می توانند برای خنثی کردن رادیکال های آزاد تولید شده توسط آلودگی هوا بسیار مفید باشند. موادی مانند ویتامین C، ویتامین E به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود شناخته شده اند و می توانند به کاهش آسیب پوست کمک کنند.

مرطوب ‌سازی پوست

یکی دیگر از راه‌ های مهم برای کاهش تأثیر آلودگی هوا بر روی پوست، مرطوب کردن منظم پوست مفید است. این امر می تواند به جلوگیری از کم آبی ناشی از آلودگی هوا، حفظ سلامت پوست و جلوگیری از خشکی پوست و عفونت کمک کند. علاوه بر این، یک مرطوب کننده خوب همچنین به حفظ عملکرد مانع پوست کمک می کند.

مرطوب کننده پوست شما را نرم و هیدراته نگه می دارد که به کاهش خشکی و چین و چروک کمک می کند. مطالعات نشان داده‌اند که آلودگی شرایطی مانند پسوریازیس و اگزما را افزایش می ‌دهد، برای این کار از مرطوب ‌کننده ‌ای استفاده کنید که آبرسانی طولانی‌ مدت داشته باشند.

مرطوب ‌سازی پوست

استفاده مداوم از ضد آفتاب

از کرم ضد آفتاب با حداقل SPF 50 استفاده کنید که از پوست شما در برابر سوزش (UVB) و پیری (UVA) محافظت کند. کرم ضد آفتاب بهترین محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب می تواند احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد. با این حال، کرم ضد آفتاب سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که محافظت کامل از آلودگی را به همراه دارد. یک ضد آفتاب با قدرت آنتی اکسیدان ها و طیف وسیع خوب بهترین گزینه برای پوست شما هر زمان که بیرون می روید، است.

بیشتر بخوانید : فواید کرم ضد آفتاب

نوشیدن آب کافی در طول روز

نوشیدن آب برای سلامت پوست بسیار مهم است. وقتی آب زیادی می نوشید، بدن شما کل سم را دفع می کند و به شما کمک می کند پوست خود را سالم نگه دارید. آب پوست را تمیز می کند و به پوست شما درخشندگی طبیعی می بخشد. هر زمان که ممکن است آب بنوشید، به طور طبیعی سایر مشکلات پوستی را کاهش می دهد.

رعایت رژیم غذایی مناسب

آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و پوست ما را سالم نگه می دارند. میوه ‌های تازه، آب ‌میوه‌ های تازه و سبزیجات سرشار از آنتی ‌اکسیدان هستند که یک ماده مهم ضد پیری است. ویتامین ها منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند.

  • آب میوه های سالم، سوپ ها و مقدار زیادی آب بنوشید.
  • از چاشنی هایی مانند زنجبیل، فلفل، لیمو، زردچوبه و غیره برای دم کردن چای استفاده کنید و در طول روز به نوشیدن آن ادامه دهید.
  • آجیل، میوه ها و سبزیجات مانند انار، برنجال و کدو تنبل را با تمرکز بر آنتی اکسیدان ها برای مبارزه با افزایش رادیکال های آزاد اضافه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که مقدار زیادی ویتامین C از رژیم غذایی خود دریافت می کنید یا برای مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید.

ترفندهای مهم برای مراقبت از پوست صورت در برابر آلاینده های هوا

اگر در مناطق پرجمعیت زندگی می کنید، اجتناب از عوامل استرس زای محیطی دشوار است. با این حال، یک روال مراقبت از پوست می تواند موانع پوستی در برابر نانو ذرات را ایجاد کنند. محصولات مراقبت پوستی می توانند به شما این امکان را بدهند که پوستی مرطوب، صاف و درخشان داشته باشید.

راقبت از پوست صورت در برابر آلاینده های هوا

علاوه بر این، شما باید غذاهای غنی از آنتی اکسیدان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  • شستشوی ملایم به مدت چند ثانیه هر روز برخی از سموم مضر را از بین می برد.
  • جدای از مصرف مکمل های ویتامین، به دنبال لوسیون ها یا کرم هایی باشید که غنی از ویتامین C و E باشند.
  • در حالی که بدن خود را با مایعات هیدراته می کنید، باید پوست را با مرطوب کننده ها یا لوسیون ها هیدراته نگه دارید.

انجام پاکسازی پوست برای از بین بردن مواد آلوده از سطح پوست در کلینیک متین بیوتی

یکی از ساده ترین راه ها برای داشتن پوست شاداب و درخشان، انجام لایه برداری پوست به صورت مداوم می باشد. با انجام پاکسازی پوست درکلینیک متین بیوتی می توانید آلودگی های پوستی را از پوست به صورت عمیق از منافذ پوست پاک کرده و از ایجاد چین و چروک و لکه در سطح پوست خود جلوگیری کنید. برای بهره مندی از قدرت پاکسازی برای پوست صورت خود و دریافت خدمات پاکسازی پوست، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *