فواید دستگاه های ماساژور

معرفی انواع ماساژور بدن و کاربردهای مختلف آن‌ ها

مقدمه

امروزه انواع سبک های ماساژ درمانی به دلیل اثراتی که بر روی بدن افراد می گذارند، در میان مردم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. استفاده از دستگاه های ماساژور می تواند برای آن دسته از افرادی که قصد انجام ماساژ را در منزل دارند، بسیار مفید باشد. برای بهره مندی از تمامی فواید دستگاه های ماساژور نیاز دارید تا بهترین نوع دستگاه را متناسب با نیاز و میزان گرفتگی عضلات خود خریداری و استفاده کنید. همچنین اگر قصد دریافت انواع سبک های ماساژ را به صورت کاملا تخصصی برای بدن خود دارید، می توانید به کلینیک متین بیوتی به عنوان بهترین مرکز آموزش ماساژ اصفهان مراجعه کنید. در این محتوا قصد داریم در ارتباط با انواع دستگاه های ماساژور، تاثیراتی که بر روی بدن می گذارند، انتخاب بهترین مدل دستگاه ماساژور توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فواید استفاده از دستگاه ماساژور برای افراد

ماساژ بدن یک تکنیک بسیار عالی برای تسکین دردهای مختلف بدن است. انجام ماساژ می تواند شما را آرام کند، به شما انرژی دهد و به تسکین درد سفت عضلانی ناشی از فعالیت بدنی یا مشکلات در دوران پیری کمک کند. در طول انجام ماساژ معمولا عضلات، تاندون ‌ها، پوست و رباط‌ های نواحی مختلف بدن دستکاری می شوند. امروزه ماساژ نه تنها در مراکز اسپا بلکه در محیط های پزشکی مانند بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز فیزیوتراپی نیز انجام می شود.

فواید استفاده از دستگاه ماساژور برای افراد

سیستم عصبی بدن شما به هر نوع ماساژی پاسخ مثبتی می دهد. مطالعات نشان می دهد که این پاسخ باعث افزایش سطح سروتونین می شود، این یک ماده شیمیایی است که بر احساسات و افکار افراد تأثیر می گذارد. به عبارت دیگر، این ماده شیمیایی به ما احساس شادی بیشتری می دهد. زمانی که ماساژور با استفاده از دست و یا دستگاه های الکتریکی بافت های نرم را تحت تاثیر خود قرار داده و از این طریق گردش خون در بدن را بهبود بخشد. بنابراین ماساژ درمانی بافت‌ های عضلانی سفت طولانی را شل می‌ کند و انقباضات دردناک و اسپاسم را کاهش می‌ دهد. برای داشتن بدنی سالم و خارج گرفتن سطح استرس از بدن خود به شما عزیزان توصیه می کنیم در بازه های زمانی مشخص با مراجعه به بهترین کلینیک های زیبایی خدمات ماساژ درمانی در اصفهان ، بهترین سبک های ماساژ را دریافت کنید.

 از جمله مهمترین فواید دستگاه های ماساژور شامل موارد زیر است:

رهایی از علائم رایج فیبرومیالژیا با استفاده از دستگاه ماساژور

فیبرومیالژیا به نوعی وضعیت بدنی اشاره دارد که با درد عضلانی یا اسکلتی عضلانی همراه با سفتی و حساسیت موضعی در نقاط خاصی از بدن مشخص می شود. این علائم معمولا درد عضلانی، سردرد، بی ‌حسی یا گزگز دست ‌ها و پاها و بی قرار در سنین بالا است، این شرایط می تواند پایدار باشد و اغلب با نگرانی، استرس و کمبود خواب تشدید می شود. ماساژ بدن در اشکال مختلف می تواند باعث تسکین، کاهش درد عضلانی و ناراحتی بدن شود.

دستگاه های ماساژور راهی برای بهبود سردرد

افراد زیادی از سردردهای میگرنی و استرس رنج می برند. اغلب، کم خوابی و اختلالات خواب در سبک زندگی مدرن امروزی باعث سردرد می شوند. مطالعات نشان می ‌دهند که افرادی که ماساژ دریافت می ‌کنند، خواب با کیفیت ‌تری دارند و در هنگام صبح سردرد کمتری نیز خواهند داشت. به طور مشابه، کمردرد معمولی و درد عضلانی را می توان از طریق ماساژ قسمت های آسیب دیده تسکین داد.

دستگاه های ماساژور راهی برای بهبود سردرد

افزایش انعطاف پذیری با دستگاه های ماساژور

اگر ورزشکار هستید، به طور مداوم به پاها و زانوهای خود فشار وارد کنید، اگر شما یک بزرگسال میانسال هستید، ممکن است دامنه حرکتی اعضای بدن خود را از دست داده باشید. با انجام ماساژ و استفاده از دستگاه های ماساژور می تواند انعطاف پذیری بدن خود را افزایش داده و از این طریق دامنه حرکات بدن خود را نیز افزایش دهید. ماساژ روی عضلات، بافت‌ های همبند، تاندون‌ ها و رباط‌ ها اثر می گذارد.

معرفی انواع ماساژ بر اساس نوع عملکرد

ماساژورهای دستی

ماساژور دستی با طراحی راحت تمام بدن را تسکین می دهند. برای مثال، اگر به دلیل نشستن در طول روز کمردرد دارید یا یک روز پر استرس در محل کار خود دارید، استفاده از این نوع دستگاه ها عالی هستند. ماساژور تمام بدن دارای سه سر کوبه ای مختلف است که اهداف مختلفی را ارائه می دهند. ماساژورهای دستی می توانند بر روی بافت های عضلانی تاثیر گذاشته و از این طریق باعث شل شدن بیشتر ماهیچه ها شوند. اگر شغل کم تحرکی دارید، می توانید از ماساژورهای دستی به صورت مداوم در خانه خود استفاده کنید.

ماساژورهای برقی

علاوه بر ماساژورهای دستی نوع برقی آن نیز می توانند برای بدن بسیار مفید باشند. میزان اثرگذاری دستگاه ماساژور برقی در میان بافت های عمیق بدن بسیار بیشتر می باشد. شما عزیزان می توانید متناسب با سن و شدت گرفتگی های عضلات خود از بهترین برند دستگاه های ماساژور برای بدن خود استفاده کنید. اگر در ارتباط با این موضوع هیچ گونه اطلاعاتی ندارید، بهتر است قبل از اقدام به خرید آن ها در این رابطه با فردی متخصص مشورت کنید.

انواع ماساژور برای بدن از نظر کارکرد

ماساژورهای تفنگی

سر تفنگ دستگاه های ماساژور به جلو و عقب نوسان می کند و لرزش با فرکانس بالا را با دامنه حرکت کم، ترکیب می کند تا ماساژ درمانی ضربه ای را ارائه دهد. ماساژ ضربه ‌ای مجموعه ‌ای سریع و متمرکز از تکان‌ ها می باشد که به شل شدن ماهیچه ‌های سفت، تخلیه مایعات لنفاوی و خون وریدی به سیستم گردش خون کمک می‌ کند. استفاده از دستگاه های ماساژورهای تفنگی همچنین می ‌تواند ماهیچه‌ های بین شانه‌ ها و قسمت بالایی پشت را شل کند، که می ‌تواند به ایجاد وضعیت سالم ‌تر، هم در حالت نشسته و هم در حالت ایستاده، کمک کند.

بیشتر بخوانید : گان ماساژ چیست؟

هنگامی که دستگاه ماساژورهای تفنگی در اطراف گردن و شانه استفاده می شوند، می توانند یک درمان موثر برای کاهش علائم تنش و سردرد عروقی بگذارند. ماساژ درمانی همچنین می تواند سطح هورمون کورتیزول را که باعث استرس می شود، کاهش دهند. سطوح پایین کورتیزول به معنای علائم جسمی و روانی است که می تواند منجر به خواب عمیق تر و راحت تر در افراد شود. در حالی که تفنگ های ماساژ نمی توانند طیف گسترده ای از تکنیک های ماساژ را ارائه دهند، حداقل در مقایسه با آنچه می توانید از یک درمانگر یا صندلی ماساژ دریافت کنید، آن ها مزایای خاص خود را دارند.

ماساژورهای تفنگی

ماساژورهای لرزشی

ماساژور ارتعاشی می تواند با استفاده از ارتعاشات برای تحریک نواحی خاصی از بدن به ایجاد آرامش در شما کمک کند. این دستگاه ها از الگوهای ارتعاشی مختلفی مانند ضربان یا نوسان استفاده می کنند، این ارتعاشات اعماق زیر سطح پوست را تحریک می کنند و در پی آن مسیرهای عصبی به نام “رشته های عصبی” حرکت می کنند تا زمانی که به مقصد خود یعنی مغز برسند. به این ترتیب می توان سیستم عصبی را بدون تماس مستقیم با پوست تحریک کرد.

این شکل از تحریک به “ارتعاش درمانی” معروف هستند، زیرا اثرات لمس را تقلید می کنند اما نیازی به تماس مستقیم بین پوست ندارند. استفاده از دستگاه های ماساژور لرزشی می تواند برای افرادی که آرتریت دارند نیز کمک بسیار شایانی کند، این نوع ماساژ حتی ممکن است گردش خون را بهبود بخشد و سطح انرژی را افزایش دهد.

سلولیت زمانی اتفاق می‌افتد که سلول ‌های چربی در زیر پوست انباشته می‌ شوند و باعث ایجاد نواحی گودی یا توده ‌ای در بدن می ‌شوند. در حالی که هیچ درمان شناخته شده ای برای این عارضه وجود ندارد، برخی از کارشناسان معتقدند که ماساژ ارتعاشی منظم می تواند شدت آن را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد که زنانی که درمان های هفتگی را دریافت می کردند، کاهش قابل توجهی در اندازه سلولیت خود داشته اند.

ماساژورهای پا

فواید دستگاه های ماساژور می تواند باعث تسکین بدن شما پس از یک روز طولانی کار انجام دهد. استفاده منظم از ماساژور برقی پا می تواند گردش خون را بهبود بخشد، تورم و التهاب را کاهش دهد. این امر منجر به سلامت قلب و عروق بهتر می شود، زیرا فشار روی قلب را کاهش می دهد و جریان خون کارآمد را در سراسر بدن افزایش می دهد. تئوری رفلکسولوژی نشان می دهد که فشار اعمال شده به پاها می تواند به کاهش استرس و بهبودی در اندام ها و سیستم های مربوطه بدن کمک کند. ماساژورهای برقی پا همچنین سطح کورتیزول را کاهش می دهند و استرس و اضطراب را کاهش می دهند. کورتیزول هورمونی است که می تواند منجر به اثرات منفی سلامتی مانند افزایش وزن، افسردگی و استرس شود.

ماساژورهای پا

اگر یک سبک زندگی فعال مانند دوچرخه سواری دارید یا اغلب روی پاهای خود در طول روز می ایستید، ممکن است تا پایان روز درد و سفتی در ساق پاهای خود را تجربه کنید. ماساژور برقی پا و ساق پا می تواند به شل شدن این عضلات، کاهش درد و جلوگیری از آسیب کمک کند. ماساژهای منظم برای ورزشکاران به همین منظور انجام می شود و ماساژورهای برقی پا به شما این امکان را می دهند که از مزایای آن در خانه نیز بهره مند شوید.

ماساژورهای کمر

آیا تا به حال احساس سوزن های تیز در عضلات پشت خود دارید یا فقط درد عضلانی ضربان دار را احساس می کنید؟ شاید کار کردن پشت صفحه کامپیوتر هر روز باعث ایجاد احساس تنش در شما می شود، یا شاید شما یک ورزشکار هستید و عضله ای را در اثر یک تمرین شدید تحت فشار قرار داده اید. علت ایجاد مشکلات کمر در شما هر چه که باشد، می تواند دردهای کمر شما را تسکین دهد.

ماساژور برای دستکاری عضلات و پوست افراد به کمر شما فشار وارد می کند. حرکات ورز دادن باعث تسکین درد عضلات دردناک، منقبض و آسیب دیده می شود، این امر از مهمترین فواید دستگاه های ماساژور می باشد. مقابله با درد مزمن در پشت می تواند بسیار سخت باشد. اگر درمان احتمالی به موقع انجام نشود، می تواند شرایط بدی برای افراد را ایجاد کند. به همین دلیل است که ماساژ درمانی می تواند مفید باشد. هنگامی که از نقاط فشار مناسب برای آزاد کردن غذا و آرامش بدن استفاده می شود، درد نیز به خودی خود کاهش می یابد. به همین دلیل است که اگر از کمردرد مزمن رنج می برید، تکنیک های ماساژ درمانی برای کمردرد باید به طور مرتب اجرا شوند. در این فرآیند می توانید احساس مداوم استرس و اضطراب نیز در بدن خود کاهش دهید.

ماساژورهای کمر

ماساژورهای پوست سر

ماساژور پوست سر یک ابزار دستی مو است که برای ماساژ پوست سر بر روی موهای مرطوب یا خشک طراحی شده است. فواید دستگاه های ماساژور برای افزایش جریان خون در پوست سر، رشد مو و کاهش استرس طراحی شده، تاثیرگذار می باشد.

دستگاه های ماساژور می توانند به لایه برداری و پاکسازی پوست سر کمک کنند تا سلول های مرده پوست، شوره سر، خارش دار، پوسته پوسته شدن پوست و تجمع محصولات اضافی را از بین ببرند. این کار با لایه برداری، فولیکول های مو را باز می کند تا رشد موی سالم را تقویت کند. ماساژورهای پوست سر می توانند به کاهش میگرن و سردرد کمک کنند، زیرا تنش را در ماهیچه های پوست سر و گردن که از علل شایع سردرد هستند، کاهش می دهند. استفاده از ماساژور پوست سر به کاهش تنش و آرامش سیستم عصبی کمک می کند و ناراحتی را از بین می برد.

ماساژورهای زانو

اولین قدم در درمان التهاب زانو، حتی اگر کمی ملتهب باشد، کاهش درد است. برای شروع باید از ماساژور زانو استفاده کنید. این نوع دستگاه وسیله ای است که می توانید در منزل یا مطب برای ماساژ زانو از آن استفاده کنید. ماساژ منظم استرس و تنش را از بین می برد، با کاهش اضطراب و افسردگی باعث آرامش و خواب می شود. همچنین سطح انرژی را افزایش می دهد و خلق و خو را بهبود می بخشد.

فواید دستگاه های ماساژور باعث کاهش فشار روی مفاصل که ممکن است باعث ناراحتی یا آسیب شود کمک می کند، این به ویژه برای کسانی که آرتروز در زانوهای خود دارند مفید است. عمل ورز دادن همچنین جریان خون را تحریک می کند که تورم و التهاب را کاهش می دهد. این امر می تواند به کاهش سفتی پس از دوره های طولانی نشستن در محل کار یا رانندگی کمک کند. ورز دادن عضلات اطراف کاسه زانو با افزایش گردش خون و شل شدن رباط های سفت، انعطاف پذیری را بهبود می بخشد. در نتیجه راه رفتن را راحت تر و دردناک تر می کند. علاوه بر این، ماساژ باعث بهبود توان و قدرت عضلات می شود. آن ها تحرک را افزایش می دهند و از بروز صدمات جلوگیری می کنند. یک ماساژ خوب باعث افزایش جریان خون در سراسر بدن می شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، سطح اکسیژن افزایش می یابد و مواد مغذی سریعتر به سلول ها می رسند.

دریافت خدمات ماساژ از مجموعه متین بیوتی

اگر قصد باز کردن گره های عضلات خود را به صورت تخصصی دارید، می توانید برای دریافت خدمات ماساژ به آموزشگاه متین بیوتی مراجعه کنید. کادر این مجموعه به شما کمک می کنند تا بدون وارد شدن آسیب های شدید به عضلات خود از فواید ماساژ برای بدن خود استفاده کنید. در صورتی که هر گونه سوال در ارتباط با نحوه ارائه خدمات این مجموعه دارید، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *