درمان زانو درد با ماساژ

درمان زانو درد با ماساژ

مقدمه

ماساژ سریعترین راه برای مقابله با زانو درد است و اغلب منجر به تسکین سریع درد می شود. از ماساژدرمان‌های مجاز و حرفه‌ای‌مان در مورد اینکه کجا و چگونه برای زانو درد ماساژ دهیم، توصیه‌هایشان را پرسیدم. توصیه های آنها برای هر کسی که از زانو درد رنج می برد یا هر کسی که می خواهد به عزیزان خود که از زانو درد رنج می برند کمک کند مفید خواهد بود.

در این مقاله تکنیک‌های ماساژ ساده‌ای را به شما ارائه می‌دهم که می‌توانید از آنها برای کاهش درد زانو استفاده کنید. همچنین نحوه استفاده از روغن های ضروری را برای کمک به زانو درد به شما آموزش می دهم. در نهایت به دلایل و علل اصلی زانو درد می پردازم.

 کجا برای زانو درد ماساژ می دهید؟

ناحیه ای که برای ماساژ زانو درد باید روی آن تمرکز کرد درست بالای زانو در عضلات چهار سر است، زیرا نقاط ماشه ای در عضله چهار سر ران درد را به زانو نشان می دهد. به طور مستقیم روی کاسه زانو ماساژ ندهید و کاسه زانو را به اطراف فشار ندهید. استفاده از روغن نعناع را برای ماساژ در نظر بگیرید. برای خرید انواع روغن های ماساژ لینک محصولات متین بیوتی را کلیک کنید.

تکنیک های ماساژ زانو درد

برای درک تکنیک های ماساژ زانو درد، درک نقاط ماشه ای ضروری است. نقطه ماشه ای گره حساسی است که در باندهای عضلانی یافت می شود و به دلایل مختلفی از جمله آسیب، جراحی یا استرس و فشار اساسی رخ می دهد.

نقاط ماشه ای باعث درد و درد می شود. یکی از ویژگی های مهم نقاط ماشه ای این است که می توانند درد را به قسمت های دیگر بدن دور از محل نقطه ماشه ارجاع دهند. به عنوان مثال، بیشتر سردردها از گردن و شانه ها شروع می شوند، اما به درد سر اشاره می کنند.

در تکنیک‌های مختلف ماساژ زانو درد، نقاط ماشه‌ای را ماساژ می‌دهیم و نه به طور مستقیم ناحیه درد را. 3 تکنیک اصلی برای ماساژ زانو درد عبارتند از:

تکنیک بالابر

تکنیک لیفت زانو برای درد زانو برای کمک به مکان یابی نقاط ماشه ای در بالا و پایین زانو طراحی شده است. در طول ماساژ، هنگام ماساژ بالای زانو و زیر زانو، به بازخورد گیرنده در مورد هر درد ارجاعی نیاز خواهید داشت. توصیه می شود از روغن های ضروری مانند نعناع فلفلی یا اکالیپتوس برای ماساژ استفاده کنید. استفاده از اسانس ها این تکنیک را موثرتر می کند.

تکنیک اصطکاک

تکنیک اصطکاک زانو به گونه ای طراحی شده است که بر نقاط ماشه ای در کناره های کلاهک زانو تأثیر بگذارد. مانند سایر تکنیک ها، استفاده از روغن های ضروری مانند نعناع فلفلی و اکالیپتوس بسیار توصیه می شود.

تکنیک فشرده سازی چهارگانه

عضلات چهارسر ران گروهی از عضلات است که در جلوی ران قرار دارند. تکنیک فشرده سازی چهار سر برای تمرکز بر روی عضله چهار سر ران طراحی شده است زیرا عضلات چهار سر ران اغلب درد را به زانو می گویند. تحت تاثیر قرار دادن نقاط ماشه ای روی عضلات چهارسر ران می تواند به درمان زانو درد کمک کند.

آموزش این تکنیک ها در کلاس های آموزش ماساژ در اصفهان در کلینیک متین بیوتی به طور کامل آموزش داده خواهد شد.برای ثبت نام کلیک کنید. و با ما تماس بگیرید.

روغن های مخصوص ماساژ

شما می توانید از روغن های ضروری برای زانو درد به روش های مختلف استفاده کنید:

مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید

با یک روغن گیاهی پایه مخلوط کنید تا یک روغن آروماتراپی ایجاد کنید تا در هنگام ماساژ استفاده شود

برای حمام روزانه 4-5 قطره در آب حمام اضافه کنید

یکی از راه های موثر استفاده از اسانس ها در حمام های روزانه است. برای مشاهده نتایج اولیه می توانید این روش را به مدت 2 هفته امتحان کنید.

درمان زانو درد با ماساژ

پرسش های مرتبط

آیا پیاده روی برای زانو درد مفید است؟

حفظ تحرک در مفاصل زانو برای سلامت طولانی مدت زانو و مبارزه با علائمی مانند زانو درد ضروری است. اگر درد راه رفتن را غیرقابل تحمل می کند، می توانید با راه رفتن یا با انجام حرکات کششی زانو تحرک را در مفاصل زانو حفظ کنید.

رژیم غذایی ایده آل برای زانو درد چیست؟

تغییرات رژیم غذایی می تواند به طور موثری درد زانو ناشی از آرتریت را متوقف کند.موارد زیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

ماهی ، سبزیجات سبز ، نبض ها ، مرغ ، آجیل و دانه ها

از موارد زیر اجتناب کنید:

گوشت قرمز از جمله گوشت خوک، قند ، آرد تصفیه شده ، قهوه، الکل و محصولات لبنی ، غذاهای سرخ شده

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *