روغن نارگیل برای درمان آکنه

آیا روغن نارگیل آکنه را درمان می کند؟

روغن نارگیل برای درمان آکنه

آکنه نوعی بیماری شایع پوستی است که تا 80٪ افراد در طول زندگی خود مبتلا می شوند. این شیوع بیشتر در بین نوجوانان مشاهده می شود. اما می تواند بزرگسالان را نیز در هر سنی درگیر کند.

وقتی چربی و سلول های مرده پوست منافذ پوست را مسدود کنند ، آکنه ایجاد می شود. منافذ پوست سوراخ های کوچکی هستند که غالباً به آنها فولیکول های مو گفته می شود. هر فولیکول مو به یک غده چربی متصل است. که ماده روغنی به نام سبوم تولید می کند.

هنگامی که سبوم بیش از حد تولید شود، می تواند فولیکول مو را پر و مسدود کند. این کار باعث رشد باکتری های معروف به پروپیونی باکتریوم آکنه یا P.cnes  می شود.

باکتری ها در فولیکول محبوس می شوند. که باعث حمله سلول های سفید خون به آن می شود. این منجر به التهاب پوست می شود که در نهایت منجر به ایجاد آکنه پوست خواهد شد.

عوامل بسیاری در ایجاد آکنه نقش دارند. از جمله این عوامل تغییرات هورمون ها، ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب، استرس، عفونت، قاعدگی در زنان و … می باشد.

از علائم آکنه می توان به جوش های سرسیاه، جوش های سرسیاه، جوش های چرکی، ندول ها، پاپول ها و کیست ها اشاره کرد. برخی موارد شدیدتر از موارد دیگر است.

به دلیل خواص بسیار زیادی که روغن نارگیل برای سلامتی دارد، برخی از افراد شروع به استفاده از آن برای درمان آکنه کرده اند. این درمان شامل مالیدن و ماساژ دادن روغن نارگیل به طور مستقیم روی پوست و همچنین خوردن زوغن نارگیل است.

با این حال، در حالی که روغن نارگیل برای فواید مختلف سلامتی مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقیقات بسیار کمی توانایی آن را در مبارزه با آکنه بررسی کرده است.

در این مقاله قصد داریم به بررسی فواید روغن نارگیل برای درمان آکنه بپردازیم.

 

روغن نارگیل برای درمان آکنه

 

فواید روغن نارگیل برای آکنه

از بین بردن میکرو ارگانیسم ها

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای است که نشان داده شده است باعث از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه به نام Propioni bacterium acnes  می شود.

روغن نارگیل تقریباً به طور کامل از اسیدهای چرب متوسط ​​زنجیره ای (MCFA) تشکیل شده است. MCFA اثرات ضد میکروبی شدیدی دارد. به این معنی که می تواند میکروارگانیسم های بیماری زا را از بین ببرد.

حدود نیمی از اسیدهای چرب تشکیل دهنده ی روغن نارگیل اسید لوریک با زنجیره متوسط ​​هستند. اسید لوریک ممکن است به از بین بردن باکتری ها، قارچ ها و ویروس های مضر در بدن کمک کند. به خودی خود نشان داده شده است که اسید لوریک باعث از بین رفتن باکتری پروپیونی آکنه یا P.acnes  می شود.

یک مطالعه نشان می دهد که اسید لوریک در از بین بردن این باکتری ها موثرتر از بنزوئیل پراکسید بوده است. همچنین پتانسیل درمانی را در برابر التهاب ناشی از باکتری نشان داده است. که اسید لوریک برای از بین بردن التهاب باکتری آکنه روند بهتری را سیر می کند.

همچنین در مطالعه دیگری  نشان می دهد اسید لوریک در ترکیب با اسید رتینوئیک از رشد باکتری های پوستی آکنه جلوگیری می کنند.

روغن نارگیل همچنین حاوی اسیدهای چرب کاپریک، کاپروئیک و کاپریلیک با زنجیره متوسط ​​می باشد. اگرچه این اسید های چرب به اندازه اسید لوریک قدرتمند نیستند. اما برخی از این موارد در برابر باکتری های ایجاد کننده آکنه نیز موثر هستند.

این خاصیت فقط هنگام استفاده از روغن نارگیل به طور مستقیم بر روی پوست موثر است. زیرا سطح پوست محل قرارگیری باکتری های آکنه می باشد.

از بین بردن خشکی پوست

بسیاری از افراد مبتلا به آکنه از آسیب پوستی رنج می برند که منجر به ایجاد زخم می شود. مالیدن روغن نارگیل به پوست می تواند باعث ایجاد رطوبت و کمک به بهبود آسیب های پوستی و کاهش زخم پوست شود. مرطوب سازی پوست گام مهمی در حفظ سلامت آن است. این به این دلیل است که پوست شما برای مقابله با عفونت و بهبود مناسب به رطوبت کافی نیاز دارد.

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست می تواند به خشکی پوست در هنگام مبارزه با باکتری ها کمک کند. این مطالعات حاکی بر آن هستند که استفاده از روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده نسبت به استفاده از روغن معدنی موثر تر است. علاوه بر این، روغن نارگیل ممکن است به بهبود پوست کمک کرده و از ایجاد زخم جلوگیری کند.

در مطالعه دیگر، موش های زخمی تحت درمان با روغن نارگیل التهاب کمتری داشتند. و تولید کلاژن که یکی از اجزای اصلی پوست است را افزایش دادند. در نتیجه، زخم های آنها خیلی سریع ترمیم شد.

مبارزه با التهاب

مطالعه ای نشان می دهد که خوردن روغن نارگیل ممکن است به مبارزه با التهاب کمک کند. بر این اساس که اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل می تواند با التهاب ناشی از آکنه مقابله کنند.

چندین آزمایش لوله آزمایش و حیوانات، خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی روغن نارگیل را نشان داده است. این یافته ها نشان می دهد که خوردن روغن نارگیل ممکن است به کاهش قرمزی و تورم آکنه های التهابی کمک کند.  با این حال، این اثر باید در مطالعات انسانی تأیید شود.

 

روغن نارگیل برای درمان آکنه

 

موارد احتیاط استفاده از روغن نارگیل

خوردن روغن نارگیل برای اکثر مردم مشکل ساز نیست. با این حال، برخی از افراد آن را مستقیماً به عنوان پاک کننده صورت یا مرطوب کننده پوست روی پوست قرار می دهند. این ممکن است در برابر آکنه مفید باشد. اما برای افرادی که پوست بسیار چربی دارند توصیه نمی شود.

روغن نارگیل بسیار کمدوژنیک است. به این معنی که می تواند منافذ پوست را مسدود کند. در نتیجه، ممکن است در بعضی موارد آکنه را بدتر کند.

برای جلوگیری از تشدید مشکلات پوستی، بهتر است قبل از آزمایش با یک متخصص پوست مشورت کنید.

اما به طور کل مطالعات نشان داده است که مصرف روغن نارگیل به طور روزانه به اندازه دو قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) موثر است. اطمینان حاصل کنید که روغن نارگیل ارگانیک و بکر را مصرف می کنید.

جهت دریافت خدمات پوست و مو اصفهان با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *