فواید کرم ضد آفتاب

فواید کرم ضد آفتاب

فواید کرم ضد آفتاب

همه ما طرفدار سلامت و زیبایی هستیم. مخصوصا اقداماتی که در جهت این پروسه انجام می دهیم، راحت باشد و زمان کمتری از ما بگیرد.
داشتن پوست شاداب و سالم در تمامی فصول و در سنین مختلف، خواسته اکثریت خانم ها و آقایانی است که به خودشان اهمیت می دهند.
یکی از ساده ترین راه ها بهترین روش برای مراقبت از پوست این است که شما همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید.
پوست به دلیل تماس مستقیم با نورخورشید در معرض آسیب زیادی قرار دارد. دانستن این نکته ضروریست که در هوای ابری، در فصول سرد خورشید اشعه هایی ساطع می کند که باعث پیری زودرس، تیرگی، چین و چروک و سرطان پوست می شود و در فصل گرم نیز علاوه بر موارد ذکر شده، باعث آفتاب سوختگی نیز می گردد.
اگر بدانیم با کرم ضد آفتاب یه لایه محافظ بدون درد، بدون عوارض روی پوستمون قرار می گیرد و می توانیم از عوارض اشعه خورشید جلوگیری کنیم حتما همیشه همراه مان یک ضد آفتاب خواهیم داشت.

برای استفاده از ضد آفتاب، باید باتوجه به شرایط جغرافیایی محل زندگی، و همچنین متناسب با نوع پوستتان و با راهنمایی از مشاوران پوست و یا متخصص پوست، کرم مناسب را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر بر روی پوستتان لیزر و یا لایه برداری انجام داده اید، اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب بیش تر می شود.
کرم های ضد آفتاب با ایجاد لایه حفاظتی مانع از جذب اشعه های مضر خورشید می شوند و یا میزان نفوذ این اشعه ها به داخل پوست را کاهش می دهند.

نحوه استفاده از ضد آفتاب

خانم ها دقت داشته باشند، اگر از لوازم آرایشی استفاده می کنید، کرم ضد آفتاب آخرین مورد استفاده شما باشد. چرا که کرم های آرایشی اثر محافظتی ضد آفتاب را از بین می برد.
از آنجاکه حدود 30 دقیقه طول می کشد تا ضد آفتاب جذب پوست شود، پس نیم ساعت قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کرم را بر روی پوست بزنید.
دقت کنید که ضد آفتاب را به طور کامل روی پوست پخش کنید تا نقش محافظتی خود را به طور اثر بخش ایفاکند.
اگر شما جزء افرادی هستید که در فضای باز شنا می کنید، یا تعریق زیادی دارید بهتر است هر یک ساعت یکبار استفاده از ضد آفتاب را تکرار کنید. بعد از هر شست و شو اثر کرم از بین می رود و باید مجددا آن را به پوست بزنید.

بطور معمول هر 2 ساعت استفاده از ضد آفتاب را تکرار کنید تا اثربخشی خوبی برای حفاظت از پوستتان را شاهد باشید.
دقت کنید که ساعات بین 10صبح الی 4 بعد از ظهر بیشترین آسیب نور برای پوست شماست به همین علت حفاظت از پوست در این ساعات بسیار مهم تر است.

بهترین ضد آفتاب

برای تهیه کرم ضد آفتاب مناسب نباید فکر کرد که قیمت و یا spf بالا، می تواند تضمین صد در صدی اثر بخشی آن باشد. بلکه در وهله اول استفاده مرتب و صحیح از آن توصیه می شود.

حال سوال پیش می آید چه مقدار کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟
برای اینکه بتوانیم با استفاده از ضد آفتاب لایه محافظتی مناسبی بر روی پوستمان قرار دهیم باید اندازه یک بند انگشت یا به عبارتی 2 میلی گرم بر سانتی متر مربع، از کرم را به همه صورت بمالیم. در غیر اینصورت تاثیر مطلوبی از ضد آفتاب مشاهده نخواهیم کرد.

فاکتور spf چیست؟

حتما زمانی که میخواهید ضد آفتاب تهیه کنید به شما، می گویند کرم ضد آفتاب با spf شماره n استفاده کنید.
این مقدار n از عدد 2 شروع و تا بالاتر از 60 نیز وجود دارد.
مثلا spf 40
ضد آفتاب ها براساس spfشان دسته بندی می شوند. هرچه این مقدار بیشتر باشد بیشتر مانع رسیدن اشعه های مضر به پوست می شوند.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب در زمستان و پاییز

در فصل های سرد پرتو های خورشید به همان اندازه که در تابستان مضر هستند، می توانند در آسیب رساندن به پوست ما نقش داشته باشند.
هوای سرد جذب پرتو های مضر خورشید را کاهش نمی دهد. خشک شدن پوست در هوای سرد خود می تواند تشدید کننده ضرورت استفاده از ضد آفتاب باشد تا بتوانید پوست سالم و شادابی را داشته باشید.

تصور نکنید نور خورشید اگر شما پشت یک شیشه باشید بر روی پوستتان تاثیری ندارد. چون شیشه مانع جذب نمی شود. به همین خاطر شما در هر حالتی باید ضد آفتاب استفاده کنید. همچنین در زمستان لایه اوزون که خود یک پوشش حفاظتی از زمین در برابر نورخورشید است، نازک تر می شود و اشعه های بیشتری به سطح زمین می رسند.
برف نیز باعث انعکاس نور خورشید می شود و همین امر موجب تاثیر بیشتر اشعه های مضر برروی پوستتان را به همراه خواهد داشت.
به همین علت استفاده از ضد آفتاب در ماه های سرد نیز ضرورت دارد.
حتی اگر در سایه قرار می گیرید، ضد آفتاب استفاده کنید چون سطوح مختلف باعث انعکاس اشعه های خورشید می شوند.

یک کرم ضد آفتاب برای همه خانواده

در انتخاب ضد آفتاب این نکته را درنظر بگیرید که برای صرفه جویی در هزینه نباید یک کرم را همه استفاده کنند. زیرا انتخاب ضد آفتاب به جنس پوست افراد بستگی دارد. یعنی اگر کسی پوست چرب و دارای آکنه دارد باید ضد آفتاب فاقد چربی و اگر کسی پوست خشکی دارد باید کرم ضد آفتاب حاوی مرطوب کننده تهیه کند همچنین کودکان نیز ضد آفتاب مخصوص به خود را دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *