انواع سنگ‌ ها برای ماساژ سنگ

انواع سنگ‌ ها برای ماساژ سنگ

انواع سنگ‌ ها برای ماساژ سنگ

یک ماساژ درمانگر برای درمان انواع مشکلات و ناراحتی ها، ماساژ سنگی را با سنگ های مخصوص گرم یا سرد انجام می دهد. درمانگر سنگ ها را روی نقاط خاصی از بدن مانند گردن، ستون فقرات و پشت قرار می دهد. همچنین ممکن است سنگ ها را روی بدن حرکت دهد و از آنها به عنوان ابزار ماساژ استفاده کند. سنگ های گرم بیماری هایی مانند آرتروز را درمان می کنند، استرس را از بین می برند و آرامش را افزایش میدهد. سنگ های سرد التهاب را کاهش می دهند و به عضلات آسیب دیده کمک می کنند. یک  متخصص ماساژ ، سنگ های ماساژ را بر اساس درجه حرارت آنها انتخاب می کند. حال با انواع سنگ‌ ها که برای ماساژ سنگ استفاده میشود، آشنا می شویم.

سنگ های بازالت

سنگ بازالت توسط ماساژور ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. رایج‎ترین سنگ ماساژ این نوع سنگ‌ ها هستند. رنگ‌ های این سنگ به رنگ‌های مشکی، سبز و خاکستری هستند.

درمانگران سنگ بازالت را صاف و صیقلی ترجیح می دهند تا به درستی روی بدن قرار گیرند. هنگامی که بازالت گرم شد، برای مدت طولانی داغ خواهد ماند، که برای ماساژ ایده آل است.

سنگ‌ های رسوبی

برخی از درمانگران ترجیح می دهند از سنگ های رسوبی مانند سنگ های دریایی، سنگ آهک و ماسه سنگ برای بهبود مواد تشکیل دهنده و خاصیت نگهداری گرما استفاده کنند. سنگ های دریایی از رسوبات گیاهی و مرجانی در کف اقیانوس تشکیل می شوند. آنها نه تنها از نظر مواد معدنی غنی هستند، بلکه ممکن است به اندازه ای صاف باشند که بدون استفاده از روغن روی بدن استفاده شوند.

سنگ های دگرگونی

یک درمانگر معمولاً ماساژ سنگ سرد را با سنگ های مرمر شکل و صیقلی انجام می دهد. برای از بین بردن بافت ملتهب یا تسکین درد، به مشتری ماساژ سنگ سرد داده می شود. سنگ مرمر، سنگی دگرگونی است که به خوبی سرما را حفظ می کند و در آب یخ سرد می شود. تخته سنگ، یشم و سایر سنگ های دگرگونی ممکن است برای ماساژ نیز مناسب باشند.

مواد معدنی و سنگ های قیمتی

درمانگران هنگام ماساژ با سنگ سرد از برخی مواد معدنی مانند کوارتزیت سفید به عنوان جایگزین سنگ مرمر استفاده می کنند. یک ماساژ درمانی ممکن است مواد معدنی خاصی را برای ماساژ کریستال انتخاب کند، نوعی ماساژ سنگی که بر بهبود، تعادل و انرژی بدن متمرکز است. کوارتز غالباً به عنوان سنگ ماساژ و همچنین توپاز، تورمالین، ابسیدین، ​​هماتیت و آمتیست استفاده می شود. برخی از درمانگران سنگ های قیمتی متناسب با چاکراها، لکه های بدن مربوط به مراکز انرژی را در سنت هند باستان انتخاب می کنند

 این سنگ های قیمتی شامل گارنت، الماس، مروارید، فیروزه و انواع مختلف کوارتز است.

سایر درمانگران سنگ های ماساژ را بر اساس رنگ آنها انتخاب می کنند، که می تواند برخی از کیفیت های درمانی را نشان دهد. بعنوان مثال کوارتز صورتی روشن توسط برخی از درمانگران برای تأمین انرژی بدن در نظر گرفته می شود، در حالی که سنگ های آبی باعث خنک شدن می شوند و سنگ های سیاه نیز به عنوان شفا دهنده هستند.

حال که با انواع سنگ های ماساژ آشنا شدیم به برخی از فواید ماساژ با سنگ اشاره میکنیم.

درد را کاهش می‌دهد

ماساژ سنگ باعث می‌شود درد در بدن از بین رود و ایمنی بدن را به شدت افزایش می‌دهد. تمامی درد هایی که مخصوصا در ناحیه ستون فقرات نیز هستند توسط این ماساژ نیز از بین می‌رود.

بیماری ام‌اس و سرطان را نیز کاهش میدهد

این یک روش بسیار مفید برای درمان سرطان بدن و ام‌اس است چون سلول عصبی را به آرامش می‌رساند. این بیماری‌ها به شدت روی سیستم عصبی بدن نیز تاثیر می‌گذارند و ماساژ سنگ باعث می‌شود تا وضعیت عصبی بدن نیز به آرامش برسد.

درد های قائدگی را نیز کاهش می‌دهد

برای اینکه بتوانید درد ناشی از قائدگی را نیز کاهش دهید، این روش درمان بسیار عالی است. حتی کسانی که به دوره یائسگی می‌رسند نیز می‌توانند برای تکسین دردهای بدن خود از این روش ماساژ نیز استفاده کنند.

اختلالات خواب را نیز کاهش می‌دهد

تمام اختلالاتی که در خواب شب ایجاد می‌شود و قرص خواب می‌خورند با استفاده از این ماساژ می‌توانند این مشکل خود را رفع کنند. این نوع ماساژ ساعت خواب انسان را نیز رفع می‌کند.

گرفتگی عضلات را نیز کاهش می‌دهد

اگر بدن و یا عضلات شما نیز گرفته باشد با استفاده از ماساژ سنگ می‌توانید این گرفتگی را نیز برطرف کنید و گرفتگی را نیز برطرف کنید. ورزشکاران نیز می‌توانند برای رفع گرفتگی عضلات نیز از این روش استفاده کنند.

انعطاف‌پذیری بدن را افزایش می‌دهد

وقتی با سنگ‌های ویژه بدن را ماساژ می‌دهید، مفاصل انعطاف‌پذیری بالاتری پیدا می‌کنند و کسانی که مشکل مفاصل دارند نیز برطرف می‌شود.

کاهش دادن اضطراب

تمامی ماساژهایی که وجود دارند هورمونی که باعث ایجاد استرس شده است را کاهش می‌دهند و در افراد ایجاد آرامش می‌کنند. در این نوع ماساژ چون از یک سری سنگ‌ های درمانی و گرما استفاده می‌کنند، استرس موجود در انسان را کاهش می‌دهند.

شما می توانید تمامی شرایط و اطلاعات مربوط به دوره آموزش ماساژ سنگ داغ را در سایت متین بیوتی مطالعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *