تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

کرم آبرسان و مرطوب کننده از جمله محصولات آرایشی بهداشتی هستند که برای پوست بسیار پر کاربرد هستند، اما با یکدیگر متفاوت است و این دو محصول یکسان نیست. ویژگی‎ های این دو محصول کاملا با هم متفاوت است.

آبرسان تنها برای پوست‌ های خشک مناسب نیست و همگی پوست‌ ها نیاز به این محصول دارند. چون تمامی اعضای بدن نیاز به آب دارند. پوست نیز مانند تمامی اعضای بدن نیاز به آب دارد حالا این پوست هر جنسی داشته باشد نیاز دارد.

چه تفاوتی بین آبرسان و کرم مرطوب کننده وجود دارد؟

انواع ترکیبات که استفاده شوند کرم مرطوب کننده را نیز می‌سازند که این ترکیبات شامل موارد زیر است:

اولین ترکیب امولینت است که شامل چربی و روغن هست. دومین ترکیب اسکوآلن نیز هست که این هم یک روغن است. سومین ترکیب هموکتانت هست که رطوبت را برای پوست جذب می‌کند. و در آخر ترکیب پوشاننده است که رطوبت را حفظ می‌کنند.

هیچ تعریف ثابتی برای آبرسان و مرطوب کننده پوست وجود ندارد. و آب تنها چیزی نیست که با استفاده از آن بتوان رطوبت آن را حفظ کرد و حتما باید از آبرسان و یا مرطوب کننده نیز استفاده کرد.

مواد مرطوب کننده پوست

مرطوب کننده‎ ها یک روغن دارند که این روغن منبع اصلی کرم‌ های مرطوب‌کننده هستند. این روغن مواد پوشاننده نام دارند. در این روغن‌ها امولینت و روغن گیاهی وجود دارد. این کرم باعث می‌شود که رطوبت از پوست خارج شود. خشکی پوست را نیز کاهش هم می‌دهد.

مواد آبرسانی برای پوست

آبرسان یا جاذب رطوبت که مثل گلیسرین می‌مانند و آب را از هوا و یا پوست شما می‌گیرند و روی پوست شما نگه می‌دارند.

اینکه دقیقا انتخاب شما چیست بستگی به مورد کاربرد شما دارد. پس سعی کنید انتخاب درستی داشته باشید که سلامت پوست خود را نیز محیا کنید.

تمام هدف این دو نوع محصول آبرسانی کردن به پوست خود است.

محصولی که مورد نیاز پوست هستند، چه چیزی هستند؟

کرم آبرسان و مرطوب کننده برای پوست بسیار متفاوت هستند که باید به نیاز پوست اهمیت داد. محصولاتی که برای این موارد استفاده می‌شود شامل موارد زیر است: روغن، کرم، بالم، ژل و آبرسان و … هستند.

هر محصولی استفاده شود که هر کدام سه قسمت دارند یکی پوشاننده دیگری نرم‎کننده و دیگری جذب کردن رطوبت. تمامی این موارد نقش آبرسان را نیز دارند.

اصلا مهم نیس که محصول به چه صورت هست که روغن است، بالم است، کرم و یا ژل. اصلا مهم نیست به چه صورت نیز استفاده می‌شود. مهم این است که چه چیزی مد نظر است. بر حسب انتظاری که دارید می‌توانید از آن مواد برای پوست استفاده کنید.

بهترین کاری که می‌توان برای پوست خود کرد این است که دید پوست نیاز به آبرسان دارد و یا کرم مرطوب کننده. اینکه پوست دقیقا چه باشد و انتخاب کنید که کدام را نیاز دارید.

مرطوب کننده که مناسب پوست خشک هستند:

مرطوب کننده ایی که چرب باشد بایستی برای پوست‌ های خشک نیز استفاده شود. پوستی که خشک باشد در زمان طولانی یعنی اینکه نمی‌تواند رطوبت را نگه‌ دارد. و اصلا مهم نیست که محیط اطراف چه شرایطی داشته باشند.

در اینجا باید یک کرم مرطوب کننده استفاده کرد که یک لایه روی پوست قرار دهد تا رطوبت پوست را نیز حفظ کند. این لایه امولینت نام دارد که باعث می‌شود رطوبت پوست نیز حفظ شود. حتی باعث غذا رسانی به پوست نیز میشود.

چه موادی در مرطوب کننده پوست وجود دارد که برای پوست خشک مناسب هستند؟

به نظر شما بهترین مرطوب کننده پوست خشک کدام است؟ پاسخ ساده این است: یک محصول قدیمی و مناسب به نام وازلین. برای یک پوست به شدت خشک، مواد occlusive عالی عمل می‌کنند؛ برای مثال، ترکیبی همراه با وازلین به خوبی اثر می‌کند. اگر به هر دلیلی از وازلین استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از مواد زیر کمک بگیرید:

وازلین محصولی است که برای پوست خشک بسیار مورد نیاز است و خشکی پوست را نیز برطرف می‌کند. مواد دیگری هستند که جایگزین وازلین هستند و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مرطوب کننده‌ایی که برای پوست چرب نیز مورد نیاز هستند؟

کسانی که پوست چرب دارند فکر می‌کنند اگر از مرطوب کننده استفاده می‌کنند باعث می‌شود جوش های خیلی بیشتری به پوست زده شود. در صورتی که انتخاب درستی کنند این اتفاق نیز نمی افتد و باعث می‌شود پوست حتی بهتر از قبل شود.

پوست چرب نشانه داشتن آب کافی پوست نیست و حتی ممکن است پوست چرب باشد ولی آب کافی نداشته باشد.

حتی کسانی که پوست چرب نیز دارند، پوستشان ممکن است آب کافی نداشته باشد برای همین چربی زیادی را برای رفع این مشکل تولید می‎کند. برای اینکه بتوانید این مشکل از پوست خود را برطرف کنید حتما باید رطوبت کافی به پوست خود برسانید.

باید در نظر داشت برای اینکه بتوان پوست عالی داشت حتما باید هر دو آبرسان و مرطوب کننده را نیز مورد استفاده قرار داد.

اینکه دقیقا چه محصولی را استفاده کنید بستگی به انتظارات شما دارد و اینکه دقیقا می‌خواهید از چه محصولی برای پوست خود استفاده کنید. دقیقا باید مشحص شود که در یک مرحله می‌خواهید پوست خود را درمان کنید و یا موارد دیگری نیز نیاز دارید. حتما باید این موارد به صورت کامل نیز مشخص شوند.

حتما باید در نظر داشته باشید ابتدا باید پوست آبرسانی شود که رطوبت پوست جذب شود و بعد از آن نیز باید مرطوب کننده استفاده شود و رطوبت پوست را نیز حفظ کرد.

برای اینکه بتوانید یک پوست کاملا سالم داشته باشید بهتر است هر دو عملیات آبرسانی و رطوبت رسانی را برای پوست اعمال کنید تا بتوانید یک پوست عالی و خوب داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *