ماساژ صورت با روغن

از چه روغنی می توان برای ماساژ انواع پوست استفاده کرد

مقدمه

به نظر شما آیا ماساژ صورت با استفاده از روغن می تواند برای پوست مفید باشد؟ در زمان انجام ماساژ باید از چه سبکی از ماساژ استفاده کرد؟ بهترین روغن برای ماساژ پوست های خشک و چرب چیست؟ در این محتوا قصد داریم در ارتباط با نحوه انجام ماساژ صورت با روغن، روغن های مخصوص برای هر نوع پوست و مزایای استفاده از هر کدام، به صورت مفصل توضیح دهیم. در شرایطی که بتوانید تکنیک های ماساژ را به درستی بر روی پوست صورت خود اعمال کنید، می توانید از پیری پوست جلوگیری کرده و باعث شادابی و روشن تر شدن چند درجه پوست صورت خود شوید. با شرکت در دوره آموزش ماساژ اصفهان درباره آناتومی صورت، نقاط فشاری صورت، فواید فشار هر یک از نقاط در صورت، انواع تکنیک های ماساژ برای صورت و غیره را یاد خواهید گرفت، اگر قصد شرکت در این دوره های آموزشی را در شهر اصفهان را دارید، می توانید به مجموعه متین بیوتی مراجعه کنید.

فواید ماساژ صورت با روغن چیست

در پی داشتن پوستی درخشان و جوان، گنجاندن ماساژ صورت روتین مراقبت های پوستی در کنار انجام پاکسازی پوست الزامی می باشد. با انجام ماساژ پوست صورت خود می توانید با گذشت زمان متوجه تغییرات بسیار چشمگیری در پوست صورت خود شوید. مراکزی که در زمینه آموزش پاکسازی پوست در اصفهان و ارائه خدمات پاکسازی فعالیت می کنند، با استفاده از مواد با کیفیت و انجام ماساژ صورت به شکل اصولی، می توانند علاوه بر ایجاد احساس آرامش برای شما، از افتادگی و پیری پوست نیز جلوگیری کنند.

فواید ماساژ صورت با روغن چیست

ماساژ صورت با روغن می تواند گردش خون را در پوست شما افزایش داده و از این طریق باعث درخشان تر دیده شدن صورت شما شود. ماساژ منظم صورت حتی می تواند به جذب محصولات مراقبت پوستی در صورت کمک کند و اثربخشی آن ها را افزایش دهد.  تکنیک های ماساژ صورت شامل فشارهای ملایمی است که می تواند به شل شدن عضلات صورت و کاهش تنش در صورت شما کمک کند. به طور کلی می توان گفت سیستم لنفاوی نقش مهمی در دفع سموم و مواد زائد از بدن دارد، ماساژ صورت می تواند تخلیه لنفاوی را تحریک کند، پف و تورم صورت را کاهش دهد و به سم زدایی بدن شما کمک کند.

روغن های مخصوص پوست های خشک

اگر پوست خشکی دارید برای انجام ماساژ صورت با روغن، ممکن است هر نوع روغنی مناسب پوست شما نباشد. در ادامه درباره مهمترین روغن هایی که افراد با پوست خشک می توانند از آن برای صورت خود استفاده کنند، توضیح می دهیم.

روغن های مخصوص پوست های خشک

  • ماساژ پوست خشک با روغن بادام

پوست خشک می تواند سفت و کدر به نظر برسد، این نوع پوست بیشتر مستعد ایجاد چین و چروک می باشد. به همین دلیل ضروری است که پوست خود را هیدراته نگه دارید، روغن بادام می تواند این کار را انجام دهد. اگر می خواهید پوستی سالم و بدون لک داشته باشید، تمیز کردن منافذ ضروری است. روغن بادام می تواند به پاکسازی منافذ شما کمک کند و آن ها را از کثیفی و آلودگی پاک کند.

روغن بادام حاوی اسید گلیکولیک است که به شل شدن پیوند بین سلول های مرده پوست کمک می کند. در نتیجه، روغن بادام می تواند به کاهش ظاهر خطوط چین و چروک در سطح پوست کمک کرده و پوست شما را جوان تر و درخشان تر کند. این نوع روغن به دلیل خاصیت نرم کنندگی آن، برای آبرسانی پوست مفید است. این امر به حفظ رطوبت کمک می کند و هم سلامت و هم رنگ پوست شما را بهبود می بخشد. اگر با پوست خشک و پوسته پوسته دست و پنجه نرم می کنید، روغن بادام می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

  • ماساژ پوست خشک با روغن مارولا

ترکیب منحصر به فرد روغن مارولا از اسیدهای اولئیک و پالمیتولئیک به راحتی جذب می شود و به بازگرداندن سد رطوبتی پوست کمک می کند و به طور موثر علائم خشکی و تحریک پوست را درمان می کند. این نوع روغن سبک وزن است که به سرعت جذب پوست می شود و به آبرسانی پوست کمک می کند، این امر آن ها را برای استفاده در پوست های مستعد آکنه به گزینه عالی تبدیل کرده است.

  • ماساژ پوست چرب با روغن نارگیل

برای کسانی که پوست خشکی دارند، برای مراقبت روزانه از صورت با روغن نارگیل، قبل از خواب باید کمی روغن نارگیل را استفاده کنید. روغن را به آرامی بین کف دست خود بمالید (برای این که به روغن بافت سبک تری بدهید) و سپس روغن را روی صورت، گردن و سایر نواحی خشک بدن خود بمالید. سپس از یک دستمال نرم برای پاک کردن لایه روغن نارگیل روی پوست استفاده کنید و سپس با آب گرم صورت خود را بشویید.

  • ماساژ پوست خشک با روغن زیتون

روغن زیتون منبع خوبی از چربی های سالم، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که ممکن است به جوان تر شدن پوست کمک کند. با حفظ رطوبت صورت، پوست هیدراته می شود و آنتی اکسیدان های آن ممکن است علائم پیری را کاهش دهند. روغن زیتون دارای چندین آنتی اکسیدان است.

ماساژ پوست خشک با روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل خاصیت مشابهی که دارد، می تواند بقایای چربی را از پوست پاک کند. با این وجود، ممکن است برای پاک کردن برخی از انواع مواد آرایشی، به ویژه آن هایی که ضد آب هستند، استفاده شود. روغن زیتون همچنین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که به سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها کمک می کند.

  • ماساژ پوست خشک با روغن آووکادو

این نوع روغن تولید کلاژن را تقویت می کند، علائم پیری را کاهش می دهد، پوست را هیدراته می کند و پوست آسیب دیده را تسکین می دهد.

روغن های مخصوص پوست های چرب

افرادی که پوست های چربی دارند، اغلب بیشتر در خطر ایجاد آکنه و جوش هستند، برای جلوگیری از این امر پاکسازی و ماساژ می تواند بسیار مفید باشد. برای انجام ماساژ پوست صورت خود به شما عزیزان توصیه می کنیم به بهترین مراکز ارائه خدمات ماساژ درمانی در اصفهان مراجعه کرده و از بهترین سبک های ماساژ و روغن های مخصوص برای صورت خود استفاده کنید. برای انجام ماساژ صورت با روغن در شرایطی که پوست چربی دارید، می توانید از روغن های زیر استفاده کنید:

  • ماساژ پوست چرب با روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از پرمصرف ترین روغن های گیاهی در فرآوری مواد غذایی است. این نوع روغن سرشار از ویتامین های A، E و اسیدهای چرب (به ویژه اسید لوریک و اسید فنولیک) است. ترکیبات موجود در روغن نارگیل تاثیر خوبی در آبرسانی، تسکین دهنده، ضد التهاب و سفت شدن پوست دارند. اگر می خواهید پوست خود را با روغن نارگیل نرم کنید یا از آن برای اهداف دیگر استفاده کنید، باید از روغن نارگیل اصل و اورجینال استفاده کنید. افرادی که پوست چرب یا مختلط دارند فقط از روغن نارگیل در اطراف چشم یا نواحی خشک استفاده کنند.

  • ماساژ پوست چرب با روغن آرگان

یکی از فواید کلیدی روغن آرگان غیر چرب بودن آن است، بنابراین منافذ پوست را مسدود نمی کند. این نوع روغن به طور کامل به پوست نفوذ می کند که به جذب سریع آن کمک می کند. همچنین خواص مرطوب کنندگی آن به آبرسانی پوست کمک می کند. روغن آرگان به عنوان یکی از بهترین روغن های ماساژ برای درمان دردهای جزئی مانند دردهای عضلانی و مفاصل به خوبی عمل می کند. روغن آرگان برای درمان درد به ویژه مورد علاقه کسانی است که آب درمانی، گیاه درمانی و رایحه درمانی را ترجیح می دهند. روغن آرگان پوست را نرم می کند، آن را عمیقا آبرسانی می کند و از خشکی آن محافظت می کند.

ماساژ پوست چرب با روغن آرگان

  • ماساژ پوست چرب با روغن هسته انگور

استفاده منظم از این روغن بر روی صورت، پوستی درخشان و صاف به شما می دهد. علاوه بر این، به از بین بردن آکنه و غیره نیز کمک می کند.  روغن هسته انگور برای پوست دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که به شما کمک می کند از شر آکنه روی صورت خود خلاص شوید. اگر به طور منظم از پوست روغن هسته انگور برای سفت کردن پوست خود استفاده کنید، پوست شما از مزایای آن بهره مند می شود. علاوه بر این، پوست شما ویتامین E و C موجود در آن را نیز دریافت می کند که باعث کارآمدتر شدن پوست شما می شود. به همین دلیل پوست شما را بسیار نرم می کند و همچنین به پوست خاصیت ارتجاعی می بخشد.

به غیر از اسیدهای چرب، روغن هسته انگور حاوی پلی فنول‌ هایی است که نه تنها پیری زودرس را معکوس می‌ کند، بلکه رنگدانه‌ های ناشی از نور خورشید را محو می‌ کند و جای آکنه را روشن می‌ کند.

  • ماساژ پوست چرب با روغن شاهدانه

به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، روغن شاهدانه به عنوان یک مرطوب کننده خوب برای انواع پوست عمل می کند. روغن دانه شاهدانه زمانی که در روتین مراقبت از پوست چرب گنجانده شود، می تواند فواید بیشتری را به همراه داشته باشد.

  • ماساژ پوست چرب با روغن کرچک

روغن کرچک فواید متعددی دارد، از جمله، حاوی اسیدهای چرب ضروری است، هنگامی که روی پوست صورت استفاده می شود، آن را به یک مرطوب کننده قوی و یک عامل موثر برای مبارزه با آکنه تبدیل می کند. اسیدهای چرب قابل توجه موجود در روغن کرچک به عنوان یک کاتالیزور قوی برای تغذیه و احیای پوست عمل می کند. ترکیبات روغن کرچک و گیرنده های پوست اثرات تسکین دهنده ایجاد می کنند.

ماساژ پوست چرب با روغن کرچک

کلام آخر

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم ماساژ صورت با روغن در شرایطی که به درستی بر پوست صورت اعمال شود، می تواند باعث کاهش علائم پیری پوست، آبرسانی صورت، کاهش جوش و درمان بیماری های پوستی شود. اگر شما عزیزان نیز تجربه ای در زمینه انجام ماساژ با روغن برای پوست خود دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *