پاکسازی منافذ باز پوست

بهترین روش درمانی برای منافذ باز پوست

مقدمه

منافذ روی پوست همه افراد وجود دارد که به صورت اجازه تنفس می دهند، همچنین وظیفه یتولید سبوم را برای حفظ رطوبت و سلامت پوست را برعهده دارند. منافذ باز روی صورت می تواند در نتیجه پیری، خشکی، چربی پوست و همچنین آکنه و جوش به وجود آید. آن دسته از افرادی که منافذ باز و بزرگی در پوست صورت خود دارند، ممکن است زیبایی صورت آن ها تا حد بسیار زیادی کاهش یابد. اغلب افرادی که پوست چرب دارند، احتمال ایجاد منافذ باز در پوست صورت آن ها بسیار زیاد می باشد. در شرایطی که از محصولات مراقبت مناسب پوست استفاده نکنید و مدت زمان زیادی در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرید، به کلاژن پوست صورت خود آسیب وارد کرده و در دراز مدت ممکن است باعث ایجاد منافذ باز در سطح صورت خود شوید. منافذ باز و بزرگ در سطح پوست می تواند باعث تجمع آلودگی، باکتری، گرد و خاک در سطح پوست شود.

خوشبختانه امروزه روش های درمانی متعددی از جمله لیزر درمانی، لایه بردارهای شیمیایی، پیلینگ صورت، پاکسازی پوست، مزوتراپی و غیره وجود دارد تا افراد در سنین مختلف بتوانند با انجام آن، تعداد منافذ پوست خود را تا حد زیادی کاهش دهند. شما عزیزان برای دریافت خدمات پاکسازی پوست در اصفهان تنها کافی است یک کلینیک زیبایی معتبر را انتخاب کرده و بسته به وضعیت پوست صورت خود، بهترین روش درمانی را برای جوانسازی پوست خود انتخاب کنید. امروزه با توجه به استقبال زیاد افراد برای انجام پاکسازی پوست در جهت از بین بردن جوش های سرسیاه، آکنه، کاهش چربی صورت، از بین بردن منافذ باز پوست، تعداد آموزشگاه های ارائه دهنده خدمات فیشیال در اصفهان نیز افزایش یافته است. اگر قصد دارید در این لاین زیبایی فعالیت کرده و از این طریق به درآمد بالایی دست پیدا کنید، می توانید در دوره های آموزش پاکسازی پوست اصفهان مجموعه متین بیوتی شرکت کنید. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با راهکارهایی برای بستن منافذ باز پوست و دلایل انجام پاکسازی منافذ باز پوست توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

درمان منافذ باز پوست صورت

علت منافذ باز پوست صورت

شایع ترین دلایل بزرگ شدن منافذ پوست شامل تولید بیش از حد سبوم، افزایش سن، آفتاب، عدم لایه برداری، تجمع کثیفی و روتین های نامناسب مراقبت از پوست می باشد. در برخی موارد، ژنتیک نیز می تواند باعث شود تا منافذ پوست بازتر شوند. با افزایش سن، پوست افراد کمتر الاستیک و نازک می شود، این بدان معنی است که منافذ می توانند با گذشت زمان به تدریج قابل مشاهده باشند. منافذ باز اغلب با خاک، باکتری، چربی و پوست مرده مسدود می شوند. هنگامی که منافذ مسدود شده در معرض هوا قرار می گیرند، باعث ایجاد جوش های سرسیاه و در نهایت منجر به ایجاد آکنه در صورت می شوند. آکنه های التهابی نیز می توانند باعث بزرگ شدن این منافذ شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اثرات مخربی که آلودگی هوا بر پوست صورت می گذارد، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

منافذ باز ممکن است روی صورت شما در اطراف پیشانی، بینی، چانه یا ناحیه گونه ایجاد شود. با توجه به تعداد منافذ بازی که در سطح پوست صورت خود دارید، روش های درمانی برای بستن منافذ باز پوست نیز متفاوت می باشد. با شرکت در کامل ترین دوره پوست اصفهان، می توانید در زمینه راهکارهایی برای از بین بردن منافذ باز پوست، اطلاعاتی کسب کنید.

بستن منافذ باز پوست

درمان‌ های لیزری به دلیل تطبیق ‌پذیری خود، محبوبیت زیادی در زمینه پوست پیدا کرده ‌اند. این نوع روش درمانی به افزایش تولید کلاژن در پوست کمک می کنند و از آن برای درمان منافذ ایجاد شده به دلیل افزایش سن، استفاده می شوند. مانند لیزر، لایه برداری شیمیایی به از بین بردن پوست مرده و پاکسازی سبوم کمک می کند و باعث افزایش تولید کلاژن و سفت شدن پوست می شود. یکی از راه های غیرتهاجمی و بسیار ایمن برای بستن منافذ باز پوست، انجام پاکسازی پوست می باشد. با توجه به نوع پوستی که دارید، انتخاب نوع روش پاکسازی پوست نیز متفاوت می باشد. در شرایطی که در بازه های زمانی مشخص در بهترین مرکز پاکسازی پوست اصفهان صورت خود را لایه برداری کنید، در گذر زمان جوش های سرسیاه از سطح صورت از بین رفته و حتی می تواند تعداد منافذ باز و بزرگ در پوست را تا حد زیادی کاهش دهد.

بستن منافذ باز پوست

برای بستن منافذ باز پوست بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما حاوی میوه و سبزیجات کافی است.
  • از غذاهایی که شاخص گلیسمی بالایی دارند، خودداری کنید.
  • برای تمیز نگه داشتن منافذ از یک پاک کننده ملایم، دو بار در روز استفاده کنید.
  • با لایه برداری منظم پوست مرده را از بین ببرید.
  • حداقل یک بار در ماه با پاکسازی عمیق منافذ، پوست صورت را شفاف نگه دارید.
  • همیشه به یاد داشته باشید که قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.
  • برای شستن صورت به جای آب داغ از آب ولرم استفاده کنید.
  • جوش های سر سیاه را فشار ندهید.

پاکسازی منافذ باز پوست

پاکسازی صورت برای بستن منافذ باز پوست به شما کمک می کند تا پوست کاملا صاف و درخشان تری داشته باشید. در شرایطی که پاکسازی به درستی بر روی صورت انجام شود، آبرسانی در سطح پوست افزایش یافته و خونرسانی نیز در صورت بهبود می یابد. محصولات لایه برداری که در زمان انجام پاکسازی پوست استفاده می شود، در لایه های عمیق صورت تاثیر گذاشته و می تواند علاوه بر حذف سلول های مرده پوست باعث شود تا منافذ بزرگ نیز از سطح صورت از بین بروند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهکارهایی در جهت حذف سلول های مرده پوست، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

برای تاثیرگذاری بیشتر این روش درمانی، می توانید همراه با انجام پاکسازی از تکنیک های ماساژ درمانی نیز برای صورت خود استفاده کنید.

پاکسازی منافذ باز پوست

در صورتی که قصد دارید تغییرات فوق العاده ای را در صورت خود مشاهده کنید، به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما انجام پاکسازی پوست را در روتین های پوستی خود قرار دهید.

جمع بندی نهایی

در فرآیند درمان منافذ باز روی صورت، افراد در نهایت از محصولاتی استفاده می ‌کنند که بیشتر از این که مفید باشند، ضرر دارند. این محصولات به جای این که منافذ را به حداقل برسانند، در نهایت وضعیت شما را بدتر می کنند. به همین دلیل مهم است که علت درست منافذ بزرگ خود را بیابید و سپس بر اساس آن درمان را شروع کنید. بستن منافذ باز پوست با توجه به وضعیت پوست، تعداد منافذ باز پوست، میزان آلودگی های موجود در سطح صورت و غیره بستگی دارد. افرادی که در زمینه پاکسازی پوست فعالیت می کنند در صورت داشتن تبحر و مهارت کافی می توانند ضایعات را از سطح پوست خارج کرده و منافذ باز صورت شما را ببندد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *