بازسازی سلول های مرده پوست

چگونه سلول های مرده پوست را به صورت طبیعی از بین ببریم؟

مقدمه

بدن ما همیشه در حال ریزش پوست برای جایگزین شدن با سلول ‌های جدید است با این حال، زمانی که این روند کند یا قطع شود، سلول ‌های مرده پوست می‌ توانند روی سطح پوست جمع شوند. در شرایطی که سلول های مرده پوست روی هم انباشته شوند، جذب مواد مغذی را مهار می کنند که اغلب منجر به تشکیل آکنه، جوش های سرسیاه و سرسفید در پوست صورت خواهند شد. مشکل مداوم تجمع سلول های مرده پوست نیز می تواند باعث پوسته پوسته شدن، لکه های خشک و پیری زودرس صورت شوند. بنابراین، لایه برداری منظم پوست برای کمک به پاکسازی پوست از سلول های مرده، کثیفی و چربی ضروری است. همچنین لایه برداری صورت جذب موثر محصولات پوستی را امکان پذیر می کند. در این مقاله ما قصد داریم درباره راهکارهایی برای بازسازی سلول های مرده پوست توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بازسازی سلول های مرده پوست

پوست ما به طور طبیعی بعد از هر ماه یا مدت زمان بیشتر، خود را تجدید می کند. این امر زمانی اتفاق می افتد که سلول های مرده پوست از اپیدرم (لایه بیرونی پوست) با سلول های جدید جایگزین می شوند. با این حال، با گذشت زمان، روند طبیعی بازسازی پوست کند می شود که این امر می تواند منجر به تجمع سلول های مرده، خطوط ریز، چین و چروک، لک، پوست تیره و ظاهری کدر در سطح پوست شود. شستن صورت با پاک کننده مورد علاقه تان فقط برای از بین بردن سلول های مرده پوست کافی نیست. برای بازگرداندن پوست نرمتر و روشن تر به لایه برداری منظم صورت خود نیاز دارید.

بازسازی سلول های مرده پوست

خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست از طریق درمان های خانگی یک راه حل ایمن و مقرون به صرفه است. در صورتی که قصد لایه برداری و پاکسازی صورت خود را به شکل کاملا تخصصی و بدون وارد شدن آسیب به سطح پوست خود را دارید، می توانید به بهترین مرکز پاکسازی پوست اصفهان مراجعه کنید. این مراکز با استفاده از انواع ماسک های صورت و با استفاده از دستگاه های مناسب برای پاکسازی پوست از جمله اسکین کر به شما کمک می کنند تا پوست شاداب و جوانی داشته باشید. برای دریافت خدمات فیشیال اصفهان حتما کلینیک زیبایی را انتخاب کنید که از میزان معتبر بودن آن و نوع تجهیزاتی که برای پوست استفاده می کنند، اطمینان داشته باشید.

امروزه تعداد افرادی که به کلینیک های زیبایی برای دریافت خدمات پاکسازی پوست مراجعه می کنند، در حال افزایش می باشد. این امر باعث شده است تا این لاین زیبایی طرفداری بسیار زیادی داشته باشد. در شرایطی که قصد فعالیت در این حرفه را دارید، می توانید در دوره های آموزش فیشیال تخصصی اصفهان شرکت کرده و مهارت های خود را در این زمینه افزایش دهید. در شرایطی نیز که قصد فعالیت در داروخانه ها را دارید باید درباره انواع اسکراب ها و روش های لایه برداری و پاکسازی سلول های مرده پوست اطلاعات داشته باشید تا بتوانید بهترین محصولات مراقبت پوستی را به مراجعه کننده های خود معرفی کنید. برای افزایش اطلاعات و دانش خود در این زمینه می توانید در دوره های آموزشی مشاوره ی پوست داروخانه شرکت کنید.

پاکسازی سلول های مرده پوست صورت

چرخه طبیعی سلولی پوست منجر به تولید هزاران سلول مرده پوست در هر دقیقه می شود. جلوگیری از تجمع این سلول های مرده روی سطح پوست ضروری است، زیرا می تواند باعث کدر شدن و خشکی پوست شود. در برخی موارد، تجمع سلول ‌های مرده پوست ممکن است ناشی از بیماری ‌های پوستی باشد، اما در بیشتر موارد ناشی از مراقبت نادرست از پوست است. بنابراین توصیه می شود پوست خود را مرتبا لایه برداری و پاکسازی کنید تا تمام آلودگی ها را از سطح پوست خود پاک کنید. انجام این کار به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند و ظاهری صاف و نرم به صورت شما می بخشد. برای اطلاع از نحوه صحیح پاکسازی پوست با استفاده از اسکراب، مقاله زیر را مطالعه کنید.

برای بازسازی سلول های مرده پوست، نکات زیر را دنبال کنید:

  • به طور مرتب صورت خود را لایه برداری کنید

لایه برداری منظم پوست می تواند سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی هایی که منافذ پوست را مسدود می کنند، از بین ببرد. از روش‌ های لایه ‌برداری مکانیکی مانند اسکراب یا روش‌ های شیمیایی مانند استفاده از آلفا هیدروکسی اسیدها که نیازی به شستشو ندارند، استفاده کنید.

پاکسازی سلول های مرده پوست صورت

  • پوست را به آرامی اسکراب کنید

از آنجایی که شستشوی پوست می تواند باعث ایجاد ریزش سطح پوست شود، حتما از لایه بردارهای ملایم استفاده کنید. اسکراب ها را با حرکات دایره ای یا رو به بالا با دست سبک روی پوست ماساژ دهید. بیش از سه بار در هفته پوست خود را لایه برداری نکنید.

  • پوست خود را مرطوب کنید

استفاده از مرطوب کننده پس از لایه برداری برای کمک به حفظ رطوبت و نرمی پوست ضروری است. علاوه بر این، آبرسانی مناسب به تقویت فرآیند نوسازی پوست کمک می کند، این امر از تجمع سلول های مرده پوست در وهله اول جلوگیری می کند.

  • رعایت رژیم غذایی مناسب

گنجاندن میوه ها و سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان در رژیم غذایی به پیشگیری از پیری صورت کمک کرده و همچنین درخشندگی پوست را افزایش می دهد.

  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید

کرم ضد آفتاب بزنید و از کلاه های لبه پهن و عینک آفتابی استفاده کنید تا از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. اشعه مضر UV خورشید می تواند سلول های پوست شما را خشک کرده و باعث پیری زودرس صورت شود.

راه های از بین بردن سلول های مرده پوست

وجود سلول های مرده پوست در صورت و سایر قسمت های بدن نه تنها ظاهر پوست شما را کدر می کند، بلکه به بافت پوست نیز آسیب می رساند. در حالی که لایه برداری بهترین راه برای از بین بردن سلول های مرده پوست است، اما اگر به درستی در سطح پوست اعمال نشود، می تواند آسیب شدیدی به پوست صورت وارد کند.  اگر پوست چربی دارید، برای اطلاع از بهترین اسکراب هایی که می توانید برای این نوع پوست استفاده کنید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

برای از بین بردن سلول های مرده پوست صورت خود، می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  • از پوست پرتقال استفاده کنید

پوست پرتقال می تواند به عنوان یک لایه بردار استفاده شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پوست پرتقال را چند روز در برار نور خورشید خشک کنید. در نهایت آن ها را به صورت پودر درآورده و در ظرف در بسته نگهداری کنید. استفاده از اسکراب پوست پرتقال نه تنها به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند، بلکه آلودگی را نیز از سطح پوست بین می برد و به جوان سازی پوست شما کمک می کند.

  • از اسکراب بلغور جو دوسر استفاده کنید

بافت درشت و دانه ‌دار بلغور جو دوسر روی انواع پوست به خوبی عمل می ‌کند، تا پوست صورت را از شر سلول های مرده خلاص کند.

  • از اسکراب قهوه استفاده کنید

تفاله قهوه می تواند به عنوان یک لایه بردار خوب برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده شود. همچنین، قهوه سرشار از فلاونول ‌ها است که در صورت استفاده مستقیم بر روی پوست، بافت پوست را بهبود می ‌بخشد و باعث درخشان تر شدن پوست صورت شما می شود.

استفاده از اسکراب قهوه

  • از اسکراب شکر و روغن نارگیل استفاده کنید

اسکراب شکر و روغن نارگیل می تواند به لایه برداری کمک کند. شکر به دلیل خاصیت لایه برداری ملایمی که دارد، یک ماده محبوب و موثر برای اسکراب است. همچنین در صورت بلع تصادفی، بی خطر است. از طرف دیگر روغن نارگیل، پوست را عمیقا آبرسانی و تغذیه می کند.

  • اسکراب بادام و شیر تهیه کنید

بادام منبع غنی از آنتی اکسیدان ویتامین E است که به مدیریت مشکلات پوستی مرتبط با آسیب اکسیداتیو کمک می کند. علاوه بر این، بادام حاوی خواص مرطوب کنندگی است که پوست را از درون تغذیه کرده و سلامت آن را بهبود می بخشد. شیر حاوی اسید لاکتیک است که پوست را پاکسازی و لایه برداری می کند.

  • از دانه های آووکادو استفاده کنید

دانه های آووکادو یک لایه بردار عالی برای پوست هستند، شما می توانید از آن ها نه تنها برای از بین بردن سلول های مرده پوست بلکه برای کاهش سبوم اضافی و تغذیه پوست استفاده کنید.

نتیجه گیری

راه های مختلفی برای خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست و تقویت فرآیند جایگزینی این سلول های مرده با سلول های جدید برای دستیابی به پوستی شاداب تر و جوان تر وجود دارد. اما قبل از انجام هر اقدامی بهتر است با فردی متخصص در این زمینه مشورت کنید، در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد آسیب های دائمی روی پوست خود شوید. برای بازسازی سلول های مرده پوست می توانید بسته به نوع پوستی که دارید، از روش های متعدد درمانی نیز استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *