ماساژ تایلندی و فواید آن

ماساژ تایلندی و فواید آن

ماساژ تایلندی و فواید آن

ریشه به وجود آمدن علم ماساژ به خاصیت درمانی آن برمیگردد . در 2700 سال پیش از میلاد در کتاب امپراطور زرد (کتاب مرجع طب داخلی چین)، برای درمان فلج و تب و لرز به ورزش ، ماساژ پوست و عضلات و نیز تمرینات برروی دست و پا توصیه شده است. در طی زمان در مناطق گوناگون جهان سبک های ماساژی جدیدی به وجود آمدند که علاوه برخاصیت درمانی فیزیکی خاصیت ایجاد آرامش ذهنی یا درمان افسردگی هم داشتند .انواع ماساژ عبارتند از ماساژ سوئدی ، تایلندی  ، سنگ داغ ، نقاط حساس ، ماساژ جفتی ، قبل زایمان ، رفسکلوژی و نقطه ای است . اما بدانید که انواع دیگری هم از ماساژ هست که متین بیوتی ارائه دهنده دوره های آموزشی، آموزش ماساژ اصفهان ، دوره آموزش ماساژ سوئدی و.. معروف ترین ماساژها را برای شما بیان می کند.در قسمت اول این مقاله به معرفی ماساژ تایلندی میپردازیم .

ماساژ تایلندی

اگر استرس دارید یا دردهای مزمن کمر و پا دارید این نوع ماساژ پیشنهاد خوبی برای شما خواهد بود . البته بدانید که در ماساژ تایلندی کاملا نیاز است که تغییر پوزیشن بدهید و با ماساژور مشارکت کنید و نمیتوانید صرفا دراز بکشید .ماساژ تایلندی یک ماساژ تاریخی از شرق است که با تلفیق روانشناسی و سنت تایلندی بوجود آمده است . جالب است بدانید که در تمام مدت محیط ماساژ باید در سکوت و بدون استرس باشد و ماساژور و ماساژ گیرنده حالتی از مراقبه را تجربه کنند .

آرام بخشی و کاهش استرس

در این نوع ماساژ ماساژور انتهای اعصاب پوستی را تحریک میکند و باعث آرامبخشی سیستم عصبی و کاهش استرس میشود.

مدت زمان ماساژ تایلندی

2 تا 2/30 ساعت زمان استاندارد ماساژ تایلندی است و زمان نسبتا طولانی از شما میگیرد . با این حال میتوانید نقاطی از بدنتان که گرفتگی دارد را  انتخاب کنید و روی آنها تمرکز کنید و از ماساژور بخواهید در زمان محدودتان این نقاط را کامل ماساژ دهد .

افزایش دامنه حرکتی مفاصل و عضلات

بسیاری از حرکات ماساژ تایلندی از یوگا گرفته شده و باعث کشش عمیق عضلاتتان میشود . همین کشش موجب افزایش دامنه ی حرکتی مفاصل و عضلات میشود برای افرادی که همیشه یک جا نشسته اند مانند یک ورزش عضلانی کامل است .همچنین برای ورزشکاران یک پیشگیری از آسیب دیدگی است .

نرمی و لطافت بیشتر پوست

در این نوع ماساژ غدد زیر پوست بیشتر تحریک میشوند و چربی بیشتری تولید میکنند . این یک چربی طبیعی خود بدن است که جای تمام نرم کننده ها و کرم های مرطوب کننده ی پوست را میگیرد و عوارض آن ها را ندارد .

از بین بردن جوش ها و تقویت پوست

اگر شما از از این موضوع که پوستتان ناشاداب است رنج میبرید ، ماساژ تایلندی میتواند برای شما پیشنهاد عالی باشد .در ماساژ تایلندی با حرکاتی که ماساژور در سطح پوست انجام میدهد گرفتگی مویرگهای سطح بدن برطرف میشود ، که همین موضوع باعث خون رسانی و در نتیجه تغذیه ی بهتر سلول های پوستی میشود و خود همین موضوع بسیاری از مشکلات و بیماری های پوستی را برطرف میکند .

مراقب باشید که آسیب نبینید

این ماساژ برپایه ی حرکات کششی و یوگا انجام میشود . ماساژور موظف است آستانه حرکتی عضلات و مفاصل شما را بسنجد تا مراقب باشد ماساژ شما با آسیب دیدگی بدنتان همراه نشود .هرکس آستانه انعطاف و تحمل کشیدگی منحر به فردی دارد و نمیتوان ماساژی که به یک کارمند یک جا نشین داده میشود به یک ورزشکار که بدن منعطف تری دارد را بدهیم .در طول این ماساژ شما حرکات فیزیکی و کششی متنوعی را تجربه میکنید ، با این حال نباید برای شما دردناک باشد .بعد از ماساژ ممکن است تا چند روز قسمت هایی از بدن در حالات خاصی کمی درد داشته باشند .

در چه مواردی نباید ماساژ تایلندی بگیریم ؟

اگر شما تحریکات پوستی دارید که با لمس بدتر میشود یا سرطان و پسوریازیس ،داشتن عضو مصنوعی و  انواع دیسک ها مثل دیسک کمر گردن و … این ماساژ منع انجام دارد.در حالی که ماساژ تایلندی منافع سلامتی بسیاری دارد، اما این تکنیک محدودیت هایی هم دارد. به خاطر تاثیر آن بر روی سیستم گردش خون، افراد با مشکلات سلامتی زیر باید قبل از ماساژ تایلندی با ارایه دهنده خدمات درمانی خود مشورت کنند:

  • فشار خون بالا
  • دیابت
  • بیماری های قلبی
  • پوکی استخوان
  • بیماری های عصبی که نخاع را تحت تاثیر قرار می دهند
  • بیماری عروق کرونری

نکات مهم برای گرفتن ماساژ تایلندی

بعد از ماساژ تایلندی، فرد ممکن است احساس راحتی کند. با این حال، باید به خاطر داشته باشد که ماهیچه هایش کار کرده، کشش و تکان خورده است. بعد از ماساژ تایلندی، فرد باید استراحت کند و مقدار زیادی آب بنوشد.هیچ راهنمایی برای این که فرد هر چند وقت یک بار باید ماساژ تایلندی دریافت کند، وجود ندارد. مردم باید به بدنشان گوش کنند و متناسب با آن، تصمیم بگیرند. اگر کسی بخواهد روی یک ناحیه خاص از بدن خود تمرکز کند، آن ها می توانند با یک درمانگر ماساژ برای برنامه ریزی جلسات منظم صحبت کنند تا زمانی که از نتایج راضی شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *