بهترین نوع ماساژ چه نوع ماساژی است ؟

ماساژ خاصیت درمانی حیرت انگیزی دارد . در ماساژ حتی روح و روان هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد و تقویت می‌شود .

ماساژ نوعی ورزش است که در آن معمولاً حرکتی اتفاق نمی افتد اما تأثیر ورزش را کاملاً با خود به ارمغان می آورد .

برای دریافت خدمات ماساژ اصفهان اینجا کلیک کنید.

شاید برایتان سوال باشد که بهترین نوع ماساژ چه نوع ماساژی است ؟

در ادامه به پاسخ جامع این سوال می‌پردازیم .

ماساژ

بهترین نوع ماساژ برای هر شخص متفاوت است و نمی توان گفت کدام نوع ماساژ بهترین است . اما می‌توان برای هر شخص بهترین نوع ماساژ را تشخیص داد و از آن استفاده کرد .

ماساژ انواع متفاوتی دارند و به تقویت قوای جسمی و روحی کمک بسزایی می‌کند . در ادامه با خواندن هر تیتر می‌توانید ماساژ مناسب خودتان را پیدا کنید . کافی است از تیتر بخوانید که  چه مشکلی دارید و از همان ماساژ پیشنهاد شده استفاده کنید .

افزایش شادابی و بهبود کم حوصلگی و افسردگی

اگر این علائم را در خود می‌بینید به شما ماساژ سوئدی را توصیه می‌کنیم . ماساژ سوئدی باعث دفع لاکتیک از عضلات می‌شود و  همچنین باعث افزایش سطح سروتونین با تحریک اعصاب پوستی می‌شود . همین سروتونین حس شادی در بدن ایجاد ‌و باعث از بین رفتن بی حوصلگی می‌شود .

 

تقویت سیستم عصبی و افزایش تمرکز

برای افزایش هماهنگی و تعادل عصبی ماساژ سنگ داغ توصیه می‌شود . در این ماساژ، ماسور سنگ های حرارت دیده را روی ستون فقرات ماساژ گیرنده می‌گذارد که باعث آرامش سیستم اعصاب مرکزی می‌شود . ماساژ سنگ داغ نوعی درمان آرام بخش عمیق و ماساژی بسیار لذت بخش است . سنگ های استفاده شده در ماساژ سنگ داغ، سنگ های آتش فشانی هستند . در این نوع ماساژ روغن هم استفاده می‌شود که باعث جذب هرچه بهتر حرارت سنگ ها می‌شود و باعث نرمی بافت بدن می‌شود .

 

انعطاف پذیری عضلانی و تعادل انرژی بدن

اگر فقط به دنبال لذت بردن از ماساژ نیستید و می‌خواهید انعطاف پذیری عضلانی هم داشته باشید، ماساژ تایلندی یک پیشنهاد ویژه به شما است . دو تکنیک زیر در ماساژ تایلندی باعث افزایش انعطاف پذیری عضلات و افزایش دامنه حرکتی عضلات می‌شود :

فشار ملایم به عضلات دست و پا
تنوع حرکات کششی که‌ باعث افزایش دامنه حرکتی مفاصل می‌شود .

یکی دیگر از شرایط ماساژ تایلندی این است که باید در محیط آرام صورت گیرد و سکوت باشد . ماساژ تایلندی سنتی، تلفیق هنر و مذهب و ورزش است، و نوعی مراقبه هم محسوب می‌شود . ممکن است تا چندروز بعد از ماساژ تایلندی احساس درد داشته باشید .

جوانسازی و شادابی

گیاهان در مناطق استوایی به علت شرایط خاص این مناطق اغلب دارای خصوصیات ویژه و منحصر بفردی هستند و فواید متعدد درمانی، تسکینی، آرامش بخشی و… دارند. به عنوان مثال یک نوع معجون گیاهی خاص درتایلند به نام “مادر و دختر” وجود دارد که به منظور تقویت جوانی از آن استفاده می شود. تایلندی ها معتقدند استفاده از این گیاه باعث می شود مادران به جوانی دخترانشان به نظر آیند.

در ماساژ کمپرس گیاهی از یک نوع بسته گیاهی کمپرس شده استفاده می شود که انواع گیاهان مفید مناطق استوایی با هدف خاص در آن متراکم شده اند. ماساژ کمپرس گیاهی در زدودن خستگی, تسکین و آرامش بخشی و بهبود جریان خون تأثیرات معجزه آسایی دارد.

مراقبت از پوست بدن

ماساژ شمع روشی جدید و طبیعی برای مراقبت از بدن و پوست می باشد که با استفاده از شمع های مخصوص ماساژ شمع می باشد. در ماساژ شمع از پارافین و کره های معطر گیاهی ، مغذی و شاداب کننده با ماندگاری طولانی استفاده شده و تکنیک ماساژ شمع همانند ماساژ با روغن های معطر گیاهی است. در ماساژ شمع ماساژور با حرکات دورانی بر روی ماهیچه های بدن کار می کند.

ماساژ شمع  با ایجاد حرارت مناسب روی پوست بدن و نیز به دلیل استفاده از مواد مغذی ،باعث سلامتی و شادابی پوست بدن می شود. همچنین ماساژ شمع در طول روند فرآیند ماساژ ، تنش های عضلانی و خستگی های جسمانی را از بین می برد.

برای آموزش ماساژ اصفهان اینجا کلیک کنید.

احساس آرامش و نشاط و ایجاد تمرکز

ماساژ آروماتراپی به وسیله ی روغن های گیاهی با عطرهای آرامبخش انجام می‌شود که عطر همین گیاهان اثر آرام بخشی و نشاط فراوان دارد . به هرحال اگر علاوه بر ماساژ که خاصیت تقویت قوای فیزیکی دارد به دنبال تقویت قوای روحی هم هستید، بهترین پیشنهاد برای شما ماساژ آروماتراپی است . روغن‌های آروماتراپی می توانند ضد عفونی کننده تنفسی بوده و مزایای روانشناختی داشته باشند.

درمان درد قائدگی و مشکلات کمر

اگر یکی مشکلات لیست پایین را دارید ماساژ شیاتسو برای شما اثر گذار است :

  • مشکلات کمر
  • سردرد و میگرن
  • تحرک کمتر
  • درد مزمن و حاد
  • درد قاعدگی
  • آسیب های ورزشی
  • افسردگی
  • استرس

ماساژ شیاتسو از حرکات انگشتان ، کف دست و آرنج تشکیل شده است و ماسور قسمت های پرتنش بدن را پیدا می‌کند و بیشتر حرکات را روی آنها انجام می‌دهد .

 

برای مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد انواع ماساژ می‌توانید ازطریق فرم تماس و تلفن های ما در تماس باشید و مشاوره ی لازم را دریافت کنید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *