بهترین روغن های گیاهی برای سفیدتر شدن پوست

معرفی بهترین روغن های گیاهی برای سفیدتر شدن پوست صورت

مقدمه

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد با آن روبه رو هستند، داشتن پوست کدر و تیره می باشد. تیرگی پوست می تواند به علل های مختلف در پوست افراد ایجاد شود. خوشبختانه امروزه محصولات مراقبت پوست متعددی در بازار موجود است که شما می توانید با استفاده از آن ها پوست زیبا و درخشانی داشته باشید. استفاده از انواع روغن های گیاهی برای سفیدتر شدن پوست یکی از بهترین راه حل ها برای شادابی و جوانسازی پوست می باشد. هر یک از روغن های گیاهی با توجه به ترکیباتی که دارند، می توانند تاثیرات متفاوتی را بر روی پوست صورت شما بگذارند. بهتر است از روغن های گیاهی برای پوست خود استفاده کنید که علاوه بر آبرسانی بتواند به عنوان لایه بردار نیز برای پوست شما عمل کند. در این مقاله قصد داریم درباره بهترین روغن های گیاهی برای سفیدتر شدن پوست توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برترین روغن های گیاهی برای روشن تر شدن پوست

روغن نارگیل

روغن نارگیل یک روغن طبیعی است که می توان از آن برای سفید کردن پوست استفاده کرد و روشی مطمئن و موثر برای روشن کردن پوست صورت می باشد. علاوه بر استفاده می توانید از روش های درمانی دیگر از جمله انجام پاکسازی پوست در بهترین مرکز پاکسازی پوست اصفهان انجام دهید.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل بیماری های مختلف پوستی از جمله پسوریازیس، درماتیت و اگزما را درمان می کند. همچنین می تواند به بهبود زخم ها و سوختگی ها کمک کند. روغن نارگیل همچنین به دلیل خواص ضد پیری خود شناخته شده است، زیرا می تواند به کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک کند. روغن نارگیل همچنین می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید و سایر عوامل محیطی کمک کند و حتی می تواند در درمان آکنه نیز به افراد کمک کند.

قبل از استفاده از روغن نارگیل، مطمئن شوید که پوست شما تمیز و عاری از هرگونه آرایش یا آلودگی است. برای اطمینان از اینکه پوستتان برای روغن نارگیل آماده است، می توانید از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. مقدار کمی روغن نارگیل بردارید و با حرکات دایره ای ملایم روی پوست خود ماساژ دهید. روی نواحی مستعد هیپرپیگمانتاسیون مانند صورت، گردن و دست‌ ها تمرکز کنید. برخلاف سایر محصولات روشن کننده پوست، روغن نارگیل باید برای مدت طولانی تری روی پوست شما بماند. سعی کنید برای بهره مندی از حداکثر فواید آن، قبل از خواب از روغن نارگیل استفاده کنید. برای اطلاع از سایر ترفندهای دیگر برای سفیدتر شدن پوست صورت، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک اسانس است که از گیاه اسطوخودوس تهیه می شود. از آن برای تقویت آرامش و خواب استفاده می کنند و همچنین ممکن است برای کمک به درمان برخی بیماری های پوستی مفید باشد. روغن اسطوخودوس یک اثر آرام بخش دارد که به کاهش خارش، تورم و قرمزی ناشی از عفونت ها، نیش حشرات و اختلالات پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک می کند. می توان از آن برای تسکین پوست های خشک، تحریک شده و حساس استفاده کرد. اگر پوست خشکی دارید، می توانید در کنار استفاده از این نوع روغن می توانید پاکسازی پوست را به عنوان بهترین روش درمانی برای آبرسانی و لایه برداری پوست خود انجام دهید. اگر در این باره اطلاعاتی ندارید، می توانید سی دی آموزشی پاکسازی پوست موجود در بازار خریداری و مشاهده کنید.

استفاده از روغن اسطوخودوس

روغن جوانه گندم

این روغن سرشار از مواد مغذی، ضد پیری و تقویت کننده عالی برای مراقبت از پوست شما است. جوانه گندم مغذی ترین جزء هسته گندم است و حاوی 23 ماده مغذی مختلف از جمله پروتئین، ویتامین های گروه B، اسیدهای چرب امگا 3، آهن و کلسیم است.

روغن جوانه گندم به راحتی توسط پوست شما جذب می شود. هنگامی که روغن جوانه گندم بر روی پوست خود استفاده می کنید، مواد مغذی از جمله ویتامین A، ویتامین D، ویتامین های B، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب جذب پوست می شود. این مواد مغذی نه تنها پوست خشک یا ترک خورده را مرطوب می بخشند، بلکه از ایجاد جای زخم نیز در پوست جلوگیری می کنند. به ویژه، روغن جوانه گندم منبع غنی ویتامین E است که به کاهش آسیب های پوستی، مبارزه با رادیکال های آزاد، حمایت از تشکیل کلاژن سالم و حفظ رنگ پوست کمک می کند.

روغن آرگان

روغن آرگان در درجه اول به دلیل خواص مرطوب کنندگی و ضد پیری آن شناخته شده است. آکنه و لکه ها اغلب منجر به ایجاد علائم تیره روی پوست می شوند. به همین دلیل است که بسیاری از مردم روغن آرگان را برای پوست های مستعد لکه مفید می دانند. این نوع رغن دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی طبیعی است.

اثر روغن آرگان بر تولید ملانین به دلیل سطح بالای توکوفرول است که با برهمکنش با ترکیبات ضد التهابی و ضد عفونی کننده، استرول ها و تری ترپینوئیدها افزایش می یابد. سطوح بالای ویتامین E در روغن آرگان به آرامی لکه های تیره پوست را روشن می کند.

استفاده از روغن آرگان

روغن رزماری

روغن رزماری سرشار از خواص ضد باکتری، ضد میکروبی و ضد قارچی است که به انواع پوست های چرب و مستعد آکنه کمک می کند. استفاده از روغن رزماری برای پوست به جلوگیری از جوش و کنترل چربی پوست شما کمک می کند.

روغن کرچک

اسیدهای چرب غنی روغن کرچک پوست خشک را آبرسانی کرده و آن را نرم و لطیف نگه می دارد. اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک تولید کلاژن را افزایش می دهد و پوست را جوان نگه می دارد. خواص ضد میکروبی ریسینولئیک اسید موجود در روغن کرچک با باکتری هایی که باعث ایجاد آکنه در پوست می شوند، مبارزه می کند و پوست را شفاف نگه می دارد.

این روغن سرشار از اسیدهای چرب تک اشباع است که به عنوان یک مرطوب کننده عمل می کند و از دست دادن آب را کاهش می دهد. سطوح بالای اسیدهای چرب و توکوفرول (ویتامین E) این روغن، باعث ایجاد خاصیت  آنتی اکسیدانی در این نوع روغن شده  است. آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از اشعه ماوراء بنفش و آلاینده ها محافظت می کنند.

روغن بادام

روغن بادام به دلیل داشتن مواد مغذی کلیدی برای پوست یا صورت و سلامت کلی شما مفید است. روغن بادام یک مرطوب کننده طبیعی عالی برای پوست است. این نوع روغن به عنوان یک مرطوب کننده برای انواع پوست از جمله پوست های خشک، چرب و حساس قابل استفاده است. روغن بادام می تواند به بهبود رنگ پوست روشن تر شدن آن کمک کند. از این نوع روغن می توان از آن برای درمان انواع بیماری های پوستی از جمله اگزما، پسوریازیس استفاده کرد. روغن بادام همچنین می تواند به کاهش قرمزی و خارش مرتبط با این نوع بیماری های پوستی کمک کند.

استفاده از روغن بادام

روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و محافظت در برابر نور خورشید برای پوست بسیار مفید می باشد. روغن زیتون یک روغن طبیعی است اما استفاده منظم از روغن زیتون خالص روی پوست می تواند باعث تحریک پوست شود، از این جهت بهتر است از آن ها بیش از اندازه برای صورت خود استفاده نکنید.

روغن اکالیپتوس

این نوع روغن به عنوان یک عامل ضد باکتری، می تواند به جلوگیری از میکروب ها و باکتری های مضر می تواند از ایجاد آکنه در پوست شما جلوگیری کند و همچنین می تواند باعث رشد و بازسازی سلول های سالم می شود.

روغن گردو

روغن گردو پوست را برای مدت طولانی هیدراته و مرطوب نگه می دارد. این نوع روغن سرشار از ویتامین B است، مصرف منظم یا استفاده از آن باعث می شود پوست جوان و شاداب به نظر برسد. به شما توصیه می کنیم استفاده از روغن گردو را در روتین مراقبتی پوست صورت خود قرار دهید.

کلام آخر درباره انتخاب بهترین روغن برای سفید شدن صورت

همان طور که در این مقاله درباره آن توضیح دادیم بهترین روغن های گیاهی برای سفیدتر شدن پوست صورت شامل روغن های گل سرخ، سنجد تلخ، زیتون، بادام تلخ، گردو، آرگان، جوانه گندم و غیره می باشند. بسیاری از عارضه های پوستی خود را می توانید با استفاده منظم از این روغن ها، درمان کنید. اگر تجربه ای در زمینه استفاده از روغن های گیاهی برای پوست خود دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *