آموزش ماساژ سنگ داغ

آموزش ماساژ سنگ داغ

مقدمه ماساژ

در این روزهای پر استرس و شلوغ بدن ما نیاز به یک ریکاوری و استراحت فوق العاده دارد تا  بتوان انرژی را مجدد برای ادامه زندگی بدست آورد. راه های بسیاری برای کاهش دردهای بدنی است اما ماساژ در هر نوعی میتواند کمک شایان و بدون عوارضی داشته باشد. در این مقاله به نوعی از ماساژ به نام ماساژ سنگ داغ می پردازیم. میتوان متوجه شد که ماساژ درمانی با سنگ داغ چگونه انجام می شود و فواید و خطرات احتمالی آن چیست. اگر بدنبال یک ماساژ برای آرامش بدن خود هستید ما را در این مقاله همراهی کنید.

ماساژ سنگ داغ چیست؟

ماساژ سنگ داغ نوعی ماساژ درمانی است. این نوع ماساژ برای کمک به آرام کردن و کاهش درد عضلات منقبض و بافت های نرم آسیب دیده در سراسر بدن استفاده می شود.

در طول ماساژ با سنگ داغ ، سنگ های صاف و گرم شده روی قسمت های خاصی از بدن شما قرار می گیرد. سنگ ها معمولاً از بازالت، نوعی سنگ آتشفشانی که گرما را در خود نگه می دارد، ساخته می شوند. که البته این گرما و حرارت درجه خاصی دارد . گاهی اوقات در ماساژ سنگ داغ از سنگ های سرد نیز استفاده می شود. سنگ‌های سرد ممکن است بعد از سنگ‌های داغ برای آرام کردن رگ‌های خونی متورم شده و تسکین پوست استفاده شوند.

فواید ماساژ با سنگ داغ برای سلامتی چیست؟

1.کاهش درد عضلانی

گرما از دیرباز برای کاهش تنش و درد عضلانی استفاده می شده است. و همچنین با افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده کمک می کند. همچنین ممکن است اسپاسم عضلانی را کاهش دهد و انعطاف پذیری و دامنه حرکتی را افزایش دهد. سرما درمانی به تسکین التهاب کمک می کند. بسته به علائم شما، جایگزینی سنگ های سرد و گرم در طول ماساژ می تواند مفید باشد.

2.کاهش استرس

ماساژ روشی موثر برای کاهش استرس است. چندین مطالعه نشان داده اند که ماساژ استرس و اضطراب را کاهش می دهد و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد.

3.افزایش انعطاف پذیری مفصل

تنش عضلانی می تواند حرکت مفاصل را دشوارتر و دردناک تر کند. ماساژ به شل شدن ماهیچه ها کمک می کند، که حرکت را برای شخص آسان تر و راحت تر می کند. افراد مبتلا به اختلالات مفصلی خاص ممکن است از ماساژ سنگ داغ سود ببرند.

چه کسانی نباید ماساژ سنگ داغ انجام دهند؟

هرکسی که تنش و درد عضلانی، بی خوابی یا استرس را تجربه می کند،  میتواند از ماساژ سنگ داغ استفاده کند. اگر شما یک بیماری مزمن دارید که باعث درد می شود، با پزشک خود صحبت کنید تا ببیند آیا ماساژ سنگ داغ گزینه خوبی برای شما است یا خیر.

خطرات و هشدارها

ماساژ سنگ داغ ، هنگامی که توسط یک درمانگر آموزش دیده انجام می شود، به طور کلی بی خطر است. اما شرایطی وجود دارد که باید از آن اجتناب کرد. اگر موارد زیر را دارید قبل از ماساژ با پزشک خود مشورت کنید:

  • اختلال خونریزی یا مصرف داروهای رقیق کننده خون
  • روی پوست شما می سوزد
  • زخم های باز
  • سابقه لخته شدن خون
  • در 6 هفته گذشته عمل جراحی داشته است و…

چگونه با سنگ های داغ ماساژ می دهید؟

در ابتدا باید آموزش های لازم را ببنید . آموزشگاه متین بیوتی ارائه دهنده کلاس ها و دوره های آموزش ماساژ اصفهان میباشد . برای شرکت در دوره ها مارا دنبال کنید. بعد از گذراندن دوره ها و کلاس ها و دریافت مدرک میتوانید اقدام به ماساژ کنید. لوازم مورد نیاز در این نوع ماساژ تعدادی سنگ صاف و صیقلی در سایزهای مختلف است که معمولا از جنس باز الت هستند از دیگر سنگ ها مانند سنگ رودخانه ای هم میتوان استفاده کرد.

استفاده از یک تخت ماساژ و یک ملحفه تمیز برای روکش تخت . انواع روغن های ماساژ و… از موارد مورد نیاز ماساژ سنگ داغ است که میتوانید از فروشگاه متین بیوتی قسمت نمایندگی تالگو اصفهان خریداری کنید.

نتیجه

مانند تمام تکنیک های ماساژ، ماساژ سنگ داغ روشی برای تسکین درد و شل شدن تنش در عضلات بدن است. سنگ های داغ اعمال شده بر روی بدن عمیقا نفوذ می کنند و سنگ های استفاده شده توسط درمانگر، اعمال اثرات درمانی دستی را آسان تر می کند. ماساژ درمانی با سنگ داغ تنها در پنج تا ده سال اخیر رایج شده است و اخیراً در مراکز اسپا و مراکز درمانی رایج شده است. برای انجام انواع ماسا زو ماساژ سنگ داغ ما را در آموزشگاه متین بیوتی دنبال کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *