فواید ماساژ برای اعصاب

معرفی بهترین تکنیک های ماساژ برای بهبود اعصاب و روان

مقدمه

انواع سبک های ماساژ درمانی با توجه به نحوه اعمال آن بر بدن، می تواند فواید بیشماری بر بدن انسان بگذارد. یکی از مهمترین فواید انجام ماساژ، برای بهبود اعصاب و روان است. ماساژ درمانی به عنوان یکی از سبک های درمانی طب سنتی، با کمترین میزان آسیب به بدن و عضلات توسط ماساژ درمانگر برای افراد انجام می شود. شما عزیزان می توانید با انتخاب بهترین مرکز ماساژ در اصفهان و دریافت خدمات از آن ها، استرس و درد عضلانی بدن خود را کاهش دهید. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با فواید ماساژ برای اعصاب و معرفی بهترین سبک های ماساژ در جهت کاهش سطح استرس برای افراد توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فواید ماساژ برای اعصاب و ایجاد آرامش در افراد

فواید ماساژ برای اعصاب و ایجاد آرامش برای افراد غیرقابل انکار است. توجه به این نکته الزامی می باشد که زمانی ماساژ می تواند باعث بهبود اعصاب و روان افراد شود که تکنیک های آن به درستی بر روی بدن اعمال شود. هر گونه فشار بیش از اندازه به نقاط فشاری بدن، نه تنها باعث کاهش سطح استرس در افراد نمی شود، بلکه ممکن است گرفتگی و دردهای عضلانی را نیز برای افراد ایجاد کند. اگر قصد دارید به عنوان یک ماساژ درمانگر در کلینیک های زیبایی فعالیت کنید و یا تکنیک های ماساژ را برای دوستان و اعضای خانوده خود انجام دهید، می توانید فیلم آموزشی ماساژ که در اینترنت موجود است را مشاهده کرده و یا در کلاس های حضوری دوره آموزش ماساژ در اصفهان شرکت کنید. در ادامه چند نمونه از مهمترین فواید ماساژ برای اعصاب را توضیح می دهیم.

کاهش سطح استرس با ماساژ درمانی امکان پذیر است

استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی است. استرس پاسخ های فیزیولوژیکی و روانی به موقعیت هایی است که بدن و ذهن آن را طاقت فرسا می داند. هنگامی که افراد برای کنار آمدن با موقعیت های استرس زا تلاش می کنند، علائم افسردگی و اضطراب می تواند بیشتر قابل توجه باشد. ماساژ درمانی یکی از راه‌ های مقابله با استرس و درمان اضطراب و افسردگی است.

کاهش سطح استرس با ماساژ درمانی امکان پذیر است

ماساژ می تواند سطح استرس و احساس اضطراب را کاهش دهد، این امر می تواند خلق و خو و آرامش را بهبود بخشد و در عین حال اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. اگر افسردگی یا اضطراب را تجربه می‌ کنید یا استرس دارید، ماساژ می‌ تواند بخش مؤثری از درمان شما باشد. انجام برخی از حرکات های ورزشی در کنار ماساژ مانند یوگا، می تواند تاثیرات ماساژ برای آرامش روان را دوچندان کنید.

درمان اختلالات خواب برای بهبود اعصاب با کمک ماساژ

بی خوابی مزمن باعث خستگی مفرط و مشکلات تمرکز در شما می شود و می تواند بر خلق و خو تأثیر منفی بگذارد. در حالی که داروهای زیادی وجود دارد که می تواند به مشکلات یا اختلالات خواب کمک کند، اما به دلیل عوارض جانبی که دارند مصرف بیش از اندازه و مداوم آن توصیه نمی شود. ماساژ یک جایگزین موثر و سالم برای کسانی است که مایل به کمک به مشکلات خواب خود هستند، به ویژه برای کسانی که با بی خوابی دست و پنجه نرم می کنند، مفید است.

هنگامی که بدن خواب کافی ندارد، مواد شیمیایی افزایش دهنده حساسیت توسط بدن ترشح می شود. بی خوابی با کمبود سروتونین مرتبط است، هورمونی که در خلق و خو، رفتار، دمای بدن، هماهنگی، اشتها و خواب نقش دارد. ماساژ می تواند به افزایش سطح سروتونین کمک کند و بنابراین احساس استرس و اضطراب را کاهش می دهد که این امر می تواند منجر به کمبود خواب در افراد شود. ترشح اندورفین و سروتونین که از طریق ماساژ ایجاد می‌ شود، یک حالت آرامش در کل بدن ایجاد می‌ کند که می‌ تواند به شما کمک کند خواب راحتی داشته باشید. سروتونین نیز برای بدن ما برای تولید ملاتونین مورد نیاز است.

درمان اختلالات خواب برای بهبود اعصاب با کمک ماساژ

ترشح دوپامین (هورمون شادی) با کمک ماساژ

ماساژ درمانی روشی فوق العاده برای کاهش استرس و افزایش تولید انتقال دهنده های عصبی دوپامین، سروتونین و اکسی توسین است، هورمون هایی که به شما در مقابله با استرس کمک می کنند. این هورمون های شادی باعث ایجاد احساسات مثبت از جمله شادی و لذت در شما می شوند.

ماساژ برای کاهش کورتیزول شناخته شده است و هنگامی که سطح کورتیزول کاهش می یابد، سروتونین (هورمون شادی) افزایش می یابد و توانایی شما را برای مبارزه با درد، اضطراب و احساس غم و اندوه افزایش می دهد.

ماساژ درمانی می تواند سطح کورتیزول را که به عنوان هورمون استرس شناخته می شود، کاهش دهد. سطوح بالای کورتیزول در بدن می تواند منجر به اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان شود. بنابراین، با کاهش سطح کورتیزول، ماساژ درمانی می تواند سلامت روان و شادی را بهبود بخشد.

ترشح دوپامین (هورمون شادی) با کمک ماساژ

افزایش قوای جسمانی و بهبود عملکرد قلب با ماساژ

برای اکثر مردم، ماساژ روشی مطمئن و موثر برای آرامش است، اما اگر بیماری قلبی یا گردش خون خاصی دارید، ممکن است به سلامت شما آسیب برساند. قبل از دریافت ماساژ با پزشک یا پرستار متخصص خود مشورت کنید که تا مطمئن شوید نوع ماساژی که دریافت می کنید برای شما بی خطر است.در طول ماساژ، فشار مایعات را در اطراف بدن شما حرکت می دهد که می تواند بر قلب و سیستم گردش خون، به ویژه فشار خون شما تأثیر بگذارد.

بهترین سبک های ماساژ برای اعصاب

ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق به لایه عمیق بافت روی بدن شما وارد می شود که بر جریان خون تأثیر می گذارد. استرس مزمن و تنش عضلانی باعث التهاب می شود که می تواند سلامت کلی شما را بدتر کند. ماساژ بافت عمیق به شکستن بافت اسکار داخلی و خارجی کمک می کند و باعث بازیابی عضلات می شود.

از آنجایی که ماساژ درمانگر شما روی عضلات عمیق تر و سفت کار می کند، ماساژ بافت عمیق ممکن است کمی ناراحت کننده باشد. این نوع درمان شدیدتر از ماساژ سوئدی است. ممکن است تا چند روز پس از درمان کمی درد داشته باشید.

شما می توانید از پدهای سرد یا گرم یا داروهای بدون نسخه برای کمک استفاده کنید، اما نباید مدت زیادی از آن ها استفاه کنید. پس از هر ماساژ، باید از فعالیت های شدید و وعده های غذایی سنگین بلافاصله پس از آن خودداری کنید.

ماساژ بافت عمیق

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی در درجه اول برای تقویت آرامش و کاهش استرس استفاده می شود. این سبک از ماساژ یک نوع درمان ملایم است که از ضربه های طولانی با فشار کم استفاده می کند. ماساژ سودئدی بر روی عضلات سطحی تمرکز دارد و بر روی قسمت‌ هایی از بدن که کشش را نگه می‌ دارند، مانند شانه‌ ها و گردن شما تمرکز می‌ کند.

ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ برای طیف وسیعی از شرایط مناسب است و می تواند برای کسانی که به دنبال آرامش و رهایی از مسائل مختلف پزشکی هستند، مفید باشد. در طول درمان، درمانگر سنگ های داغ را روی نقاط خاصی در بدن شما قرار می دهد که به عنوان نقاط طب فشاری شناخته می شوند تا آرامش و تنش را کاهش دهند.

گرمای سنگ ها همراه با فشار ملایم اعمال شده توسط درمانگر می تواند به از بین بردن استرس کمک کند و به شما احساس آرامش و شادابی دهد. استفاده از سنگ های داغ بر روی پوست به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند و در نتیجه جریان خون را بهبود می بخشد و گردش خون را بهبود می بخشد. بسیاری از مردم متوجه می شوند که گرمای سنگ ها باعث تسکین دردهای مزمن مانند کمردرد، آرتریت و فیبرومیالژیا می شود.

بیشتر بخوانید : آموزش ماساژ سنگ داغ

ماساژ میوفاشیال

ماساژ میوفاشیال یک روش فوق العاده برای خلاص شدن از تنش و حساسیت عضلانی است. این نوع ماساژ می تواند به تسکین بافت همبند و گره های عضلانی منقبض که می تواند باعث ناراحتی شما شود. این نوع درمان با ارتقای سلامت بهینه صورت، هماهنگی، انعطاف پذیری و قدرت عضلات را بهبود می بخشد. پرداختن به عدم تعادل و محدودیت ها همچنین می تواند به پیشگیری از آسیب ها قبل از اینکه منجر به مشکلات شدیدتر شود، کمک کند. علاوه بر فواید فیزیکی، رهاسازی مایوفاشیال بر سلامت روانی و عاطفی شما نیز تأثیر می گذارد.

ماساژ میوفاشیال

ماساژ درمانی راهی برای بهبود سطح آرامش

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، فواید ماساژ برای اعصاب و بهبود سلامت باعث شده است تا امروزه افراد زیادی تمایل به دریافت خدمات ماساژ را داشته باشند. به شما عزیزان توصیه می کنیم برای بهره مندی از تمامی مزایای ماساژ، حتما به بهترین و معتبرترین مرکز آموزش ماساژ فنی و حرفه ای اصفهان که خدمات ماساژ را ارائه می دهد، مراجعه کنید.

اگر تجربه ای در زمینه انجام سبک خاصی از ماساژ برای بهبود اعصاب و روان خود دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *