ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوست

ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوست در روز و شب

مقدمه

وقتی صحبت از مراقبت از پوست به میان می آید، انتخاب از بین انبوهی از محصولات می تواند کاملا گیج کننده باشد. تمامی افراد تمایل دارند پوست صاف و درخشان داشته باشند، برای این کار باید روتین مراقبتی پوست خود را به درستی انجام دهند. امروزه به لطف محصولات مراقبت پوستی متعددی که در بازار موجود است، تمامی افراد می توانند با استفاده از نوع پوستی که دارند، بهترین برند را انتخاب کرده و برای صورت خود استفاده کنند. برای یادگیری ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوست می توانید این محتوا را مطالعه کنید، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا رعایت ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوست اهمیت دارد؟

رعایت ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوست می تواند به شما کمک کند تا بتوانید از تمامی مزایای محصولات مراقبتی پوستی نهایت استفاده را ببرید. حتی اگر بتوانید بهترین برندهای محصولات مراقبتی پوست را تهیه کرده ولی نتوانید به درستی و به ترتیب برای صورت خود استفاده کنید، نمی توانید بهترین نتایج را از روتین مراقبت پوستی خود دریافت کنید. اگر در زمینه انتخاب بهترین محصولات مراقبت پوستی اطلاعاتی ندارید، می توانید با مراجعه به یک بیوتی تراپیست با تجربه و دریافت مشاوره هوم کر از آن ها، یک روتین صحیح مراقبتی برای صورت خود انتخاب کنید.

علاوه بر استفاده از محصولات مراقبتی پوست، شما عزیزان می توانید با دریافت خدماتی از جمله پاکسازی پوست و فیشیال، لایه های مرده از پوست خود را پاک کرده و پوستی شاداب و درخشان داشته باشید. پاکسازی پوست در اصفهان توسط افراد متخصص این حرفه و با استفاده از بهترین برندهای فیشیال که در بازار موجود است، برای پوست صورت افراد استفاده می شود. پکیج آموزشی پاکسازی پوست که در اینترنت وجود دارد نیز می تواند به شما کمک کنند تا به صورت غیر حضوری اطلاعات و مهارت خود را در زمینه نحوه صحیح انجام پاکسازی پوست را افزایش دهید.

چرا رعایت ترتیب صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوست اهمیت دارد

ترتیب استفاده درست از محصولات روتین مراقبت پوستی چگونه است؟

مرحله 1: استفاده از پاک کننده ها

یکی از عملکردهای اولیه پاک کننده صورت این است که با باز کردن منافذ پوست و از بین بردن ناخالصی ها، پوست شما را به طور کامل تمیز کند. در طول روز، پوست شما آلودگی، باکتری، چربی اضافه و آلاینده های محیطی را جمع می کند که می تواند منجر به جوش و کدر شدن پوست شود. یک پاک کننده صورت با کیفیت به پوست شما نفوذ می کند، آلودگی ها را از بین می برد و پوست شما را شفاف تر، صاف تر و شاداب تر می کند.

برخلاف تصور رایج، تمیز کردن صورت لزوما رطوبت پوست را از بین نمی برد. در واقع، استفاده از یک پاک کننده ملایم و آبرسان صورت می تواند به حفظ تعادل رطوبت طبیعی پوست شما کمک کند. بسیاری از پاک‌ کننده‌ های صورت مدرن با ترکیبات مرطوب‌ کننده‌ ای ساخته شده‌ اند که بدون خشک کردن بیش از حد پوست، پاکسازی را انجام می دهند. با انتخاب پاک‌ کننده‌ ای که مناسب نوع پوست شما باشد، می‌ توانید پوست خود را تمیز کنید و در عین حال مطمئن شوید که به اندازه کافی هیدراته می‌ شود.

استفاده از پاک کننده ها

مرحله 2: استفاده از تونر

تونر هر گونه کثیفی را که پس از تمیز کردن پوست باقی می ماند را از بین می برد. تونر معمولا یک لوسیون مبتنی بر آب است که بعد از تمیز کردن و قبل از مرطوب کردن استفاده می‌ کنید. تونر در حالی که ممکن است شبیه آب به نظر برسد، به عنوان یک پرایمر برای بقیه روال مراقبت از پوست نیز استفاده می شود. یک تونر ممکن است یک اسید مقوی، لایه بردار یا یک اسانس نیز نامیده شود.

فرمول تونر صورت بر پایه آب به بازگرداندن آبرسانی به پوست پس از پاکسازی کمک می کند. استفاده از تونر صورت پس از پاکسازی پوست به حفظ تعادل پوست کمک می کند و باعث ایجاد حس طراوت و آرامش می شود. تونر برای ایجاد یک سد قوی و محافظت شده بر روی پوست در برابر عوامل مختلف مضر محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و غیره بسیار مفید است. استفاده از تونر دو بار در روز یک جوانسازی قابل توجه خواهد بود که به پوست کمک می کند سفت تر به نظر برسد. استفاده منظم از تونر به پوست کمک می کند تا سالم به نظر برسد و از پرپیگمانتاسیون، خطوط ریز و سایر علائم پیری کاهش یابد.

مرحله 3: اسکراب های لایه بردار

یکی از بزرگترین موانع برای شادابی پوست، تجمع سلول های مرده پوست است، این امر پوست شما را کدر و خشک می کند؛ همچنین ممکن است منافذ شما را مسدود کند. اسکراب صورت، سلول های مرده پوست روی سطح پوست شما را از بین می برد و در نتیجه ظاهری با طراوت را برای شما ایجاد می کند.

اسکراب های لایه بردار

بدن شما به طور طبیعی یک روغن به نام سبوم تولید می کند تا پوست را مرطوب کند. با این حال، تولید بیش از حد سبوم ممکن است اتفاق بیفتد و باعث مسدود شدن منافذ پوست شما شود؛ این امر حتی می تواند منجر به بروز آکنه نیز شود. لایه برداری صورت با اسکراب صورت، سبوم اضافی را از بین می برد و منافذ پوست را باز می کند. لایه برداری منظم همچنین می تواند به از بین بردن کثیفی و سایر ناخالصی ها از پوست شما کمک کند.

مرحله 4: ماسک های صورت

استفاده از ماسک به صورت منظم (هفتگی) به پاکسازی منافذ شما و از بین بردن هرگونه ناخالصی نشسته روی سطح پوست شما کمک می کند. در حالی که اکثر ما روزانه پاکسازی می کنیم، استفاده از ماسک هر هفته به سادگی پاکسازی را به سطح دیگری می برد. ماسک صورت را باید روی پوست تمیز استفاده کنید.

مرحله 5: سرم های آنتی اکسیدان

سرم صورت دارای فرمولاسیون فوق العاده سبکی است که جذب آن برای پوست بسیار آسان است. ویسکوزیته نازک آن به این معنی است که با کمترین فشار، پوست شما سرم را جذب می کند. این امر نه تنها مواد فعال سرم را ارائه می دهد، بلکه راه را برای کمک به پوست شما برای جذب فواید مرطوب کننده شما هموار می کند.

سرم های آنتی اکسیدان

سرم صورت به کلاژن موجود در پوست شما کمک کرده و به سفت نگه داشتن آن کمک می کند، همچنین می تواند خطوط چین و چروک های ظریف پوست را از بین ببرد. با استفاده از سرم، پوست شما درخشان تر و پر رنگ تر می شود.

مرحله 6: کرم مرطوب کننده

اگر شاهد پوسته پوسته شدن پوست هستید، یک مرطوب کننده محصولی است که می تواند به شما در حل این مشکل کمک کند. نوع مرطوب کننده را باید متناسب با نوع پوستی که دارید، انتخاب کنید. اگر پوست چربی دارید، کمی کمتر از بقیه به مرطوب کننده نیاز دارید. اگر پوست حساسی دارید، به مرطوب کننده بدون عطر و مواد شیمیایی برای پوست خود نیاز دارید. زمانی که یک مرطوب کننده برای پوست خشک انتخاب می کنید، همیشه به مواد تشکیل دهنده آن مانند ترکیبات اسید هیالورونیک، گلاب، روغن بادام، ویتامین E، آلوئه ورا و غیره دقت کنید. مرطوب کننده ای انتخاب کنید که به آبرسانی پوست شما کمک کند.

مرحله 7: کرم دور چشم

امروزه کرم‌ های دور چشم برای مراقبت از پوست بسیار محبوب و مرسوم هستند. اولین علائم پیری اغلب در اطراف چشم مشهود است. از آنجایی که پوست اطراف چشم‌ های ما نازک‌ تر از بقیه صورت است، سریع‌ تر خشک می‌ شوند.

حرکت مداوم ناشی از پلک زدن و احساسات صورت باعث ایجاد چین و چروک می شود. علاوه بر این، دور چشم حاوی سبوم (روغن) کمتری است که یک مرطوب کننده طبیعی است. از آنجایی که کرم‌ های دور چشم برای پوست حساس زیر چشم طراحی شده‌ اند، ضخیم‌ تر هستند و حاوی کرم‌ ها و مواد حالت دهنده بیشتری نسبت به لوسیون‌ های صورت هستند. از کرم دور چشم می توانید برای حفظ سلامت و استحکام پوست خود استفاده کنید.

کرم دور چشم

مرحله 8:ضد آفتاب

با استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب، می توانید پوست خود را در برابر اشعه های مضر UV که باعث پیری زودرس و آسیب های پوستی از جمله خطوط ریز، چین و چروک، لکه های تیره، کاهش کلاژن، از دست دادن قابلیت ارتجاعی و بافت خشن می شود، محافظت کنید.

مقاله پیشنهادی : فواید کرم ضد آفتاب

با استفاده صحیح از محصولات مراقبت صورت، پوستی درخشان داشته باشید

فرقی نمی کند از چه نوع برندی محصولات مراقبت پوستی برای صورت خود استفاده می کنید، ترتیب صحیح استفاده از آن ها می تواند باعث شود تا پوست شاداب و درخشانی داشته باشید. رعایت ترتیب صحیح استفاده از مراقبت پوست می تواند باعث شود تا محصولات پوستی بیشتر به عمق پوست نفوذ کنند. اگر تجربه ای در زمینه استفاده از محصولات مراقبت پوست دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *