انواع سرم پوست صورت

سرم صورت چیست و چه مزایایی برای پوست دارند؟

مقدمه

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به سلامت پوست صورت خود اهمیت می دهید، به شما عزیزان توصیه می کنیم استفاده از سرم صورت را در روتین های مراقبت پوست خود قرار دهید. استفاده از انواع سرم های پوست صورت به شما عزیزان کمک می کنند تا از روند پیری و ایجاد چین و چروک در سطح پوست خود جلوگیری کنید. با توجه به نوع ترکیباتی که در سرم های صورت به کار رفته است، آن ها می توانند مواد مغذی مورد نیاز پوست شما را تامین کنند. در این محتوا ما قصد داریم در ارتباط با انواع سرم های پوست صورت و دلایل استفاده از هر کدام از آن ها برای صورت، به طور مفصل توضیح دهیم. شما عزیزان با مطالعه این مقاله می توانید یاد بگیرید تا بسته به نوع پوست خود بتوانید بهترین سرم صورت را انتخاب کرده و به شکل صحیح از آن برای پوست خود استفاده کنید.

تاثیرات استفاده از سرم صورت در پوست

بهتر است به دنبال سرمی باشید که مشکلات پوستی خاص شما را با مواد قوی برطرف کند. اکثر فرمولاسیون های سرم عمدتا حاوی هیالورونیک اسید، رتینول، ویتامین C و اسید گلیکولیک برای مبارزه با نگرانی های پوستی مانند آکنه، خطوط، چین و چروک، هایپرپیگمانتاسیون و غیره هستند. این محصولات مراقبت از پوست با غلظت بالا، فواید متعددی را در رابطه با آبرسانی، تغذیه و محافظت از سلول های پوست ارائه می دهند. برخی از سرم های پوست با توجه به نوع ترکیباتی که در آن ها به کار رفته است در صورت استفاده منظم از آن ها، می تواند میزان چربی پوست را نیز کنترل کند.

سرم صورت چیست

 سرم ها به بهبود بافت پوست کمک می کنند و همچنین می توانند باعث صاف تر شدن پوست صورت شما شوند. از آنجایی که سرم به صورت عمیق در اپیدرم پوست شما نفوذ می کنند، مشکل را درست در همان جایی که ظاهر می شود، درمان می کنند. به عنوان مثال، سرم حاوی هیالورونیک اسید علائم پیری زودرس را کاهش می دهد در حالی که سرم حاوی ویتامین C به تولید کلاژن کمک می کند. بازسازی سلول های مرده پوست در صورت استفاده منظم از سرم های صورت، امکان پذیر است. برای اطلاع از سایر روش های درمانی در جهت لایه برداری سلول های مرده پوست می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

علاوه بر استفاده از سرم های صورت، برای از بین بردن جای جوش و لکه در سطح پوست و همچنین افزایش آبرسانی پوست خود، می توانید در کنار استفاده از سرم، پاکسازی پوست صورت را در بهترین آموزشگاه فنی و حرفه ای پوست در اصفهان انجام دهید. این مراکز با استفاده از بهترین مواد و محصولات می توانند زیبایی صورت شما را چند برابر کنند.

انواع سرم پوست صورت

سرم آبرسان صورت

سرم های آبرسان برای اکثر پوست ها مناسب هستند، با این وجود بهتر است بسته به نوع پوستی که دارید از بهترین نوع سرم استفاده کنید. موادی که معمولا در سرم های آبرسان استفاده می شوند عبارتند از آلوئه ورا، سرامید، ویتامین E و گلاب می باشند. سرم های آبرسان رنگ و بافت پوست را تسکین داده و  صورت را روشن تر می کنند. با استفاده منظم از انواع سرم پوست صورت می توانند روند پیری صورت خود را به تاخیر انداخته، رطوبت پوست را حفظ کنند، از ایجاد آسیب های رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و در نتیجه می توانند باعث ایجاد پوست کاملا صاف برای شما شوند. برای این که بتوانید میزان نفوذ سرم را به داخل پوست صورت خود افزایش دهید، بهتر است پاکسازی پوست را در بازه های زمانی مشخص در بهترین مراکز پاکسازی پوست در اصفهان انجام دهید. برای اطلاع از سایر روش های درمانی جهت آبرسانی و هیدراته نگه داشتن پوست صورت، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

سرم آبرسان صورت

سرم روشن کننده پوست

اگر می خواهید پوستی درخشان و یکنواختی داشته باشید، سرم های روشن کننده بهترین راه حل هستند. سرم‌ های روشن ‌کننده پوست سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ هایی هستند که گردش خون، رنگ چهره و رنگ پوست را تقویت می ‌کنند. ویتامین C به عنوان یک عنصر کلیدی، در این نوع سرم ها عمل می کند. سرم های روشن کننده یک آنتی اکسیدان قوی برای تقویت کلاژن، احیای پوست کدر و محافظت از پوست در برابر عوامل استرس زا محیطی و رادیکال های آزاد هستند. این سرم ها همچنین حاوی مواد مغذی می باشند که التهاب و آفتاب سوختگی را کاهش می دهند و پوست تحریک شده را تسکین می دهند. بنابراین در هر صورت، اگر به دنبال محصولی معجزه آسا برای خلاص شدن از شر رنگدانه های اطراف دهان هستید، به شما عزیزان توصیه می کنیم از این نوع سرم استفاده کنید.

از جمله مهمترین مزایای استفاده از سرم روشن کننده:

✔ پوست کدر را روشن می کند و باعث درخشندگی طبیعی پوست صورت می شود.

✔ پوست صورت را صاف می کند، هرگونه لکه های ناشی از سن یا آفتاب را محو می کند، رنگ پوست شما را یکدست می کند و هایپرپیگمانتاسیون را کاهش می دهد.

سرم لایه بردار صورت

سرم های لایه بردار می توانند به بهبود بافت پوست و یکنواخت شدن رنگ پوست کمک کنند، یک سرم لایه بردار با AHA مانند اسید گلیکولیک و لاکتیک یا BHA مانند اسید سالیسیلیک، می تواند به رفع این مشکل کمک کند. BHA ها برای پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب تر می باشند. هنگام استفاده از سرم های لایه بردار دستورالعمل ها را دنبال کنید، زیرا لایه برداری بیش از حد می تواند به سد پوستی آسیب برساند و باعث ایجاد جوش، لایه برداری و حتی سوزش پوست شود. افرادی که دارای مدرک بین المللی پاکسازی پوست اصفهان می توانند با استفاده از بهترین روش های درمانی، لایه برداری پوست صورت شما را انجام دهند.

سرم لایه بردار صورت

در صورت انتخاب بهترین سرم لایه بردار و استفاده از آن ها می توانید از مزایای زیر بهره مند شوید:

✔ پوست صورت شما را صاف می کند، خطوط ریز، آسیب های ناشی از نور خورشید، چین و چروک ها را کاهش می دهد و پرپیگمانتاسیون ناشی از پیری طبیعی را اصلاح می کند.

✔ در از بین بردن سلول های مرده پوست که منجر به تیرگی، خشکی و ترک خوردگی پوست می شود، موثر است.

✔ تضمین می کند که پوست شما به طور طبیعی و بهینه عمل کند.

✔ منافذ را باز می کند و از ایجاد جوش جلوگیری می کند.

علاوه بر استفاده از سرم در جهت لایه برداری پوست، از آنزیم تراپی نیز می توانید برای لایه برداری پوست صورت خود استفاده کنید.

سرم ضد چروک صورت

با اطلاع از عواملی که باعث ایجاد چین و چرک پوست صورت می شوند و عدم انجام آن، می توانید پوستی صاف و شادابی داشته و روند پیری پوست صورت خود را نیز کاهش دهید.

انواع سرم پوست صورت فواید متعددی نسبت به کرم ها دارند که در عمق پوست فرو می روند. سرم ضد پیری معمولا در شب استفاده می شوند، زیرا در این زمان است که بدن شما به طور طبیعی خود را از آسیب های روز ترمیم می کند. رتینول به عنوان یک ماده استاندارد طلایی در صنعت زیبایی برای به تاخیر انداختن پیری و حفظ جوانی پوست در نظر گرفته می شود. ترکیبات ضد پیری رتینول مشتقاتی از ویتامین A است که به عنوان درمان لکه ها و همچنین برای کاهش علائم قابل مشاهده پیری مانند چین و چروک و لکه های قهوه ای استفاده می شوند. اگر در اوایل دهه 30 و 40 زندگی خود به دنبال پوستی سفت و جوان هستید، از فرمول ابتکاری سرم های ضد پیری ساخته شده با رتینول استفاده کنید تا علاوه بر کاهش علائم پیری، هیدراتاسیون را نیز افزایش دهید. رتینول اصلی ترین ماده تشکیل دهنده این سرم ها برای تقویت تولید کلاژن و محصول نهایی مراقبت از پوست شما برای مقابله با علائم قابل توجه پیری است. استفاده از ضد آفتاب هنگام استفاده از سرم های ضد پیری ضروری است، زیرا حساسیت پوست را افزایش می دهند.

سرم ضد چروک صورت

از جمله مهمترین مزایای استفاده از سرم های ضد پیری برای پوست صورت:

✔ رایج ترین علائم پیری مانند خطوط ریز، افتادگی و چین و چروک را کاهش می دهد.

✔ روند ترمیم و بازسازی سلولی شما را تقویت می کند، که برای شاداب و جوان به نظر رسیدن پوست بسیار مورد نیاز است.

✔ به جوانسازی پوست شما کمک می کند و بافت و ظاهر کلی پوست را صاف می کند.

✔ باعث افزایش گردش سلولی، تولید کلاژن و الاستین، جلوگیری از از دست دادن کلاژن، سفت کردن و آبرسانی یا حجیم شدن پوست می شود.

سرم پوست ضد آکنه

سرم های ضد آکنه به عنوان یکی از انواع سرم پوست صورت یک فرمول منحصر به فرد برای آرام کردن پوست ملتهب، تحریک لایه برداری پوست مرده و کاهش تولید بیش از حد سبوم است. این خاصیت ضد التهابی سرم های ضد آکنه نه تنها جوش ها را کنترل می کند، بلکه پوست تحریک شده را نیز تسکین می دهد و پوست را سالم نگه می دارد. همچنین حاوی آنتی اکسیدان های گیاهی برای کاهش رنگدانه ها، لکه های قهوه ای و صاف کردن پوست می باشند.

از جمله مهمترین مزایای استفاده از این نوع سرم:

✔ آکنه های موجود را درمان می کند و به توقف جوش های آکنه قبل از شروع، کمک می کند.

✔ تجمع سلول های مرده پوست شما را از بین می برد.

✔ پوست شما را سفت می کند، منافذ را باز می کند و به حداقل می رساند، چربی اضافی را جذب می کند و هرگونه قرمزی یا تحریک را کاهش می دهد.

سرم پوست ضد آکنه

سرم سفت کننده پوست

سرم سفت کننده پوست به طور خاص برای افراد دارای پوست پیر طراحی شده است تا به ساخت کلاژن، الاستین و پروتئین کراتین کمک کند. این محصول نه تنها تولید کلاژن را افزایش می دهد، بلکه به تقویت پوست و بهبود بافت نیز کمک می کند. با استفاده مداوم، این سرم سفت کننده پوست، سطوح رطوبت را حفظ می کند تا لیفت مورد نیاز پوست شما را ارائه دهد.

آن دسته از افرادی که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند، باید روش های مراقبت پوستی را به صورت مداوم و به درستی برای پوست صورت خود انجام دهند. امروزه روش های درمانی متعددی برای جوانسازی و شادابی پوست صورت وجود دارد که هر کدام از آن ها می توانند تاثیرات متفاوتی را بر روی صورت شما بگذارند. اگر قصد دارید در حرفه مراقبت های پوستی فعالیت کنید، بهتر است دوره آموزش پاکسازی پوست اصفهان در آموزشگاه های معتبر برگزار می شود را طی کنید. با شرکت در این دوره ها شما با انواع نوع پوست آشنا شده و یاد می گیرید تا بسته به نوع پوست از بهترین تکنیک درمانی برای جوانسازی پوست استفاده کنید.

جمع بندی نهایی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم امروزه انواع سرم پوست صورت در برندهای مختلف در بازار موجود می باشند که شما می توانید با توجه به شرایط پوستی خود از بهترین آن ها استفاده کنید. با توجه به ترکیباتی که در سرم های صورت به کار رفته است، نوع کاربری و نحوه استفاده از آن ها نیز متفاوت می باشد. اگر تجربه ای در زمینه استفاده از انواع سرم پوست صورت را دارید، می توانید در قسمت پایین سایت آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *