تاثیر ماساژ بر فشار خون

با ماساژ به راحتی فشار خون را کنترل کنید

مقدمه

فشار خون کنترل نشده می تواند شما را در معرض خطر نارسایی کلیه، انسداد عروق، حمله قلبی و سکته قرار دهد. ماساژ، زمانی که با یک برنامه کلی (رژیم غذایی، ورزش و در برخی موارد دارو) ترکیب شود، می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی و سکته کمک کند. همچنین می تواند به جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک کند و در عین حال عملکردهای اندام را نیز حفظ کند. انواع سبک های ماساژ درمانی می تواند با فعال کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک باعث ریلکس شدن بدن، افزایش سطح انرژی در بده شده و فشار خون را نیز کنترل کند. توجه به این نکته الزامی می باشد که انجام ماساژ برای آن دسته از افرادی که فشار خون بسیار بالایی دارند، باید با احتیاط و بررسی کلی شرایط انجام شود. از این جهت اگر فشار خون بالایی دارید هنگام مراجعه به مراکز ماساژ درمانی اصفهان و دریافت خدمات از آن ها، حتما این موضوع را با ماساژ درمانگر خود در میان بگذارید. در این محتوا ما قصد داریم در ارتباط با تاثیر ماساژ بر فشار خون و فواید آن به صورت مفصل توضیح دهیم.

افرادی با فشار خون بالا می توانند ماساژ را انجام دهند؟

فشار خون بالا اغلب به عنوان یک منع مصرف برای ماساژ آموزش داده می شود. تئوری پشت این خط فکری این است که در جایی که فرد فشار زیادی بر دیواره رگ‌ های خونی وارد می‌ کند، ماساژ باعث افزایش گردش خون و افزایش فشار می‌ شود که این امر ممکن است خطرناک باشد. با این حال، اکنون شواهد زیادی بر خلاف آن وجود دارد به طوری که ثابت شده است ماساژ در برخی موارد می تواند فشار خون را کاهش دهد. ماساژ، گیرنده هایی را تحریک می کند که پیام های آرامش را به سیستم عصبی مرکزی می فرستند. این رفلکس ها باعث اتساع عروق (گشاد شدن رگ های خونی) و در نتیجه کاهش فشار خون و ضربان قلب می شوند.

با ماساژ به راحتی فشار خون را کنترل کنید

پس چرا فشار خون بالا هنوز به عنوان یک منع مصرف در متون سنتی ذکر شده است؟ در جواب به این پرسش می توان گفت در چنین شرایط انجام ماساژ باید تنها توسط افرادی که از تخصص بالایی برخوردار می باشند، برای افراد انجام شود. توجه به این نکته الزامی می باشد که ماساژ بافت عمیق برای این منظور مناسب نخواهد بود. با این حال، ماساژ سوئدی و رفلکسولوژی هر دو انتخاب خوبی هستند. برای دریافت خدمات ماساژ برای کاهش شدت آسیب های وارد شده به بدن خود، به شما عزیزان توصیه می کنیم به بهترین آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ اصفهان مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

ماساژ پا برای کاهش فشار خون

نقاط فشاری برای کاهش فشار خون

طب فشاری تکنیکی است که در چین ابداع شد و از فشار بر نقاط خاصی از بدن برای بهبود و کاهش درد استفاده می کند. فعال کردن این نقاط فشار به کاهش استرس، القای خواب سالم، تقویت سیستم ایمنی، تنظیم فشار خون و بهبود گردش خون در بدن کمک می کند. این نقاط، نقاط طب سوزنی نامیده می شوند و مسیرهای خارجی روی سطح پوست شما هستند که به اندام های داخلی شما متصل می شوند. برای افزایش تاثیر ماساژ بر فشار خون بهتر است درباره نقاط فشاری که در کاهش فشار خون تاثیرگذار هستند، اطلاعاتی داشته باشید.

  • بین انگشت شست و دوم پا

این نقطه طب سوزنی به عنوان نقطه LV3 یا Liver 3 شناخته می شود. این نقطه بین انگشت شست و دوم شما قرار دارد. هنگامی که این نقطه به مدت یک دقیقه در روز فشار داده شود، به کاهش فشار خون، افزایش گردش خون و کاهش اضطراب کمک می کند.

  • بین انگشت شست و اشاره

این نقطه طب سوزنی روده بزرگ 4 یا نقطه LI4 نامیده می شود. این نقطه بین انگشت شست و اشاره شما قرار دارد و ماساژ دادن آن بسیار آسان است. هنگامی که یک متخصص طب سوزنی این نقطه را فشار می دهد، به کاهش فشار خون کمک می کند. این نقطه طب سوزنی همچنین به تسکین دندان درد، سینوس و مشکلات پوستی کمک می کند.

  • پشت گردن

این نقطه به عنوان کیسه صفرا 20 یا GB 20 نامیده می شود که در پایه جمجمه شما قرار دارد. هنگامی که یک متخصص طب سوزنی روزانه به مدت یک دقیقه بر دو طرف ستون مهره فشار وارد می کند. این تکنیک به کاهش فشار خون و به حداقل رساندن خطر فشار خون و سایر بیماری های قلبی کمک می کند.

فواید ماساژ برای افرادی با فشار خون بالا

فشار خون طبیعی در حدود 120/80 اندازه گیری می شود. فشار خون بالا به هر اندازه گیری که به طور مداوم بیش از 140/90 است طبقه بندی می شود. فشار خون بالا بر رگ‌ های خونی از جمله شریان‌ هایی که به مغز منتهی می‌ شوند، فشار وارد می‌ کند. این امر مشکل ساز است، زیرا به این معنی است که قلب باید سخت کار کند تا گردش خون را در بدن حفظ کند. تشخیص دقیق علت فشار خون بالا دشوار است، اما ممکن است عواملی مانند سابقه خانوادگی، سن، وزن، انتخاب سبک زندگی ناسالم مانند سیگار کشیدن و ورزش نکردن و شرایط دیگری مانند دیابت ایجاد شود. فشار خونی که بالاتر از 80/120 باشد اما همچنان زیر 90/140 باشد، به عنوان فشار خون بالا طبقه بندی می شود. در این موارد، ماساژ درمانی ممکن است با ایجاد آرامش، این اعداد را برای افراد کاهش دهد. مطالعات نشان داده اند که فشار خون بالا به طور معمول با سطح بالایی از اضطراب، استرس و افسردگی مرتبط است. در مطالعات متعدد نشان داده شده است که ماساژ درمانی به طور موثر این عوامل را در افراد کاهش می دهد و در نتیجه فشار خون خود را در یک دوره زمانی معین؛ کاهش می دهد.

فشار بالاتر از 140 در زمان انجام ماساژ، نیاز به احتیاط و دقت بیشتری دارد. با وجود تاثیر ماساژ بر فشار خون و کنترل آن، انجام این کار باید توسط فرد متخصص و باتجربه انجام شود.

فواید ماساژ برای افرادی با فشار خون بالا

چه سبکی از ماساژ می تواند برای درمان فشار خون موثر باشد

ماساژ سوئدی بیشترین تأثیر را برای کنترل فشار خون دارد، در حالی که تکنیک‌ های دردناکی مانند درمان نقطه ماشه‌ ای، ممکن است اثرات منعکوسی داشته باشد.

یکی از مزایای متعدد ماساژ بافت عمیق این است که می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند. مطالعات نشان می دهد که فشار اعمال شده در طول ماساژ بافت عمیق تأثیر مثبتی بر فشار خون سیستولیک، دیاستولیک و متوسط شریانی دارد. از آنجایی که این نوع ماساژ تنش را در پشت و گردن شما کاهش می دهد، همچنین به کاهش سطح کورتیزول و افزایش هورمون اکسی توسین کمک می کند و باعث آرامش بدن شما می شود که این امر منجر به کاهش سطح استرس می شود. اگرچه فشار فوری می تواند تا حدودی ناراحت کننده باشد، اما در نهایت منجر به کاهش تنش و کاهش استرس می شود. مطالعات اخیری وجود دارد که ثابت کرده است ماساژ می تواند فشار خون را در طولانی مدت کاهش دهد. رگ های خونی شما در واقع از فیبرهای عضلانی صاف تشکیل شده اند که با هم حرکت می کنند تا یک عمل انقباض یا پمپاژ ایجاد کنند و سپس شل یا گشاد می شوند تا خون جریان یابد. فشار خون نیروی خون را در مقابل دیواره رگ های خونی اندازه گیری می کند که در سراسر بدن پمپاژ می شود.

نتیجه گیری

ماساژ درمانی ایمن، غیرتهاجمی و تسکین دهنده برای فشار خون بالا است، به ویژه برای افرادی که به طور مکرر استرس را تجربه می کنند. اگر در مورد وضعیت مشتری خود مطمئن نیستید، یا اگر مشتری شما فشار خون بالا کنترل نشده دارد، همیشه قبل از درمان از پزشک عمومی یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی او اجازه بگیرید. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه تاثیر ماساژ بر فشار خون کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *