رابطه یوگا و ماساژ

رسیدن به آرامش ذهن با ترکیب حرکات ساده یوگا و ماساژ

مقدمه

آیا می دانستید یوگا در واقع نوعی دیگری از ماساژ است؟ چرخش، خم شدن و تا شدن که در طول یوگا انجام می ‌شود، در واقع اندام ‌های داخلی را ماساژ می دهد که این امر می تواند در افزایش دامنه حرکتی افراد بسیار تاثیرگذار باشد. ماساژ و یوگا شباهت های زیادی دارند، زیرا هر دو برای کمک به آرامش و التیام بدن شما طراحی شده اند، ترکیب این دو می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشند. در این وبلاگ، ما به برخی از فواید ترکیب یوگا و ماساژ درمانی و نحوه ترکیب این دو تمرین برای بهره مندی از حداکثر فواید تاثیر آن می پردازیم.

بررسی رابطه میان یوگا و ماساژ

رابطه یوگا و ماساژ باعث شده است تا هر دو روش با افزایش جریان خون بتوانند بدن را سم زدایی کرده و اکسیژن رسانی را افزایش دهند. به لطف قدرت تسکین تنش و تمرکز، ماساژ همچنین ممکن است حضور و تمرکز در طول جلسه یوگا را آسان ‌تر کند و اثرات مدیتیشن یوگا را افزایش دهد. توجه به این نکته الزامی است که باید در حین تمرین پشت سر هم ماساژ و یوگا مراقب حساسیت بدن خود باشید. فرم‌ های بسیار شدید ماساژ – مانند ماساژ بافت عمیق یا ماساژ ورزشی – به دوره ‌ای از ریکاوری عضلانی پس از آن نیاز دارند، که می ‌تواند یک تمرین یوگا را بسیار سخت کند. جهت اطلاع از انواع تکنیک های ماساژ بافت عمیق می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

برای این که بتوانید از مزایای یوگا در کنار ماساژ بهره مند شوید، بهتر است در کلاس های آموزش ماساژ اصفهان شرکت کرده تا درباره انواع سبک های ماساژ، دانش و مهارت خود را افزایش دهید.

رسیدن به آرامش ذهن با ترکیب حرکات ساده یوگا و ماساژ

چرا یوگا و ماساژ درمانی را ترکیب کنیم؟

ماساژ درمانی به آرامش و شل شدن ماهیچه پیریفورمیس کمک می کند و به نوبه خود می تواند باعث افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکتی شما شود.

این امر بدان معناست که انجام ماساژ قبل از شرکت در کلاس یوگا (یا انجام یک جلسه یوگا در خانه) می تواند به شدت عملکرد بدن را بهبود بخشد. رابطه یوگا و ماساژ و مزایای که این دو روش برای بدن دارند، غیر قابل انکار است.

به طور کلی، استفاده از ماساژ شامل یک ماساژ درمانگر آموزش دیده که توانسته است مدرک فنی حرفه ای ماساژ در اصفهان را کسب کند و می تواند بدون آسیب فیزیکی بدن مراجعه کننده های خود را ماساژ دهد. در مقابل، یوگا در درجه اول شامل یک مربی آموزش دیده یوگا است که به طور شفاهی دانش آموزان را راهنمایی می کند که چگونه بدن خود را حرکت دهند تا تلاش کنند بافت های نرم خود را که گرفتگی دارند، درمان کنند. در ادامه درباره رابطه یوگا و ماساژ، مزایای هر کدام از آن ها بیشتر توضیح می دهیم.

دلایل انجام ماساژ قبل از یوگا

اگرچه ممکن است انجام یک ماساژ آرام ‌بخش قبل از یوگا به جای بعد از آن، غیرعادی به نظر برسد اما در واقعیت منطقی است. یوگا به ‌گونه ‌ای طراحی شده است که شکل آرامش ‌بخشی از ورزش و مدیتیشن باشد، بنابراین به همان شکلی که ممکن است بعد از دویدن یا یک جلسه تمرین هوازی عرق ‌کرده و احساس خستگی کنید، عضلات شما در طی یوگا درگیر خواهند شد.

ماساژ قبل از یوگا به شل شدن ماهیچه ها و در عین حال افزایش جریان خون کمک می کند که در زمان انجام حرکات کششی و ژست های خاص در طول یوگا به طولانی شدن و کشیده شدن عضلات شما کمک خواهند کرد. به علاوه، اثرات آرامش بخش و تسکین دهنده ماساژ به شما کمک می کند در طول یوگا هوشیارتر باشید، ارتباط ذهن و بدن شما را تقویت می کند و اثرات تمرینات و ژست ها را ترکیب می کند.

دلایل انجام ماساژ قبل از یوگا

فواید ماساژ قبل از یوگا

  • کشش‌ ها را عمیق ‌تر می کند: ماساژ درمانی می ‌تواند محدودیت‌ های بافت همبند (فاسیا) را از بین ببرد و به شما امکان می ‌دهد عضلات را در حالت کشش بیشتری قرار دهید.
  • ماساژ باعث کاهش گره ها و نقاط ماشه ای می شود که حرکات را محدود می کند. همچنین دامنه حرکتی شما را افزایش می ‌دهد و امکان حرکت بیشتر در مفاصل، انتقال نرم‌ تر با حرکات و در مجموع یک جلسه یوگا موثرتری را فراهم می ‌کند.
  • به شما امکان می دهد تا از ضعف یا عدم تعادل عضلانی اطلاعاتی را کسب کنید تا بتوانید به صورت آگاهانه تر در تمرین یوگا شرکت کنید.
  • ماساژ به تعادل و تراز کردن سیستم‌ های عضلانی کمک می کند.
  • ماساژ گردش خون را افزایش می دهد و عضلات را گرم می کند، این امر باعث می شود تا حرکات یوگا را با درد بسیار کمتری انجام دهید.
  • ماساژ تنفس عمیق را تشویق می کند و به شما این امکان را می دهد که با بدن خود هماهنگ شوید و در عین حال شما را به یک وضعیت ذهنی بهتری می رساند.
  • عملکرد فیزیکی کلی را افزایش می دهد. همانطور که ماساژ می تواند بازی ورزشکاران را بهبود بخشد، بدن شما را نیز تشویق می کند تا به صورت کارآمدتر در تمرینات یوگا فعالیت خود را انجام دهند.

ماساژ بعد از انجام یوگا

در حالی که ماساژ قبل از یوگا می تواند برای سلامتی و عملکرد شما فوق العاده مفید باشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که بعد از جلسه یوگا نتوانید از خدمات ماساژ درمانی در اصفهان استفاده کنید. انجام ماساژ بعد از جلسه یوگا به کاهش تجمع اسید لاکتیک کمک می کند (تجمع اسید لاکتیک معمولا پس از هر نوع ورزش ایجاد می شود) در حالی که احساس آرامشی را که معمولا یک جلسه یوگا به همراه دارد را طولانی تر می کند.

ماساژ بعد از انجام یوگا

فواید ماساژ بعد از یوگا:

  • ماساژ به تخلیه اسید لاکتیک در ماهیچه ها، افزایش تخلیه لنفاوی در بدن و بهبود گردش خون کمک می کند تا هر گونه دردی که ممکن است بعد از جلسه یوگا در بدن ایجاد شود، بهبود یابد.
  • یک ماساژ درمانگر می‌ تواند روی نواحی از بدن که با یوگا انجام حرکات سخت است، کار کند. در واقع ماساژ می تواند مستقیما بر عضلات تأثیر بگذارد تا گرفتگی عضله ها را از بین ببرد.
  • یوگا می تواند به عنوان “گرم کردن” برای ماساژ عمل کند و به بدن شما اجازه دهد تا سطح عمیق تری از ماساژ را همراه با کاهش پاسخ درد در نواحی حساس دریافت کند.
  • ماساژ تأثیر مثبتی بر کیفیت خواب دارد، اما با ترکیب ماساژ بعد از یک جلسه یوگا کیفیت خواب بیشتر افزایش می ‌یابد.

ماساژ قبل یا بعد از یوگا: کدام یک برای من بهتر است؟

برخی از انواع ماساژ (مانند ماساژ بافت عمیق) به مدتی استراحت نیاز دارند تا بدن شما بهبود یابد. این بدان معنی است که رفتن به کلاس یوگا مستقیما بعد از ماساژ برای بدن شما مفید نیست و حتی می تواند باعث ناراحتی یا آسیب به بدن نیز شود.

به طور مشابه، اگر به دنبال کار بر روی ناحیه خاصی از بدن خود در طول یوگا هستید، ممکن است انجام ماساژ قبل از یوگا برایتان مفید باشد. این امر می تواند به عضلات شما اجازه دهد تا شل شوند و برای افزایش تحرک آماده شوند.

در نهایت، بهترین راه برای استفاده از ترکیب ماساژ درمانی و یوگا این است که آزمایش کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

چه نوع ماساژی باید با یوگا ترکیب شود؟

به طور کلی، شما باید قبل یا بعد از کلاس یوگا از ماساژ بافت عمیق خودداری کنید. این نوع ماساژها فوق العاده فشرده هستند و به یک دوره استراحت نیاز دارند تا عضلات و بافت های همبند شما بتوانند بهبود یابند. ماساژ سنتی سوئدی بهترین گزینه برای ترکیب با یک جلسه یوگا است. ماساژ سوئدی معمولا از تکنیک های آرام‌ بخش برای کاهش تنش و بهبود گردش خون استفاده می ‌کند و آن را به بهترین درمان قبل یا بعد از یوگا تبدیل می ‌کند.

کلام آخر

رابطه یوگا و ماساژ باعث شده است تا این دو روش نقش مهمی در بهبود هر گونه درد و آسیب عضلانی داشته باشند تا با افزایش انعطاف پذیری و افزایش جریان خون، بدن بهتر و سریع تر بهبود یابد. به طور کلی می توان گفت ماساژ و یوگا برای همه مناسب است. اگر شما عزیزان تجربه ای در زمینه انجام ماساژ و یوگا به صورت همزمان دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین، در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *