هیدرو ماساژ درمانی

معجزه انجام آب درمانی همراه با ماساژ برای بدن

مقدمه

امروزه بسیاری از بیمارستان ها و فیزیوتراپ ها از روش های غوطه وری در آب گرم و ماساژ درمانی برای ایجاد آرامش و کمک به کاهش طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می کنند. با توجه به نوع گرفتگی که در عضلات احساس می کنید و همچنین شدت درد، در برخی موارد نیاز است تا تکنیک های ماساژ همراه با آب درمانی انجام شود. برای بهره مندی از تمامی مزایای هیدرو ماساژ درمانی نیاز دارید تا هیدورتراپی را در استخرهایی انجام دهید که قابلیت تنظیم آب سرد و گرم در آن ها وجود داشته باشد. با مراجعه به بهترین مراکز ماساژ درمانی در اصفهان و همچنین طی کردن جلسات هیدروتراپی به صورت منظم، می توانید دامنه حرکت عضلات بدن خود را افزایش داده و شدت درد در بدن را تا حد زیادی کاهش دهید. در این مقاله ما قصد داریم درباره این که هیدرو ماساژ درمانی چیست و فواید انجام ماساژ و آب درمانی به صورت همزمان برای بدن، به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ماساژ هیدروتراپی چیست؟

ماساژ هیدروتراپی نوعی از آب درمانی است که شامل استفاده از آب برای تسکین دردها و درمان برخی بیماری‌ ها می ‌شود. ماساژ هیدروتراپی به عنوان ماساژ آبی نیز شناخته می شود و با دراز کشیدن بر روی تشکی که روی یک جکوزی آب گرم قرار دارد، برای افراد انجام می شود. جت‌ های هیدروژنی جکوزی، آب را به سمت نواحی آسیب ‌دیده بیماران به حرکت در می ‌آورد، این امر می تواند تاثیراتی مانند ماساژ بافت عمیق بر روی بدن بگذارد.

ماساژ هیدروتراپی به رفع ناراحتی در بدن و ارتقای سلامت جسمی کمک می کند. اغلب این سبک از ماساژ به دو صورت خشک و تر انجام می شود، انتخاب هر یک از این روش ها به شرایط بدنی افراد بستگی دارد.

معجزه انجام آب درمانی همراه با ماساژ برای بدن

با توجه به فواید بیشماری که هیدرو ماساژ درمانی برای بدن دارد، اما در صورتی که به درستی انجام نشود، ممکن است باعث ایجاد دردهای شدید عضلانی و گرفتگی آن نیز شود. از این جهت بسیار مهم است افرادی که در زمینه ارائه خدمات هیدرو ماساژ درمانی فعالیت می کنند، دوره های آموزش ماساژ اصفهان را در مراکز معتبر شرکت کرده تا بتوانند تکنیک های ماساژ را برای درمان بیماری های بدن به درستی برای مراجعه کننده های خود اعمال کنند.

دلایل انجام آب درمانی برای درمان بیماری

امروزه با توجه به تحقیقاتی که در زمینه فواید آب درمانی و ماساژ شده است، مشخص کرده است که انجام ماساژ در کنار آب درمانی می تواند تاثیرات بسیار معجزه آسایی را بر عملکرد بدن افراد بگذارد. آن دسته از افرادی که دارای بیماری آرتروز، دیسک کمر، زانو درد و غیره هستند، می توانند از فواید درمانی هیدرو ماساژ درمانی برای بدن خود استفاده کنند. برای اطلاع از سایر مزایای انجام ماساژ درمانی در جهت کاهش دردهای ناشی از دیسک گردن، مقاله زیر را مطالعه کنید.

با انجام این روش درمانی در بازه های زمانی مشخص، می توانید کیفیت خواب خود را تا حد زیادی بهبود بخشید. آب درمانی می تواند باعث پاکسازی بدن و حذف مواد زائد در بدن نیز شود. توجه به این نکته الزامی می باشد که هیدرو ماساژ کاملا با جکوزی متفاوت می باشد، از هیدور ماساژ به عنوان یک روش درمانی برای کاهش درد استفاده می شود، در حالی که جکوزی به عنوان یک تفریح لذت بخش توسط افراد انجام می شود.

دلایل انجام آب درمانی برای درمان بیماری

فواید ماساژ در آب برای افراد

همه انواع ماساژ فواید زیادی برای بدن و ذهن از جمله حذف سمومی که در ماهیچه ها انباشته شده اند، افزایش انعطاف پذیری و گردش خون دارند. هیدرو ماساژ درمانی همچنین می ‌تواند به آسیب ‌های بافت نرم و اسپاسم عضلانی کمک کند و با کاهش زمان بهبودی کلی به روند بهبودی بدن کمک کند. بسیاری از شرایط، از جمله کمردرد، اختلالات خوردن و خواب، فشار خون بالا و همچنین کاهش زمان بهبودی جراحی به خوبی به ماساژ پاسخ می ‌دهند. به طور کلی، ماساژ یک راه عالی برای بهبود سلامت کلی بدن است.

آب تحرک را افزایش می دهد، بنابراین ورزش مبتنی بر استخر به افراد کمک می کند تا بدون آسیب به مفاصل، تناسب اندام را به دست آورند. آب درمانی نوعی تمرین و فرآیند فیزیوتراپی است که در آب انجام می شود. این امر می تواند برای ایجاد آرامش در افراد انجام شود، اما می تواند به توانبخشی، ورزش، تناسب اندام و دلایل دیگر نیز کمک کند. در آب درمانی، می توان روی بسیاری از نواحی بدن از جمله بازوها، پاها و پشت و همچنین بهبود کلی توان و عضلات بدن کار کرد. از جمله مهمترین فواید هیدرو ماساژ درمانی شامل:

  1. عضلات آسیب دیده را آرام بازسازی می کند

هنگامی که خود را در آب داغ غوطه ور می کنید، ماهیچه های شما شل می شوند و دمای بدن شما افزایش می یابد. افزایش دما همچنین باعث افزایش جریان خون و بهبود گردش خون می شود و این امر می تواند به بهبود بافت های آسیب دیده و بازتوانی عضلات یا مفاصل آسیب دیده کمک کند.

  1. به تقویت ایمنی بدن کمک می کند

هیدروتراپی گردش گلبول ‌های سفید خون را در بدن افزایش می ‌دهد و به لنف (مایع سیستم ایمنی که به خلاص شدن از شر مواد ناخواسته از بدن کمک می‌ کند) اجازه می‌ دهد تا به طور موثرتری در بدن جابجا شود.

  1. می تواند استرس و درد را کاهش دهد

هیدروتراپی با آب گرم قرن هاست که برای آرامش و تسکین درد استفاده می شود. با این حال، مطالعات نشان داده اند که آب درمانی باعث افزایش ترشح اندورفین در بدن می شود و اضطراب طبیعی و استرس را از بین می برد. اندورفین همچنین به عنوان یک مسکن طبیعی برای کاهش بیشتر درد عضلانی عمل می کند.

فواید ماساژ در آب برای افراد

ماساژ هیدروتراپی می تواند باعث آرامش و بهبود خلق و خوی شود، به خصوص در افرادی که از بیماری های مزمن خاصی رنج می برند. دما و فشار گرمی که جت ‌های آب ایجاد می ‌کنند به بدن کمک می ‌کند تا اندورفین ترشح کند.

  1. بهبود هضم غذا

ماساژ هیدروتراپی همچنین می تواند سرعت متابولیسم و فعالیت هضم را افزایش دهد، سلول های بدن را هیدراته کند و در عین حال توان عضلات را بهبود بخشد و سیستم ایمنی را تقویت کند. با اعمال ماساژ بر روی بدن خود می توانید روند هضم غذا را بهبود بخشیده و یبوست را نیز درمان کنید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله عنوان کردیم، هیدرو ماساژ درمانی در واقع یک روش درمانی ترکیب شده از آب درمانی و ماساژ می باشد. بسیار مهم است برای دریافت خدمات و انجام این روش درمانی، به افراد متخصص و با تجربه مراجعه کنید تا بدون این که آسیبی به بدن خود وارد کنید، بتوانید شدت درد در بدن خود را کاهش دهید. اگر بیماری خاصی دارید، قبل از انجام هیدرو ماساژ درمانی برای بدن، توصیه می کنیم حتما با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *