ماساژ برای درمان یبوست

تاثیرات باور نکردنی ماساژ برای درمان یبوست

مقدمه

به نظر شما ماساژ نقاط مختلف بدن می تواند باعث درمان قطعی یبوست شود؟ در جواب این پرسش می توان گفت ماساژ می تواند باعث شل شدن مدفوع و راحت تر دفع شدن آن و همچنین به تحریک سیستم گوارشی کمک می کند. این امر زمانی میسر می شود که شما نقاط حساس بدن خود را بشناسید و بتوانید فشارهای مناسبی را در ناحیه های مختلف اعمال کنید. اگر در این زمینه هیچ گونه اطلاعاتی ندارید، می توانید در کلاس آموزش ماساژ اصفهان شرکت کرده تا اطلاعات خود را درباره انواع سبک های درمانی ماساژ و همچنین نحوه صحیح اعمال آن بر بدن آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مزایای ماساژ برای درمان یبوست و نحوه صحیح انجام آن به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

راهکارهایی برای درمان یبوست

یبوست یک بیماری شایع گوارشی است که با حرکات نادر یا دشوار روده مشخص می شود. در افرادی که یبوست را تجربه می ‌کنند، مدفوع آن ها سفت، خشک و سخت می‌شود که این امر منجر به ناراحتی و فشار در هنگام تخلیه روده می ‌شود. این وضعیت زمانی رخ می دهد که ماهیچه های روده بزرگ به آرامی منقبض شده و باعث تاخیر در حرکت مواد زائد از طریق روده می شوند. امروزه روش های درمانی متعددی برای درمان یبوست پیشنهاد می شود، که یکی از بهترین روش های آن، انجام ماساژ می باشد. در ادامه راهکارهای بی خطری را برای درمان یبوست را به شما پیشنهاد می دهیم.

تاثیرات باور نکردنی ماساژ برای درمان یبوست

حرکت آهسته غذا در روده بزرگ منجر به افزایش جذب مایعات می شود که در نتیجه آن با تجمع مدفوع سفت و خشک همراه می شود. به طور خلاصه، یبوست مشکل دفع مدفوع است که برای بسیاری از افراد ناراحتی ها و دردهایی را به همراه دارد. مصرف برخی داروها مانند: مسکن ها، ضد اسیدها و داروهای ضد افسردگی، شیوه زندگی کم تحرک، رژیم غذایی ضعیف، فیبر کم و سرشار از قند، کم آبی بدن مصرف ناکافی آب می تواند باعث یبوست شود.

مصرف به اندازه آب در طول روز، رعایت یک رژیم غذایی مناسب، مصرف غذاهایی که سرشار از فیبر هستند، انجام منظم ورزش و از مهمتر ماساژ از جمله راهکارهایی هستند که می توانند در درمان یبوست به شما کمک کنند.

آیا با ماساژ می توان یبوست را درمان کرد؟

ماساژ به عنوان یکی از بهترین روش های درمانی با اعمال نیرو و فشار به بدن، می تواند علاوه بر از بین بردن گرفتگی عضلات و افزایش گردش خون در بدن، بسیاری از مشکلات گوارشی را نیز از بین ببرد. توجه به این نکته الزامی می باشد که علاوه بر مزایای بیشماری که ماساژ برای بدن دارد، در مواردی که ماساژ درمانگر تجربه کافی را نداشته باشد، نمی تواند در درمان بیماری ها و کاهش دردهای شما کمک کند. یک ماساژ درمانگر حرفه ای باید دوره آموزش ماساژ اصفهان را در آموزشگاه های فنی و حرفه ای معتبر شرکت کرده تا از این طریق بتواند مهارت و دانش خود را در زمینه ماساژ افزایش دهد. اگر به دنبال بهترین آموزشگاه ماساژ در شهر اصفهان برای گذراندن دوره های های آموزشی و یا دریافت خدمات ماساژ را دارید، مجموعه متین بیوتی بهترین انتخاب برای شما می باشد.

راهکارهایی برای درمان یبوست

آیا ماساژ می تواند به سایر مشکلات گوارشی نیز کمک کند؟

علاوه بر یبوست، ماساژ می تواند به سایر مشکلات گوارشی مانند گاز معده، نفخ و سوء هاضمه و غیره نیز کمک کند. بنابراین اگر هر یک از این مشکلات را دارید، ماساژ را امتحان کنید. توجه به نکته الزامی می باشد که با وجود مزایای بیشماری که انواع ماساژ برای بدن دارند، سبک های مختلف ماساژ به تنهایی نمی تواند بسیاری از مشکلات گوارشی شما را برطرف کند. شما عزیزان نیاز خواهید داشت تا مشکلات خود را با پزشکی متخصص درمیان گذاشته و اقدامات اولیه را برای درمان آن ها انجام دهید.

انواع سبک های مختلف در واقع می تواند به عنوان یک ابزار مفید، به شما کمک کند تا بسیاری از مشکلات گوارشی بدن خود را کاهش داده و از این طریق بتوانید به حفظ سلامت دستگاه گوارش خود کمک کنید. به شما عزیزان توصیه می کنیم برای بهره مندی از مزایای ماساژ درمانی برای از بین بردن مشکلات گوارشی خود، جلسه های ماساژ را زیر نظر افرادی که دارای مدرک بین المللی ماساژ در اصفهان هستند، حتما طی کنید.

برای یبوست کدام قسمت از بدن را ماساژ دهیم؟

ماساژ معده روش طبیعی برای کاهش یبوست

ماساژ معده می تواند یک روش موثر و طبیعی برای کاهش یبوست و بهبود حرکت روده باشد. با اعمال فشار ملایم و انجام تکنیک ‌های ماساژ خاص روی شکم، می ‌توانید ماهیچه ‌ها و اعصاب دستگاه گوارش را تحریک کنید و و از این طریق انقباضات ریتمیک مسئول حرکت مواد زائد در روده‌ ها هستند را کاهش دهید. این امر می تواند به نرم شدن و تحرک مدفوع کمک کند و دفع آن را آسان تر کند.

تاثیر ماساژ شکم در کاهش نفخ

علاوه بر این، ماساژ شکم می تواند به شل شدن عضلات شکم، کاهش نفخ و بهبود عملکرد کلی دستگاه گوارش کمک کند. انجام ماساژ به آرامی و به طور مداوم و پیروی از تکنیک های مناسب ضروری است و توصیه می شود در صورت تداوم یبوست یا وجود هرگونه نگرانی زمینه ای، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید. ماساژ شکم محرک های ناشی از چندین دلیل فیزیولوژیکی را تسکین می دهد. ماساژ پا، به ویژه آن هایی که بر اساس اصول رفلکسولوژی هستند، می توانند برای یبوست بسیار مفید باشند. رفلکسولوژی یک روش درمانی است که شامل اعمال فشار بر نقاط خاصی روی پا است که گفته می‌شود با اندام‌ های مختلف بدن از جمله دستگاه گوارش ارتباط دارند. برای اطلاع از سایر مزایای ماساژ شکم، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

برای یبوست کدام قسمت از بدن را ماساژ دهیم

نحوه انجام ماساژ برای درمان یبوست

هنگام انجام ماساژ برای درمان یبوست مزمن، برای افزایش میزان تاثیرگذاری آن بهتر است روغن ماساژ را روی معده خود بمالید. روغن کرچک یک انتخاب عالی در زمان انجام ماساژ برای درمان یبوست می باشد. برای انجام این کار بهتر است به پشت دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید و دستان خود را روی قسمت پایین شکم خود قرار دهید و سپس زیر شکم خود را با فشار ملایم در جهت عقربه های ساعت به مدت دو تا سه دقیقه ماساژ دهید. برای تاثیرگذاری بیشتر ماساژ برای بدن خود، می توانید انواع سبک های ماساژ را به صورت تلفیقی انجام دهید. توجه به این نکته الزامی می باشد که در صورتی که دانش تخصصی در این زمینه ندارید، به هیچ عنوان ماساژ را به صورت خودسرانه برای بدن خود انجام ندهید.

مراحل انجام ماساژ برای درمان یبوست

  • با هر دو دست، در حالی که صاف به پشت دراز کشیده اید، به آرامی شکم خود را فشار دهید.
  • دایره هایی را در جهت عقربه های ساعت از سمت راست پایین شکم خود شروع کنید.
  • با کف دست راست خود به آرامی داخل استخوان لگن را فشار دهید.
  • ابتدا روی سمت چپ، سپس سمت راست، درست زیر وسط دنده ها فشار وارد کنید.
  • برای فشار دادن ملایم به استخوان لگن چپ خود، از دست چپ خود کمک بگیرید.
  • از سمت راست پایین شروع کنید و در جهت عقربه های ساعت حرکت کنید، با انگشتان هر دو کف دست به شکم خود فشار دهید و به سمت بالا بکشید.
  • در صورت لزوم تمامی موارد ذکر شده در بالا را تکرار کنید.

انجام ماساژ برای درمان یبوست

جمع بندی نهایی

همان طور که در این مقاله درباره فواید انجام ماساژ برای درمان یبوست بیان کردیم، زمانی که بتوانید از تکنیک های ماساژ درمانی به درستی برای بدن خود استفاده کنید، می توانید مشکلات گوارشی را در بدن تا حد زیادی کاهش دهید. اگر قصد دریافت خدمات ماساژ درمانی در اصفهان را برای از بین بردن گرفتگی عضلات و کمک به روند درمانی بسیاری از بیماری ها از جمله یبوست را دارید، می توانید به مجموعه متین بیوتی مراجعه کنید. برای رزرو نوبت و اطلاع از انواع خدمات ارائه شده توسط مجموعه متین بیوتی، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *