نحوه پاکسازی چاکراها

پاکسازی چاکراهای بدن با ماساژ و مدیتیشن

مقدمه

آیا تا به حال درباره چاکراه های بدن چیزی شنیده اید؟ در صورتی که چاکراها انسداد پیدا کنند چه مشکلاتی را می توانند برای فرد ایجاد کنند و چگونه می توان هر یک از چاکراها را پاکسازی کرد؟ اگر درباره این پرسش ها هیچ گونه اطلاعاتی ندارید، می توانید ادامه این مقاله را مطالعه کنید. ما در این محتوا قصد داریم در ارتباط با نحوه پاکسازی چاکراها و نحوه فعال و غیر فعال کردن آن در بدن به صورت مفصل توضیح دهیم.

ساده ترین راه ها برای پاکسازی چاکراهای بدن

هفت چاکرا چرخ های انرژی هستند که بدن شما را در مرکز قرار می دهند. یادگیری چگونگی پاکسازی انرژی و چاکراها اکنون بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. اگر یک چاکرا مسدود شود، می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی افراد، داشته باشد. از این جهت بسیار مهم است درباره نحوه پاکسازی چاکراها اطلاعات داشته و بتوانید به درستی آن ها را روی بدن خود اعمال کنید. روش های متعددی برای پاکسازی چاکراها از جمله تمرینات یوگا، مدیتیشن، استفاده از سنگ های درمانی و حتی ماساژ وجود دارد.

ماساژ درمانی می تواند در فعال کردن چاکراهای بدن به خصوص چاکرای ششم بدن، بسیار تاثیرگذار باشد. با شرکت در دوره های آموزش ماساژ اصفهان می توانید با انواع تکنیک های ماساژ آشنا شده و بتوانید از بهترین سبک های ماساژ برای از بین بردن گرفتگی عضلات بدن خود و حتی پاکسازی چاکراها استفاده کنید.

پاکسازی چاکراهای بدن

منظور از چاکرا چیست؟

هر یک از هفت مرکز انرژی چاکرا با رنگ خاصی مرتبط هستند که گفته می شود نماد جنبه های مختلف سلامت جسمانی، عاطفی و معنوی ما می باشند. هفت چاکرای اصلی وجود دارد که هر کدام با رنگ خاصی مرتبط هستند. هفت رنگ چاکرا قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش می باشند. درک معنا و نماد این رنگ ها برای کسانی که به دنبال تعادل و بازیابی چاکراهای بدن خود هستند و همچنین دانستن مکان و عملکرد هر مرکز انرژی بسیار مهم است.

جایگاه

رنگ نام چاکرا شماره

پایه ستون فقرات

قرمز

ریشه (مولادهارا)

1

پایین شکم، زیر ناف

نارنجی

خاجی (سوادیشتانا)

2

بالای شکم، زیر سینه

زرد

شبکه خورشیدی (مانیپورا)

3

مرکز قفسه سینه

سبز

قلب (آناهاتا)

4

ناحیه گلو آبی گلو (ویشودا)

5

پیشانی، بین ابروها

نیلی

چشم سوم (آجنا)

6

بالای سر بنفش/سفید تاج 7

دلیل این که هفت مرکز چاکرا، رنگ دارند این است که هر رنگ با فرکانس منحصر به فردی از انرژی مرتبط است. هنگامی که چاکراها به درستی کار می کنند، انرژی آزادانه جریان می یابد و رنگ مربوطه زنده و شفاف است. با این حال، هنگامی که انسداد یا عدم تعادل در چاکرا وجود دارد، انرژی مختل می شود و رنگ مربوطه ممکن است کدر یا محو به نظر برسد. اعتقاد بر این است که رنگ‌ ها به تعادل و تراز چاکراها کمک می ‌کنند و به سلامت جسمی، عاطفی و معنوی کمک می ‌کنند. درک نماد و معنای پشت هر رنگ چاکرا می تواند به افراد کمک کند تا مناطق عدم تعادل را در مراکز انرژی خود شناسایی کنند و در جهت بازگرداندن تعادل تلاش کنند.

هفت چاکرای اصلی بدن

پاکسازی چاکراه با ماساژ

انجام تکنیک های ماساژ برای کف دست و انگشتان می تواند در پاکسازی چاکراه های بدن بسیار تاثیرگذار باشد. برای تاثیرگذاری بیشتر ماساژ به شما عزیزان توصیه می کنیم به صورت دو زانو نشسته و تمرکز کنید، در نهایت دست های خود را به درستی و با نیروهای مناسبی ماساژ دهید. پاکسازی چاکراه های بدن را باید در طی روز 1 الی 2 بار انجام دهید. در زمان انجام ماساژ چاکرا بهتر است نقاط مخصوص بدن خود را به صورت حرکت های دایره ای شکل مخالف جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید. برای افزایش میزان تاثیرگذاری آن ها می توانید از روغن های مخصوص نیز در حین ماساژ استفاده کنید. در حین ماساژ هر یک از چاکراهای بدن نیاز است تا از روغن های مخصوصی استفاده کنید، هر یک از روغن ها دارای خواص درمانی متفاوتی می باشند. از جمله مهمترین روغن هایی که برای ماساژ چاکرا استفاده می شود شامل روغن براهمی، زنجبیل، نعنا فلفلی، کنجد، نارگیل و غیره می باشند.

پاکسازی چاکراه های بدن با ماساژ

در واقع می توان گفت تکنیک های ماساژ درمانی می تواند باعث فعال سازی انواع چاکراها به خصوص چاکرای ششم شود. توجه به این نکته الزامی می باشد که در صورت انجام نادرست ماساژ برای پاکسازی چاکراهای بدن ممکن است جریان های انرژی به درستی در بدن جریان نیابد و از این طریق شما احساس ناراحتی کنید. با توجه به اهمیت بسیار بالایی که ماساژ برای فعال کردن چاکراهای بدن دارند، به شما عزیزان توصیه می کنیم در صورتی که در این زمینه هیچ گونه اطلاعاتی ندارید، به هیچ عنوان به صورت خود سرانه از تکنیک های ماساژ درمانی برای فعال کردن چاکراهای بدن خود استفاده نکنید. در کلاس آموزش ماساژ اصفهان شما می توانید با سبک های مختلف ماساژ و نحوه اعمال هر یک از آن ها در نقاط مختلف بدن آشنا شوید. در طی شرکت در این دوره های آموزشی شما یاد خواهید گرفت که با وارد کردن نیروهای مناسب بتوانید سلامت جسمانی بدنی خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

چند نکته

  • نکته بسیار مهمی که در زمینه نحوه پاکسازی چاکراهای بدن وجود دارد، این است که تنها با یک بار انجام تمرینات ماساژ، یوگا، مدیتیشن و غیره شما نمی توانید انتظار داشته باشید تمامی چاکراهای شما فعال شود. برای این کار نیاز دارید تا به صورت مداوم در روزهای متداولی تمرینات را انجام دهید.
  • برای فعال سازی چاکراهای خود، باید به یک آرامش ذهنی نسبی دست پیدا کنید. کلیه ی تمریناتی که در زمینه پاکسازی چاکراهای بدن وجود دارد، نیاز است تا با تمرکز بسیار بالایی انجام شود.
  • اگر چاکراهای بدن بیش از اندازه فعال باشد نیز برای سلامتی بدن مضر می باشد.
  • علاوه بر مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم با استفاده از موسیقی و شنیدن صداهای موجود در طبیعت نیز می توانید باعث پاکسازی چاکراه های بدن خود شوید.

سخن پایانی

عدم فعال بودن هر یک از 7 چاکراهای بدن می تواند در سلامت افراد تاثیرات بسیار منفی بگذارد. در مواردی که احساس کردید سطح انرژی شما کاهش یافته و احساس شادی نمی کنید، ممکن است هر یک از چاکراهای بدن شما نیاز به پاکسازی داشته باشند. اگر در زمینه نحوه پاکسازی چاکراه های بدن و روش های مختلفی که برای فعال سازی آن وجود دارد، اطلاعاتی دارید می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *