خستگی بعد از ماساژ

بدن درد بعد از ماساژ چه دلایلی دارد؟

مقدمه

بسیاری از مردم از ماساژ به عنوان روشی برای مقابله با دردهای معمولی و مزمن خود استفاده می کنند. ماساژهای بافت عمیق و ماساژ سوئد درمان های شناخته شده ای هستند که توسط بهترین مراکز آموزش ماساژ اصفهان و ارائه دهنده خدمات ماساژ، در شرایط بهداشتی برای افراد انجام می شود، در این سبک از ماساژ با هدف قرار دادن سطح عمیق عضله ها، درد و تنش در بدن شما کاهش می یابد. ماساژ اغلب برای هدف قرار دادن کمردرد، سفتی عضلانی، سفتی گردن و درد بالای کمر استفاده می شود. افراد با سنین مختلف می توانند با انجام سبک های متنوع ماساژ به یک آرامش نسبی دست پیدا کنند، با این وجود برخی از افراد در حین و بعد از ماساژ ممکن است نوعی ناراحتی و درد را تجربه کنند.

کاهش بدن درد بعد از انجام ماساژ

در صورت تغییر مراکز ارائه دهنده ماساژ، تغییر نوع ماساژ، درخواست ماساژ های شدید و سایر موارد دیگر می تواند باعث ایجاد درد در عضلات شما شود. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم برای دریافت خدمات به بهترین مراکزی که در زمینه ماساژ فعالیت می کنند، مراجعه کنید تا بتوانید از ایجاد دردهای احتمالی که پس از انجام ماساژ ممکن است شما را آزار دهد، جلوگیری کنید. مجموعه متین بیوتی با فعالیت در زمینه پاکسازی پوست و انجام تکنیک های ماساژ، مفتخر است با برگزاری دوره آموزش ماساژ اصفهان به هنرجویان عزیز خود کمک کند تا در حرفه ماساژ به جایگاه بسیار خوبی دست پیدا کنند. کادر این مجموعه با دانش و مهارت بالایی که درباره سبک های مختلف ماساژ دارند، می توانند تکنیک های ماساژ را به صورت اصولی و با کمترین میزان درد برای شما انجام دهند. برای رزرو نوبت و اطلاع از خدمات ارائه شده توسط مجموعه متین بیوتی، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. در ادامه مقاله قصد داریم در ارتباط با عواملی که می تواند باعث ایجاد خستگی بعد از ماساژ شود و نحوه جلوگیری از بروز آن ها توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انتخاب بهترین مرکز ماساژ

خستگی بعد از ماساژ

ماساژوری که دارای مدرک بین المللی ماساژ اصفهان است، می تواند با اعمال تکنیک های ماساژ بر روی بدن افراد، جریان خون را به ماهیچه ها افزایش داده و از این طریق امکان دسترسی عضلات را به مواد مغذی فراهم کند. با انجام بهترین سبک ماساژ برای بدن خود، می توانید سموم را نیز از بدن خود دفع کنید. خستگی بعد از ماساژ و دردی که ممکن است شما احساس کنید، توسط متخصصان به عنوان “مکانیسم درمان التهابی” نامیده می شود. بدن شما باید این مکانسیم را تحمل کند تا بتواند از تمامی فواید ماساژ بهره مند شود. برای تسکین سریعتر دردهای خود بعد از انجام ماساژ، به شما توصیه می کنیم مقدار زیادی آب بنوشید، به اندازه کافی بخوابید و به محض پایان جلسه های ماساژ خود یک میان وعده بخورید.

در برخی موارد ممکن است شاهد این موضوع باشید که پس از ماساژ و گذشت یک الی دو روز، دردهای عضلانی شما همچنان ادامه پیدا کند. در شرایطی که ماساژور از تجربه کافی برخوردار نباشد و نتواند تکنیک های ماساژ را به درستی بر روی بدن اعمال کند، ممکن است گره های عضلانی در بدن شما ایجاد شود، این امر به بدن شما آسیب وارد می کند. توجه به این نکته الزامی می باشد که پس از پایان جلسه های ماساژ خود اگر دردهای عضلانی بسیار شدیدی را حس می کنید، نشان دهنده این موضوع نیست که ماساژ برای بدن شما مفید بوده است. در صورت اعمال فشارهای بیشتر از حد مجاز بر روی عضلات نیز ممکن است شاهد دردهای بسیار شدید در بدن خود باشید. فشارهای بسیار زیاد بر روی عضلات می تواند به دلیل یک آسیب له شدگی شدید عضلانی به نام رابدومیولیز باشد، وضعیتی که تمرینات شدید برای افراد ایجاد می کند. از این جهت برای این که بتوانید از ایجاد درد و خستگی بعد از ماساژ جلوگیری کنید، می توانید به بهترین مرکز ماساژ درمانی اصفهان مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنید.

خستگی بعد از ماساژ

علت درد بعد از ماساژ

فشار بیش از حدی که توسط ماساژ درمانگر بر روی عضلات شما اعمال می شود، ممکن است باعث ایجاد کبودی هایی در سطح پوست شما شود. اگر متوجه کبودی پس از جلسه های ماساژ خود شدید، بهتر است این موضوع را با ماساژور خود در میان بگذارید. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد دردهای عضلاتی و خستگی بعد از ماساژ شود از جمله:

  • ماساژ بافت عمیق: ماساژ بافت عمیق می تواند باعث درد عضلانی شود، زیرا در این سبک از ماساژ لایه های عمیق تر ماهیچه و بافت همبند مورد هدف قرار می گیرند. درمانگر باید برای رهایی از تنش و بهبود تحرک، به این نواحی فشار وارد کند.
  • عدم ماساژ منظم: اگر مدتی است که ماساژ دریافت نکرده اید، ممکن است عضلات شما نسبت به دستکاری در حین ماساژ حساس تر شوند، این امر می تواند باعث ایجاد دردهای بسیار شدید در عضلات شما شود.

علت درد بعد از ماساژ

  • کم آبی بدن: کم آبی یکی دیگر از مهمترین عوامل ایجاد خستگی بعد از ماساژ است.
  • عدم تعادل عضلانی: اگر عدم تعادل عضلانی دارید، ماساژ ممکن است باعث ایجاد درد در این نواحی از بدن شود.
  • بیماری های زمینه ای: برخی از بیماری ها، مانند فیبرومیالژیا یا سندرم خستگی مزمن، می توانند بعد از ماساژ باعث درد عضلانی شوند.

اگر نگران دردهای عضلانی و یا خستگی بعد از ماساژ هستید، بهتر است مشکلات خود را با ماساژ درمانگر در میان بگذارید. افرادی که دارای مدرک فنی و حرفه ای ماساژ در اصفهان هستند، با شرکت در دوره های آموزشی ماساژ توانسته اند مهارت و دانش خود را در زمینه ماساژ افزایش دهند، از این جهت مراجعه به چنین افرادی و دریافت خدمات از آن ها می تواند باعث آسودگی خاطر شما شود.

دلایل ایجاد درد بعد از ماساژ بافت عمیق

گاهی اوقات، التهاب و کمردرد می تواند پس از ماساژ بافت عمیق رخ دهد، این امر یک نتیجه طبیعی و مورد انتظار ماساژ درمانی نیست. دلایل این امر بسته به ناحیه درمان و دلیل استفاده از ماساژ درمانی متفاوت می باشد. معمولا نتیجه آسیب شدید، ناشی از انجام یک ماساژ ضعیف است که در آن فشار بیش از حد بر بدن اعمال می شود.

در برخی موارد، این احتمال وجود دارد که ماساژ بافت عمیق باعث آسیب جدیدی شده باشد. اکثر افراد ممکن است دردهایی را در نواحی پشت و گردن خود حس کنند، این امر نتیجه یک آسیب عضلانی و عصبی می باشد.

چگونه می توان از دردهای بعد از ماساژ جلوگیری کرد؟

هنگام انجام ماساژ، همیشه مطمئن شوید که درمانگر شما یک متخصص آموزش دیده است. فقط به یک ماساژ درمانگری که در کلاس آموزش ماساژ در اصفهان شرکت کرده است و توانسته است مدرک ماساژ خود را دریافت کند، مراجعه کنید. اگر قسمتی از بدن شما آسیب دیده است، این موضوع را قبل از انجام ماساژ حتما با ماساژور خود درمیان بگذارید. با استفاده از راهکارهای زیر می توانید دردها و خستگی بعد از ماساژ را کاهش دهید:

  • آب زیاد بنوشید:

هیدراته ماندن می تواند به دفع سموم از بدن و کاهش درد عضلانی کمک کند. فراموش نکنید که قبل و بعد از ماساژ خود آب زیاد بنوشید. آب موجود در بدن شما به دفع سمومی که در طول ماساژ ظاهر می ‌شوند، کمک می ‌کند. فراموش نکنید که از مصرف الکل، نوشابه، قهوه یا هر نوشیدنی کافئین دار، خودداری کنید. اگر می خواهید چیزی غیر از آب بنوشید، بهتر است آب نارگیل، آب میوه یا سبزیجات یا یک فنجان چای گیاهی را میل کنید.

نوشیدن آب بعد از ماساژ

  • اعمال گرما:

اعمال گرما روی عضلات دردناک می تواند به آرام شدن آن ها و کاهش درد کمک کند. می توانید از پد گرم کننده، بطری آب گرم یا حمام آب گرم استفاده کنید.

  • استفاده از روغن برای تسکین درد:

روغن را مستقیما روی پوست بمالید یا از اسانس به عنوان کمپرس استفاده کنید. روغن نعناع فلفلی، روغن مرزنجوش برای درد، تنش و تورم عضلات استفاده می شود. همچنین می توانید از روغن اسطوخودوس، اکالیپتوس یا رزماری استفاده کنید.

  • از سرما درمانی استفاده کنید:

سرما درمانی نیز برای کاهش درد عضلانی موثر می باشد. می توانید از کیسه یخ به عنوان کمپرس استفاده کنید و آن را به مدت 15 دقیقه روی ناحیه دردناک بدن خود قرار دهید، این کار باید چند بار در طول روز انجام شود.

  • کمی استراحت کنید:

دادن زمان به بدن برای استراحت و ریکاوری می تواند به کاهش درد عضلانی کمک کند.

جمع بندی نهایی

احساس درد و خستگی بعد از ماساژ طبیعی است، به خصوص اگر ماساژ عمیق بافتی انجام دهید و یا مدت زمان طولانی باشد که ماساژ را انجام نداده اید. انجام ماساژ پس از گذشت مدت زمان طولانی، می تواند باعث شود ماهیچه ها به روش هایی که عادت ندارند دستکاری شوند، این امر منجر به ایجاد درد در بدن می شود. اگر درد شدید باشد یا بیش از یک یا دو روز طول بکشد، باید برای ارزیابی بیشتر با ماساژ درمانگر یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود تماس بگیرید. نوشیدن مقدار زیادی آب بعد از ماساژ برای کمک به دفع سموم از بدن و کاهش درد بسیار تاثیرگذار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *