ماساژ با چوب بامبو

مزایای ماساژ با چوب بامبو و نحوه انجام اصولی آن برای صورت و بدن

مقدمه

ماساژ بامبو در اصل همان ماساژ بافت عمیق یا ماساژ سوئدی است. با این حال، به جای این که درمانگر به سادگی از دستان خود برای گرم کردن ماهیچه ها و کاهش درد در رباط ها و مفاصل استفاده کند، برای ماساژ با بامبو از یک چوب بامبو گرم شده استفاده می کند. در مواردی که ماسور بتواند ماساژ با چوب بامبو را به شکل اصولی برای بدن و صورت انجام دهد، گردش خون در ناحیه افزایش یافته و از این طریق گرفتگی عضلات تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد. در این مقاله ما قصد داریم درباره مزایای ماساژ با چوب بامبو و نحوه انجام آن برای صورت و بدن به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ماساژ بامبو چیست؟

کسانی که ماساژ با چوب بامبو را تجربه کرده‌ اند، آن را با ماساژ بافت عمیق مقایسه می ‌کنند، به‌ خصوص زمانی که از چوب‌ های بامبو برای تکرار ضربات مورد استفاده در ماساژ سوئدی استفاده می ‌شود.

گرمای ترکیبی از چوب های بامبو همراه با حرکات چرخشی، گردش خون را در بدن تحریک می کند، که اساسا این امر به دفع سموم بدن کمک می کند. به طور مشابه، گردش مایع لنفاوی نیز افزایش می ‌یابد و در نتیجه عملکرد بدن بهبود می ‌یابد، فشار خون کاهش می ‌یابد و مواد زائد از اندام‌ های داخلی و ماهیچه ‌ها حذف می ‌شوند.

ماساژ بامبو چیست؟

بامبو یک آنتی اکسیدان طبیعی است و عصاره آن حاوی سیلیس است که به بدن شما در جذب کلسیم، پتاسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی ضروری کمک می کند، این امر باعث می شود تا پوست شما درخشندگی بهتری پیدا کند.

مهمترین مزیت‌ های ماساژ با چوب بامبو

1-رهایی از تنش عضلانی

یکی از مزیت های مهم ماساژ با چوب بامبو، توانایی قابل توجه آن در کاهش تنش و سفتی ماهیچه ها است. این تکنیک منحصر به فرد ماساژ از چوب های بامبو گرم شده استفاده می کند تا فشار عمیق و محکمی برای بدن و حتی صورت ایجاد کند. گرمای بامبو باعث افزایش گردش خون در سراسر بدن می شود. این افزایش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به ماهیچه ‌ها منتقل کرده و به آن‌ ها اجازه می دهد تا شل شوند. در نتیجه، می تواند به طور قابل توجهی به کاهش تنش عضلانی، ترویج آرامش، افزایش انعطاف پذیری کمک کند. بنابراین، ماساژ بامبو به عنوان یک رویکرد درمانی موثر برای کسانی است که از تنش یا سفتی مزمن عضلانی رنج می برند، بسیار مفید می باشد.

مهمترین مزیت‌ های ماساژ با چوب بامبو

اگر از دردهای عضلانی رنج می برید، می توانید در کنار انجام ماساژ با چوب بامبو، سبک های دیگر ماساژ را نیز در بهترین مرکز ماساژ اصفهان برای بدن خود انجام دهید.

2-کاهش استرس

ماساژ درمانی با بامبو، مشابه سایر روش ‌های دیگر ماساژ، فواید زیادی دارد. در میان این مزایا، قابل توجه ترین توانایی آن در کاهش سطح استرس است. این نوع درمان از چوب های بامبو گرم شده استفاده می کند که به طرز ماهرانه ای توسط یک درمانگر آموزش دیده روی بدن استفاده می شوند. گرمای آرامش بخش تولید شده توسط این چوب ها نه تنها عضلات منقبض را تسکین می دهد، بلکه گردش خون را نیز تحریک می کند، در نتیجه باعث ایجاد آرامش و بهبود اعصاب و روان در افراد می شود.

ماساژ با چوب بامبو علاوه بر تامین گرما و فشار به نواحی خاصی از بدن، نقش مهمی در تولید اندورفین دارد. اندورفین ها انتقال دهنده های عصبی هستند که در پاسخ به استرس یا ناراحتی تولید می شوند. آن ها به عنوان یک مسکن طبیعی برای بدن ما عمل می کنند. با تشویق آزادسازی این مواد شیمیایی، ماساژ بامبو می‌ تواند به طور موثر درد فیزیکی را کاهش دهد و به طور همزمان باعث ایجاد حس کلی آرامش در افراد شود.

کاهش استرس با ماساژ چوب بامبو

3-کاهش وزن

ماساژ با چوب بامبو ممکن است با شکستن سلول های چربی به افزایش  و کاهش وزن کمک کند.

4-بهبود کیفیت خواب

ماساژ بامبو به آرامش بدن و ذهن شما کمک می کند تا علائم اضطراب، افسردگی را مدیریت کنید و همچنین می تواند باعث بهبود کیفیت خواب شما شود.

از جمله سایر مزایای ماساژ با چوب بامبو شامل موارد:

  • فعال کننده و تحریک مجدد گردش خون
  • تسکین میگرن
  • مدیریت بیماری های تنفسی
  • تسکین درد آرتروز
  • افزایش انعطاف پذیری مفاصل و عضلات
  • تحریک فعالیت سلولی برای ترمیم و تغذیه پوست
  • به حذف اسید لاکتیک برای کاهش درد کمک می کند

انواع چوب بامبو برای ماساژ

انواع چوب های بامبویی که برای ماساژ استفاده می شوند، در رنگبندی متنوعی در دسترس هستند. اغلب ماساژ درمانگرها از روکش هایی به جنس چرم، پلاستیک و سایر مواد دیگر برای سطح چوب های بامبو استفاده می کنند تا مراجعه کننده ها در حین دریافت ماساژ، کمترین حساسیت را داشته باشند.

انواع چوب بامبو برای ماساژ

معمولا از چوب ‌های بلندتر و ضخیم‌ تر برای غلتیدن در امتداد عضلات بزرگ ‌تر (مانند پشت کمر و ران) استفاده می ‌شود، در حالی که از چوب‌ های کوتاه ‌تر و نازک ‌تر برای باز کردن تنش عضلانی، گره‌ ها و نقاط ماشه ‌ای استفاده می ‌شود.

چگونه می توان چوب بامبو را گرم کرد؟

چوب بامبو را می توان به سادگی با قرار دادن آن ها بر روی یک پد حرارتی و پوشاندن آن ها با یک حوله، گرم کرد. همچنین می توان آن را بر روی یک دستگاه گرمایشی با طراحی خاص گرم کرد.

انتخاب نوع فرآیند گرمایش به یک درمانگر یا کلینیک بستگی دارد. سطح گرما نیز ممکن است متفاوت باشد، با این حال، معمولا چوب های بامبو باید کاملا گرم باشند.

نحوه انجام ماساژ با چوب بامبو برای بدن

در طول ماساژ بامبو، درمانگر از یک تکنیک منحصر به فرد با استفاده از چوب های گرم و گرد بامبو استفاده می کند تا به صورت عمیق تر در بافت عضلانی شما نفوذ کند. فشار در نقاط خاصی از بدن، مشابه طب فشاری یا درمان نقطه ماشه ای، با این ابزارهای تخصصی بامبو اعمال می شود. این روش به کاهش نقاط ماشه ای میوفاسیال، که به عنوان گره های عضلانی نیز شناخته می شود و اغلب منبع درد هستند، کمک می کند.

انواع بامبو که معمولا برای این منظور استفاده می شود شامل بامبو تایلندی و بامبو چینی است که به دلیل انعطاف پذیری و دوام آن ها، قابل استفاده می باشند. قبل از این که ماساژ با چوب بامبو برای نواحیه مختلف بدن اعمال شود، اغلب توسط ماساژ درمانگر روغن های مخصوصی در سطح بدن استفاده می شود، این امر می تواند باعث شود تا چوب های بامبو به راحتی بر روی بدن حرکت کنند.

مقاله پیشنهادی : فواید ماساژ با روغن گرم

انجام ماساژ صورت با چوب بامبو

ماساژ با چوب بامبو برای صورت نیز استفاده می شود. برای این کار نیاز است تا در قدم اول پوست صورت خود را از هرگونه آلودگی پاک کنید. در نهایت ماساژ درمانگر چوب های بامبو را با اعمال فشارهای متفاوت و به صورت حرکت دایره ای و چرخان و یا حرکت رفت و برگشت چوب بامبو را بر روی سطح پوست حرکت می دهد.

انجام ماساژ صورت با چوب بامبو

با تحریک پوست با استفاده از چوب های بامبو می توان سموم و مواد مضر را از سطح پوست پاک کرد. برای اثربخشی بیشتر حذف سموم از سطح پوست خود به شما عزیزان توصیه می کنیم از سایر سبک های مختلف دیگر ماساژ نیز برای صورت خود استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید در دوره آموزش ماساژ اصفهان شرکت کرده و یا با تهیه پکیج آموزشی ماساژ و مشاهده آن، درباره بهترین سبک های ماساژ و نحوه اعمال آن بر روی صورت، آشنایی کاملی پیدا کنید.

کلام آخر درباره انجام ماساژ با چوب بامبو

امروزه بسیاری از افراد، ماساژ با چوب بامبو را به دلیل مدیریت سطح استرس خود، بهبود گردش خون، بهبود کیفیت خواب، باز کردن گرفتگی عضلات، کاهش دردهای آرتروز، نرم شدن پوست و سایر موارد دیگر این سبک از ماساژ را برای بدن و صورت خود استفاده می کنند. برای بهره مندی از تمامی مزایای ماساژ با چوب بامبو بهتر است بهترین ماساژ درمانگر را برای دریافت خدمات، انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *