تغییر فرم بینی با ماساژ

آموزش نحوه صحیح ماساژ بینی برای کوچک شدن

مقدمه

شکل بینی شما می تواند تاثیر قابل توجهی بر ظاهر کلی صورت و حتی عملکرد تنفس شما داشته باشد. ممکن است برخی از افراد با این سوال روبه رو شوند که آیا امکان تغییر فرم بینی با ماساژ در خانه و بدون عمل جراحی وجود دارد یا خیر؟ تاثیرات انجام ماساژ برای کوچک کردن بینی طولانی مدت است؟ آیا ماساژ باعث کوچک شدن بینی های استخوانی نیز می شود؟ در جواب این پرسش ها می توان گفت ماساژ می تواند باعث اصلاح فرم بینی شود، اما این نتایج کوتاه مدت است. از طرف دیگر با انجام تنها یکبار ماساژ، نمی توانید انتظار کوچک تر شدن بینی خود را داشته باشید، انجام ماساژ بینی را باید به صورت مداوم و در طی روزهای متوالی انجام دهید. با مشاهده فیلم آموزشی ماساژ، می توانید درباره نحوه صحیح اعمال ماساژ برای بینی و ناحیه اطراف آن آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم درباره امکان تغییر فرم بینی با ماساژ و نحوه صحیح انجام آن به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا کوچک کردن بینی در خانه و بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

یکی از راه‌ های تغییر شکل بینی، جراحی است. رینوپلاستی که معمولا به عنوان جراحی بینی شناخته می شود، یک گزینه محبوب است که شامل تغییر شکل بینی برای بهبود ظاهر یا عملکرد آن می باشد. این نوع روش اصلاح بینی توسط جراح پلاستیک انجام می ‌شود و می ‌تواند پرهزینه باشد و نیاز به زمان بهبود طولانی مدتی دارد. اگر به دنبال روش های طبیعی برای تغییر شکل بینی خود هستید، می توانید از تکنیک های ماساژ استفاده کنید.

آیا کوچک کردن بینی در خانه و بدون عمل جراحی امکان پذیر است

ماساژ مانند تمرینات شکل دادن به بینی است که می ‌تواند به تقویت و فرم دادن به عضلات اطراف بینی شما کمک کند. این تکنیک ها بر روی تقویت و انقباض ماهیچه های اطراف بینی کار می کنند و شکل بینی را در طولانی مدت تغییر می دهند. با این وجود به طور کلی می توان گفت هیچ شواهد علمی مبنی بر انجام ماساژ برای کوچک کردن بینی وجود ندارد، ولی می توان گفت با انجام ماساژ می توان تا حدودی فرم بینی را تغییر داد، برای این کار نیاز دارید تا به صورت مداوم تمریناتی که در پکیج آموزشی ماساژ بیان می شود را به صورت صحیح برای صورت و ناحیه اطراف بینی خود انجام دهید.

چگونه فرم بینی با ماساژ تغییر می کند؟

تکنیک های ماساژ بینی حول این ایده می چرخد که اعمال فشار بر روی بافت های بینی می تواند منجر به کاهش اندازه آن شود. فشار روی ماهیچه ها و بافت های بینی گردش خون را تحریک می کند و تخلیه لنفاوی را افزایش می دهد. به طور شگفت انگیزی تخلیه لنفاوی موقعیت غضروف بینی را تغییر می دهد.

ماساژ دادن به روش اصولی باعث افزایش جریان خون در این ناحیه می شود که به نوبه خود سلامت بافت را افزایش می دهد و بازسازی بافت را تقویت می کند. گردش خون بهبود یافته اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به بافت های بینی می رساند، که این امر منجر به کاهش اندازه عضلات بینی در طولانی مدت می شود. در حالی که ماساژ منظم بینی می تواند منجر به تغییرات ظریف در ظاهر بینی شود. با این حال، اثرات عموما موقتی هستند.

چگونه فرم بینی با ماساژ تغییر می کند

چند تمرین ساده برای تغییر فرم بینی با ماساژ

نوک بینی خود را به سمت بالا فشار دهید

این تمرین شامل فشار دادن نوک بینی به سمت بالا با انگشت اشاره در حالی که به طور همزمان به پایین سوراخ های بینی فشار وارد می کنید. برای داشتن ظاهری کوچکتر، ماهیچه های قسمت بالایی بینی خود را منقبض کرده و به مدت ده ثانیه در این حالت نگه دارید. این روند را ده بار تکرار کنید تا جریان خون بهبود یابد.

فشار دادن نوک بینی به پایین

این تمرین شامل فشار دادن نوک بینی به پایین و نگه داشتن آن برای چند ثانیه و تکرار ده بار آن است. این تکنیک با انقباض عضلات قسمت پایین بینی عمل می کند که می تواند به بلندتر نشان دادن بینی کمک کند.

فشار دادن بینی به سمت بالا و مقاومت در برابر فشار با انگشتان

این تمرین شامل قرار دادن انگشت اشاره روی پایه بینی و انگشت شست زیر سوراخ های بینی است. در حالی که با انگشتان خود در مقابل فشار مقاومت می کنید، بینی خود را به سمت بالا فشار دهید. برای تغییر شکل بینی در طول زمان، سعی کنید یک موقعیت خاص را به مدت ده ثانیه نگه دارید. این تکنیک شامل تقویت و انقباض عضلات اطراف بینی شما می شود.

نتایج حاصل از این تکنیک ممکن است چندین هفته یا چند ماه طول بکشد. هیچ عوارض جانبی یا محدودیتی برای این ورزش وجود ندارد. همچنین ذکر این نکته ضروری است که تمرینات ممکن است برای همه کارساز نباشد و اثربخشی آن ها ممکن است محدود باشد.

چند تمرین ساده برای تغییر فرم بینی با ماساژ

چند نکته که در زمان انجام ماساژ برای کوچک کردن بینی باید بدانید

  • اول از همه، قبل از انجام هر گونه ماساژ بینی، از تمیز بودن دست های خود اطمینان حاصل کنید. این امر باعث می شود تا از ورود باکتری یا مواد محرک به ناحیه بینی جلوگیری می کند.
  • در طول ماساژ از فشار ملایم و کنترل شده استفاده کنید. اعمال نیروی بیش از حد یا حرکات خشن به طور بالقوه می تواند باعث ناراحتی یا آسیب شود.
  • برای کوچک کردن بینی خود از نوک انگشتان خود استفاده کنید. به طور خاص با حرکات دایره ای در طرفین بینی خود ماساژ دهید. در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت کنید.
  • نوک انگشتان خود به آرامی از نوک بینی به سمت پل به سمت بالا حرکت کنید. این تکنیک حرکت بافت رو به بالا را تشویق می کند.
  • برخی از افراد تکنیک های تخلیه لنفاوی را در روتین ماساژ بینی خود وارد می کنند. این امر شامل استفاده از ضربه های آرام و بیرونی به سمت غدد لنفاوی واقع در نزدیکی گوش و خط فک است
  • برای ماساژ بینی می توانید از چند قطره روغن مناسب صورت استفاده کنید. استفاده از روغن زیتون یا روغن بادام نیز می تواند به رفع ناراحتی سینوسی و میگرن در افراد کمک کند.

سخن پایانی درباره امکان تغییر فرم بینی با انجام ماساژ

انجام ماساژ صورت علاوه بر این که می تواند باعث کاهش سردردهای سینوسی می شود، تا حدی باعث فرم دهی بینی نیز می شود. به طور کلی می توان گفت تغییر فرم بینی با ماساژ زمانی میسر می شود که بتوانید تکنیک های ماساژ را به شکل اصولی و با اعمال نیروی صحیح دست انجام دهید. با انجام تنها یکبار ماساژ برای بینی انتظار تغییرات بسیار چشمگیری در بینی خود را نداشته باشید.

اگر تجربه ای در زمینه تغییر فرم بینی با ماساژ را دارید، می توانید اطلاعات خود را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *