روش ماساژ صورت با یخ

ماساژ یخ برای صورت و فواید شگفت انگیز آن در زیبایی

مقدمه

آیا تا به حال درباره دلایل محبوبیت ماساژ صورت با استفاد از یخ شنیده اید؟ یخ تراپی امروزه به یکی از بهترین روش ها برای لیفت صورت و افزایش زیبایی و شادابی پوست توسط بسیاری از افراد استفاده می شود. انجام ماساژ صورت با استفاده یخ برای تمامی افراد امکان پذیر است، شما عزیزان می توانید به راحتی از تکه های یخ برای انجام ماساژ صورت استفاده کرده و این کار را به صورت روتین برای مراقبت از پوست خود انجام دهید. در این محتوا ما قصد داریم درباره روش ماساژ صورت با یخ و فواید این نوع ماساژ برای پوست صورت توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

تاثیر یخ بر زیبایی صورت

یک روتین خوب مراقبت از پوست شامل چندین مرحله مانند پاکسازی، لایه برداری، تقویت کننده، مرطوب کننده و غیره است. در صورتی که بتوانید روش های مراقبت پوستی را به درستی انجام دهید، می توانید به پیشگیری و درمان مشکلات رایج پوست مانند آکنه، خشکی و پیری کمک کنید. با وجود فواید بسیاری زیادی که ماساژ یخ در جلوگیری از پیری پوست و همچنین ایجاد پوستی درخشان و شفاف برای افراد دارد، این نوع ماساژ به تنهایی نمی تواند به عنوان یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست استفاده شود. برای افزایش جوانسازی پوست خود، شما نیاز خواهید داشته از خدمات ماساژ درمانی در اصفهان نیز برای صورت خود استفاده کنید.

ماساژ یخ برای صورت و فواید شگفت انگیز آن در زیبایی

دلایل محبوبیت ماساژ صورت با یخ

شما عزیزان می توانید به راحتی تکه های یخ را با حوله و پارچه بپیچید و سپس آن ها را روی پوست خود بمالید. اگرچه می توان یخ را مستقیما روی صورت قرار داد، اما توصیه می شود از انجام این کار خودداری کنید. استفاده منظم از یخ روی صورت می تواند باعث ایجاد پوستی شفاف در شما شود، لک و آکنه را از بین ببرد، چربی را کاهش دهد، پف اطراف ناحیه یخ یا اطراف چشم را کاهش دهد و روی ایجاد یک سد پوستی کار کند، در نتیجه به تاخیر انداختن علائم پیری و کاهش آن نیز می تواند کمک کند. برای افزایش تاثیر روش ماساژ صورت با یخ، نیاز است تا برای لایه برداری پوست خود از روش های دیگر نیز به صورت همزمان استفاده کنید. برای بستن منافذ باز پوست نیز می توانید از فواید ماساژ صورت با یخ برای پوست خود استفاده کنید. جهت اطلاع از سایر روش های درمانی دیگر برای پاکسازی منافذ باز پوست، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

خوشبختانه امروزه تعداد افرادی که به سلامت پوست خود اهمیت می دهند در حال افزایش می باشد، این امر باعث شده است تا لاین پاکسازی پوست و ماساژ صورت نیز طرفداران بسیاری زیادی داشته باشد. آن دسته از افرادی که در دوره آموزش ماساژ اصفهان شرکت کرده اند، می توانند از بهترین روش های درمانی برای انجام ماساژ صورت شما استفاده کنند. انجام ماساژ صورت در کنار پاکسازی پوست و استفاده منظم از یخ برای صورت، می تواند باعث ایجاد تغییرات بسیار چشمگیری در پوست صورت شما شود. در ادامه درباره فواید ماساژ صورت با استفاده یخ بیشتر توضیح می دهیم.

دلایل محبوبیت ماساژ صورت با یخ

  • تورم، پف و حساسیت را کاهش می دهد

سرما به تخلیه مایعات اضافی از سیستم لنفاوی کمک می کند و همچنین می تواند باعث کاهش پف صورت نیز شود. به سادگی یخ را در اطراف نواحی آسیب دیده بمالید و آن را با حرکات دایره ای ماساژ دهید. با انجام تکنیک های مختلف ماساژ درمانی برای پوست خود می توانید غدد لنف را تخلیه کنید.

  • رنگ صورت شما را روشن می کند

استفاده منظم از یخ روی صورت می تواند به شما کمک کند تا پوستی درخشان داشته باشید. برخلاف برخی از محصولات زیبایی گران قیمت، یخ کاربردی است، استفاده از آن آسان است و تقریبا هیچ عارضه جانبی ندارد. استفاده از یخ روی صورت گردش خون را در پوست شما بهبود می بخشد و آن را روشن تر خواهد کرد. علاوه بر این، تامین اکسیژن، مواد مغذی ضروری و ویتامین ها را نیز برای پوست صورت شما افزایش می دهد. مالیدن یک تکه یخ بر روی صورت به دلیل محدودیت مویرگ ها به افزایش جذب محصولات مراقبت از پوست شما کمک می کند. این امر زمانی اتفاق می افتد که شما درباره روش ماساژ صورت با یخ اطلاع داشته و از آن به درستی برای صورت خود استفاده کنید. برای اطلاع از انواع روش هایی که به سفید شدن پوست صورت کمک می کند، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

  • باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود

یخ به باز کردن منافذی که به نظر می رسد با مواد زائد و سموم اضافی مسدود شده اند، کمک می کند و منافذ باز شده را به حداقل می رساند. دمای سرد یخ می تواند به انقباض رگ های خونی و سفت شدن منافذ کمک کند، که این امر می تواند پوست را صاف تر و جوان تر نشان دهد.

بسته شدن منافذ باز پوست با ماساژ یخ

  • التهاب را کاهش می دهد

یخ به مقابله با خارش و التهاب ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، آلرژی، آکنه و غیره کمک می کند. ماساژ صورت با یخ یک راه عالی برای منقبض کردن عروق خونی و تسکین التهاب و ناراحتی در کوتاه ترین زمان ممکن است. علاوه بر ماساژ برای کاهش التهاب پوست صورت خود می توانید از ماسک های صورت متناسب با نوع پوست خود را نیز استفاده کنید.

  • چربی بیش از حد را کاهش می دهد

جوش ‌های سرسیاه، آکنه، جوش ‌ها و لکه ها را می ‌توان به ‌طور موثر با یخ، درمان کرد. یخ را روی جوش بمالید تا زمانی که بعد از شستشو و تمیز کردن صورتتان بی حس شود. در نتیجه منافذ باز کمتری خواهید داشت و پوستتان کمتر چربی تولید می کند.

  • از علائم پیری جلوگیری می کند

سردی یخ با سفت کردن منافذ و محدود کردن ظاهر چین و چروک ها و خطوط ریز، می تواند باعث زیباتر دیده شدن پوست صورت شما شود. عادت های بدی که باعث پیری پوست صورت می شوند شامل آلودگی هوا، سیگار کشیدن، تغذیه، استرس، کم خونی و سایر موارد دیگر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

  • به لایه برداری پوست کمک می کند

یخ یکی از بهترین لایه بردارهای طبیعی است که می تواند به شما در بازه زمانی کوتاه، نتیجه دلخواه مد نظرتان را بدهد. از تکه های یخ شیر، برای ماساژ صورت خود استفاده کنید. اسید لاکتیک موجود در شیر به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند و تکه یخ درخشش و درخشندگی طبیعی شما را افزایش می دهد.

  • گردش خون را بهبود می بخشد

در ابتدا، پوست چند دقیقه طول می کشد تا با دمای پایین یخ سازگار شود. بنابراین در این مدت جریان خون به مویرگ ها کاهش می یابد. با این حال، هنگامی که پوست به خوبی با دمای پایین جدید یخ آشنا شود، پوست در این صورت به محرک ها پاسخ می دهد و جریان خون گرم را به صورت منتقل می کند و به نوبه خود باعث بهبود گردش خون در آن ناحیه می شود.

افزایش گردش خون با ماساژ یخ

  • به آماده سازی پوست شما برای آرایش کمک می کند

قبل از استفاده از سایر محصولات مراقبت از پوست، صورت خود را با تکه های یخ ماساژ دهید تا قابلیت جذب پوست شما افزایش یابد. استفاده از تکه های یخ به سایر محصولات کمک می کند تا به عمق پوست نفوذ کنند، به این ترتیب پوست شما برای اعمال آرایش آماده می شود.

ماساژ صورت با یخ احتمال عوارض جانبی عمده در صورت استفاده از مواد آرایشی را کاهش می دهد. به دلیل کاهش چربی صورت با استفاده از ماساژ یخ، به نگه داشتن آرایش شما برای ساعت های طولانی تری نیز کمک می کند.

روش صحیح استفاده از یخ روی صورت شما چیست؟

روش ماساژ صورت با یخ یک راه ساده و آسان برای کاهش التهاب، سفت کردن منافذ، روشن کردن پوست، تسکین آفتاب سوختگی و کاهش پف است. برای استفاده از تکه های یخ روی صورت خود، مطمئن شوید که صورتتان تمیز و بدون آرایش است. به سادگی تکه های یخ را در یک پارچه یا حوله تمیز بپیچید تا از تماس مستقیم با پوست جلوگیری کنید، هر بار چند ثانیه روی صورت بمالید و تکه های یخ را برای چند دقیقه در جای خود نگه دارید.

قرار دادن تکه یخ روی صورت می تواند در زمان های مختلف مانند بعد از پاکسازی برای کاهش التهاب و سفت کردن منافذ، قبل از آرایش برای کاهش پف، بعد از اصلاح برای تسکین پوست، قبل از خواب برای کاهش پف و التهاب مفید باشد. مدت زمانی که باید از ماساژ یخ برای صورت خود استفاده کنید، به نوع پوست و تحمل سرما بستگی دارد. با این حال، به طور کلی توصیه می شود که صورت خود را هر بار بیش از چند دقیقه یخ نگذارید. بهتر است از زمان کوتاهی مانند 30 ثانیه تا 1 دقیقه شروع کنید و به تدریج با عادت کردن پوست به سرما، زمان را افزایش دهید.

روش صحیح استفاده از یخ روی صورت

آیا می توان هر روز از یخ روی صورت استفاده کرد؟

در حالی که استفاده از یخ روی صورت می تواند فوایدی مانند کاهش التهاب، سفت کردن منافذ و روشن کردن پوست داشته باشد، استفاده روزانه از آن توصیه نمی شود. استفاده بیش از حد از یخ روی صورت می تواند باعث آسیب به پوست مانند شکستگی مویرگ ها، خشکی، سوزش و حتی سرمازدگی شود. بهتر است بیش از یک یا دو بار در هفته از یخ روی صورت استفاده نکنید. همچنین، مهم است که به احساس پوست خود در حین و بعد از یخ زدن توجه کنید و در صورت احساس ناراحتی یا درد انجام ماساژ یخ را روی پوست خود متوقف کنید.

در چه شرایطی نمی توان از ماساژ یخ برای صورت استفاده کرد؟

  • یخ زدن صورت ممکن است باعث تحریک و قرمزی شود، به خصوص در افرادی که پوست آن ها از قبل مستعد است.
  • اگر پس از جراحی زیبایی، لیزر، لایه‌ برداری یا روش‌ های دیگر دوران نقاهت را می ‌گذرانید، از یخ زدن صورت (و هر نوع مداخله ‌ای که به طور خاص توسط پزشکتان توصیه نمی‌ شود) صرف نظر کنید تا اجازه دهید پوستتان به طور طبیعی بهبود یابد.

کلام آخر

اکنون با روش ماساژ صورت با یخ و فواید آن آشنا شده اید، می توانید از این روش به عنوان یک روتین برای مراقبت از پوست صورت خود استفاده کنید. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، مهم است که توجه داشته باشید که مالیدن یخ روی صورت فقط یک مرحله اضافی برای مراقبت بیشتر از پوست است و نمی تواند یک روال مراقبت از پوست را جبران کند. برای اطمینان از داشتن پوستی سالم، تغذیه شده و محافظت شده باید از یک روتین روزانه مراقبت از پوست پیروی کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *