تاثیر ماساژ بر رشد مو

دلایل انجام ماساژ کف سر برای رشد مجدد مو

مقدمه

سلامت پوست سر برای کیفیت و رشد مو ضروری است. همانطور که ماساژ بدن می تواند باعث افزایش آرامش و انعطاف پذیر بدن شما شود، همین امر در مورد ماساژ پوست سر و موهای شما نیز صدق می کند. ماساژ پوست سر به سادگی شامل اعمال فشار از زیر مو و به طور مستقیم بر روی پوست سر برای کمک به تحریک جریان خون است. این کار را می توان با دست خود، در کلینیک های زیبایی یا با ماساژور پوست سر انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه انجام ماساژ برای پوست سر و بدن خود می توانید فیلم آموزشی ماساژ موجود در اینترنت را مشاهده کنید. در این مقاله درباره تاثیر ماساژ بر رشد مو و نحوه انجام ماساژ توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا ماساژ برای رشد مو تاثیرگذار است؟

با افزایش سن، رشد مو به طور طبیعی کاهش می یابد و ممکن است موها نازک تر و مستعد ریزش شوند. مشکلات هورمونی، مانند تغییرات مربوط به بارداری، یائسگی یا استفاده از قرص های ضد بارداری، می تواند بر رشد مو تاثیر بگذارد و باعث ریزش موقت مو شود.

آیا ماساژ برای رشد مو تاثیرگذار است؟

ماساژ پوست سر باعث می شود رگ های خونی زیر پوست منبسط شوند و جریان خون بیشتری ایجاد شود. این تحریک سلول ‌های فولیکول ‌های مو را گسترش می ‌دهد ، این امر تارهای مو را ضخیم ‌تر می کند. از این جهت به شما توصیه می کنیم از تاثیر ماساژ بر رشد مو برای تقویت ریشه های مو خود جدی بگیرید.

فواید انجام ماساژ بر رشد مو

با تکنیک صحیح و استفاده منظم، انواع سبک های ماساژ می توانند رشد مو را در مردان و زنان تقویت کنند. تاثیر ماساژ بر رشد مو و مزایای انجام این نوع ماساژ به شرح زیر می باشد:

  • کاهش تنش عضلات

با گذشت روز عضلات سر شما منقبض می شوند. ماساژ پوست سر به کاهش این تنش کمک می کند، زیرا ماهیچه ها را تشویق می کند تا خود را آزاد کنند و به شما اجازه می دهد تا احساس آرامش کنید.

  • تقویت رشد مو

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند موها از انتهای تارها رشد می کنند، اما در واقع از ریشه رشد می کنند، بنابراین ماساژ پوست سر می تواند به باز کردن ریشه های مو و رشد مجدد موها کمک کند.

فواید انجام ماساژ بر رشد مو

  • کاهش استرس

ماساژ پوست سر همچنین می تواند تنش و استرس ایجاد شده را کاهش دهد، زیرا هر گونه تنش ذخیره شده در پوست سر یا صورت شما را آزاد می کند.

  • افزایش جذب محصولات

هنگامی که این روش را با روغن موی مورد علاقه خود ترکیب می کنید، باعث جذب بهتر محصولات در کف سر شما می شود. این امر به ویژه اگر به دنبال استفاده از ماسک روغن مو یا نرم کننده مو هستید، مفید است.

  • سم زدایی پوست سر

ماساژ پوست سر می تواند با کمک به باز کردن منافذ پوست از طریق تحریک ملایم، به شما کمک کند آلودگی ها و تجمعات را از پوست سر پاک کنید. همچنین می توانید از یک برس به عنوان روشی برای ماساژ ملایم پوست سر خود استفاده کنید و هرگونه تجمع محصول را از بین ببرید. بهتر است یک برس را با روغن مو ترکیب کنید تا حرکت نرم‌ تری در سرتاسر پوست سر داشته باشید.

  • آزادسازی اندورفین

انجام منظم ماساژ پوست سر، بدن شما را برای ترشح اندورفین تحریک می کند که مسکن طبیعی بدن است. این امر می تواند به کاهش سردرد یا میگرن کمک کند و به احساس کلی سلامت و آرامش بدن شما کمک کند.

بهترین روش ماساژ پوست سر

بهترین روش ماساژ پوست سر

تکنیک حرکت دایره ای

تاثیر ماساژ بر رشد مو با انجام تکنیک حرکت دایره ای امکان پذیر است، در ادامه مراحل انجام آن آمده است:

  • با تقسیم بندی کردن موهای خود شروع کنید تا بتوانید به راحتی به کل پوست سر دسترسی پیدا کنید.
  • با استفاده از انتهای انگشتان خود، شروع به اعمال فشار ملایم به صورت حرکات دایره ای کنید.
  • به آرامی در هر بخش از پوست سر خود کار کنید. پیشنهاد می کنیم از خط موی جلوی خود شروع کنید و به آرامی به سمت تاج، پهلوها و سپس به پشت گردن حرکت کنید.
  • پنج تا ده دقیقه وقت بگذارید تا این نوع ماساژ را در کل پوست سر خود انجام دهید.

تکنیک ورز دادن

تکنیک ورز دادن روش دیگری برای ماساژ پوست سر است که بر روی حرکتی شبیه به ورز دادن خمیر تمرکز دارد. این فشار ملایم روی پوست سر به تحریک خون در سطح پوست سر کمک می کند، هرگونه تنش ایجاد شده را آزاد می کند و آرامش را تقویت می کند. در ادامه مراحل انجام این تکنیک را بیان می کنیم:

  • فشار ملایم تا متوسط را با حرکت ورز دادن یا فشار دادن از طریق انگشتان خود روی پوست سر اعمال کنید.
  • بخش های مختلف موهای خود را بلند کرده و رها کنید، از جلو به طرفین کار کنید و در پشت آن را تمام کنید.
  • این تمرین را تا زمانی که تمام پوست سر خود را ماساژ نداده اید، ادامه دهید. این روند در کل باید 5 تا 10 دقیقه طول بکشد تا کامل انجام شود.

چه روغنی برای ماساژ پوست سر مناسب است؟

استفاده از روغن یا سرم مو در ماساژ پوست سر می تواند معجزه ای برای مو و پوست سر شما ایجاد کند. روغن‌ ها می‌ توانند بهتر جذب پوست سر شما شوند. استفاده از روغن‌ هایی مانند روغن دانه جوجوبا، روغن موی آرگان، روغن کرچک یا ترکیبی از روغن‌ هایی که برای رشد مو مفید هستند، همگی باعث می‌ شوند موها و پوست سرتان تقویت شود.

چه روغنی برای ماساژ پوست سر مناسب است؟

برای اطلاع از روغن هایی که می توانید برای انجام ماساژ سر و پوست استفاده کنید، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

چند نکته برای انجام ماساژ در جهت رشد مو

اگر ماساژ پوست سر با انگشتان برای شما مناسب نیست، می توانید از یک ماساژور پوست سر یا برس موی نرم استفاده کنید تا به آرامی پوست سر و فولیکول های مو را تحریک کنید. این ابزار همچنین می تواند به شما کمک کند تا روغن یا سرم مو را به طور یکنواخت در سطح پوست سر خود پخش کنید. با این حال، مراقب باشید که پوست سر خود را بیش از حد تحریک نکنید.

هنگام ماساژ پوست سر همیشه فشارهای ملایمی را سر خود وارد کنید، از فشار بیش از حد یا مالش شدید پوست سر خودداری کنید، زیرا این امر می تواند منجر به تحریک پوست سر یا آسیب به فولیکول های مو شود. برای این که بتوانید باعث رشد مجدد موهای خود شوید و همچنین از ریزش مو جلوگیری کنید، می توانید با شرکت در دوره آنلاین ماساژ و یا شرکت در دوره های حضوری برگزار شده در آموزشگاه ماساژ اصفهان، تهران، مشهد و یا نزدیک شهر خود درباره انواع تکنیک های صحیح اعمال ماساژ مطلع شوید.

انجام ماساژ را برای رشد مجدد مو جدی بگیرید

با توجه به تاثیر ماساژ بر رشد مو، انجام این نوع ماساژ را بر روی پوست سر خود جدی بگیرید. ماساژ پوست سر جریان خون را در پوست سر تقویت می کند و باعث می شود تا فولیکول های مو مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مود را بهتر دریافت کنند. در طول ماساژ سر فشارهای ملایم رگ های خونی پوست سر را تحریک می کند و اجازه می دهد اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مو برسد. ماساژ پوست سر همچنین می تواند به کاهش استرس و تنش کمک کند. اگر شما عزیزان نیز اطلاعاتی درباره تاثیر ماساژ بر رشد مو دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *