هایفوتراپی جوانسازی صورت

هایفوتراپی جوانسازی صورت HIFU روشی برای جوانسازی و ترمیم پوست

مقدمه

آیا به دنبال راهی مطمئن و موثر برای سفت کردن و جوانسازی پوست خود بدون جراحی یا تزریقی هستید؟ هایفوتراپی یکی از اصلی ترین روش های غیر جراحی و غیر تهاجمی لیفت صورت است که می تواند جایگزینی برای راه حل های جراحی باشد. HIFU مخفف امواج اولتراسوند با شدت و غلظت بالا است، این امواج قوی از لایه اپیدرم عبور می کنند و چربی های زیر پوست را درمان می کنند. هایفوتراپی جوانسازی صورت برای تمامی افرادی که چین و چروک، شل شدگی پوست، عدم فرم مناسب صورت، افتادگی پوست دارند، مناسب می باشد. اگر قصد راه اندازی سالن پاکسازی پوست را دارید، می توانید این دستگاه را در کنار سایر دستگاه و ابزارهای پاکسازی خریداری کنید. در این محتوا ما قصد داریم درباره مزایای هایفوتراپی جوانسازی صورت، عوارض آن، نحوه اعمال آن بر روی پوست و غیره توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منظور از هایفوتراپی پوست صورت چیست؟

از امواج اولتراسوند در هایفوتراپی استفاده می شود، یعنی همان امواجی که در دستگاه های سونوگرافی استفاده می شوند. اما در هایفوتراپی این امواج انرژی را به صورت متمرکز به لایه خاصی از پوست تزریق می کنند و تولید الیاف کلاژن را تحریک می کنند. کلاژن ها مسئول استحکام بافت های بدن از جمله پوست هستند، بنابراین این اتفاق باعث می شود پوستی سفت و بدون چین و چروک داشته باشیم.

منظور از هایفوتراپی پوست صورت چیست؟

روش HIFU با رساندن انرژی اولتراسوند به طور مستقیم به نواحی مورد نظر، دور زدن سطح پوست برای رسیدن به لایه‌ های عمیق ‌تر، مسئول تولید کلاژن می باشد. این روش با استفاده از روش گرمایش کنترل شده، تولید کلاژن را در این لایه‌ های تحریک می‌ کند و به مرور زمان خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می ‌بخشد. مهم است توجه داشته باشید که نتایج درمان هایفو تا حد زیادی به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد و به همین دلیل، انتخاب یک متخصص معتبر و با تجربه برای نتایج مطلوب بسیار مهم است. در کنار استفاده از دستگاه هایفوتراپی می توانید از سایر روش های پاکسازی و جوانسازی برای زیبایی و کاهش روند پیری پوست خود استفاده کنید. انتخاب بهترین مراکز ارائه دهنده فیشیال تخصصی صورت در اصفهان و سایر شهرهای دیگر می تواند به افراد این تضمین را دهد که انواع روش های خدمات پاکسازی را با کمترین میزان آسیب پوستی برای صورت خود می توانند انجام دهند.

مزایای انجام هایفوتراپی جوانسازی صورت

  • غیر تهاجمی:

هایفو یک درمان غیر تهاجمی است، به این معنی که نیازی به برش یا جراحی ندارد. این امر خطر عوارض را کاهش می دهد و زمان بهبودی را کوتاه می کند.

  • ایمن:

هایفو زمانی که توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی واجد شرایط انجام شود، یک درمان ایمن است. در این روش از اشعه استفاده نمی شود، که این امر خطر عوارض جانبی را کاهش می دهد.

  • موثر:

هایفوتراپی یک درمان موثر برای سفت کردن پوست، کاهش خطوط ریز و چین و چروک و لیفت پوست افتاده است. نتایج طولانی مدت است و بلافاصله پس از درمان قابل مشاهده است.

مزایای انجام هایفوتراپی جوانسازی صورت

  • تحریک تولید کلاژن:

 هایفو تولید کلاژن را تحریک می کند، پروتئینی که پوست را محکم و انعطاف پذیر نگه می دارد. افزایش تولید کلاژن می تواند ظاهر کلی و سلامت پوست را بهبود بخشد.

  • سریع:

 درمان هایفو معمولا بین 30 تا 60 دقیقه طول می کشد، از این جهت این این روش درمانی یک گزینه درمانی سریع و راحت برای افراد می باشد.

  • حداقل زمان استراحت:

 پس از درمان هایفو نیازی به استراحت نیست، به این معنی که بیماران می توانند بلافاصله پس از عمل به فعالیت های عادی خود ادامه دهند.

هایفوتراپی صورت چه عوارضی دارد؟

HIFU به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما برخی از عوارض جانبی موقت ممکن است برای بعضی از افراد رخ دهد. از جمله این موارد می توان به قرمزی و تورم خفیف اشاره کرد. احساس سوزن سوزن شدن یا ناراحتی در طول روز یا بعد از درمان نیز طبیعی است و باید به سرعت برطرف شود.

واکنش های نامطلوب یا آلرژیک نیز بسیار نادر است. ژل اولتراسوند که در طول درمان هایفو استفاده می شود، معمولاً ضد حساسیت هستند، با این حال، اگر سابقه حساسیت پوستی دارید، این مورد را با درمانگر خود در میان بگذارید.

در حالی که اکثر افراد پس از درمان هایفو پیشرفت های مثبتی را تجربه می کنند، مهم است توجه داشته باشید که نتایج ممکن است بر اساس عوامل فردی مانند سن و وضعیت پوست متفاوت باشد. ضروری است که انتظارات واقع بینانه داشته باشید و آشکارا در مورد نتایج مورد نظر خود با پزشک خود صحبت کنید.

هایفوتراپی جوانسازی صورت چگونه کار می کند؟

هایفوتراپی جوانسازی صورت چگونه کار می کند؟

سیستم HIFU از یک مبدل اولتراسوند تشکیل شده است که امواج صوتی با فرکانس بالا را منتشر می کند و  بر روی یک بافت هدف خاص متمرکز می شود. این امواج صوتی گرمای شدیدی را در بافت هدف ایجاد می‌ کنند و باعث فرسایش حرارتی یا تخریب بافت می ‌شوند.

فن آوری HIFU از یک سیستم کنترل شده توسط کامپیوتر استفاده می کند که دقیقا ناحیه آسیب دیده را بدون آسیب رساندن به بافت سالم اطراف هدف قرار می دهد. در طول عمل، بیمار روی میز دراز می‌ کشد و ژل اولتراسوند روی پوست اعمال می‌ شود تا به هدایت امواج صوتی کمک کند. مبدل اولتراسوند روی پوست قرار می گیرد و امواج صوتی به سمت بافت هدف هدایت می شود. گرمای تولید شده توسط امواج صوتی بافت مورد نظر را از بین می برد که بعداً توسط بدن دوباره جذب می شود.

درمان هایفوتراپی چگونه به سفت شدن پوست کمک می کند؟

کلاژن پروتئینی است که در پوست یافت می شود و به سفت، انعطاف پذیری آن کمک می کند. با افزایش سن، تولید کلاژن کند می شود و منجر به ظاهر شدن خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست می شود. هایفو با تحریک تولید کلاژن جدید عمل می کند که می تواند به سفت شدن و لیفت شدن پوست کمک کند و ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را کاهش دهد.

در حین عمل، یک دستگاه دستی روی پوست قرار می گیرد که امواج اولتراسوند با فرکانس بالا منتشر می کند. این امواج به پوست نفوذ کرده و لایه‌ های عمیق ‌تر را گرم می ‌کنند و تولید کلاژن را تحریک می‌ کنند. درمان معمولا بدون درد است، اگرچه برخی از بیماران ممکن است ناراحتی خفیفی را تجربه کنند.

نتایج درمان هایفو را می توان بلافاصله مشاهده کرد، اگرچه با ادامه تولید کلاژن، ممکن است اثرات کامل آن چند ماه طول بکشد تا آشکار شود. این درمان به طور کلی بی خطر، با عوارض جانبی اندک در نظر گرفته می شود و نیازی به زمان استراحت یا دوره نقاهت ندارد. با این حال، مهم است که قبل از هر گونه درمان پوستی، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

هایفوتراپی جوانسازی صورت چگونه کار می کند؟

دستورالعمل های مراقبت پس از درمان هایفوتراپی جوانسازی صورت

  • اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید:

بلافاصله پس از درمان هایفو، قرار گرفتن در معرض نور خورشید را در مناطق تحت درمان محدود کنید. پوست ممکن است در این زمان حساس ‌تر باشد و قرار گرفتن طولانی ‌مدت در معرض نور خورشید می ‌تواند قرمزی یا تورم را تشدید کند. اگر بیرون می ‌روید، به ‌طور مرتب از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و لباس ‌های محافظ مانند کلاه‌ های لبه ‌دار و آستین ‌های بلند بپوشید تا از پوست خود در برابر اشعه ‌های مضر محافظت کنید.

  • اجتناب از گرما و فعالیت های بدنی شدید:

یکی از سوالات متداول در مورد مراقبت های پس از درمان این است که “آیا می توانم بعد از درمان هایفو ورزش کنم؟” . این امر شامل پرهیز از سونا، دوش آب گرم و جکوزی و همچنین فعالیت هایی مانند یوگا بیکرام یا ورزش های شدید برای مدت کوتاهی پس از درمان است.

  • اهمیت قرار ملاقات های بعدی

پزشک شما ممکن است به شما توصیه کند که یک قرار ملاقات بعدی برای نظارت بر نتایج خود تعیین کنید. این قرار ملاقات به شما این امکان را می دهد که هر گونه نگرانی پس از درمان را با پزشک خود برطرف کنید و به او اجازه می دهد تا راهنمایی هایی را در مورد روتین های مراقبت از پوست طولانی مدت و نگهداری برای نتایج طولانی تر ارائه دهد. برای اطلاع از انجام روتین پوست در خانه برای محافظت از پوست صورت خود می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی : روتین پوستی در خانه

معجزه جوانسازی پوست با هایفوتراپی را جدی بگیرید

درمان های هایفوتراپی در هر جایی که استفاده می شود دقیقاً یکسان عمل می کند و کلاژن و ماهیچه ها را سفت می کند تا ظاهر کلی پوست سفت تر شود. هایفو بهترین گزینه برای کسانی است که علائم پیری مانند افتادگی پوست، تیرگی پوست، خطوط و چین و چروک را تجربه می کنند. نتایج طولانی مدت هستند و فقط پس از یک درمان قابل مشاهده هستند. با مشاهده پکیج آموزشی پاکسازی پوست و فیلم های آموزشی هایفوتراپی می توانید درباره نحوه کار با دستگاه آشنا شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *