فواید درماپلنینگ پوست

درماپلنینگ صورت چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

مقدمه

درماپلنینگ یک لایه برداری عمیق پوست با تیغ است که می تواند باعث شاداب تر و جوان تر شدن پوست شود. برای خانم هایی که می خواهند موهای زائد را از بین ببرند و لایه های بالایی پوست را بهبود بخشند، انجام درماپلنینگ ایده آل است. انجام درماپلنینگ به عنوان یک روش آماده سازی قبل از سایر درمان های زیبایی پوست، می تواند جذب مواد فعال در محصولات مراقبت از پوست را افزایش دهد. با توجه به مزایای که این نوع روش درمانی دارد، انجام درماپلنینگ برای آن دسته از افرادی که قصد کاهش تیرگی پوست خود را دارند، توصیه می شود. در این مقاله ما قصد داریم درباره فواید درماپلنینگ پوست، دلایل انجام آن، عوارضی که ممکن است این نوع روش درمانی برای پوست داشته باشد، نحوه انجام درماپلنینگ توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

درماپلنینگ (لایه برداری عمیق پوست با تیغ) چیست؟

درماپلنینگ یک روش لایه برداری است که شامل خراش دادن ملایم صورت با یک اسکالپل درجه پزشکی برای برداشتن لایه بالایی پوست است. از بین بردن سلول های مرده پوست و موهای زائد نازک باعث می شود زیبایی پوست شما دوچندان شود. برای پاکسازی پوست خود می توانید سایر روش های درمانی دیگر را نیز برای لایه برداری پوست خود انجام دهید. اگر درباره این موضوع اطلاعاتی ندارید، می توانید پکیج آموزشی پاکسازی پوست را از بهترین آموزشگاه ها تهیه کرده و آن را مشاهده کنید.

درماپلنینگ (لایه برداری عمیق پوست با تیغ) چیست

این درمان فقط باید توسط یک تکنسین پوست آموزش دیده در یک محیط کلینیک تمیز با تیغه استریل انجام شود تا از خطراتی مانند تحریک پوست، بریدگی یا عفونت جلوگیری شود. بهترین قسمت این است که می توانید پس از چند هفته، بسته به توصیه پزشک زیبایی خود، این درمان را تکرار کنید، بدون این که نگران تحریک یا آسیب دیدن پوست خود باشید. در کنار انجام درماپلنینگ می توانید فیشیال را نیز برای پوست خود در بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات پاکسازی پوست در اصفهان انجام دهید.

فواید انجام درماپلنینگ پوست

درماپلنینگ در مقایسه با لایه بردارهای شیمیایی روی PH پوست تاثیری ندارد و به ویژه برای افرادی که پوست حساس و خشکی دارند، مفید است. از آنجایی که این نوع روش درمانی حاوی اسید یا مواد شیمیایی نیست، درمان برای زنان باردار مناسب است. از جمله مهمترین فواید درماپلنینگ پوست شامل:

موهای زائد را از بین می برد

درماپلنینگ می تواند موهای کرکی پوست را از بین برده و باعث صاف شدن پوست صورت شود.

فواید انجام درماپلنینگ پوست

پوست را جوان تر می کند

از آنجایی که درماپلنینگ سلول ‌های مرده پوست را از بین می ‌برد و رشد سلول ‌های جدید را در پوست تحریک می ‌کند، این درمان اثر جوان ‌سازی روی پوست دارد. با انجام این نوع تکنیک رنگ پوست یکدست می شود و هایپرپیگمانتاسیون، لکه های تیره تری که می توانند روی پوست ظاهر شوند،  کاهش می یابد. به طور کلی، پوست ظاهری شاداب تر و روشن تر به خود می گیرد.

مناسب برای استفاده انواع پوست

به عنوان یک روش غیر تهاجمی، درماپلنینگ معمولا برای انواع پوست شدت خطر کمی دارد. با این حال، اگر آکنه دارید، بهتر است از این روش درمانی استفاده نکنید، زیرا در شرایط خاصی می ‌تواند آکنه را بیشتر روی صورت پخش کند. درماپلنینگ برای بسیاری از بیماری های پوستی به شدت توصیه نمی شود.

چین و چروک را در پوست کاهش می دهد

انجام درماپلنینگ می تواند خطوط، چین و چروک را از سطح پوست کاهش داده و علائم اولیه پیری را از سطح پوست شما کاهش دهد.

صورت را پاکسازی می کند

این درمان به عنوان یک پاکسازی عمیق صورت عمل می کند که آلودگی، چربی و سلول های مرده پوست را از سطح پوست پاکسازی می کند.

کمک به افراد مبتلا به آکنه

اگر تحت درمان آکنه هستید، انجام درماپلنینگ می تواند بسیار مفید باشد. اگرچه این درمان برای بیمارانی که جوش ‌های فعال دارند توصیه نمی ‌شود، اما می‌ تواند با تمیز کردن منافذ پوست و خلاص شدن از شر کثیفی‌ ها و روغن ‌هایی که گاهی در موهای صورت به دام می ‌افتند، احتمال ایجاد جوش را در سطح پوست کاهش دهد. این درمان همچنین می تواند مقداری از قرمزی ناشی از اسکارهای آکنه را کاهش دهد.

پوست را صاف تر می کند

با انجام درماپلنینگ می توانید پوست صاف و بدون جوشی داشته باشید.

درماپلنینگ پوست

نفوذ بهتر محصولات مراقبت پوستی

انجام درماپلنینگ می تواند با حذف سلول های مرده پوست، نفوذ محصولات مراقبت پوستی را افزایش دهد. بنابراین، محصولاتی مانند روغن نارگیل مرطوب ‌کننده، اسید هیالورونیک، کرم‌ های رتینوئید و غیره بهتر به سطح پوست نفوذ می کنند.

مهمترین عوارض انجام درماپلنینگ

با وجود فواید درماپلنینگ پوست می توان گفت عوارض انجام این نوع درمان از فردی به فرد دیگر متفاوت می باشد. شایع ترین عوارض جانبی درماپلنینگ شامل افزایش حساسیت پوست و قرمزی موضعی است؛ معمولا این علائم پس از چند ساعت از بین می روند. بریدگی، گزش و خارش، ظاهر لکه های سفید، عفونت یا جای زخم از جمله مشکلاتی است که در صورت انجام درماپلنینگ ممکن است برای شما به وجود آید. علاوه بر این، بسته به نوع پوست، موها ممکن است پس از آن دوباره در زیر پوست رشد کنند، به خصوص در بیمارانی که پوست تیره‌ تری دارند و بیشتر مستعد رشد موهای زائد هستند. سایر موارد منع مصرف عبارتند از:

  • تبخال
  • ضایعات بالا در سطح پوست
  • شیمی درمانی یا رادیوتراپی
  • سابقه خانوادگی اسکار هیپرتروفیک یا تشکیل کلوئید
  • هموفیلی
  • هورمون درمانی که می تواند منجر به رنگدانه های غلیظ شود
  • استفاده از داروهای ضد انعقاد
  • استفاده موضعی اخیر از محصولات حاوی اسید گلیکولیک، آلفا هیدروکسی اسیدها و رتینوئیدها
  • سرطان پوست
  • آفتاب سوختگی شدید
  • خالکوبی
  • موهای زائد بسیار ضخیم و تیره
  • دیابت کنترل نشده

مهمترین عوارض انجام درماپلنینگ

درماپلنینگ یا میکرودرم ابریژن، کدام یک بهتر است؟

بسیاری از افراد درماپلنینگ و میکرودرم ابریژن را با هم اشتباه می گیرند. اگرچه هر دو دارای نام های مشابهی دارند، اما این دو درمان به طور قابل توجهی متفاوت هستند. شدت عوارض احتمالی ایجاد شده ناشی از درماپلنینگ نسبت به میکرودرم ابریژن کمتر است. در اغلب موارد میکرودرم ابریژن توسط دستگاه های مخصوص با وکیوم کردن بر سطح پوست اعمال می شود.

مقاله پیشنهادی : میکرودرم ابریژن چیست؟

سخن پایانی

درماپلنینگ موهای صورت را از بین می برد، پوست را لایه برداری می کند، آکنه را کاهش می دهد. انجام این نوع درمان برای زنان و مردان مناسب می باشد. درماپلنینگ تنها اپیدرم بالایی سطح پوست را خراش داده و می تواند باعث ایجاد لایه های جدیدی در سطح پوست شود. قبل از انجام این نوع درمان بسیار مهم است در قدم اول سطح پوست را تمیز کنید، در صورت وجود هر گونه آلودگی در سطح پوست بعد از خراش صورت، احتمال این که باکتری به داخل پوست نفوذ کند، زیاد می باشد. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی درباره دلایل انجام درماپلنینگ، فواید درماپلنینگ پوست و نحوه انجام آن بدست آورده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *