سفید کردن پوست دست و پا

معرفی چند روش قطعی برای سفید کردن پوست دست و پا

مقدمه

ممکن است پوست دست و پای شما به دلیل قرار گرفتن در برابر نور خوشید، تماس مداوم مواد شوینده با پوست، پیری و سایر موارد دیگر کمی تیره شده و لکه هایی در سطح پوست ایجاد شود. در چنین شرایطی شاید این سوال برای شما پیش آید که چگونه می تواند پوست دست و پا را سفیدتر کرد؟ برای جواب به این پرسش ما قصد داریم در این مقاله درباره کم خطرترین روش های سفید کردن پوست دست و پا توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا پوست دست و پا تیره می شوند؟

انواع روش های خانگی برای سفید کردن پوست دست و پا با کاهش غلظت یا تولید ملانین در پوست انجام می شود. ملانین رنگدانه ای است که به پوست رنگ می دهد و از آن در برابر نور خورشید محافظت می کند. همه افراد دارای تعداد یکسانی ملانوسیت هستند، اما ایجاد ملانین می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. افرادی که پوست تیره تری دارند ملانین بیشتری در سلول های خود دارند.

بلیچینگ پوست به استفاده از محصولاتی برای روشن کردن نواحی تیره پوست یا دستیابی به پوستی روشن تر اشاره دارد. این محصولات شامل کرم ‌های سفیدکننده، صابون‌ ها، قرص ‌ها و همچنین درمان ‌های حرفه ‌ای مانند لایه ‌برداری شیمیایی و لیزر درمانی است. بهترین مرکز پاکسازی پوست اصفهان با استفاده از مواد و متریال درجه یک می تواند لایه برداری شیمیایی را برای پوست در جهت روشن تر کردن آن، انجام دهد.

چرا پوست دست و پا تیره می شوند؟

بهترین روش های خانگی برای سفید کردن پوست دست و پا

انواع روش های خانگی و استفاده از ماسک های گیاهی می تواند به شما کند تا پوست خود را چند درجه روشن تر کنید. علاوه بر درمان های خانگی می توانید با دریافت خدمات اسپای از بهترین کلینیک های زیبایی، علاوه بر سفید کردن پوست دست و پای خود، ترک های کف پا را نیز از بین ببرید.

مجموعه متین بیوتی به عنوان یکی از بهترین مراکز ارائه دهنده دوره آموزش پاکسازی پوست اصفهان، قادر است برای مشتریان عزیز خود انواع خدمات پاکسازی و فیشیال پوست، همچنین اسپای پا را با استفاده از بهترین برند و متریال موجود در بازار انجام دهد. در صورتی که هر گونه سوال در این زمینه دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

در ادامه درباره انواع روش های برای سفید کردن پوست دست و پا توضیح می دهیم:

ماسک لیمو و شکر

لیمو می تواند به عنوان یک سفید کننده طبیعی برای لکه های تیره پوست دست و پا، استفاده شود. لیمو منبع طبیعی ویتامین C است، این ویتامین به روشن شدن لکه های تیره ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید و پیری پوست کمک می کند. استفاده از لیمو به صورت مداوم، می تواند باعث شود تا پوست زانو، آرنج، دست و پا نیز نرم تر شود. شکر نیز به دلیل این که یک لایه بردار طبیعی است، منافذ را تمیز می کند و بافت کلی پوست را بهبود می بخشد و همچنین می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد. برای سفید کردن پوست دست و پای خود می توانید از ماسک های لیمو و شکر استفاده کنید.

ماسک لیمو و شکر

برای تهیه این نوع ماسک می توانید آب لیمو را با عسل مخلوط کرده و به دست و پاهای خود بمالید و بعد از 15 دقیقه از سطح پوست خود پاک کنید، هفته ای دو بار از این نوع ماسک استفاده کنید. اسکراب لیمو و شکر به شما کمک می کند تا پوستی روشن و صاف داشته باشید.

استفاده از ماست

ماست حاوی اسید لاکتیک است و به لایه برداری و حذف سلول های مرده پوست و سایر ناخالصی ها کمک می کند، این ناخالصی ها روی سطح پوست ما اغلب باعث تیره به نظر رسیدن پوست می شوند. ماست توانایی کنترل سنتز ملانین را دارد. ماست از تولید آنزیم تیروزیناز جلوگیری می‌کند، بنابراین تولید ملانین را کنترل می‌ کند و رنگ پوست ما را تقویت می‌ کند.

ماست سرشار از ویتامین های گروه B ویتامین B2، B5 و B12 است. این ویتامین های B توانایی بهبود بافت و رنگ پوست ما را دارند، به همین دلیل است که ماست برای سفید کردن پوست یک درمان عالی می باشد. استفاده منظم از ماست به روشن شدن تغییر رنگ پوست و بازیابی درخشانی پوست کمک می کند.

آب خیار

سیلیس، ماده معدنی که به وفور در خیار یافت می شود، به پوست درخشندگی بسیار بالایی می بخشد. خیار سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به تسکین التهاب، کاهش قرمزی و خلاص شدن از شر لکه ها کمک می کند. آب خیار به دلیل داشتن آب زیاد به پوست کمک می کند تا نرم تر به نظر برسد.

آب خیار

آلوئه ورا

آلوئه ورا با تجمع رنگدانه پوست به نام ملانین به کاهش لکه های تیره کمک می کند. علاوه بر سفیدتر کردن پوست با استفاده از آلوئه ورا می توانید آفتاب سوختگی و زخم های خود را نیز التیام بخشید.

آلوئه ورا

ماسک پوست پرتقال

1 قاشق غذاخوری پوست پرتقال را بردارید، 1 قاشق غذاخوری آب پرتقال، 2 قاشق غذاخوری گلاب را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. قبل از استفاده از ماسک، ناحیه آسیب دیده را تمیز کنید و آن را روی نواحی تیره پوست بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید و در نهایت یک مرطوب کننده بر سطح پوست خود بزنید. استفاده از ماسک پوست پرتقال به لایه برداری پوست مرده و روشن شدن آن کمک می کند.

ماست و گوجه فرنگی

گوجه فرنگی با غنی شده از مواد سفید کننده، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است. ماست دارای اسید لاکتیک است که به روشن شدن و تغذیه پوست کمک می کند. 1 قاشق تفاله گوجه فرنگی را بردارید، 1 قاشق چایخوری ماست و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید. خوب آن را مخلوط کنید و روی نواحی آسیب دیده پوست بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب خنک پوست خود را بشویید. ماست همچنین خاصیت آبرسانی دارد و گوجه فرنگی سرشار از ویتامین است که به لایه برداری و از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند.

زردچوبه

زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که پوست را احیا می کند، لکه های تیره را از بین می برد و پوست را روشن تر می کند. همچنین، زردچوبه دارای خواص درمانی بالایی است که برای پوست در داخل مفید است. یک قاشق غذاخوری زردچوبه را بردارید و چند قطره آب لیمو یا آب خیار به آن اضافه کنید، برای جلوگیری از خشکی می توان 1 قاشق چایخوری عسل نیز اضافه کرد. خمیر تهیه شده را روی پوست بمالید، بگذارید خشک شود و با آب خنک بشویید.

زردچوبه

سخن پایانی برای سفید کردن پوست دست و پا

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، امروزه روش های متعدد خانگی برای سفید کردن پوست وجود دارد که ما در این مقاله به چند مورد از آن اشاره کردیم. با تنها یک بار استفاده از ماسک های خانگی نمی توانید انتظار چند درجه روشن تر شدن پوست دست و پای خود باشید، برای این کار نیاز دارید تا از ماسک ها در طی هفته به صورت مداوم استفاده کنید.

اگر شما عزیزان نیز درباره روش های خانگی در جهت سفید کردن پوست دست و پا خود دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *