درمان خار پاشنه با ماساژ

درمان خار پاشنه با ماساژ

مقدمه

ایجاد یک برآمدگی استخوانی بر روی استخوان پاشنه، می تواند باعث ایجاد خار پاشنه پا شود. این بیماری ممکن است به مرور زمان و در اثر برخورد ضربه های مکرر به پا، به وجود آید. امروزه روش های درمانی متنوعی برای درمان خار پاشنه پا وجود دارد یکی از این روش ها، انجام تکنیک های ماساژ درمانی است. اگر متوجه علائم این بیماری در خود شدید، می توانید به یک فرد متخصص مراجعه کنید. ماساژ پا می تواند به عنوان یک روش مکمل در درمان خار پاشنه به شما کمک شایانی کند. بهتر است ماساژ را در کلینیک های معتبر انجام دهید، انجام ماساژ در مراکز نامعتبر ممکن است اثرات مخربی در این بیماری بگذارد و حتی باعث تشدید آن شود.

کلینیک متین بیوتی یکی از مراکز معتبر در زمینه انجام تکنیک های اصولی و به روز ماساژ است، این مجموعه از افراد ماهر و با تجربه برای انجام ماساژ استفاده می کند از این جهت شما عزیزان می توانید با خیال آسوده به این مرکز اعتماد کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات ماساژ در اصفهان و اطلاع از قیمت انواع ماساژها می توانید به کلینیک تخصصی متین بیوتی مراجعه کنید.

درمان طبیعی خار پاشنه با ماساژ

عوامل ایجاد خار پاشنه پا

عوامل متنوعی از جمله وراثت، اختلالات متابولیک، سل، بیماری های التهابی و سایر موارد دیگر در ایجاد این بیماری تاثیرگذار است. خار پاشنه بدون علامت در بسیاری از افراد بالغ، شایع است. صرف نظر از علت های زمینه ای، عوامل دیگری نیز در ایجاد این بیماری نقش دارند. در بسیاری از افراد ممکن است درد خار پاشنه به صورت درد شدید و یا خفیف در امتداد کف پا ظاهر شود.

ایجاد خارپاشنه

رسوبات کلسیم اضافی در کف پاشنه پا ممکن است در گذر زمان در یک ناحیه تجمع کنند و باعث ایجاد استخوان پاشنه در پا شوند. رشد این استخوان به سبک زندگی افراد بستگی دارد، برای مثال استفاده از کفش های نامناسب می تواند باعث ایجاد این بیماری در افراد شود. اگر پا در طول روز در وضعیت مناسبی قرار نداشته باشد و به استخوان نرم در کف پا فشار زیادی وارد شود، باعث ایجاد استخوان اضافی در پا می شود. افرادی که دچار اضافه وزن هستند مانند افراد مبتلا به آرتریت و برخی از ناهنجاری های دیگر مانند پرونیشن، خطر ابتلا به خار پاشنه پا در آنها زیاد است. فشار به استخوان ها و انجام حرکات های ورزشی و استفاده از تکنیک های ماساژ درمانی می تواند در درمان این بیماری کمک کنند.

درمان طبیعی خار پاشنه

شما عزیزان می توانید با رعایت رژیم غذایی، به بهبود سلامت پای خود کمک کنید. بهتر است در برنامه غذایی خود منیزیم، کلسیم، ویتامین D و سایر موارد دیگر را قرار دهید. برخی از مواد غذایی از جمله گوجه فرنگی، زردچوبه، سیر می تواند در التهاب های ناشی از خار پاشنه در پا به شما کمک کنند. یکی از راه های درمان طبیعی و کم هزینه این بیماری، ماساژ با آب گرم و نمک است. نمک دارای خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند باعث کاهش فشار در کف پا شود. برای ماساژ کف پا می توانید از یک توپ تنیس و یا بطری آب استفاده کنید، این کار را سعی کنید در طول روز چندین بار انجام دهید. در بیشتر موارد انجام حرکت های اصولی ورزش می تواند در درمان خار پاشنه به بیماران کمک شایانی کند.

ماساژ کف پا

روش های مختلف درمان خار پاشنه با ماساژ

ماساژ درمانی می تواند اثر نتیجه بخشی در درمان بیماری خاشنه پا بگذارد. افرادی که این سبک ماساژ را انجام می دهند باید به کلیه ی تکنیک ها و اصول اولیه ماساژ آگاه باشند. از این جهت می توانید دوره آموزشی ماساژ در اصفهان را در مراکز و کلینیک های معتبر طی کنید و سطح آگاهی و مهارت های خود را افزایش دهید. برای درمان خار پاشنه پا به وسیله ماساژ، روش های مختلفی وجود دارد. با کمک ماساژ می توان از میزان التهاب بافت نرم در کف پا جلوگیری کرد و حتی می توان شدت آن را تا مقدار قابل توجهی کاهش داد. ماساژ خار پاشنه پا توسط روغن های بادام تلخ، نارگیل، سیاهدانه و سایر موارد دیگر انجام می شود، در نهایت باید حرکات های کششی برای فرد بیمار انجام شود. ماساژ خار پاشنه توسط فردی متخصص در اطراف تاندون آشیل پای بیمار انجام می شود. بهتر است پس از ماساژ ناحیه آسیب دیده را گرم نگه دارید.

ماساژ درمانی برای کف پا

ماساژ کف پا می تواند به عنوان یک روش غیر تهاجمی در کاهش درد و التهاب به افراد کمک کند. ماساژ در بهبود سلامتی و از بین بردن بسیاری از بیماری ها به افراد می توانند کمک کنند. با ماساژ کف پا علاوه بر کاهش درد در پا می تواند باعث احساس آرامش در افراد نیز شود. در این روش درمانی فرد متخصص نقاط فشار کف پا را به آرامی ماساژ می دهد، این امر می تواند باعث افزایش گردش خون در کف پا شود. برای اطلاعات بیشتر در زمینه فواید ماساژ برای بدن می توانید با کلیک بر روی آن، مقاله را مطالعه کنید.

ماساژ درمانی

درمان خار پاشنه پا با فیزیوتراپی

اصولا این بیماری توسط پزشک متخصص و به وسیله معاینه تشخیص داده می شود. معاینه فیزیکی و سایر روش های تصویر برداری، برای تشخیص علت اصلی این بیماری مورد استفاده قرار می گیرد. برای تشخیص این بیماری، دامنه حرکت پا و روش راه رفتن بیمار مورد بررسی قرار می گیرد. پس از تشخیص، پزشک متخصص تمرینات فیزیوتراپی خاصی را برای بیمار تجویز می کند. با انجام حرکت های فیزیوتراپی می توان التهاب های خار پاشنه را تا مقدار قابل توجهی کاهش داد. اگر با انجام موارد گفته شده در قسمت های قبل، درد در فرد بیمار همچنان وجود داشته باشد به ناچار باید به عمل های جراحی روی آورد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *