ممنوعیت های ماساژ

ممنوعیت های ماساژ چیست؟

ماساژ درمانی

ماساژ یکی از راه های درمان عالی برای اکثر بیماری ها به خصوص افرادی که بدن درد دارند میباشد. همانطور که در مقالات قبلی گفته شد ، ماساژ درمانی راهی  ساده و آسان با رسیدن به آرامش است . اما بحثی که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، موضوع اینکه آیا ماساژ برای همه ی افراد جواب میدهد؟ آیا ماساژ میتواند ضرر داشته باشد؟ چه کسانی نباید ماساژ درمانی انجام دهند ؟ و… بسیاری از این سوالات را در این مقاله یه صورت مختصر توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین مراکز آموزش ماساژ

چه افرادی نباید ماساژ بگیرند؟

گاهی اوقات انجام ماساژ توصیه نمی شود: زمانی که فردی تب فعال، التهاب ناشی از جراحت، فشار خون بیش از حد بالا، بیماری عفونی، بیماری های پوستی مانند زرد زخم، تبخال یا کورک فعال، رگ های واریسی، فتق، سرطان های پوست دارد. یا همه سرطان هایی که پرتودرمانی یا شیمی درمانی در آنها نقش دارد. قبل از انجام ماساژ حتما این شرایط را مطالعه کنید و با انواع ماساژ آشنا شوید  تا دچار مشکل نشوید. برای دریافت خدمات ماساژ اصفهان لینک را کلیک کنید.

افراد سرطانی و یا کسانی داری تومور بدخیم و لخته های خونی هستند نباید تا درمان کامل بیماری ، ماساژ بگیرند.

تب بالا ،  بیمارانی که تب قابل توجهی دارند نمی توانند ماساژ داده شوند. اگر بیمار هستید و تب دارید، بهتر است قبل از ماساژ تا بهبودی صبر کنید.

هنگامی که به سکته مغزی یا حمله قلبی دچار شده اید. به مرحله بعد از این بیماری شوک میگویند که بید بیمار حتما از مرحله شوک عبور کند بعد از آن ماساژ درمانی انجام دهد .

ماساژ ممنوع

بیماران مسموم و یا معتاد به مواد مخدر و الکل ، بیمارانی که به شدت مواد مخدر و الکل مصرف کرده اند نباید ماساژ داده شوند.

ماساژ نباید بلافاصله پس از یک جراحی انجام شود. هر نوع جراحی باعث زخم و ایجاد حفره در بدن میشود که ماساژ درمانی در این شرایط بدنی بسیار مضر است.

بیمارانی که درد داخلی شدید و بدون دلیل را تجربه می کنند، نمی توانند ماساژ درمانی داشته باشند . آنها باید فوراً به پزشک مراجعه کنند و ابتدا علت این درد یا بیابند.

ماساژ درمانی برای نارسایی پیشرفته کلیه ممنوع است. بیمارانی که نارسایی پیشرفته کلیه ، نارسایی تنفسی ، نارسایی کبد دارند نباید ماساژ داده شوند.

اگر شرایط خاصی داشته باشم باید چه کار کنم؟

اگر یک بیماری موقت یا مزمن دارید، دقت کنید که ماساژ درمانی را انتخاب کنید که نسبت به شرایط یا علائم شما حساسیت نشان ندهد و درک درستی از آن بیماری داشته باشد. بسیاری از درمانگران ، آموزش ماساژ پیشرفته ای در مورد انواع بیماری ها و شرایط خاص را گذرانده اند و میدانند چگونه یک پروتکل درمانی موثر برای کاهش یا از بین بردن علائم اجرا کنند. اگر نمیدانید چگونه یک ماساژور مناسب پیدا کنید حتما مقالات قبلی سایت را دنبال کنید . ماساژورهای متین بیوتی با داشتن مدرک بین المللی ماساژ  آماده ارائه انواع خدمات میباشند.

ضررهای ماساژ

آیا ماساژ می تواند مضر باشد؟

به طور کلی نمیتوان گفت ماساژ درمانی مضر است زیرا فواید آن بسیار زیاد است . اما برای یک سری افراد و در یک شرایط خاص بهتر است از ماساژ درمانی صرف نظر کرد زیرا ممکن است شرایط را بدتر کند و کمکی به درمان نکند.

شرایط دیگری وجود دارد که در آن ماساژ درمانی می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. مثلا ، مصرف هر گونه دارویی، باید قبل از مراجعه به ماساژ درمانگر با پزشک خود مشورت کنید و سپس اطلاعات را دراختیار ماساژور قرار دهید. اگر زخم یا سوختگی باز دارید، ماساژور از آن ناحیه اجتناب می کند. یا اگر هر گونه سنجاق، منگنه یا مفاصل مصنوعی دارید، ممکن است ماساژ درمانگر نیاز به تغییر تکنیک‌ها داشته باشد. همچنین، اگر به روغن‌های ماساژ، کرم‌ها، پاک‌کننده‌ها یا ضدعفونی‌کننده‌هایی که روی ملحفه‌ها و یا میزها استفاده می‌شوند حساسیت دارید ، حتما ماساژور را مطلع کنید. اگر تمام نکات را رعایت کنید میتوانید یک ماساژ عالی دریافت کنید و هیچ ضرری به شما نمیرسد.

فواید ماساژ

فواید ماساژ درمانی

ماساژ درمانی از زمان های قدیم برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد توجه بوده و به صورت سنتی انجام میشده است . اما در چند سال اخیر به ماساژ درمانی توجه ویژه ای شد . زیرا در علم پزشکی نیز معتقدند ماساژ میتواند به بهبود شرایط بیمار کمک کند.

ماساژ فواید بسیاری دارد که نمیتوان در این مقاله به همه ی آن بپردازیم اما در مقالات قبلی سایت به صورت مفصل از فواید ماساژ گفته شده است. اما به طورکلی میتواند گفت ماساژ به گردش خون در بدن کمک میکند و جریان خون را منظم میکند ، باعث آرامش روح و بدن میشود ، به کاهش درد کمک میکند و…. البته همه ی این فواید به ماساژ درمانگر ارتباط دارد که توانسته باشد با بدن بیمار ارتباط برقرار کند و دوره های پیشرفته را گذرانده باشد.

 

نتیجه گیری

خوشبختانه موارد زیادی وجود ندارد که در آن ماساژ منع مصرف داشته باشد. با این حال، موارد خاصی وجود دارد که باید از ماساژ خودداری شود . به طور کلی ماساژ درمانی یک راه حل عالی برای انواع بیماری ها است البته باید در شرایط خاص و رعایت تمام نکات انجام گیرد تا به نتیجه دلخواه رسید. فواید ماساژ از معایب و ممنوعیت های آن بیشتر است . پس از به دنبال راهی برای درمان دردهای خود هستید یک دوره ماساژ درمانی انجام دهید البته که باید ماساژور حرفه ای باشد و تمام دوره های آموزشی را گذرانده باشد. اگر میخواهید دوره آموزش ماساژ اصفهان را بگذرانید با ما در آموزشگاه متین بیوتی همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *