ماسک ال ای دی

ماسک LED چگونه عمل می کند؟

ماسک LED چگونه عمل می کند؟

امروزه استفاده از ماسک های LED مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این نوع ماسک با عملکرد خود باعث تولید کلاژن در پوست می شوند، کلاژن در واقع یک نوع پروتئین است که در تقویت پوست به افراد کمک می کند. در گذر زمان میزان تولید این نوع پروتئین در بدن کاهش می یابد، در نتیجه اثرات پیری و چین و چروک در پوست ایجاد می شود. استفاده از ماسک های LED به عنوان یک روش نور درمانی می تواند با نفوذ به عمق پوست در جوانسازی پوست به شما عزیزان کمک کند. با این که با استفاده از این روش درمانی می توانید بسیاری از مشکلات پوستی خود را برطرف کنید، برای جلوگیری از پیری و افتادگی پوست روش های درمانی دیگر از جمله ماساژ پوست نیز وجود دارد. انجام تکنیک های مختلف ماساژ در بازه زمانی مشخص می تواند در جلوگیری از افتادگی پوست نیز به شما عزیزان کمک شایانی کند. نور درمانی و انواع تکنیک های ماساژ اصولا در سالن های زیبایی انجام می شود، برای انجام ماساژ و یا استفاده از روش های نور درمانی بهتر است به کلینیک های معتبر مراجعه کنید. برای اطلاع از خدمات ماساژ در اصفهان و قیمت انجام انواع تکنیک های ماساژ، می توانید به کلینیک تخصصی متین بیوتی مراجعه کنید. در ادامه این مقاله درباره فواید و عوارض این روش درمانی بیشتر توضیح می دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

عملکرد ماسک ال ای دی

ماسک ال ای دی

میزان نور ماسک های LED را می توان به راحتی تنظیم کرد و شدت آن را کم و یا زیاد کرد. این ماسک همچنین می تواند در تقویت عضلات صورت به شما عزیزان کمک کند. ماسک LED می توانند خون رسانی را در پوست افزایش داده و از پیری پوست جلوگیری کنند. با کمک این روش درمانی می توان جوش ها را به طور کامل از پوست، پاک کرد. با وجود طیف گسترده ای از ماسک های LED در بازار در هنگام خرید آن ها بهتر است به طول موج، عملکرد، قیمت، زمان استفاده و سایر موارد دیگر توجه کنید.

کاربرد رنگهای ماسک ال ای دی

کاربرد رنگهای ماسک ال ای دی

چشم انسان تنها قادر به دیدن رنگ هایی در طول موج بین 380 تا 750 نانومتر است. انواع رنگ ها در طول موج های مختلف می توانند در پوست تاثیرات متفاوتی بگذارند. سرعت فرآیند ترمیم بافت های پوست بسته به طول موج نورهای مختلف، متفاوت است. این نوع ماسک از 7 نوع رنگ با طول موج های متفاوت، استفاده می کند. در جدول زیر انواع رنگ های به کار رفته در ماسک های LED و مشخصات هر کدام را می توانید مشاهده کنید.

رنگ ها فاصله طول موج

(بر حسب نانومتر)

عمق نفوذ پوست

(بر حسب میلی متر)

بیماری های پوستی را درمان می کند
نور مادون قرمز 1000-700 3-2 باید به عمق پوست نفوذ کند
قرمز 630-620 2-1.7 ترمیم پوست، آبرسان پوست، افزایش خونرسانی
نارنجی 635-590 1.7-1.5 قرمزی پوست
زرد 590-565 1-0.6 قرمزی، التهاب، آسیب ناشی از نور خورشید، جای زخم
سبز 525-515 0.5 لکه های قهوه ای، کک و مک، آفتاب سوختگی
فیروزه ای 520-500 0.4 تولید کلاژن پوست
آبی 470-465 0.3 آکنه، اگزما
بنفش 420-400 0.1 افزایش بازسازی سلول ها، ترمیم و حذف آکنه

 

علاوه بر رنگ هایی که در جدول بالا به آن اشاره شد، ماسک های LED از رنگ سفید نیز تشکیل شده است. رنگ سفید در تقویت و سفت کردن پوست نقش دارد.

عوارض ماسک ال ای دی

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش آید که آیا این روش درمانی عوارض نیز دارد یا خیر. استفاده از ماسک های LED خطرناک نیست و از آن جا که با استفاده از یک روش تهاجی مشکلات پوستی را برطرف می کند، عوارض چندانی برای افراد ایجاد نمی کند. با این حال ممکن است برای بعضی از افراد، عوارض جانبی داشته باشد. اگر بعد از استفاده از این ماسک عواملی از جمله التهابات شدید، قرمزی، زخم و سایر موارد دیگر را در پوست خود مشاهده کردید بهتر است با فردی متخصص مشورت کنید. افرادی که دارای سابقه بیماری های خاص از جمله سرطان پوست دارند و یا از داروهای خاصی استفاده می کنند، بهتر است قبل از استفاده از ماسک حتما با پزشک متخصص مشورت کنند.

عوارض ماسک ال ای دی

تعداد جلسات مورد نیاز برای استفاده از این ماسک

امروزه بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی از نور درمانی LED برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی استفاده می کنند. در طی درمان متخصص پوست ممکن است از ترکیب چندین رنگ با میزان عمق متفاوت، استفاده کنند. شما عزیزان می توانید با طی کردن چندین جلسه لایت تراپی التهابات پوستی، جای زخم، کک و مک و سایر مشکلات پوستی دیگر را برطرف کنید. تنها با طی کردن یک جلسه، نمی توانید انتظار بهبودی کامل داشته باشید. تعداد جلسات این روش درمانی به میزان مشکلات پوستی بستگی دارد، هر جلسه حدودا 20 دقیقه زمان نیاز دارد.

نتیجه گیری

با توجه به موارد گفته شده در بالا؛ امروزه استفاده از ماسک های LED به عنوان یک روش نور درمانی در بین افراد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. همان طور که می دانید هر طول موج فواید پوستی خاصی دارد از این جهت هنگام استفاده از انواع مختلف ماسک های LED باید به تعداد طول موجی که آن ها می توانند ارائه دهند، توجه کنید. در ماسک های  LED از رنگ ماورا بنفش استفاده نمی شود، از این جهت استفاده از این نوع ماسک در پوست سوختگی ایجاد نمی کنند. این روش درمانی را می توان برای بیشتر افراد با رنگ های پوستی متفاوت استفاده کرد. برای برطرف کردن مشکلات پوستی، علاوه بر استفاده از این نوع ماسک می توانید از محصولات پوستی صورت نیز استفاده کنید، این نوع محصولات می توانند در از بین بردن لکه های سیاه دور چشم و جای جوش ها در صورت و سایر موارد دیگر نیز به افراد کمک کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *