ابزار لازم ماساژ

ابزارهای ضروری یک اتاق ماساژ چیست؟

مقدمه

برای دریافت حس آرامش نیاز به ماساژ حرفه ای و با کیفیت داریم اما برای دریافت این ماساژ باید یک سری ابزارهای و لوازم اولیه و مناسب وجود داشته باشد تا ماساژور بتواند یک ماساژ عالی به شما مشتریان ارائه دهد. اما شاید برای بسیاری از شما سوال به وجود آید که کدام وسایل بهترند؟ چه لوازمی ضروری هستند؟ از چه برندی خریداری کنیم ؟ و… ما در این مقاله قصد داریم شما را با تعدادی از این لوازم و ابزار آشنا کنیم و به سوالات به وجود آمده پاسخ دهیم. اگر قصد دارید یک ماساژور حرفه ای شوید با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

آشنایی با ابزار لازم برای ماساژ

برای تبدیل شدن به یک ماساژور حرفه ای ابتدا باید دوره های آموزش ماساژ را بگذرانید و سپس با خرید یک سری وسایل ضروری و مناسب خدمات با کیفیتی ارائه کنید. در مرحله اول اگر وسایل شما مناسب نباشد نه تنها مشتری اذیت میشود بلکه بدن شما هم با قرار گیری اشتباه و… دچار آسیب جدی میشود. پس قبل از خرید حتما تحقیقات خود را کامل کنید.

تخت ماساژ

تخت یا مت مناسب ماساژ

اولین و اساسی ترین وسیله برای ماساژور خرید تخت یا مت میباشد. البته دیگر استفاده از مت یا همان تشک ماساژ بسیار کم شده است زیرا باعث ناراحتی ماساژ گیرنده و ماساژور میشود و همچنین وضعیت گردن و بازوها در حالت مناسبی قرار نمیگیرد.اما اگر میخواهید برای ماساژ در خانه استفاده کنید همین مت های استاندارد مناسب هستند. بنابراین پیشنهاد ما خرید تخت مناسب است زیرا با یکبار هزینه میتوانید سالها از آن بهره ببرید. تخت ها انواع مختلفی دارند که در مقالات بعدی به طور کامل توضیح خواهیم داد.

سنگ ماساژ

ماساژ با سنگ ها یکی از پرطرفدارترین نوع ماساژ است که در دوحالت سنگ گرم و سرد مورد استفاده قرار میگیرد . این سنگ ها در سایزهای مختلف برای قرار گیری در قسمت های مختلف بدن مانند کمر ، پشت  ، گردن  ، دست و… موجود میباشد. برای سنگ های گرم نیاز به خرید دستگاه گرمکن هم دارید . سنگ های گرم باعث تسکین درد و کاهش گرفتگی عضلانی و … میشود . که معمولا از سنگ بازالت برای ماساژ گرم و سنگ مرمر برای ماساژ های سرد مورد استفاده قرار میگیرد. قبل از خرید به جنس و کیفیت سنگ ها دقت کنید.

روغن ماساژ

روغن ماساژ

روغن های ماساژ معمولا برای راحتی کار ماساژور است . البته باعث درخشندگی و طراوت پوست ماساژ گیرنده نیز میشود. این روغن ها دارای عطر و طعم های مختلفی هستند . روغن های با عطر ملایم میتواند حس خوبی به ماساژ گیرنده بدهد در مقاله بهترین مکان برای ماساژ تمام این موارد به به طور کلی توضیح دادیم. این روغن ها معمولا چرب نیستند که باعث اذیت شدن ماساژ گیرنده شوند البته بسته به نوع پوست مشتری میتوان نمونه های مختلف روغن ها را استفاده کرد.

نمک

نمک ماساژ یکی از لوازمی است که به تازگی مورد استقبال افراد قرار گرفته است . در این زندگی امروزه که دنیایی پر از استرس است . تحقیقات نشان داده اند که استفاده از نمک ماساژ میتواند باعث کاهش استرس و اضطراب شود . خرید نمک از لولازم مورد استفاده در هر سالن ماساژی میباشد.

ابزارهای چوبی

یک سری از وسایل و ماساژور های چوبی در بازار هستند که میتواند یک جلسه ماساژ را تکمیل کند . البته اینکه تمام جلسه استفاده از ابزارهای چوبی و برقی باشد نمیتواند ماساژ خوبی باشد. ولی استفاده از آنها هم به ماساژ گیرنده هم ماساژور کمک میکند.این ابزار که معمولا از چوب های با کیفیت ساخته شده اند را میتواند در بازار تهیه کنید. آشنایی با این ابزار در دروه های آموزش ماساژ ارائه شده است.

شمع

استفاده از شمع های معطر میتواند به آرامش بخش شدن محیط کمک کند . شمع های ماساژ انواع مختلفی دارند که هر یک خاصیت مخصوص خود را دارند. نوعی از این شمع ها باعث شل کنندگی و درخشنگی میشوند و تعدادی از این شمع ها باعث میشوند یک ماساژ با روغن گرم را تجربه کنید.

لوازم جانبی سالن ماساژ

لوازم بسیاری وجود دارند که میتوانید برای سالن ماساژ خود خریداری کنید. درست است که این لوازم ضروری نیستند اما وجود تعدادی از آنها میتواند به ماساژور و در نهایت رضایت ماساژ گیرنده کمک کند. این لوازم مانند جا روغنی ، هیتر گرمکن سنگ ، کیف حمل ابزار چوبی ، روکش های یکبار مصرف تخت و تشک و….

قیمت ابزارهای ماساژ

قیمت لوازم ماساژ از موارد مهم برای هر ماساژوری میباشد زیرا بدون داشتن وسایل خوب نمیتواند ماساژ ایده عالی ارائه دهد. کسی که تازه مدرک بین الملی ماساژ را دریافت کرده است شاید نداند که کدام وسایل ضروری است و کدام وسایل نباید خریداری شوند و در همان ابتدای کار هزینه زیادی برای خرید وسایل میکند و بعد از گذر زمان متوجه میشود که وسایل بی استفاده زیادی خریداری کرده . اگر این مقاله را با دقت خوانده باشید میتوانید با هزینه کمتر وسایل بهتری خریداری کنید.

قیمت ابزار

برای خرید انواع روغن ها ، کرم ها ، لوسیون و…. با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه متین بیوتی تهیه کنید. برای آشنایی با مشخصات محصولات سایت را دنبال کنید.

نتیجه گیری

با توجه به تحقیقات انجام شده و اطلاعات بالا میتوان به این نتیجه رسید که قبل از راه اندازی سالن ماساژ نیاز به یک سری وسایل کاربردی است و نباید همه وسایل موجود در بازار را خریداری کنید. زیرا بعد از مدتی مجبور به فروش با قیمت خیلی پایین تر هستید. ابتدا وسایل ضروری را خریداری کنید بعد از شروع کار لوازمی که نیاز داشتید را به مرور خریداری کنید. پس برای راه اندازی یک سالن ماساژ نیاز به هزینه و سرمایه ی زیادی ندارید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *