پپتید تراپی پوست و مو

همه چیزهایی که باید درباره پپتیدها برای پوست و مو بدانید

پپتید تراپی چیست

پپتیدها در واقع مولکول های بیولوژیکی طبیعی هستند، در واقع آن ها قطعاتی از پروتئین هستند که به طور طبیعی در بدن وجود دارند. با این حال بدن ممکن است به اندازه کافی یک پپتید خاص را تولید نکند، این امر علاوه بر این که بر سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می گذارد باعث ریزش مو نیز می شود همچنین روند پیری پوست را نیز افزایش می دهد. با توجه به این که سبک زندگی افراد در شدت آسیب های وارد شده بر پوست و مو تاثیرگذار است، باید از روش های درمانی متفاوتی برای جلوگیری از این آسیب ها استفاده کرد. پپتید تراپی می تواند به عنوان یک روش درمانی در سلامت مو و پوست، به افراد کمک شایانی کند. یکی دیگر از این روش ها، انجام روتین پاکسازی پوست در بازده زمانی مشخص است. پاکسازی پوست می تواند در جوانسازی پوست به شما کند، بهتر است این عمل را در سالن های زیبایی معتبر انجام دهید. برای اطلاع از خدمات پوست و مو و زیبایی اصفهان ، می توانید به کلینیک متخصص متین بیوتی مراجعه کنید. در ادامه مقاله درباره پپتید تراپی پوست و مو و روش انجام آن ها بیشتر توضیح می دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پپتید چیست

ویژگی های پپتید

در بیشتر موجودات زنده پپتیدها وجود دارند. پپتیدها یک نوع پروتئین است که به طور طبیعی از رونویسی متوالی از یک رشته DNA ساخته می شوند. بدن ما پپتیدهایی را تولید می کنند که رشته های آمینو اسیدی هستند و به عنوان بلوک های سازنده پروتئین، شناخته شده هستند. پروتئین ها نیز بیو پلیمرهای اسید آمینه ای هستند که به وسیله پیوندهای پپتیدی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. پروتئین ها و پپتیدها را می توان از روی تعداد اسیدهای آمینه به کار رفته در آن ها تشخیص داد. پروتئین ها از 50 اسید آمینه تشکیل شده است در حالی که تعداد اسیدهای آمینه در پپتیدها کمتر از 50 است.

از آن جایی که ساختارهای پپتیدها به ساختار سایر هورمون ها و ترکیبات پیام رسان در سراسر بدن نزدیک است، آن ها می توانند با چندین گیرنده در بدن تعامل داشته باشند و آن ها را فعال کرده و بر طیف وسیعی از فرآیندهای بدن تاثیر بگذارند. از این جهت می توان با کمک پپتید تراپی بسیاری از مشکلات پوست و مو را به راحتی از بین برد.

ویژگی پپتید

پپتید درمانی

ترشح کننده های هورمون رشد یک درمان جدید و ابتکاری هستند که باعث تولید هورمون های رشد طبیعی در افراد می شوند. پپتید درمانی را می توان همراه با سایر روش های درمانی دیگر مانند هورمون درمانی انجام داد، این امر باعث افزایش بهبود در نتایج می شود. پپتید درمانی از مکمل های طبیعی و غیر تهاجمی برای کاهش التهاب، کمک به بهبود، رشد مو و بهبود و کمک به کاهش روند پیری استفاده می شوند. در پپتید درمانی، مقداری مناسبی از پپتیدها را به بدن تزریق می کنند، این روش باعث می شود پپتیدها سریع تر وارد جریان خون در بدن شوند در این صورت از تجزیه توسط سیستم های بدن جلوگیری می شود. برخی از پپتیدها به صورت کپسول های خوراکی و یا لوسیون و کرم موضعی و حتی اسپری در دسترس هستند. پپتید درمانی به شکل تزریق می تواند بسیاری از مشکلات سلامتی افراد را در بازه زمانی کوتاه درمان کند.

فواید استفاده از پپتید تراپی

  • کاهش چربی در بدن
  • بهبود رنگ و بافت پوست
  • تسریع در بهبود زخم
  • افزایش تراکم استخوان
  • قوی تر شدن سیستم ایمنی
  • کند شدن روند پیری
  • تحریک رشد مجدد مو
  • کاهش منافذ باز پوست
  • ضخیم تر شدن مو و پر حجم شدن آن
  • کاهش چین و چروک در صورت

پپتید تراپی پوست

پپتید تراپی پوست می تواند باعث سفت شدن پوست و تولید کلاژن در پوست صورت افراد شود. کلاژن در جوانسازی، سفید شدن پوست نقش موثری دارد. با استفاده از پپتیدها، بدن مجبور به تولید کلاژن می شود. در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست از کلاژن به عنوان ترکیبات اصلی، استفاده می کنند. پپتید تراپی پوست قادر است روند پیری را در افراد کاهش دهد.

پپتید تراپی پوست

پپتید تراپی مو

اختلالات مو ممکن است در اثر عوامل مختلفی از جمله استرس، نوسانات هورمونی، ژنتیک و سایر موارد دیگر در گذر زمان در افراد ایجاد شود. برای جلوگیری از اختلالات مو از روش های درمانی متفاوتی استفاده می شود، یکی از این روش های درمانی استفاده از روش پپتید تراپی مو است. پپتید تراپی مو یک فناوری جدید برای جلوگیری از ریزش مو است، این فناوری همچنین می تواند باعث رشد مجدد موها نیز شود. با تزریق پپتید به پوست سر خون رسانی در پوست افزایش می یابد، این امر باعث کاهش ریزش موها می شود. پپتید تراپی مو باعث تغییر رفتار سلولی می شود و رشد فولیکول های مو را تحریک کرده و باعث رشد طبیعی مو و بهبود آن می شوند. از پپتیدهای مختلفی بر حسب عملکردشان، برای رشد مو استفاده می کنند. پپتید تراپی مو با تولید کلاژن و الاستین، باعث افزایش سلول های چربی در پوست سر می شوند. زمانی که سلول های چربی در پوست سر افزایش یابد، این امر منجر به افزایش چشمگیر مو می شود.

پپتید تراپی مو

آیا استفاده از پپتید عوارضی دارد؟

به طور کلی می توان گفت استفاده از روش درمانی پپتید تراپی، عوارض جانبی عمده ای برای بدن ندارد. با این حال ممکن است در زمان استفاده مشکلاتی از جمله قرمزی، التهاب، خارش و سایرعلائم دیگر را در بعضی افراد ایجاد کند. ظاهر شدن این علائم در افراد، بسته به نحوه واکنش بدن آن ها به این روش درمانی است. برخی از افراد نیز ممکن است به داروهای تزریقی حساسیت داشته باشند. در صورت ظاهر شدن هر گونه علائم، حتما با متخصص مربوطه مشورت کنید.

نتیجه گیری

با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی درباره پپتید تراپی پوست و مو، و مزایای استفاده از این روش درمانی را کسب کرده اید. در واقع بسته به ترکیبات پپتید، آن ها می توانند از لخته شدن خون، بهبود سیستم ایمنی، محافظت سلول ها در برابر آسیب، کاهش کلسترول، کاهش به افراد کمک کنند. علاوه بر موارد گفته شده امروزه از پپتید تراپی برای جلوگیری از روند پیری پوست و تقویت مو استفاده می کنند. پپتیدهای کلاژن به ساخت الاستین در بدن کمک می کنند، آن ها همچنین در تولید ملانین و رنگدانه در پوست نقش دارند. با کمک پپتید تراپی مو می توان فولیکول های مو را تقویت کرد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *