مکان مناسب ماساژ

چه مکانی برای انجام ماساژ مناسب است؟

امروزه ماساژ درمانی به عنوان یک روش درمانی برای آرامش، احیا، التیام بدن استفاده می شود. شما عزیزان می توانید بسیاری از مشکلات عاطفی و جسمی خود را به کمک ماساژ از بین ببرید. تحقیقات نشان می دهد که ماساژ درمانی به ویژه در تسکین مشکلات مربوط به استرس، اضطراب و حملات پانیک گرفته تا آسم، یبوست و فشار خون بالا به افراد کمک شایانی می کند. از این جهت انتخاب مکانی مناسب برای انجام ماساژ امری ضروری است. برای بهره مندی از فواید ماساژ درمانی، انجام ماساژ باید توسط فردی متخصص دارای مدرک بین المللی فنی و حرفه ای ماساژ و در مراکز معتبر انجام شود. در ادامه مقاله نکاتی درباره طراحی مناسب فضاهای انجام ماساژ توضیح داده شده است، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چه مراکزی مجوز انجام ماساژ را دارند؟

با توجه به اینکه با انجام ماساژ می توان بسیاری از بیماری های اسکلتی-عضلانی را درمان کرد، امروزه این روش درمانی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. از طرف دیگر با انجام ماساژ به صورت منظم می توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید. ماساژ در بسیاری از مکان هایی از جمله استخرها، سالن های زیبایی، سالن های ورزشی، مراکز لیزر و… انجام می شود. همچنین در بسیاری از مراکز فیزیوتراپی و توابخشی نیز خدمات ماساژ ارائه می شود. مراکز انجام ماساژ برای شروع فعالیت های خود باید مجوز های لازم را داشته باشند، همچنین ماسور باید مدرک فنی حرفه ای را نیز اخذ کرده باشد. ماسور متخصص باید به کلیه ی آناتومی بدن آگاهی داشته باشد، سپس عصب گیری را انجام دهد. در ادامه درباره روش هایی برای طراحی دکوراسیون اتاق ماساژ توضیح می دهیم.

مدرک ماساژ

طراحی فضای ماساژ

اگر به فکر تاسیس مکانی برای انجام ماساژ هستید، برای جلب رضایت مشتریان خود باید از تجهیزات مدرن و استاندارد و نیروهای ماهر استفاده کنید. برای اینکه بتوانید از این حرفه به کسب درآمد زیاد دست پیدا کنید و به صورت کاملا حرفه ای آن را ادامه دهید، نیاز به طی کردن دوره های آموزشی در بهترین مرکز ماساژ در اصفهان و اخذ مدرک فنی حرفه ای دارید. علاوه بر موارد گفته شده باشد فضای اتاق ماساژ را به درستی طراحی کنید، این امر می تواند در جلب رضایت مراجعه کننده ها به شما کمک شایانی کند. بهتر است برای طراحی بهتر از صحنه های طبیعت استفاده کنید، با این کار می توانید احساس آرامش را در مشتریان خود افزایش دهید. برای اینکه میزان مهارت خود را در انجام این حرفه به مشتریان خود ثابت کنید، بهتر است از تصاویری از آناتومی بدن و نمودارهای ماساژ استفاده کنید. همچنین بهتر است از مواد و بافت های طبیعی به جای اجسام فلزی در اتاق ماساژ استفاده کنید. استفاده از شمع های معطر نیز می تواند باعث زیبایی فضای اتاق ماساژ شود. بیشتر افراد با شنیدن آب احساس آرامش می کنند از این جهت می توانید برای طراحی دکوراسیون فضای اتاق ماساژ، از صدای آب و یا چشمه های کوچک آب استفاده کنید.

فضا برای ماساژ

آماده سازی فضای ماساژ

برای افزایش تاثیرگذاری این روش درمانی باید مکان انجام ماساژ، طراحی مخصوص به خود را داشته باشد. هر چقدر فرد مراجعه کننده احساس راحتی بیشتری به مکان انجام ماساژ داشته باشد، میزان اثرگذاری این روش درمانی نیز در فرد بیشتر می شود. برای انجام ماساژ باید میز، صندلی، روشنایی و دکور محیط اتاق را به درستی طراحی کنید. در سالن های ماساژ باید از میزهایی با اندازه استاندارد استفاده کنید.علاوه بر این فضای اتاق ماساژ باید به گونه ای طراحی شود که بتوان به راحتی لباس و تجهیزات مورد نیاز برای انجام ماساژ را در آن جای داد. در بیشتر مراکز انجام ماساژ، برای راحتی ماساژور و مراجعه کننده ها از صندلی های مخصوص استفاده می شود.

استاندارد روشنایی در مراکز ماساژ

اصولا میزان روشنایی اتاق های ماساژ، بسیار کم است. حتی اگر در اتاق ماساژ پنجره وجود داشته باشد بهتر است به وسیله پرده، فضا را تاریک تر کنید. برای تنظیم میزان روشنایی فضای ماساژ بهتر است از لامپ قابل تنظیم نور، استفاده کنید.

نورپردازی ماساژ

طراحی دکور اتاق ماساژ

باید با توجه به روانشناسی رنگ ها بهترین رنگ را برای طراحی دکور اتاق ماساژ انتخاب کنید. بیشتر مراکز انجام ماساژ برای افزایش احساس آرامش مراجعه کننده های خود از رنگ های خنثی استفاده می کنند. دیوارهای اتاق ماساژ نباید یکنواخت باشد، به همین دلیل می توانید از وسایل تزئینی از جمله سنگ و بامبو برای طراحی دیوار استفاده کنید. بهتر است هنگام انجام ماساژ از موسیقی های آرامش دهنده استفاده کنید.

کلام آخر

در بالا به ویژگی های اتاق ماساژ استاندارد، اشاره کردیم. با فراهم کردن این ویژگی ها می توانید میزان رضایت مندی مراجعه کننده های خود را افزایش دهید. از این جهت پس طی کردن دوره های آموزشی ماساژ و اخذ مدرک فنی حرفه ای، برای شروع کار باید اتاق های ماساژ را به صورت کاملا اصولی طراحی کنید. هر چقدر طراحی دکوراسیون فضای اتاق ماساژ بهتر باشد میزان اعتبار شما و همچنین سطح انرژی و احساس آرامش در مشتریان، تا مقدار قابل توجه ای افزایش می یابد. برای افزایش اعتبار خود نزد مشتریان، می توانید مدارک فنی حرفه ای خود را در دیوارهای اتاق ماساژ آویزان کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *