روش صحیح خود ماساژ دهی

چگونه خودمان را به تنهایی ماساژ دهیم؟

مقدمه

انواع سبک های ماساژ باعث کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی، بهبود خواب، تنظیم هضم غذا می شود. اگر عضلات شما منقبض و سفت می شوند، اما زمانی برای برنامه های ماساژ حرفه ای ندارید، یک ماساژ 20 دقیقه ای می تواند به کاهش درد و تنش در شما کمک کند. اگر شغل شما به گونه ای است که مجبور هستید تایم زیادی را در پشت صندلی بشینید، ممکن است عضلات شما گرفته و دردهایی را در ناحیه های مختلف بدن به خصوص در گردن و کمر خود احساس کنید. با شرکت در دوره آموزش ماساژ اصفهان می توانید با افزایش مهارت خود در زمینه ماساژ، از سبک های متنوع ماساژ درمانی برای از بین بردن گرفتگی های عضلات خود استفاده کرده و حتی از ماساژ به عنوان یک حرفه برای کسب درآمد، استفاده کنید. با دریافت خدمات ماساژ درمانی اصفهان در مراکز معتبر، می توانید به شکل اصولی قسمت های مختلف بدن خود را ماساژ داده و دردهای عضلانی خود را نیز کاهش دهید. در این محتوا قصد داریم در ارتباط با روش صحیح خود ماساژ دهی و نحوه اعمال آن بر روی بدن توضیح دهیم.

چه ابزارهای خود ماساژی نیاز دارم؟

چندین ابزار ماساژ وجود دارد که شما می توانید از آن برای تسکین دردهای خود استفاده کنید. غلتک ساده ترین ابزارهای ماساژ هستند که تمامی افراد با رده های سنی متفاوت می توانند به راحتی در ناحیه های درد بدن خود استفاده کنید. ماساژورهای برقی با گرمایی که تولید می کنند نیز می توانند باعث از بین بردن گرفتگی های عضلات شوند. برای این که تشخیص دهید کدام ابزار برای انجام ماساژ بر روی بدن مناسب است، نیاز دارید تا با امتحان هر یک از آن ها، بهترین ابزار را انتخاب کنید. اگر در این زمینه هیچ گونه اطلاعاتی ندارید می توانید برای دریافت خدمات ماساژ درمانی به افرادی که دارای مدرک بین المللی ماساژ در اصفهان دارند، مراجعه کرده و از فواید ماساژ برای بدن خود استفاده کنید.

چگونه خودمان را به تنهایی ماساژ دهیم

روش صحیح خود ماساژدهی از اهمیت بسیار مهمی برقرار می باشد، انجام فشار بیش از اندازه به بدن می تواند باعث وارد شدن آسیب های جبران ناپذیری به قسمت های مختلف بدن شما شود. در برخی موارد بسته به شرایط بدنی که دارید، ممکن است انجام ماساژ برای شما مناسب نباشد.

روش صحیح خود ماساژ دهی

مرحله اول ماساژ گردن و شانه

برای تسکین سردرد، گردن و شانه های خود را ماساژ دهید. از دست چپ خود برای نوازش شانه چپ و سمت چپ گردن خود استفاده کنید. انگشتان خود را به آرامی اما محکم به صورت دایره های کوچک بچرخانید، این کار را تا سمت شانه ها ادامه دهید. زمانی که گره هایی را در زیر عضلات خود احساس کردید، آن را با انگشتان خود به صورت دایره های کوچک و در جهت عقربه های ساعت و سپس خلاف جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.

ماساژ گردن و شانه

در ادامه چند روش صحیح خود ماساژدهی بیان شده است:

  • دست های خود را مشت کرده و به آرامی در ستون فقرات خود با حرکات دایره ای مالش دهید.
  • نوک انگشتان خود را نزدیک گوش های خود قرار دهید و به آرامی آن ها را به سمت پایین فک حرکت دهید تا زمانی که هر دو دست به سمت چانه شما برسند.

مرحله دوم ماساژ شکم برای کاهش مشکلات گوارشی

برای کمک به درد قاعدگی و مشکلات گوارشی، شکم خود را ماساژ دهید. سطح یک دست را روی شکم خود قرار دهید و به آرامی با حرکات دایره ای آن را نوازش کنید. سپس از انگشتان و شست هر دو دست برای ورز دادن شکم خود استفاده کنید، این کار را به آرامی برای نوازش زیر شکم خود با حرکات دایره ای انجام دهید. در حالت ایستاده، زانوهای خود را به سمت چپ خم کنید و سمت راست شکم خود را ماساژ دهید. با انگشتان به قسمت های مختلف شکم خود فشار وارد کنید و پس از چند ثانیه رها کنید.

مرحله سوم کاهش درد کمر با ماساژ توپ

برای رفع تنش کمر خود را با توپ ماساژ دهید. یک توپ با هر اندازه ای، از یک توپ تنیس گرفته تا یک توپ بسکتبال، بردارید و آن را با پشت به دیوار فشار دهید. بدن خود را به جلو و عقب و با حرکات دایره ای حرکت دهید تا فشار از پشت شما کم شود. توپ را در قسمت ‌های مختلف پشت خود، از پایین تا بالای کمر، قرار دهید تا تنش از قسمت‌ های مختلف بدنتان کم شود.

ماساژ کمر با توپ

مرحله چهارم ماساژ کمر با فوم غلتک

کمر خود را با فوم غلتک ماساژ دهید تا عضلات دردناک شل شوند، این کار را با لباس هم می توانید انجام دهید. غلتک را روی زمین قرار دهید و رو به بالا روی غلتک دراز بکشید. کمر خود را روی غلتک قرار دهید به طوری که شانه ها و باسن شما با زمین تماس داشته باشند و شما عمود بر غلتک باشید.

از پاهای خود استفاده کنید تا به شما کمک کند تا غلتک را به آرامی بالا و پایین کنید. به آرامی غلتک را به سمت بالا یا پایین بچرخانید تا زمانی که نقطه ماشه ای یا ناحیه دردناکی پیدا کنید. سپس حداقل 30 ثانیه روی آن ناحیه بغلتانید. این کار کمی درد دارد، اما بعد از آن تنش را از ناحیه کاهش می دهد.

مرحله پنجم ماساژ بازوها

بازوهای خود را ماساژ دهید تا هر ماهیچه سفت و منقبضی شل شود. برای ماساژ بازوها، با حرکت ‌های طولانی با دست مخالف، تا بالای بازو، از مچ تا شانه، شروع کنید. این ضربات طولانی را تا زمانی که احساس کنید بازوهایتان داغ شدند، ادامه دهید. بین حرکت‌ های طولانی و دایره‌ های کوچک ‌تر به جلو و عقب بروید تا زمانی که بازوهایتان احساس گرما و آرامش کنند.

مرحله ششم ماساژ دست برای کاهش تنش

دستان خود را برای کاهش تنش یا درد ماساژ دهید. به آرامی یک دست را با فشار دادن آن بین کف دست و انگشتان دست دیگر فشار دهید. سپس، هر انگشت را فشار دهید و شست دست دیگر خود را در امتداد مفاصل انگشتان به صورت دایره ای حرکت دهید. از انگشت شست خود برای ضربه زدن به تاندون های پشت دست استفاده کنید.

برای تکمیل ماساژ، کف دست خود را به آرامی از انگشتان تا مچ دست بکشید. اگر از روغن استفاده می کنید، دستان خود را به هم بمالید.

روش صحیح خود ماساژ دهی

مرحله هفتم ماساژ پا برای از بین بردن گرفتگی عضلات

برای تسکین درد و گرفتگی عضلات پاهای خود را ماساژ دهید. از کنار دست خود استفاده کنید تا یک برش ملایم تا بالای پای خود ایجاد کنید، این امر می تواند به کاهش گرفتگی عضلات و تسکین درد کمک کند.

پاهای خود را ماساژ دهید تا تنش ایجاد شده از بین برود. برای ماساژ پاها، شست های خود را با حرکات دایره ای در کف پا و انتهای انگشتان خود فرو کنید. همچنین می توانید از مچ پا شروع کنید و شست خود را به سمت، بیرون از بالای پا و پایین انگشتان پا بمالید. شما می توانید با یک دست پای خود را نگه دارید در حالی که با دست دیگر روی هر انگشت پا کار می کنید. هر انگشت پا را فشار داده و به آرامی به سمت بالا بکشید. انگشت شست خود را روی هر یک از مفاصل انگشتان پا قرار دهید و آن را به صورت دورانی حرکت دهید.

سخن پایانی

بسیاری از متخصصان سلامت، ماساژ را گزینه ای مناسب برای تسکین درد ناشی از استرس و تنش عضلانی می دانند. تکنیک ‌های خود ماساژ می ‌توانند شیوه زندگی‌ تان را متحول کنند، سلامتی مطلوب، وضعیت بدنی بهتر، اعتماد به نفس بیشتر در طول روز، بهبود کارایی کار و حس بهتر ذهن و بدن را برای شما فراهم کنند. با اطلاع روش صحیح خود ماساژ دهی می توانید شرایط بدن خود را در وضعیت بهتری قرار دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *