ماساژ درمانی کف دست

این نقاط را در کف دستان فشار دهید

مقدمه

نقاط طب فشاری زیادی در بدن انسان وجود دارد و برخی افراد معتقدند که انجام طب فشاری می تواند بر سایر قسمت های بدن و سلامتی تاثیر بگذارد. بنابراین سوالی که در این زمینه مطرح می شود این است که آیا نقاط طب فشاری روی دست وجود دارد و چگونه می توان این نقاط طب فشاری را در کف دست پیدا کرد؟ ماساژ درمانی کف دست می تواند به کاهش درد بسیاری از نقاط بدن کمک بسیار شایانی کند. در این محتوا قصد داریم در ارتباط با نقاط فشار کف دست و مزایای انجام ماساژ درمانی برای کف دست به صورت کامل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نقاط فشار کف دست

یک نقطه فشار ممکن است ناحیه حساس یک تاندون، ماهیچه، رباط یا گروه عصبی پایه باشد که اغلب در ماساژ درمانی استفاده می شوند. برای آن دسته از افرادی که شغل کم تحرکی دارند، تایپ کردن با کامپیوتر در تمام طول روز یا با تلفن، ماساژ می تواند مزایای فوق العاده ای داشته باشد. با دریافت خدمات ماساژ درمانی در اصفهان، می توانید خستگی بدن خود را کاهش داده و سلامت کلی بدن خود را افزایش دهید. برای افزایش دانش و مهارت خود در این زمینه می توانید در کلاس آموزش ماساژ اصفهان شرکت کرده و یاد بگیرید تا به طور اصولی خود یا اطرافیان را ماساژ دهید.

مزایای ماساژ دست

با شناسایی نقاط فشاری کف دست و فشار دادن آن ناحیه، می توانید بسیاری از بیماری های خود را درمان کرده و شدت درد را در خود کاهش دهید، این امر زمانی میسر می شود که تکنیک های ماساژ درمانی کف دست به درستی اعمال کنید. مهمترین قسمت هایی در کف دست که باید آن را فشار دهید شامل انگشت شست، وسط، سبابه، کوچک، حلقه، مرکز کف دست و قسمت خارجی کف دست می باشد. با فشار دادن هر یک از این قسمت ها می توانید دردهای قسمت مختلف بدن خود را کاهش دهید. برای مثال آن دسته از افرادی که استرس دارند و از دردهایی در روده و قلب خود رنج می برند، توصیه می شود تا انگشت کوچک را به صورت روتین هر روزه، فشار دهند. فشار دادن انگشت شست نیز می تواند باعث کاهش سردرد در افراد شود.

نقاط فشار کف دست

اگر درد شکم دارید و یا از مشکلات گوارش رنج می برید، می توانید مرکز دست خود را پیدا کرده و فشارهای مناسبی را به این ناحیه وارد کنید. با وجود مزایای بیشمار ماساژ درمانی کف دست، در مواردی که ماساژ این ناحیه از بدن به درستی انجام نشود و فشارهای بسیار زیادی به نقاط فشار کف دست وارد شود، نه تنها به درمان بیماری کمک نمی کند بلکه می تواند باعث ایجاد آسیب هایی به بدن افراد نیز شود. از این جهت به شما عزیزان توصیه می کنیم قبل از این که به صورت خودسرانه اقدام به انجام ماساژ و فشار دادن نقاط فشاری کف دست خود کنید، درباره این موضوع مطالعه کرده و با فوایدی که فشار دادن هر نقطه از کف دست برای بدن دارند، آشنا شوید.

فواید ماساژ درمانی کف دست

ماساژ دست یک راه عالی برای آرامش و از بین بردن استرس در محل کار یا خانه است. شما عزیزان می توانید ماساژ درمانی کف دست را به تنهایی و یا توسط فردی دیگر برای دست خود انجام دهید. ماساژ درمانی کف دست فواید بسیار زیادی از جمله آرامش، بهبود گردش خون، کاهش تنش عضلانی، افزایش دامنه حرکتی، کاهش سطح درد، کیفیت خواب بهتر و انرژی را به همراه دارد.

افزایش آرامش

ماساژ دست می ‌تواند اضطراب، افسردگی، بی‌ خوابی، سندرم خستگی مزمن، آرتریت، و میگرن را تسکین دهد.

بهبود گردش خون

یک ماساژ دست اصولی باعث افزایش جریان خون در سراسر بدن می شود. افزایش جریان خون به معنای احتمال کمتر شدن ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، کلسترول بالا، وریدهای واریسی و گردش خون ضعیف است. بهبود گردش خون منجر به سلامت مو، ناخن و پوست نیز می شود.

فواید ماساژ درمانی کف دست

کاهش تنش عضلانی

ماساژ دادن عضلات باعث کاهش اسپاسم و درد، آن ها می شود. با کاهش تنش عضلانی، می توانید از شر دردهای ناشی از آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد خلاص شوید.

افزایش دامنه حرکتی

هنگامی که عضلات شل هستند، انعطاف پذیری بیشتر امکان حرکت آسان تر را فراهم می کند. این کار فعالیت های روزانه مانند راه رفتن، نشستن، ایستادن، خم شدن، بلند کردن، حمل کردن، تایپ کردن، رانندگی، ورزش کردن و کار کردن را آسان تر می کند.

کاهش سطح درد

اگر به دلیل آسیب، بیماری، جراحی یا بارداری درد دارید، یک ماساژ تسکین دهنده دست می تواند ناراحتی را کاهش دهد.

کیفیت خواب بهتر

ماساژ منظم دست می‌تواند منجر به خواب آرام‌ تر شود. اگر از شب ‌های بی‌ خوابی مکرر رنج می ‌برید، این امر می ‌تواند به معنای کاهش سردرد، تحریک ‌پذیری و سایر علائم مرتبط با کمبود خواب باشد.

افزایش انعطاف

در صورتی که کف دست خود را به صورت منظم ماساژ دهید، پس از گذشت مدت زمانی شاهد افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکتی دست خود خواهید بود. اغلب افراد به دلیل افزایش سن ممکن است انعطاف پذیری دست آن ها کاهش یافته و نتوانند دست خود را به درستی حرکت دهند، از این جهت ماساژ دست برای سالمندان و افراد مسن نیز به شدت توصیه می شود.

افزایش انعطاف با ماساژ

اغلب ورزشکارانی که به صورت حرفه ای در یک رشته ورزشی فعالیت می کنند، انجام ماساژ درمانی را برای نقاط بدن خود از جمله دست ها، برای کاهش میزان درد در عضلات خود انجام می دهند.

سخن پایانی

در این مقاله به صورت مفصل درباره فواید ماساژ درمانی کف دست و دلایل انجام آن توضیح دادیم. با توجه به تاثیرات بسیار چشمگیری که ماساژ دست برای افراد دارد، با این وجود می توان گفت انجام ماساژ این ناحیه از بدن منعی ندارد، به شرط آن که نیروهایی که به کف دست وارد می کنید، مقداری استاندارد باشد و دقیقا در نقاط فشار کف دست اعمال شود. ماساژ صحیح دست می تواند در کاهش درد بسیاری از بیماری ها کمک کرده و سطح انرژی بدن را نیز تا حد زیادی افزایش دهید. برای افزایش میزان تاثیرگذاری ماساژ دست برای بدن، به شما عزیزان توصیه می کنیم از روغن های مخصوص در هنگام ماساژ کف دست استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *