ماساژ رفلکسولوژی

ماساژ رفلکسولوژی چیست

رفلکسولوژی برای چیست؟

هنگامی که توسط متخصصان آموزشگاه متین بیوتی در اصفهان انجام میشود ، می تواند به چندین جنبه از آرامش، بهبود سلامتی و تسکین درد کمک کند. در زیر چند مزیت و دلیل انجام رفلکسولوژی آورده شده است با ما همراه باشید.

  1. آرام بخش : رفلکسولوژی می تواند مسیرهای عصبی را با آرامش پر کند و حالتی از صلح و آرامش را در بدن و ذهن ایجاد کند. این تغییر فیزیولوژیکی منجر به کاهش استرس می شود.
  2. تقویت سیستم عصبی : مسیرهای عصبی باز به طرق مختلف برای سیستم عصبی مرکزی ما مفید هستند. مغز قادر است ورودی ها را به طور موثرتری مدیریت کند و اساساً قدرت شناختی را تسریع می کند. بنابراین، سرعت واکنش های فیزیکی را افزایش می دهد که حافظه شما را تقویت می کند. به طور کلی، کل مغز قادر است سریعتر و کارآمدتر کار کند.
  3. افزایش انرژی در بدن : با هماهنگ کردن عملکردهای اندام ها و سیستم های ماهیچه ای، رفلکسولوژی پتانسیل افزایش متابولیسم و ​​ایجاد انرژی را دارد
  4. تسکین میگرن و سردرد : رفلکسولوژی اغلب مورد توجه افرادی است که درد دارند، زیرا رفلکسولوژی می تواند با افزایش جریان خون و کاهش تنش عضلانی، شدت میگرن و سردرد را کاهش دهد.

رفلکسولوژی

رفلکسولوژی چیست و چه تفاوتی با ماساژ دارد؟

ماساژ نوعی درمان دستی است که شامل مالش و ورز دادن ماهیچه ها و مفاصل بدن برای شل شدن عضلات، کاهش تنش و بهبود گردش خون است، در حالی که رفلکسولوژی یک عمل پزشکی جایگزین است که شامل اعمال فشار به نقاط خاصی روی پا می شود.

ماساژ رفلکسولوژی

رفلکسولوژی نوعی ماساژ است که شامل اعمال فشار به نقاط خاصی از پا و دست است. این در واقع یک عمل پزشکی جایگزین بر اساس این نظریه است که این قسمت های بدن (پا و دست) به اندام ها و سیستم بدن خاصی متصل هستند. بنابراین، اعمال فشار به نقطه ای از پاها یا دست ها می تواند تغییرات فیزیکی در نواحی ظاهرا مرتبط بدن (به عنوان مثال قلب، کلیه ها، مغز، ریه و غیره) ایجاد کند. رفلکسولوژیست ها افرادی هستند که از این عمل استفاده می کنند. آنها با استفاده از یک شست خاص و تکنیک های ماساژ انگشت بدون استفاده از روغن یا لوسیون به نقاط مختلف پا یا دست فشار وارد می کنند. علاوه بر این، این درمان معمولاً روی پاها متمرکز است. این نوع ماساژ را میتوانید در کلینیک متین بیوتی با بهترین خدمات ماساژ در اصفهان دریافت کنید.

ماساژ رفلکسولوژی

نتیجه

در خاتمه، ماساژ نوعی درمان دستی است که شامل مالش و ورز دادن عضلات و مفاصل بدن برای شل شدن عضلات، کاهش تنش و بهبود گردش خون است. از سوی دیگر، رفلکسولوژی نوعی ماساژ است که تنش را از بین می برد و بیماری ها را درمان می کند، بر اساس این نظریه که نقاط بازتابی در پاها و دست ها به هر قسمت از بدن متصل است. ماساژ را می توان در هر قسمت از بدن انجام داد در حالی که رفلکسولوژی عمدتاً روی پاها و دست ها انجام می شود. بنابراین، این تفاوت اصلی بین ماساژ و رفلکسولوژی است.

سوالات متداول

در اینجا تعدادی از سوالات متداول در ارتباط با نوع ماساژ رفلکسولوژی ار همراه با پاسخ های کوتاه و جامع ارائه کرده ایم.

چرا رفلکسولوژی پا کار می کند؟

پاسخ: اعمال فشار توسط یک رفلکسولوژیست به پاها، دست‌ها یا گوش‌ها، پیامی آرام‌بخش از اعصاب محیطی به سیستم عصبی مرکزی می‌فرستد، که سپس به بدن سیگنال می‌دهد تا سطح تنش را تنظیم کند.

آیا رفلکسولوژی پا دردناک است؟

پاسخ: در رفلکسولوژی غربی، زمانی که مراجعه کننده سطوح بالاتری از درد را تجربه می کند، متخصص رفلکسولوژی فشار را کاهش می دهد. در رفلکسولوژی چینی، وقتی نقاط دردناکی پیدا می شود، رفلکسولوژیست روی آن درد تمرکز می کند.

آیا رفلکسولوژی برای آرتروز پا خوب است؟

پاسخ: ماساژ به طور کلی برای بدن مفید است. افزایش جریان خون به تسکین درد کمک می کند و رفلکسولوژی یک فرآیند ملایم است که می تواند به کاهش درد همراه با تورم و ناراحتی مرتبط با آرتروز کمک کند.

هر چند وقت یک بار باید رفلکسولوژی انجام دهید؟

پاسخ: برای کسانی که تازه به رفلکسولوژی می پردازند، جلسات هفتگی به مدت چهار تا شش هفته شروع خوبی است، پس از آن ویزیت های دو هفته ای یا ماهانه باید برای بهبود کلی رفاه کافی باشد.

مدت یک جلسه رفلکسولوژی چقدر است؟

پاسخ : یک جلسه کامل به معنای رسیدگی به تمام نواحی هر دو پا است. این بسته به سبک رفلکسولوژی و سلامت مراجعه کننده از جلسات 30، 60 و 90 دقیقه ای متفاوت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *