تفاوت پیلینگ آنزیمی و پیلینگ شیمیایی

تفاوت پیلینگ آنزیمی و پیلینگ شیمیایی

آموزشگاه متین بیوتی در اصفهان ارائه دهنده خدمات زیبایی پوست و مو با پرسنل آموزش دیده و دارای مدارک بین المللی میباشد. برای دریافت خدمات پاکسازی پوست در اصفهان و یا خدمات ماساژ درمانی در اصفهان لینک های ارائه شده را کلیک کنید. قبل دریافت خدمات از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید همچنین قبل از رزرو دوره های آموزشی با ما تماس بگیرید تا مناسب ترین دوره و پکیج آموزشی را دریافت کنید.

دوره آموزش پاکسازی پوست در اصفهان  و دوره آموزش ماساژ در اصفهان از تخصص های این آموزشگاه معتبر در اصفهان میباشد. بعد از گذراندن دوره میتوانید مدارک بین المللی نیز دریافت کنید.

مقدمه

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به سلامت پوست خود و زیبایی و شادابی آن اهمیت می دهید، قطعا در منزل یا سالن های زیبایی اقداماتی در جهت داشتن پوست شفاف و سالم انجام داده اید. پوست صورت انسان از آن رو که بیشتر در معرض دید و آسیب قرار دارد، بیشترین توجه را در بین افراد به خود اختصاص می دهد.
در حالی که به نظر می رسد همه چیز عالی است، پوست ما آسیب می بیند.
پوست ما ۷۰ درصد از آنچه که را به آن می مالیم جذب می کند به همین خاطر باید بدانیم در محصولاتی که برای سلامت از پوست ما استفاده می شود،چه چیزی وجود دارد.
ممکن است براثر وجود آکنه، و یا اسکار های به جامانده از جای جوش ها، ظاهر پوستتان مطابق میلتان نباشد. یا وجود کک و مک و یا بعضی از ضایعات پوستی، شما را بر آن دارد که در جهت رفع این موارد اقداماتی انجام دهید. یکی از روش هایی که امروزه برای رفع این موارد کاربرد دارد،لایه برداری یا به عبارتی پیلینگ است. داشتن پوست سالم فقط با شست و شو و یا استفاده از کرم های مرطوب کننده ضد چروک و از این قبیل، حاصل نمی شود و گاهی لازم است سلول های مرده پوست و آلودگی های موجود برروی منافذ پوست را بااستفاده از پیلینگ صورت، از بین ببریم، پیلینگ پوست به ویژه زمانی که سن افزایش می یابد اهمیت بیشتری پیدا می کند.
پیلینگ پوست باعث می شود که سلول های مرده سطحی پوست از بین برود و سلول های جدید جایگزین آن ها شود، و همین امر موجب داشتن پوستی شاداب و سالم می شود. پیلینگ پوست، باعث پوست پوست شدن می شود و با از بین رفتن سطح خارجی، هرنوع مواد مغذی که برای پوست استفاده شود، نفوذ بهتری به عمق پوست خواهد داشت و موجب درخشندگی و استحکام بافت های پوست می شود.
بهترین زمان برای انجام پیلینگ، فصل های پاییزو زمستان و اوایل بهار به دلیل اینکه اشعه خورشید نفوذ کمتری دارد، می باشد.

انواع پیلینگ ها

پیلینگ ها و یا لایه برداری از پوست روش های مختلفی دارد که ما دو نوع از آن را در این مقاله بررسی می کنیم.

  1. پیلینگ آنزیمی
  2. پیلینگ شیمیایی

پیلینگ آنزیمی

قبل از آشنایی با این پیلینگ، با مفهوم آنزیم آشنا شویم. آنزیم ها در یک واکنش شیمیایی به عنوان یک کاتالیزور عمل می کنند و باعث تسریع در واکنش شیمیایی می شوند. برای مراقبت های پوستی، از آنزیم های میوه ای استفاده می شود.
آنچه باعث استحکام پوست ما می شود پروتئینی به نام کلاژن است. که با افزایش سن، میزان این پروتئین کاهش پیدا کرده و پوست ما ضعیف می شود.

با استفاده از آنزیم های میوه ای که خود نوعی پروتئین هستند عمل لایه برداری انجام می شود که باعث کلاژن سازی می گردد. استفاده از آنزیم برای لایه برداری،به افرادی توصیه می شود که پوست حساس تر و یا آسیب دیده تری دارند. آنزیم های میوه ای مانند سیب سبز، آلوئه ورا، آناناس و پاپایا، گوجه، کدوتنبل باعث جدا شدن سلول های مرده پوست می شوند.
پیلینگ آنزیمی به این دلیل که با اسیدهای میوه ای انجام می شود علاوه بر مراکز زیبایی در منزل نیز قابل انجام است.

تفاوت پیلینگ آنزیمی و پیلینگ شیمیایی

آموزش پاکسازی پوست در اصفهان

پیلینگ شیمیایی

برای لایه برداری به طور عمقی تر، از مواد شیمیایی نیز استفاده می شود و از آنجا که این کار به طور یکنواخت باید روی پوست انجام شود،حتما توسط متخصص انجام می گیرد. در این روش، پوست تخریب می شود و پوست جدید به جای آن رشد می کند.
پزشک پوست باتوجه به رنج سنی و عارضه پوستی، از مواد متفاوتی جهت پیلینگ شیمیایی استفاده می کنند. کسانی که کپسول آکوتان مصرف می کنند و یا دارای دیابت یاآلرژی هستند باید توسط پزشک ارزیابی شوند.
با افزایش سن، سلول های مرده به راحتی از سطح پوست زدوده نمی شوند و باید از طریق پیلینگ به این فرآیند کمک کرد. پیلینگ شیمیایی باعث افزایش جریان خون در سطح پوست و تحریک آن می شود و همین امر به پوست کمک می کند سلول های جدید بسازد. سلول های مرده جدا می شوند و سلول های تازه به سطح پوست می آیند.
بعد از انجام پیلینگ شیمیایی،باید کمتر در معرض نورخورشید قرارگرفت و حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.

روش های مختلف پیلینگ شیمیایی:

  1. سطحی
  2. باعمق متوسط
  3. عمیق

در روش سطحی، ماده لایه بردار با استفاده از یک برس چند دقیقه بر روی پوست قرارمی گیرد. در این زمان، پوست سوزش مختصری دارد. سپس با آب اسید آن مواد را خنثی میکنند.
در لایه برداری باعمق متوسط، مدت زمان بیشتری، مواد قوی تری نسبت به حالت قبل استفاده می شود. این مواد لایه بردار نفوذ بیشتری دارند. در اینجا برای کاهش سوزش و درد ناشی ازین کار، از کمپرس سرد و یا مسکن استفاده می کنند.
و در روش آخر زمان بیشتر و مواد قویتری استفاده می شود.

تفاوت پیلینگ آنزیمی و پیلینگ شیمیایی

پیلینگ آنزیمی نسبت به پیلینگ شیمیایی، اثربخشی بیشتری دارد و از طرفی سهولت انجام آن نسبت به شیمیایی بیشتراست. حتی می توان پیلینگ آنزیمی را در منزل نیز انجام داد.
پیلینگ شیمیایی به نسبت آنزیمی، عمیق تر عمل کرده و لایه های بیشتری از پوست را برمی دارند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *