نقاط مهم بدن برای ماساژ

چه قسمت هایی از بدن نیاز به ماساژ دارند؟

مقدمه

با توجه به سبک زندگی که امروزه افراد دارند، برای از بین بردن تنش و استرس می توانید از خدمات ماساژ درمانی استفاده کنید. برای دریافت ماساژ بهتر است به بهترین مرکز آموزش ماساژ اصفهان مراجعه کنید تا در یک محیط کاملا بهداشتی بتوانید انواع تکنیک های ماساژ را برای بدن خود انجام دهید. یک ماساژ درمانگر حرفه ای که مدرک بین المللی ماساژ اصفهان را از کلینیک های معتبر دریافت کرده اند، با شناخت نقاط مهم بدن برای ماساژ می توانند با ارائه فشارهای مناسبی در نقاط مختلف بدن، آرامش را به شما بازگردانند. در صورتی که قصد دارید انواع تکنیک های ماساژ درمانی را به صورت تخصصی و بدون وارد شدن آسیب به عضلات خود انجام دهید، می توانید با آسودگی خاطر به مجموعه متین بیوتی مراجعه کنید. مدیریت محترم این مجموعه به شما عزیزان این اطمینان را می دهد که کلیه ی خدمات ماساژ و پاکسازی پوست را در بالاترین سطح کیفیت و در محیطی کاملا بهداشتی و عاری از هر گونه عوامل بیماری زا انجام می دهد. در ادامه این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با نقاط مهم بدن برای ماساژ و دلایل انجام ماساژ برای قسمت های مختلف بدن توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نقاط مهم بدن برای ماساژ

نقاط مهم بدن برای ماساژ

در مرکز ماساژ درمانی اصفهان یک ماساژ درمانگر با اطلاعاتی که هنگام شرکت در دوره های آموزشی ماساژ کسب کرده است، می تواند با ارائه فشارهای مناسبی در هر قسمت بدن، گرفتگی عضلات شما را از بین ببرد. با توجه به آناتومی بدن هر یک از قسمت های بدن برای این که تنش از آن ها دور شده و منقبض شوند، نیاز به فشاری با اندازه های مناسبی دارند. از جمله نقاط مهم بدن برای ماساژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صورت

برای انجام یک ماساژ کامل و موثر صورت، باید از تمام ماهیچه ‌ها، استخوان ‌ها و سیستم‌ ها آگاهی داشته باشید و همچنین باید محل قرارگیری ماهیچه‌ های صورت را بدانید. ماساژ صورت فواید زیادی برای ظاهر و سلامت پوست شما دارد. هنگامی که ماساژ صورت به درستی انجام شود، به شما کمک می کند تا چهره ی درخشان و سالمی داشته باشید. زمانی که پیشانی و ناحیه چشم خود را منقبض می کنید، به مرور زمان ممکن است باعث ایجاد چین و چروک هایی در پوست صورت خود شوید. ماساژ صورت جریان خون را افزایش می دهد، تخلیه لنفاوی را در صورت شما شروع می کند تا مواد زائد و سموم را دفع کند و سطح داخلی و خارجی پوست شما را شاداب و تمیز نگه می دارد. ماساژ صورت با انگشتانتان به سمت بالا و حرکات لیفت یک راه فوق العاده برای کمک به جذب محصولات پوستی مانند مرطوب کننده و سرم به پوست شما است. یک ماساژ درمانگر حرفه ای با شناخت نقاط مهم بدن برای ماساژ و ماهیچه های صورت، می تواند باعث افزایش شادابی پوست صورت شما شود. در صورتی که قصد دارید در این حرفه فعالیت کنید و شناخت کافی درباره انواع قسمت های بدن خود ندارید، می توانید با شرکت در دوره های آموزش ماساژ اصفهان، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

ماساژ صورت

  • گوش

به ماساژ گوش به نام اوریکولوتراپی یا رفلکسولوژی گوش نیز گفته می شود. این درمان به کاهش استرس کمک می کند، زیرا هنگام ماساژ فشار خاصی روی گوش ایجاد می شود. علاوه بر این، به رفع اختلالات پاتولوژیک و بیماری های فیزیولوژیکی که ممکن است با آن ها مشکل داشته باشید نیز کمک می کند. اگر درد عضلانی دارید که باعث ناراحتی می شود، ماساژ گوش می تواند در این زمینه به شما کمک کند. با اعمال فشار مناسب در زمان ماساژ گوش، می توان اعصاب را تحریک کرده تا اندورفین (هورمون شادی) در بدن آزاد شود.

  • گردن

گردن شما از یک سری رشته های کوچک و نازک ماهیچه ای ساخته شده است. بنابراین، هنگامی که دست خود را روی گردن خود زمانی که سفت است می‌ کشید، این رشته‌ ها را به صورت توده ‌ها و برآمدگی ‌هایی در زیر پوست خود احساس خواهید کرد. این ماهیچه‌ ها در بدن تحت فشار دائمی هستند. تعداد زیادی اعصاب و شریان ها در داخل و خارج گردن ما جریان دارند و مغز ما را تغذیه می کنند و دستورات مغز را در بدن دریافت می کنند. در صورت انجام ماساژ گردن به صورت غیرتخصصی، ممکن است به عضلات بدن شما آسیب های جبران ناپذیری وارد شود، از این جهت برای دریافت خدمات ماساژ به کلینیک های معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند، مراجعه کنید.

ماساژ گردن

  • ران ها

ماساژ ران می تواند به کاهش تنش عضلانی و شل کردن عضلات شما کمک کند، این امر می تواند منجر به جریان خون بهتر و کاهش تورم شود. در شرایطی که ماهیچه های بدن و ران های شما انعطاف پذیری خود را از دست بدهند، می توانید از تکنیک های ماساژ استفاده کنید.

مطالعات نشان می دهد که ماساژ درمانی سطح کورتیزول، هورمونی که با استرس مرتبط است را کاهش می دهد. هنگامی که شما احساس استرس می کنید، کورتیزول در جریان خون ترشح می شود. سروتونین زمانی که ماساژ می دهید ترشح می شود و این امر به کاهش سطح کورتیزول در بدن شما کمک می کند. ماساژ درمانی برای ران ها می تواند به بهبود گردش خون کمک کند، این سیستم لنفاوی را تحریک می کند که باعث حذف سموم از بدن می شود. سیستم لنفاوی وظیفه ی تخلیه مایعات را از بافت ها برعهده دارد. غدد لنفاوی به عنوان فیلتر عمل می کنند و باکتری ها و ویروس ها را از خون حذف می کنند. ماساژ درمانی با تحریک سیستم لنفاوی باعث گردش خون سالم تر می شود. انجام منظم ماساژ درمانی برای ران ها و قسمت های مختلف می تواند آسیب های ورزشی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

  • کمر و پشت

از آنجایی که کمر شما بیشترین وزن و استرس فیزیکی را تحمل می کند، می تواند باعث فشار بر عضلات پشت و رباط های حمایت کننده از ستون فقرات شود. کمردرد، تنش و سفتی تحرک را محدود می کند و بر کیفیت زندگی شما تأثیر می گذارد. هنگامی که ماهیچه ها بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند، بافت های بدن به بافت های دیگر مانند اعصاب می چسبند، این بافت ها باید آزادانه حرکت کنند تا به درستی کار کنند. این اتصال باعث ایجاد چسبندگی می شود که باعث کوتاه تر و ضعیف شدن عضلات خواهد شد. بهترین سبک های ماساژ برای کمردرد بسیار مفید است و به عنوان یک گزینه درمانی ارجح برای دردهای مزمن اسکلتی عضلانی می تواند به شما کمک کند. این امر زمانی میسر می شود که ماساژ درمانگر شناخت کافی از نقاط مهم بدن برای ماساژ داشته باشد.

ماساژ کمر

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم برای این که بتوانید فشارها و خستگی های بدن خود را که در طی روز درگیر آن می شوید از بین ببرید، می توانید انواع تکنیک های ماساژ را در بهترین کلینیک های زیبایی دریافت کنید. انجام ماساژ به صورت مداوم، استرس و اضطراب ها را از شما دور خواهد کرد. مجموعه متین بیوتی به عنوان یکی از بهترین آموزشگاه فنی و حرفه ای ماساژ اصفهان مفتخر است با ارائه بهترین سبک های ماساژ توسط کادر متخصص خود، رضایت مشتریان عزیز خود را جلب کند. در صورتی که هر گونه سوال در این زمینه دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *