ماساژ لاغری یا لاغری با ماساژ چیست؟

ماساژ لاغری یا لاغری با ماساژ چیست ؟

یک روش به غیر از رژیم غذایی که باعث کاهش وزن می‌شود ماساژ لاغری است. خیلی از ماساژها برای لاغری کاربرد دارند. ماساژ یک روش خیلی قدیمی هست که کاربرد زیادی برای مراقبت از بدن دارند. یک سری فرهنگ ها ماساژ را خیلی ضروری می‌دانند. ماساژ باعث از بین رفتن درد مفاصل می‌شود و بدن را به آرامش می‌رساند و حتی باعث آرامش روح می‌شود.

یک سری تکنیک هستند که به آن سوئدی می‌گویند. این ماساژ سوئدی برای لاغری نیز مورد نیاز است.

ماساژ لاغری باعث لاغر شدن و کاهش وزن می‌شود اما به تنهایی کافی نیست. ماساژ لاغری چربی شکم، ران‎ های درشت، سلولیت را کاهش نمی‎دهد. در کنار ماساژ لاغری، ورزش و رژیم غذایی چربی را از بین می‌برد.

ماساژ لاغری مزایایی دارد که شامل:

  • بهتر شدن خواب
  • درد عضلات نیز کاهش می‌یابد.
  • استرس و اضطراب نیز کاهش می‌یابد.
  • دامنه حرکتی نیز بهبود می‌یابد
  • درد کمر کاهش می‌یابد

1- عضلات سفت را با ماساژ لاغری شل کنید.

ماساژ لاغری باعث بالا رفتن انعطاف‌ پذیری می‌شود. ماهیچه‌ ها ماساژ میگیرند جریان خون نیز بهبود پیدا می‌کند. تمامی فیبرهای عضلانی که بهم چسبیده باشند را از هم باز می‌کند. به طور کلی باعث جریان یافتن اکسیژن در بافت عضلانی می‌شود و عضلات سفت را نیز شل می‌کند. و باعث سوزش کمتر عضلات می‌شود.

2- ماساژ لاغری می‌تواند خطر آسیب­ دیدگی را کاهش دهد. با این ماساژ آسیب‌ پذیر عضلات کمتر می‌شود.

وقتی فعالیت بسیار زیادی داشته باشید و عضلاتی که تحرک نداشتند درگیر می‌شوند، این ماساژ برای آن نیز مناسب است. اگر بافتی زخمی یا چسبنده باشد این ماساژ کمک می‌کند.

3- ماساژ لاغری زیاد شدن متابولیسم بدن را در پی دارد.

وقتی متابولیسم بدن افزایش می‌یابد ماهیچه‌ ها کالری بیشتری می‌سوزانند. در موقع ماساژ آندروفین آزاد می‌شود. این باعث اکتیو و فعال‌تر شدن شما می‌شود.

4- برای کم شدن استرس ماساژ لاغری فوق‌العاده است.

عاملی که باعث افزایش وزن می‌شود، کورتیزل است. این هورمون با استرس تولید می‌شود که در پی آن اشتها زیاد می‌شود و چربی در شکم و پهلو نیز جمع می‌شود. بهترین روش برای اینکه بتوان کورتیزول را کاهش داد استفاده از ماساژ است.

5- ماساژ لاغری هضم غذا را آسان‌تر می‌کند.

وقتی گوارش انسان به درستی عمل کند، وزن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گوارش سوخت بدن را تنظیم می‌کند. برای اینکه بتوان یبوست و نفخ شکم را کم کرد می‌توان از ماساژ شکمی استفاده کرد. ماساژ شکم سایز بدن را کاهش می‌دهد.

6- ماساژ لاغری باعث ایجاد انگیزه می‌شود.

وقتی وزن خود کاهش می‌یابد به همراه آن عزت نفس نیز افزایش می‌یابد. باید از روش سالم برای افزایش انگیزه استفاده کنید. ماساژ لاغری باید حتما همراه رژیم غذایی و ورزش باشد.

برای لاغری آیا ماساژ نیز لازم است؟

ماساژ می‌تواند قسمت مفیدی از یک برنامه کاهش وزن کلینیک لاغری اصفهان باشد، اما به تنهایی نمی‌تواند موجب لاغری شود. برای موفق شدن در لاغری با ماساژ باید یک رژیم غذایی سالم و کنترل شده از طریق میزان کالری مصرفی زیر نظر بهترین متخصص تغذیه در اصفهان و داشتن فعالیت بدنی کافی در روز داشته باشید. اگر می‌خواهید ماساژ را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، می‌توانید یک مرکز ماساژ درمانی مجاز در محل زندگی خود پیدا کنید که به شما در حفظ قدرت بدن، انعطاف پذیری و آرامش کمک کند.

برای اینکه بتوانید در ماساژ لاغری به اندام دلخواه تان برسید، باید غذای خود را نیز کنترل کنید و مقدار کالری دریافتی بدن را کنترل کنید. روزانه برنامه ماساژ را در نظر بگیرید تا بتوانید آرامش را در بدن خود بوجود آورید.

کدام یک از انواع ماساژ برای بدن مناسب است؟

روش ­‌های زیر همگی شیوه­‌ های مفیدی برای ماساژ لاغری محسوب می‌­شوند. به انتخاب خودتان می‌­توانید هر کدام را که خواستید، دنبال کنید.

1- رایج‌ترین ماساژ برای لاغری به نام ماساژ سوئدی است.

2- ماساژ آروماتراپی که یکی از انواع ماساژ سوئدی هست که با عنوان ماساژ رایحه درمانی ذکر می‌شود

3- ماساژی که برای سلولیت پوستی انجام می‎شود.

برای ماساژ چه کارهایی را در نظر بگیریم؟

برای اینکه یک ماساژ بتواند برای بدن مفید باشد، باید کارهای زیر را انجام دهید.

1- در حین ماساژ حتما تنفس را رعایت کنید. بعضی مواقع که در حین ماساژ بدن درد بگیرد، تنفس ممکن است حبس شود. باید به خوبی تنفس بکشید تا انرژی بدن را مجدد بدست آورید.

2- باید قبل از ماساژ تمرینات ورزشی کنید. با تمرین کردن عضله‌های بدن برای ماساژ به خوبی گرم می‌شوند. برعکس این مورد صحیح نیست چون باعث می‌شود که عضله‌ها از آرامش به فشار پیش رود و باعث آسیب دیدگی می‌شود.

3- اصلا قبل از ماساژ هیچ وعده غذایی را میل نکنید.

بنابراین قبل از جلسه ماساژ وعده غذایی را میل نکنید. نه به گونه ایی باشد که گرسنه باشید و نه به گونه ایی که خیلی سیر باشید تا بدن در حالت بهتری قرار بگیرد.

4- ماساژور را هدایت کنید.

به ماساژور توضیح دهید که کدام یک از نواحی بدن را بیشتر ماساژ دهند و بگویید با کشش عضلات و حرکات کششی به بدن تو بیشتر انرژی ببخشد و باعث بهبود عملکرد ماساژور شوید.

جهت دریافت خدمات ماساژ در اصفهان با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *